Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 478
14 750
113
Azért, ha a Honvédségnél olvassa ezt valaki, jót röhöghet. Szerintem "odafenn" nem agyalnak annyit, mint Kedves Közösségünk. Azon sem csodálkoznék, ha egy-két fejes az itteni fejtegetések alapján érvelnének pro vagy kontra... Jó a vizuális fantáziám, ezért el tudom képzelni Benkőék arcát, amikor olvassák fenti sorokat... :) és amikor megbeszélésen érvként használják,....."pedig már a HTKA-n is megmondták!"..... :)
A többi topicot is idevéve, már úgy felszereltük a Honvédséget, hogy akár Moszkváig meg sem állnánk. Itt szállító, máshol MTB vagy rakétatüzérség, nehéztüzérség és aknavetők, még 20-40 multirole gép+ kiképzőgép, IFV stb....
Nincs valakinek itt egy dubai vagy katari nagybácsija?
 
W

Wilson

Guest
Azért, ha a Honvédségnél olvassa ezt valaki, jót röhöghet. Szerintem "odafenn" nem agyalnak annyit, mint Kedves Közösségünk. Azon sem csodálkoznék, ha egy-két fejes az itteni fejtegetések alapján érvelnének pro vagy kontra... Jó a vizuális fantáziám, ezért el tudom képzelni Benkőék arcát, amikor olvassák fenti sorokat... :) és amikor megbeszélésen érvként használják,....."pedig már a HTKA-n is megmondták!"..... :)
A többi topicot is idevéve, már úgy felszereltük a Honvédséget, hogy akár Moszkváig meg sem állnánk. Itt szállító, máshol MTB vagy rakétatüzérség, nehéztüzérség és aknavetők, még 20-40 multirole gép+ kiképzőgép, IFV stb....
Nincs valakinek itt egy dubai vagy katari nagybácsija?

Hát ha a HTKA az A400 -s beszerzése kapcsán hivatkoznak akkor Benkőék megnyugodhatnak ugyanis annyi adatot hírt cikket bányásztunk elő a fórumon tartózkodó beutaltakkal közösen az internet legmélyebb bugyraiból,hogy az alapján nyugodtan érvelhetnek az A400 beszerzése mellett.:):):)
 
K

kamm

Guest
Azért, ha a Honvédségnél olvassa ezt valaki, jót röhöghet. Szerintem "odafenn" nem agyalnak annyit, mint Kedves Közösségünk. Azon sem csodálkoznék, ha egy-két fejes az itteni fejtegetések alapján érvelnének pro vagy kontra... Jó a vizuális fantáziám, ezért el tudom képzelni Benkőék arcát, amikor olvassák fenti sorokat... :) és amikor megbeszélésen érvként használják,....."pedig már a HTKA-n is megmondták!"..... :)
A többi topicot is idevéve, már úgy felszereltük a Honvédséget, hogy akár Moszkváig meg sem állnánk. Itt szállító, máshol MTB vagy rakétatüzérség, nehéztüzérség és aknavetők, még 20-40 multirole gép+ kiképzőgép, IFV stb....
Nincs valakinek itt egy dubai vagy katari nagybácsija?

Meglepodnel, milyen magas helyeken is olvasgatja par ember ezt a forumot. Nem azert, amiert te gondolod, de inkabb azert, amit Wilson is ir...

Hát ha a HTKA az A400 -s beszerzése kapcsán hivatkoznak akkor Benkőék megnyugodhatnak ugyanis annyi adatot hírt cikket bányásztunk elő a fórumon tartózkodó beutaltakkal közösen az internet legmélyebb bugyraiból,hogy az alapján nyugodtan érvelhetnek az A400 beszerzése mellett.:):):)

Pontosan. Megsporolnak egy csomo research orat, nincs ebben semmi. Ideat nyilt titok, hogy peldaul a CIA elemzoi is alapbol publikusan elerheto informaciomorzsakbol rakjak ossze a kepet, csak az ugyek kis reszeben kerul sor barmifele (fedett avgy nem) aktiv informaciogyujtesre. Sot, telepitett hirszerzok - eg "kulturalis attase" :D - is alapbol ujsagokbol, pletykakbol, elszolasokbol etc rakjak ossze a havi jelenteseiket.
 
