1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Majd az a cég, amelyik mindig is intézte a honvédségi An-26-oskok nagyjavítását, leszervezi hogy a kecskeméti négy gép olyan állapotba kerüljön hogy az ukrán határig el tudjanak repülni... és utána már bármi lehet velük, kiköthetnek bárhol. Így a kecskeméti Légijármű Javító üzemnek is juthat még egy kis munka és a HM-nek a gépek eladási árán kívül még egy kis bevétel. Az An-26-oshoz valószínűleg ők értenek a legjobban.
     
    SilvioD likes this.
  2. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Hany új Gripenre gondolsz? A csehekkel együtt számold. o_O
     
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Várjál! Ez nem jelenti azt, hogy minden szolgáltatást kiad a kezéből. Pl. a folyamatos szoftveres frissítéseket neki kell megcsinálnia. Viszont ahhoz elegendő, hogy egy nyüzüge technikus felüljön egy menetrendszerű járatra a laptopjával és 2 nap alatt oda vissza megjárja. Most meg mennek ki a gépeink Svédországba 1300km-re miközben égetik a repült óra költséget (még ha nagyon kedvező is a Gripené). Elvileg egy leadom/felveszem csere odakint majdnem 1 hét.
    A szervizeléshez szükséges alkatrészeket továbbra is ő biztosítja a gépekhez, viszont tud spórolni a szerelők fizetésén, illetve nem kell folyamatosan egy hangárat a kliens országok D checkjei miatt fenntartania.
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    L-410-et nem akartok venni? Vagy a gyárat ahol készül? Kellene egy kéthajtóműves kis gép is a szállitógépes pilóták alapképzésére... lehetne belőle ejtőernyőst is ugratni... a Hinterberger automata aknavetőivel és a cseh fegyverekkel meg "AC-410 Gunship"-et lehetne fejleszteni belőle... :D:p:)

    (Nehogy komolyan vegye valaki. Csak ez jutott eszembe "a vegyünk meg mindedt is"-ről és hogy mindenkit érint a válság csak minket nem sehogy.)
     
  5. Negan

    Negan Well-Known Member

    Ibis,a taivaniakkal közös gépük gyártásban van még?
    [​IMG]
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Erről meg ez jutott eszembe:
     
    alfa74 likes this.
  7. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    A bevételből a HM egy ruppót sem kap, mint tudjuk (bárki, bármit is mond), ezért a Légijármű Javító Üzem, mely a Logisztikai Központ szervezetébe tartozik kimarad a jóból.
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A SAAB otthon szerintem nem megtakarítani, hanem munkát- és munkahelyet megőrizni akar. A kb. 100 db svéd gép miatt meg úgy is kell a kapacitás. A külföldi üzemeltető meg úgy is jönni fog, mert nincs más választása és ki lesz vele fizettetve hogy Svennek, Olafnak legyen munkája...

    1300km az kb. 1,6 óra a Gripennel. Útvonalrepülés gyakorlása nemzetközi légtérben. Az átvétel meg a berepülési feladatok (mindent ellenőrizni) miatt tar addig, azt meg kell csinálni máshol is.
     
    Ocses likes this.
  9. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Hol látod a spórolást?
    Mert ugye a kliens országok fizetik a szerelők fizetését, meg gyakorlatilag a megrendelő kifizeti a teljes svéd hangár, infrastruktúra összes felmerülő költségét. plusz még marad egy rakat profit is... A szerelők meg otthon Svédországban visszaadják az államnak a fizetésük majdnem felét...
    Azért jobb befektetés egy repülőműszaki „teljes élettartamköltség/bevétel” szempontjából, mintha ugyanaz az ember ikeás húsgombócgyúrásból élne.

    Meglátásom szerint a svédek, nem tehetik meg azt, mint anno a szovjetek, hogy: tessék itt a komplett nagyjavítási technológia, meg fel is szerszámozunk titeket, meg meg is tanítunk, hogy mit kell csinálni, mert mi már nem győzzük...
    nekik mindenáron meg kell tartaniuk a műszaki kultúrát, amit rengeteg munkával felépítettek.
     
    alfa74, fishbed, Wilson and 2 others like this.
  10. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ok persze azokat elfelejtettem odaírni sorry!De gondold végig a svédek helyében te odaadnád a karbantartást az esetleges modernizálást,felújítást,nekünk meg a cseheknek csak a két szép szemünkért .Ezzel kapcsolatban ők diktálják a feltételeket,ha mi a csehekkel közösen ragaszkodunk ahhoz,hogy ne a svédek hanem mi csináljuk ezeket a munkákat akkor hulyék lennének nem meg kérni az árát,ha egyáltalán hajlandóak lennénk egyáltalán mérlegelni ezt a lehetőséget.Tehát ha átvesszuk ezeket a munkákat a svédektől azon pénzügyi szempontból sokat nem fogunk nyerni, szerintem számunkra ebben az üzletben sokkal fontosabb,hogy olyan hadiipari tudásra és technológiára tehetünk szert ami nálunk nincs meg és ha önállóan szeretnénk felépíteni akkor az sok időbe és még több pénzbe kerülne.Persze mindez akkor igaz ha tényleg komolyan gondolják a honi hadiipar fejlesztését.
     
