1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Persze, vannak ilyen kivételek amik erősítik a szabályt mert a MH ugye állami, így a cége is állami, de nem túl sok ilyen van, a Patria csak FÉLIG a finn államé. Mint ahogy az Aero V. se lett teljesen magyar cég. Erre írtam hogy a nagy összképben ezek csak marginális esetek.
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    2017. évi C törvény 5. § (10):
    A honvédelmi célra feleslegessé vált hadfelszerelések, haditechnikai eszközök és anyagok értékesítéséből származó bevételt a honvédelemért felelős miniszter a 2018. évben a Magyar Honvédség technikai modernizációjára, a technikai eszközök fenntartására és javítására, képesség- és hadfelszerelés fejlesztésre, illetve az értékesítési eljárások során felmerült kiadások fedezetére használhatja fel. A 2018. évben pénzforgalmilag teljesülő bevételt a XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet, 2. cím, 1. Honvéd Vezérkar közvetlen szervezetei alcím bevételeként kell elszámolni.

    2019. évi LXXI törvény 5. §(7) A honvédelmi célra feleslegessé vált hadfelszerelések, haditechnikai eszközök és anyagok értékesítéséből származó bevételt a honvédelemért felelős miniszter a 2020. évben a Magyar Honvédség technikai modernizációjára, a technikai eszközök fenntartására és javítására, képesség- és hadfelszerelés fejlesztésre, illetve az értékesítési eljárások során felmerült kiadások fedezetére használhatja fel. A 2020. évben pénzforgalmilag teljesülő bevételt a XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet, 2. Magyar Honvédség cím bevételeként kell elszámolni.
     
    Ocses, LMzek 2.0 and SilvioD like this.
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Persze, a hajtóműcsere azt jelenti hogy leszerelik azt a gép szárnyáról, beládázzák és irány a nagyjavító cég. Aztán mikor visszajön a KÉSZ hajtómű, akkor kiládázás, felszerelés a szárnyra, hajtómű-teszt és mehet repülni, de a hajtómű-nagyjavítást azt Franciaországban végezték.
    Igazad van, a magyar állam az Aero V.-ban nem lesz tulajdonos. Mint ahogy nem az a Mercedes-ben, Auchan-ban, BMW-ben,Lidl-ben, Opelben, Spar-ban, Suzuki-ban, a koreai gumigyárban, olasz csempegyárban Zalában ... meg sok-ezer más Magyarországon dolgoztató, de külföldi cégben sem. A nálunk dolgozó külföldi cégek nyereségéből se látunk egy petákot se, max a bért és a vállalkozási adót fizetik (több év moratórium után!), de azért kíváncsi lennék ez az adó mekkora a kezdetben kapott cég-támogatáshoz képest (ilyenkor miért nem köpködnek, ha ők kapnak állami pénzeket?!!). Nem értem azoknak az oligarha tulajdonosai miért zavarnak téged kevésbé (pont semennyire), és miért zavar jobban ha XQZZ magyar oligarha lesz a tulaj. Dögöljön meg a szomszéd tehene is - de csak ha magyar?!!
     
    BiancoGasto, vilmoci, Shadow and 2 others like this.
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Azt gondolod, hogy a Magyar és a Cseh Kormány nem rendelne összesen 36 gépet közösen ha kapnak egy kiválló Gripen E ajánlatot? ;)
    Eredetileg a csehek már elsőre is többet akartak rendelni. De szerintem nálunk sem ideális a 14 gép. :rolleyes:
     
    LMzek 2.0 and SilvioD like this.
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Láttam már fotót thaiföldi Gripenről a neten európai közbenső/tankoló leszálláskor útban Svédország felé vagy felől nagyjavítás miatt, legalábbis ez volt hozzá a szöveg.
     
    vilmoci and Terminator like this.
  6. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Azért van ez az ellentmondás, mert a helyzet sosem fekete meg fehér. Tendenciákat lehet leírni és igen a főszabály az, amit @emel mond, bár pont a hadiiparra inkább jellemző az állami tulajdon is, mégha ez túlnyomórészt nem jelent többségi tulajdont, inkább felügyeleti és stratégiai döntési jogokat. Persze ennek a cégnek van bőven polgári megrendelése is!

    Alapvetően én az állami tulajdonnak jobban örülnék, de a kérdés a csehek mit gondoltak erről? Hogy adják el otthon, hogy 2006-ban privatizálták a céget, a következő tulajdonos meg Magyarország lesz. Kapnának kellemetlen kérdéseket. Ezzel a megoldással ezt elkerülték. Sőt valószínűleg még állami pénzbe sem került.