W

Wilson

Guest
Meglepodnel, milyen magas helyeken is olvasgatja par ember ezt a forumot. Nem azert, amiert te gondolod, de inkabb azert, amit Wilson is ir...



Pontosan. Megsporolnak egy csomo research orat, nincs ebben semmi. Ideat nyilt titok, hogy peldaul a CIA elemzoi is alapbol publikusan elerheto informaciomorzsakbol rakjak ossze a kepet, csak az ugyek kis reszeben kerul sor barmifele (fedett avgy nem) aktiv informaciogyujtesre. Sot, telepitett hirszerzok - eg "kulturalis attase" :D - is alapbol ujsagokbol, , elszolasokbol etc rakjak ossze a havi jelenteseiket.

Bizony megy a porszívózás minden szinten:):)
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 527
8 081
113
Azért az megdöbbentő, hogy a Super Herculest kb. annyiért mérik, mi t az A400-at. Ezt nem gondoltam volna. Az nagyobb és újabb. Állandóan nehéztechnika szállításáról beszélnek, szerintem ez kb. 3 db A400-as lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
W

Wilson

Guest
Azért, ha a Honvédségnél olvassa ezt valaki, jót röhöghet. Szerintem "odafenn" nem agyalnak annyit, mint Kedves Közösségünk. Azon sem csodálkoznék, ha egy-két fejes az itteni fejtegetések alapján érvelnének pro vagy kontra... Jó a vizuális fantáziám, ezért el tudom képzelni Benkőék arcát, amikor olvassák fenti sorokat... :) és amikor megbeszélésen érvként használják,....."pedig már a HTKA-n is megmondták!"..... :)
A többi topicot is idevéve, már úgy felszereltük a Honvédséget, hogy akár Moszkváig meg sem állnánk. Itt szállító, máshol MTB vagy rakétatüzérség, nehéztüzérség és aknavetők, még 20-40 multirole gép+ kiképzőgép, IFV stb....
Nincs valakinek itt egy dubai vagy katari nagybácsija?

Nem kell nekünk se dubai vagy katari nagybácsi:)mert ha így folytatjuk a beszerzéseket akkor megfogjuk érni,hogy Katarból és Dubaiból nagyon meg fog nőni a kereslet a magyar nagybácsik iránt:):):):).
 
W

Wilson

Guest
Azért az megdöbbentő, hogy a Super Herculest kb. annyiért mérik, mi t az A400-at. Ezt nem gondoltam volna. Az nagyobb és újabb. Állandóan nehéztechnika szállításáról beszélnek, szerintem ez kb. 3 db A400-as lesz.

Úgy legyen:):):)De minden szimpátiám ellenére látva a közelmúlt fejleményeit sanszos,hogy a KC-390-s lesz.Bár mint írtam korábban a számunkra rendelkezésre álló információk alapján a Spartantól kezdve az Atlasig bármelyiket bejelenthetik.A közvélemény semmilyen hivatalos közleményt,semmilyen konkrét adatot,csak homályos és sokszor némileg egymásnak ellentmondó információkat kapott az illetékesektől azzal kapcsolatban hogy milyen paramétereknek megfelelő és milyen képességekkel rendelkező rámpás katonai szállítógépeket akarnak beszerezni.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 527
8 081
113
Úgy legyen:):):)De minden szimpátiám ellenére látva a közelmúlt fejleményeit sanszos,hogy a KC-390-s lesz.Bár mint írtam korábban a számunkra rendelkezésre álló információk alapján a Spartantól kezdve az Atlasig bármelyiket bejelenthetik.A közvélemény semmilyen hivatalos közleményt,semmilyen konkrét adatot,csak homályos és sokszor némileg egymásnak ellentmondó információkat kapott az illetékesektől azzal kapcsolatban hogy milyen paramétereknek megfelelő és milyen képességekkel rendelkező rámpás katonai szállítógépeket akarnak beszerezni.
Egyetértek, lehet Super Hercules, Spartacus, KC...
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Úgy legyen:):):)De minden szimpátiám ellenére látva a közelmúlt fejleményeit sanszos,hogy a KC-390-s lesz.Bár mint írtam korábban a számunkra rendelkezésre álló információk alapján a Spartantól kezdve az Atlasig bármelyiket bejelenthetik.A közvélemény semmilyen hivatalos közleményt,semmilyen konkrét adatot,csak homályos és sokszor némileg egymásnak ellentmondó információkat kapott az illetékesektől azzal kapcsolatban hogy milyen paramétereknek megfelelő és milyen képességekkel rendelkező rámpás katonai szállítógépeket akarnak beszerezni.
Én csak annyit tennék hozzá, hogy az Aero magazinban volt hosszú cikk a kc-390ről. Mielőtt a gyárről szó lett volna cikksorozat az L-39ről, meg szponzorált hirdetések.. A légierő blog is inkább a kc-390nel foglalkozott. Ez persze önmagában nem jelent semmit, de azért, na..
Ha valaki tud arról, hogy valahol az Atlasról írtak mostanában, az ne tartsa vissza.