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezt mire érted, mert most hoztak frissen kormányhatározatot, hogy az eladott cuccok bevétele a HM-nél marad?
     
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Soha nem került gyártásba.
    2016 ban valami brit közvetítő cégen keresztül eladták az egész programot mindenestül valami kétes hátterű Libanoni cégnek.
     
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Akkor először gazdasági és politikai oldalról: miért jobb neked, ha egy francia, német, japán, koreai, olasz, spanyol vagy akármilyen stb. külföldi "oligarha" keres egy üzleten/gyártáson egy magyar oligarha helyett??! Mert sajna nincs más út, a gengszterválással és az EU-ba lépéssel be kellett vállalnunk, hogy az ÁLLAM mint olyan kiszáll, nem vehet részt közvetlenül, tulajdonosként gazdasági tevékenységben! Nincs állami (alapítású) vállalat, piacgazdaságban magánember/ek (a tőkét összedobva= részvénytársaság, kft, gazdasági közösség, akármilyen név) vehetnek részt gazdasági folyamatokban, az állam csak gazdasági szabályzókkal, törvényekkel szólhat bele a gazdasági életbe. Persze ezt sok országban sokszor próbálják kikerülni (főleg ilyen csődközeli vészhelyzetekben, ilyenkor mindenhol elnézőbbek a szabadverseny hívei), így állami támogatásokat adni ide-oda (de sokszor ezt is jogi alapon támadja a konkurencia), de a nagy összképhez képest ez marginális, alapból ez a helyzet. Szóval NEM alapíthat az állam egy magyar repülőgépgyártó vagy javító céget, CSAK bárki JóskaPista magánember vagy azok csapata!! Szóval vagy alapít egy magyar "oligarha" ilyen céget, vagy idejön egy külföldi és alapít ő (van is ilyen cég, úgy hívják Lufthansa Technik Budapest) - de csak addig míg neki megéri, azt a munkát vállalja és annyiért ami neki megéri, hosszútávú szerződés nélkül nem fektet be egy új tipus (pl. Gripen technikai eszközei és személyzet kiképzése) nagyjavításába, és végül az utolsó picula hasznot is kiviszi az országból, mert a tulaj (ki tudja ki az?) az "befektető" és külföldi! (Most pl. tartok tőle, hogy a kb. 20ezernyi kirúgni szándékozott Lufthansa-dolgozóból Ferihegyre is jut kettőnél több!) Jobb neked ez a külföldi függés?!!
    A technikai oldalról nézve: egyik Ferihegyen működő javító cég sem képes a teljes repülőgép nagyjavítására (se az Airbus, se a Boeing tipusoknál), főleg a sárkány-szerkezeti javításokat végzik. Ha a hajtóművel, fedélzeti rendszerekkel van valami probléma, akkor ki kell deríteni hogy melyik berendezés/ekkel van baj és meg kell rendelni azokat a gép gazdájától vagy nyugati javító cégtől, ha beérkezik akkor lehet cserélni! Nem szerelnek szét és nem javítanak semmilyen működő berendezést mint azt anno a PG-ben csináltuk az utolsó csavarig (a hajtóművet kivéve), ehhez horribilis befektetés kellene (speciális szerszámok és próbapadok tonnaszámra), méregdrágán TÍPUSRA kiképzett szakemberek, na meg drága auditálásokkal megszerezhető jogosítások sora (a nyugati cégek az ilyen jól fizető munkákat nem is szeretik kiadni a kezükből). Drága mulatság, amiben az állam tulajdonosként nem vehet részt, csak az általad oligarhának titulált JóskaPistaBárki (illetve nem tudom miért de te jobban szereted Josef/Steve/N'importe qui). Tehát a helyzet az hogy vagy besegít az állam bújtatva a pénzt egy/több/sok magyar oligarhának (akik befektetik azt FONTOS és lassan vagy soha megtérülő (ugye Honvédelemről beszélünk) termelő tevékenységbe az állami célok érdekében), vagy maradunk az idők végeztéig külföldi oligarhák csicskái, ország-szinten meg bantusztán. Lehet választani ...
     
    vata, alfa74, BiancoGasto and 12 others like this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A múltkor még azt soroltátok hogy a német, francia stb. államok a részvénytulajdonaikon keresztül hány nagy cégben érdekeltek...
     