    Most az a fontos kérdés, mi a cél és a stratégia a céggel? Egy erős V4 részben közös hadiipar kialakítása? Hogy élnek meg igy a cégek ezen a piacon? Valszeg jobban mint külön-külön, de garancia nincs.
    Érdekes lesz figyelni a mozgásokat a következő években. Sok ajtó kinyílhat számunkra, jobb pozícióban. Persze belebukni a legkönnyebb.

    Ami még nekünk érdekes kérdés, ki vette meg? Ki áll Tombor mögött? Vagy inkább kik? Oke NER lovagok, de aki nem egybites, azért többre is kíváncsi.

    Ami meg a Z2026-ot illeti. A Főnök most már szinte kérkedik a hadsereg erősödésével, ami persze még papíron, meg a tervekben van, de erről nem lesz visszaút. Válság ide-oda a Z2026 marad, lassan anyagilag is érdekeltek lesznek benne. Sokaknak szimpatikusabb hobbi, mint a foci, reméljük eredményesebb is lesz. (a közvélemény ugyanúgy utálni fogja... :))
     
  7. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Egyébként a németek ebből élnek, ezért magasabbak a fizetések. Nem otthon dolgoznak hatékonyabban, lóxart, inkább kevésbé. Hanem a cégek külföldön befektetnek, nagy nyereséggel, majd hazatalicskázzák a pénzt és a nyereség tizedével kitömik az otthoni melós zsebét, aki meg elhiszi magáról, hogy hatékonyabban termel mint a lengyel.
    A másik része valóban a magas hozzáadott értékű munka, oda meg külföldről szivják el az agyat, mert hazai oda nincs elég.

    Ez a példa, ezt kell kicsiben a farvizükön követni.
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Nana, azért van "NÉMI" különbség!!
    Csak annyi, hogy a foci az tényleg hobbi, vagyis egyéni szórakozás (nekem is van, mégse kapok hozzá állami támogatást "közpénzjellegét elveszítve"). A honvédelem meg a focival (és bármilyen más hobbival) ellentétben állami KÖTELESSÉG az állampolgárok felé, vagyis nem magánügy!!
     
    Ocses likes this.
  9. Wilson

    Wilson Well-Known Member





    Feketével kiemeltem azt a részt amit különösen lájkolok:):). Nem kell ahhoz közvetlen és nagyon látható állami tulajdonnak lenni ebben a befektetői konzorciumban,hogy a magyar államnak döntő befolyása legyen;).
     
  10. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Egy ideális világban ez így lenne,de ugye ez Magyarország és ha ugye érdekeltek bizonyos körök:)a haderőreformban az bizonyos garancia arra,hogy következetesen végig csinálják,ha tartják magukat ahhoz,hogy csak vadonatúj és a számunkra elérhető legjobb haditechnikát veszik,akkor ennek a "hobbinak"sokkal több haszna lesz az ország számára mint a focinak.
     
    SilvioD and emel like this.
  11. Negan

    Negan Well-Known Member

    Egy apró különbbség,hogy a magyar oligarcha mindig az adófizetői pénzt nyeli,mig egy piaci alapú befegtető,akár magyar akár külföldi,várhatóan előbb-utóbb termeli az adópénzt.És nem értek egyet semmiféle megkülönböztetéssel.Ha induló cég kap adómoratóriumot,akkor azt kapja meg mindegyik,vagy egyik sem.
    Mert a mai szóhasználatban oligarchán azt értjük,ki nem piaci alapú üzletekben,alapvetően adópénzek ellopásábol lett gazdag,és jellemzően a "vállalkozásai" a közpénzek nélkül,piaci alapon nem is életképesek.Vagyis tulajdonképpen egy köztörvényes bűnözö.
    Ezért irtam,hogy kiváncsi lennék,hogy honnan van a pénze a manusnak az üzletre?Valamiért van egy olyan érzésem,hogy nem törvényes piaci versenyen sikeres vállalkozásokbol....
    Különben nekem az a véleményem,ami a nagyrámpás gépről.Fölösleges pénzszórás.Csak itt még az is hamis,hogy MI,mint Mo,valamit is kapunk.SEMMIT.Nem lesz Magyar Nemzeti/Állami tulajdon.Semmiféle hasznot Mo-nak nem hoz.Sőt,akadályozhatja egy valóban Nemzeti,hazai karbantartó bázis kialakitását.
    Szóval előbb gondolkodni kéne,mielőtt hasraesünk,hogy micsoda jó üzlet ez nekünk.Nekünk,ez semennyire nem jó.Ez a cseheknek jó.
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Ezzel a "hobbival" nincs is semmi bajom :), mert mint írtam ez igazából kötelesség :hadonaszos:... csak én (időnként borgőzben álmodozóként) jobban szeretem, legalábbis célként, az "ideális országot". :D
     