Vagy volt olyan, hogy az A-400 járt nálunk látogatni mostanában, esetleg a mi fejeseink voltak atlas nézőben?
A Millenium ugye volt nálunk látogatóban.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 527
8 081
113
Én csak annyit tennék hozzá, hogy az Aero magazinban volt hosszú cikk a kc-390ről. Mielőtt a gyárről szó lett volna cikksorozat az L-39ről, meg szponzorált hirdetések.. A légierő blog is inkább a kc-390nel foglalkozott. Ez persze önmagában nem jelent semmit, de azért, na..
Ha valaki tud arról, hogy valahol az Atlasról írtak mostanában, az ne tartsa vissza.

Vagy volt olyan, hogy az A-400 járt nálunk látogatni mostanában, esetleg a mi fejeseink voltak atlas nézőben?
A Millenium ugye volt nálunk látogatóban.
Teljesen jogos.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Azért az megdöbbentő, hogy a Super Herculest kb. annyiért mérik, mi t az A400-at. Ezt nem gondoltam volna...
Nehogy elhidd ezt a marhaságot…

Szigorúan csak a tényeknél maradva:
Francia A400M költsége fejlesztési klts.ek és support nélkül (2014-es adat): EUR 152,4 millió / gép = USD 171.2 millió / gép (mai árfolyamon)
http://www.senat.fr/rap/a13-158-8/a13-158-813.html#toc174

Francia C-130J költsége
- fly-away költség (2015-ös adat): USD 88.75 millió / gép
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/france-c-130j-aircraft

Magyarán az A400M durván kétszer annyiba kerül mint a C-130-as. Ez az árkülönbség reális is a gép képességeit tekintve.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Kiveve, hogy az nem alkalmas sem strategiai tavu szallitasra, sem nehez technika szallitasara. ugye, azaz nem felel meg a kovetelmenyek felenek (az Airbusrol jelenleterol ill beruhazasarol mar nem is beszelve.)
Még mindig nem tudom, hogy mi a gyík stratégiai abban, hogy max távra el tudunk majd vinni 1, max 3 nehéztechnikát?? Értem én, hogy a szó valódi értelmezésében az Atlas stratégiai szállító, de ahhoz, hogy stratégiai mennyiséget is tudjunk szállítani ahhoz mennyiség is kellene! Semmi nem indokol a mai helyzetben egy C-27nél nagyobb gépet! Arról nem is beszélve, hogy 4 hajtóműves gép több tartalék hajtóművet igényelne! Nézzük már meg mit gebegünk egy Airbus hajtómű cserével, amiből a válság előtt százszámra repkedtek?? Miből gondoljuk, hogy a gyártók a mi igényeinket elégítenék ki?? Ráadásul az az Atlas achilles sarka! Jó repülő, szépen repül, de nekünk púp lenne a hátunkra! Szvsz!
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Azért, ha a Honvédségnél olvassa ezt valaki, jót röhöghet. Szerintem "odafenn" nem agyalnak annyit, mint Kedves Közösségünk. Azon sem csodálkoznék, ha egy-két fejes az itteni fejtegetések alapján érvelnének pro vagy kontra... Jó a vizuális fantáziám, ezért el tudom képzelni Benkőék arcát, amikor olvassák fenti sorokat... :) és amikor megbeszélésen érvként használják,....."pedig már a HTKA-n is megmondták!"..... :)
A többi topicot is idevéve, már úgy felszereltük a Honvédséget, hogy akár Moszkváig meg sem állnánk. Itt szállító, máshol MTB vagy rakétatüzérség, nehéztüzérség és aknavetők, még 20-40 multirole gép+ kiképzőgép, IFV stb....
Nincs valakinek itt egy dubai vagy katari nagybácsija?