    BiancoGasto and Szittya like this.
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Háát egyrészt a kliens országok szerelői BIZTOSAN nem svéd fizetésekért dolgoznak. Másrészt a SAAB nem állami cég, amelyiknek a svéd GDP bármit is jelentene. Neki a könyvekben a szerelők, és a hangár fenntartása csak költségek. Ha ezeket nem kell kifizetnie, és kifizettetnie (mert a Magyar honvédségnek nem tudja hangárbérlés címszóval eladni ezt a költséget) de mégis van bevétel (még ha kevesebb is), akkor az neki nyereség.
    A brazilokat pontosan így szerszámozták fel, szervezték ki. A "műszaki kultúrának" meg ott vannak a svéd gépek. A jelenlegi tervekben 100-120 svéd gép szerepel. Ehhez képest a 24-48-56 közép-európai gép nem oszt/szoroz. Ráadásul az alkatrészellátáson és a speciális szolgáltatásokon úgy is tudnak utólag keresni.
    Az indiai tender is teljes tech transferrel járt volna! A Saabnál ennek van gyakorlata.
    Nekünk meg az a spórolás, hogy egy D-checket minden költségével (kiutazás, munka, stb.) sokkal (vagy ha nem is sokkal) olcsóbban megoldanánk a cseheknél. Szerintem csak a kirepültetés (oda-vissza van vagy 20-25.000USD repült órában). És akkor még nem vettük, hogy magyar lenne az Aero 51%-a.
     
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez azért nincs így, még ha a hozzászólásod többi részével egyet is értek!
    Hogyne hozhatna létre állami céget a Magyar Állam. A HM cégei sosem voltak magán cégek, de elég csak a Kukaholdingot ide említeni. És ezzel nem is vagyunk egyediek.
    Pl. a Patria félig a Konsgberg tulajdona, félig meg a Finn Államé.
     
    SilvioD likes this.
  17. Negan

    Negan Well-Known Member

    Hátajavitás technikai részéhez nem tudok hozzászolni,de mintha az A319 hajtóműcsere is Ferihegyen lett volna...És van pár olyan hir a nagyvilágbol,hogy azaddig csak polgári technikai kiszolgálást végző cégek beszállnak katonai gépek karbantartásába,sőt,összeszerelésébe,üzemeltetésébe.
    A Magyar Állam most sem lesz tulajdonos.Az esetleges haszon,az magánjövedelem lesz.Abbol Te,mint a magyar adófizetői közösség tagja,egy petákot se fogsz látni.A cég a Cseh államnak fog adót fizetni,cseh munkavállalót fog alkalmazni,a cseh GDP-hez fog hozzájárulni.
    És áruld már el nékem,mitöl jobb egy magyar adófizetői pénzen hizlalt oligarcha,mint egy külföldi befektető,ki saját pénzén és kockázatára külföldi befektetőként pénzt hoz,vállalatot alapit,ami piaci alapon hasznot termel,amiből leadózik,és az alkalmazottait fizeti.Vagyis nem viszi,hanem termeli az adóforintokat.(najó,ez nem mindig olyan tiszta,mind kéne lennie,de tisztább,mint a magyar oligarcha,ki csak viszi az adóforintjainkat).A haszna meg az övé,semmi közöd hozzá,hogy mire költi az adózás utáni jövedelmét.Ahogy másnak sincs köze hozzá,hogy Te mire költöd az adózás utáni jövedelmedet.
     
    Wilson likes this.
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Tökéletesen igazad van, nem kell mindent kiadni a kezükből a svédeknek!! Sőt, ők inkább úgy gondolkodnak, hogy SEMMILYEN szolgáltatást nem adnak ki a kezükből, főleg nem egy minden 800 repóránál visszajövő gép nagyjavítását!! Nagyobb üzlet az mint a gyártás amit gépenként csak egyszer lehet megcsinálni, nagyjavítani meg 6-8-szor!! És persze nem zavarja őket az oda-vissza repóra-költség, se a szükséges spec felszerelések ára, se a hangár-fenntartás, se a műszaki állomány bérköltsége, mert azt szépen (és okosan, ügyesen) behajtják a megrendelőkön, akik vagy hozzájuk viszik a Griffeket nagyjavításra vagy sehova!! Sakk-matt ... és nincs miért felháborodni, emlékezz vissza: az USA által felajánlott "olcsó" UH-1 helikoptereket hordhattuk volna vissza nagyjavításra az USA-ba, pedig azoknak Olaszországban is van javítóbázisa. Szóval így műkszik a világ ...
     
    vilmoci and Wilson like this.
  19. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Onnan veszem, hogy semikor nem maradt a HM-nél, viszont a NVÜ-nél landoltak a pénzek.
     
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Brazília azért mégis csak 9000 km-re van Svédországtól... és rendeltek 36 gépet 108 opcióval. És beszálltak a fejlesztési költségekbe.

    Hogy a 12 thai Gripennél hogy oldják meg a 800 órás ipari javítást, azt nem tudom.
     

Ezen oldal megosztása