    Wilson likes this.
  13. anti70

    anti70 New Member

    Egy kicsit a Kossuth-hoz visszakanyarodva.Én is ott tanultam és akkor elég magas szintű oktatás volt,kiváló és nagy szakmai tudású oktatókkal,tanárokkal,pl Badovszky György rep.mérnök nemzetközi szinten is elismert szakember.Szakmai és oktató könyveket is írt,tanárom volt,hajtómű ismereteket tanított,de ott volt Halász és Bobák tanár úr is.Nincs beszántva a Kossuth ma is képeznek ki rep szerelőket és műszerészeket technikusi képesítéssel.Mi tanárokat nem ismerem.
     
  14. anti70

    anti70 New Member

    Visszakanyarodva a szállító beszerzéséhez,olyat nem fogunk találni ami mindenki igényét kielégíti.Az egyik kicsi,a másiknak kérdéses a gyártójának a jövője a harmadik meg megosztó nem tökéletes még a gép és drága is.Az biztos ,ha egy vadonatúj típusú,új fejlesztésű gépről beszélünk,annak mindig vannak gyerek betegségei,amit idővel orvosolnak.Én örülnék a KC390-nek és az Atlasznak is.
     
  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Én ezt értem és igazad van. De random menj rá egy mainstream hírcsatorna haderőfejlesztős cikkére és olvasd el a kommenteket. Tízből egy pozitív.
     
    Wilson, arcas and zeal like this.
  16. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Elon Musk piacu alapú befektető? Majd kérdezd meg a Tesla piaci alapú veszteséget, mennyi NASA-s állami pénzzel kompenzálja. Nem beszélve az elektromos autók állami közvetett, közvetlen kedvezmenyeitől és az elektromos töltő infrastruktúra állami kiépítésétől.
    Nincs ezzel bajom, csak lássuk az érem másik oldalát is.
    Nincs ilyen hogy államoktól független piaci szereplő. Olyan van aki néhány kis és közepes államtól független, mert több a magánvagyona, kapcsolati tőkéje. Ott is az adóoptimalizáláson és a lobbipénzeiken keresztül növelik a pénzük vagy/is a hatalmuk.
     
  17. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Igen sokan vagyunk ebben az országban akik legalábbis célként jobban szeretnének egy ilyen országban élni:)addig mértékkel marad a borgőz:) ami amúgy legalább akkora találmány az emberiség történetében mint a turbofan hajtómű:):):):)
     
    emel likes this.
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Egyrészt ennek nem itt a helye, másrészt meg hülyeség. A Tesla 3. negyedéve nyereséges. A Tesla korábbi veszteségeit a piaci befektetői állták.
    Szerintem kevered a SpaceX-szel a Teslát. :rolleyes:
    De ott is necces amit leírsz.
     
    Negan likes this.
  19. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Az első negyedéves nyereség. Taps!!! De elengedtem és totál nem ide tartozik.

    Béke!
     
  20. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Én speciel nagyon örülnék annak és egy szavam sem lenne ha magyar kiválasztottak:) csak ezred annyi összeget fektettnének olyan iparágakba itt kis hazánkban mint pl Elon Musk és nem csak az állami és EU-s infrastrukturális beruházásokban hasítanának,ezért örülnék,ha tényleg megvalósulna normális módon a magyar hadiipar fejlesztése,mert ez azt jelentené,hogy ha egy nagyon kis lépéssel is de elmozdulnánk végre egy sokkal egészségesebb gazdasági szerkezet irányába.A cseh gyár megvétele azért nem zavar különösképpen,(bár napnál is világosabb kik állnak az állítólagos konzorcium mögött),mert végre a kiválasztottak pénze egy olyan cégbe kerül amely tudását,technológiáját a magyar hadiipar fejlesztésére hasznosíthatjuk.
     

Ezen oldal megosztása