Amerikai nagybácsi van, de szabadulnánk tőle!
 
K

kamm

Guest
Nehogy elhidd ezt a marhaságot…

Szigorúan csak a tényeknél maradva:
Francia A400M költsége fejlesztési klts.ek és support nélkül (2014-es adat): EUR 152,4 millió / gép = USD 171.2 millió / gép (mai árfolyamon)
http://www.senat.fr/rap/a13-158-8/a13-158-813.html#toc174

Francia C-130J költsége
- fly-away költség (2015-ös adat): USD 88.75 millió / gép
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/france-c-130j-aircraft

Magyarán az A400M durván kétszer annyiba kerül mint a C-130-as. Ez az árkülönbség reális is a gép képességeit tekintve.

Nehogy elhidd ezt a komplett hulyeseget: a szandekosan felretajekoztato forumtars altal listazott francia arban SEMMI nincs benne, konkretan semmi. Meg egy radar sem, egy loszer sem, semmi - a sajat linkjen is ott szerepel amugy az ara, amikor a hasznalathoz kotelezoen szukseges cuccokkal mar $650 millio a vege, azaz a C-130 ara $162 millio 500 ezer amerikai dollar gepenkent:

Major Defense Equipment (MDE):
Two (2) C-130J aircraft with Rolls Royce AE-2100D Turboprop Engines
Two (2) KC-130J aircraft with Rolls Royce AE-2100D Turboprop Engines
Four (4) Rolls Royce AE-2100D Turboprop Engines (spares)

Non-Major Defense Equipment (Non-MDE):
Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
- vedelmi rendszer, csalik stb
Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares) - raketainditast erzekelo riasztorendszer
Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares) - radarerzekelesre figyelmezteto rendszer
Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares) - GPS navigacio
Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares) - komm radiok
Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares) - UHF/VHF komm radiok
Two (2) HF Voice Radios - digital voice HF radio
Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares) - titkositott voice terminal
Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares) - titkositott voice backend a terminalhoz

Also provided are support and test equipment; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.


Osszehasonlitasul a malajok anno 700 RM azaz kb $165 millio/gep ar ALATT rendeltek az Atlasaikat: https://www.malaysiandefence.com/a400m-just-gets-costlier/
 
K

kamm

Guest
Még mindig nem tudom, hogy mi a gyík stratégiai abban, hogy max távra el tudunk majd vinni 1, max 3 nehéztechnikát?? Értem én, hogy a szó valódi értelmezésében az Atlas stratégiai szállító,

Ezt igy sosem mondja az Airbus. Ok azt mondjak, hogy az Atlas egy hirid: taktikai szallitogep, amivel strategiai tavolsagra is vihetsz mar nehez technikat is, szandekosan a C-17 es a C-130/C-160 koze love be a tipust.

de ahhoz, hogy stratégiai mennyiséget is tudjunk szállítani ahhoz mennyiség is kellene!

Dehogy kell. Ez egy gyakori tevhit itt valamiert - a strategiai tavolsagnak semmi koze, mit visz.

Semmi nem indokol a mai helyzetben egy C-27nél nagyobb gépet! Arról nem is beszélve, hogy 4 hajtóműves gép több tartalék hajtóművet igényelne! Nézzük már meg mit gebegünk egy Airbus hajtómű cserével, amiből a válság előtt százszámra repkedtek?? Miből gondoljuk, hogy a gyártók a mi igényeinket elégítenék ki?? Ráadásul az az Atlas achilles sarka! Jó repülő, szépen repül, de nekünk púp lenne a hátunkra! Szvsz!

