1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. arcas

    arcas Well-Known Member

    Mindezt egyedül. :rolleyes: Remélem icipici köze van repülőgép iparhoz vagy a hadianyag-gyártáshoz...:p
    Le vagyok nyügözve a sok új lángelmétől itt a fórumon...
     
  2. kamm

    kamm Well-Known Member

    Termeszetesen nem, mert kepzeld, altalaban vezetoi beosztasban masokat is iranyitasz...

    Nocsak, aruld mar el, megis mi koze a repulogep-beszerzesnek a hadianyagokhoz? :)

    PS: nem igazan ertheto az sem, mi koze barminek ahhoz, ki "uj" es ki nem (a gyerekes, primitiv szemelyeskedest, mar nem is emlitem, az teged minosit, nem engem.)
     
  3. arcas

    arcas Well-Known Member

    Gratulálok a kinevezésedhez, vezérigazgató úr. Egy apró megjegyzés: egy dolog amikor véleményt mondasz és egy másik amikor tényként közölsz valamit. A régi tagok már tudnak különbséget tenni;)

    Térjünk vissza a témához...
     
    Nagy Csaba, tindalos and krisss like this.
  4. emel

    emel Well-Known Member

    Meg tudnád indokolni, miért lenne szerinted a KC-390 beszerzése a legelőnytelenebb választás (a rizikósat kihagyva, azt értem)?
     
    wolfram and arcas like this.
  5. krisss

    krisss Well-Known Member

    Arra fog kihegyeződni a válasz, hogy nem Atlas
     
    rudi, arcas, Pocok75 and 5 others like this.
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem én lettem megszólítva, de szerintem keresd ki először a hozzászólásait.
    A kc-390 technikai paraméterei alapján egy kiválló gép, számunkra majdnem tökéletes képességekkel. Ugyanakkor az ára már nem olyan baráti, mint amikor elindult a projekt.
    De kb. ugyan az a helyzet vele mint a Lynx IFV-vel.
    Még senki sem rendszeresítette. A portugálok erősen tárgyalásban vannak (bár a megdrágult és így nem túl vonzó ár miatt, nem állnak jól), és elvileg a csehek is beszálltak a KC programba, de mindkét helyen a visszalépés van most jelenleg terítéken.
    Úgy pedig, hogy ki sem néz másik vevő a kontinensen, nem biztos, hogy van értelme nálunk dedikált rendszert kiépíteni 3 gépre.
    Ha mégis beugrunk az ügybe úgy hogy nincs dedikált európai háttér, akkor csak úgy van értelme, ha a Boeing, mögé teszi a szervizhátteret és a logisztikát, mert macerás lenne Brazíliába hordani a gépeket.
    A 26 tonnás teherbírás pedig elsősorban a mostanihoz (0) képest tűnik soknak, de az A400M-hez (37t) képest, nem az. Természetesen ez drasztikus különbségeket okoz a hatótávolságban is.
    A KC-390:
    23t-val kb. 2800km
    Az A400M:
    20t-val 6400km-t
    30t-val 4500km-t tud.
     
    formosa1, therob, kamm and 1 other person like this.
  7. arcas

    arcas Well-Known Member

    Biztos lehetsz benne, hogy mire KC lesz nálunk addigra ahhoz több köze lesz a Boeing-nak mint a braziloknak. Pápán már most komoly Boeing-os csapat van a C-17-re, a többit pörgesd tovább a fejedben
     
  8. borisz

    borisz Well-Known Member

    Szerintem ezt is tudjuk le Kfirekkel.
     
    pöcshuszár likes this.
  9. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ha valaki még egyszer kimondja azt a szót, hogy kf..., k...., kumisz :hadonaszos:
     
    hurci10, tindalos and borisz like this.
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez a "biztos lehetsz benne" egy igen szorakoztato erv, a "porgesd tovabb a fejedben" prolitempo meg kulonosen hatasos...
     
  11. kamm

    kamm Well-Known Member

    Errol van szo. Roviden ugy osszegeznem, hogy ugyanugy nem hozza a speckokat, amiket a politika eloirt, mint a Super Hercules, viszont legalabb abszolut kiforratlan, semmilyen europai bazis nincs mogotte, senki nem hasznalja, nincs hozza semmifele uzemeltetesi hatter, tapasztalat, meg egy atlagos szervizeles is a bolygo tuloldalarol igenyelne alkatreszt, szerelot stb. Az mar csak hab a tortan, hogy mivel egyetlen leszallitott darab nem letezik, igy keptelenseg barmit megtudni rola elore, kiserleti nyul lennenk, de ez mar a riziko terulete. Egy hajmereszto otlet, ugy, ahogy van.

    PS: a Boeing penzt akar csinalni es nagyon kicsi az eselye, hogy 3 darabos rendelesert hajlandoak lennenek egy konszignacios raktarat letrehozni Papan egy altaluk teljesen ismeretlen, uj gepre...
     
    formosa1 likes this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ebben azért megvédeném, mert az Embraernek vannak európai partnerei, akik a polgári gépeik szervizét el tudják végezni. (Nekem is utánna kellett néznem) Persze a Boeing is sokat fog tudni segíteni ebben. Ezzel együtt ezt a típust szépen el kell vinni az amerikaiaknak. Csapatpróbázni vele. Üzemeltetni 10+-os darabszámban. Esetleg a polgári verziójával több 100000km lerepülni. Majd a pozitív tapasztalatok miatt szeretni, a negatívok alapján fejleszteni, és ezek után majd szépen itthonra meg lehet rendelni....
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A lengyeleknél épp azzal érvel a Embrear, hogy a LOT-nak milyen sok Embraer gépe van és azokkal milyen jó tapasztalataik vannak. Ferihegyen is biztos van egy olyan cég, akinek meg van az Embraer gépekhez is a jogosultságai.
     
    arcas likes this.
  14. arcas

    arcas Well-Known Member

    Felejtsd el mindent amit mondtam.
     
  15. kamm

    kamm Well-Known Member

    Hat, nem tudom, az en olvasatomban ez egy uj tipus, nemigen hajaz egyetlen polgarira sem... de az biztos, hogy jelenleg a legrosszabb opcio, ennel meg a C-130J is jobb, mert azt legalabb minden sarkon el tudjak latni, javitani lehet, meg ha nem is hozza a megkovetelt funkciokat.
     
    formosa1 likes this.
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Sajnos az a gond, hogy mivel vadi új a típus, így nincs vele tapasztalat. Hiába sikeres gyártó az Airbus a polgári szektorban, amikor belépett egy új szegmensbe elkerülhetetlen, hogy időnként szívjon. (először a vadászgép businessbe, majd a közepes/nehéz szállítógép szegmensbe)
    Az a baj, hogy lehet, hogy a KC-390 a világ legjobb konstrukciója, de ez jelenleg még messze nem eldőlt dolog. A polgári gépek konstrukciójából meg lehet próbálni teszteredményeket megjósolni, de van rá esély hogy nem jön össze. Az viszont igen fájdalmas következményekkel járna, különösen egy homogén 3 gépes "flottánál".
    Ebből a szempontból még a C2 is előrébb jár, mint a KC-390.
     
    formosa1 and kamm like this.
  17. Mokiengine

    Mokiengine Active Member

    Valaki tud valami bovebb infot aKC-390es rol ami csak ugy eljott Papara?
     
  18. Mokiengine

    Mokiengine Active Member

  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

     
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Itt is ez a téma már egy ideje...


     

Ezen oldal megosztása