Szazszor vegigmentunk ezen, ebbol az alliltasbol egyik sem all meg. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 447
113
Nehogy elhidd ezt a marhaságot…

Szigorúan csak a tényeknél maradva:
Francia A400M költsége fejlesztési klts.ek és support nélkül (2014-es adat): EUR 152,4 millió / gép = USD 171.2 millió / gép (mai árfolyamon)
http://www.senat.fr/rap/a13-158-8/a13-158-813.html#toc174

Francia C-130J költsége
- fly-away költség (2015-ös adat): USD 88.75 millió / gép
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/france-c-130j-aircraft

Magyarán az A400M durván kétszer annyiba kerül mint a C-130-as. Ez az árkülönbség reális is a gép képességeit tekintve.
Megint kezded a dezinformációt? o_O
Tényleg leírod az MDE költséget érvként?

A Te C-130-as áradba csak ilyen dolgok nincsenek benne:
Non-Major Defense Equipment (Non-MDE):
Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Two (2) HF Voice Radios
Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)

Hja még documentációt sem kapsz 88,75M USD-ért. :p

Én azért reménykedem benne, hogy az értő közönség veszi a fáradtságot és a saját magad által berakott link segítségével leszűri hogy milyen alak vagy.

És akkor még hozzátenném még ezt a linket is.
Azaz ebben 650M USD-s szerződésben írd és mond nem egészen 2 év support szolgáltatás volt benne. 2018 január 15 - 2020 január 1 (gondolom, mert a cikk 2019 október 25-ei keltezésű ). A vicces az, hogy a kövekező 3 évet 2020.01.01-2023.01.01-ig a Lockheed 12,4M USD-ért fogja elvállalni.

Akkor most tessék elkezdeni gondolkozni. Az eredeti beszerzés ugye 2 éves support-ot tartalmazott, de a következő 3 évet 12,4M USD-ért vállalták el. Azaz évente kb. 4,1M USD az éves support a 4 gépre. Azaz az eredeti szerződésre a support 8,2M USD magasságában volt. Ja! A 650M-ból!

Szóval drága rudikám, tessék csak nyugodtan felszámolni a DSCA ajánlat teljes összegét, mint költséget (MDE+non MDE). De tudod mit? Legyünk nagylelkűek. Csapjunk le a 650M -ból egy 10-est, és azt osszuk el 4 felé. Azaz az átlagos C-130-as költség 160M USD-re jön ki.
Hja és így már lesz a gépen rádió, meg lesz hozzá dokumentáció. :rolleyes:

És tudod mit? Nálad a pont. Tényleg olcsóbb a C-130-as, mint az A400M. BRAVO!
:p:D
Mindehhez vegyük hozzá, hogy Franciaország már korábban is C-130 üzemeltető volt....... Mi meg nem.;)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and kamm
K

kamm

Guest
Én csak annyit tennék hozzá, hogy az Aero magazinban volt hosszú cikk a kc-390ről. Mielőtt a gyárről szó lett volna cikksorozat az L-39ről, meg szponzorált hirdetések.. A légierő blog is inkább a kc-390nel foglalkozott. Ez persze önmagában nem jelent semmit, de azért, na..
Ha valaki tud arról, hogy valahol az Atlasról írtak mostanában, az ne tartsa vissza.

Vagy volt olyan, hogy az A-400 járt nálunk látogatni mostanában, esetleg a mi fejeseink voltak atlas nézőben?
A Millenium ugye volt nálunk látogatóban.

Az Atlas rendszeresen jon-megy. AMugy volt direkt "szemlezni" is, amikor a MH a nemet legierovel kotott "szoros egyuttmukodesi szerzodest", akkor - mit ad isten - Atlasszal jottek esmegmutogattak a vezerkarnak (volt rola anno cikk vmelyik blogjukon.)
 
  • Tetszik
Reactions: Tegin
W

Wilson

Guest
Nehogy elhidd ezt a komplett hulyeseget: a szandekosan felretajekoztato forumtars altal listazott francia arban SEMMI nincs benne, konkretan semmi. Meg egy radar sem, egy loszer sem, semmi - a sajat linkjen is ott szerepel amugy az ara, amikor a hasznalathoz kotelezoen szukseges cuccokkal mar $650 millio a vege, azaz a C-130 ara $162 millio 500 ezer amerikai dollar gepenkent:

Major Defense Equipment (MDE):
Two (2) C-130J aircraft with Rolls Royce AE-2100D Turboprop Engines
Two (2) KC-130J aircraft with Rolls Royce AE-2100D Turboprop Engines
Four (4) Rolls Royce AE-2100D Turboprop Engines (spares)

Non-Major Defense Equipment (Non-MDE):
Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
- vedelmi rendszer, csalik stb
Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares) - raketainditast erzekelo riasztorendszer
Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares) - radarerzekelesre figyelmezteto rendszer
Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares) - GPS navigacio
Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares) - komm radiok
Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares) - UHF/VHF komm radiok
Two (2) HF Voice Radios - digital voice HF radio
Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares) - titkositott voice terminal
Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares) - titkositott voice backend a terminalhoz

Also provided are support and test equipment; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.


Osszehasonlitasul a malajok anno 700 RM azaz kb $165 millio/gep ar ALATT rendeltek az Atlasaikat: https://www.malaysiandefence.com/a400m-just-gets-costlier/

Megelőztél:)Már jönni akartam pontosítani:)
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
W

Wilson

Guest
Megint kezded a dezinformációt? o_O
Tényleg leírod az MDE költséget érvként?

A Te C-130-as áradba csak ilyen dolgok nincsenek benne:
Non-Major Defense Equipment (Non-MDE):
Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Two (2) HF Voice Radios
Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)

Hja még documentációt sem kapsz 88,75M USD-ért. :p

Én azért reménykedem benne, hogy az értő közönség veszi a fáradtságot és a saját magad által berakott link segítségével leszűri hogy milyen alak vagy.

És akkor még hozzátenném még ezt a linket is.
Azaz ebben 650M USD-s szerződésben írd és mond nem egészen 2 év support szolgáltatás volt benne. 2018 január 15 - 2020 január 1 (gondolom, mert a cikk 2019 október 25-ei keltezésű ). A vicces az, hogy a kövekező 3 évet 2020.01.01-2023.01.01-ig a Lockheed 12,4M USD-ért fogja elvállalni.

Akkor most tessék elkezdeni gondolkozni. Az eredeti beszerzés ugye 2 éves support-ot tartalmazott, de a következő 3 évet 12,4M USD-ért vállalták el. Azaz évente kb. 4,1M USD az éves support a 4 gépre. Azaz az eredeti szerződésre a support 8,2M USD magasságában volt. Ja! A 650M-ból!

Szóval drága rudikám, tessék csak nyugodtan felszámolni a DSCA ajánlat teljes összegét, mint költséget (MDE+non MDE). De tudod mit? Legyünk nagylelkűek. Csapjunk le a 650M -ból egy 10-est, és azt osszuk el 4 felé. Azaz az átlagos C-130-as költség 160M USD-re jön ki.
Hja és így már lesz a gépen rádió, meg lesz hozzá dokumentáció. :rolleyes:

És tudod mit? Nálad a pont. Tényleg olcsóbb a C-130-as, mint az A400M. BRAVO!
:p:D
Mindehhez vegyük hozzá, hogy Franciaország már korábban is C-130 üzemeltető volt....... Mi meg nem.;)

Azért el kell ismerni dicsérendő a kitartása:)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Azért el kell ismerni dicsérendő a kitartása:)
Az összehasonlítás tökéletes, sőt egy kicsit még csal is az A400 előnyére ugyanis:
A C-130-nál a $355 milliós árban (= $88.75 millió / gép) a 4 gép van benne, és 4 tartalék hajtómű.
Az A400 $171,2 millió / db-os vételára szintén a puszta repülőgép klts.e és ráadásul nemhogy support klts.et nem tartalmaz, hanem még a gép fejlesztési klts.ei sincsenek ráosztva.:rolleyes:. Az még további több tízmillió USD gépenként.:eek:.

Egyszóval tessék barátkozni a gondolattal hogy az A400 minimum 2X drágább a C-130-nál...:D