1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nyilván a belga cégnek az jelenti a fő bevételi forrást, hogy a Belga Légierő 3-4 gép helyett 7-et rendelt. Miközben összesen 174-re van aktív megrendelés. :)
     
    Wilson likes this.
  2. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Komolyan azt mondod,hogy azért vettek a belgák 7db Atlast mert egy belga cég gyártja a "az A400 szárnyainak a teljes belépő él szekcióját és az oda tartozó jégtelenítő rendszert (meg még egy csomó "apróságot")"?Gondolom a belga kormányban is ezzel indokolták az Atlasok beszerzését,amúgy C-130-t vettek volna de az is lehet,hogy Spartant.De persze lehet,hogy pont ez a 14 db szány belépőél és jégtelenítő rendszer illetve az apróságok hiányoztak a cég túléléséhez,mert akkor már értem miért vettek Atlast a belgák:):):).Amúgy látszik,hogy már nem azok a csökönyös búrok vezetik Dél-Afrikát ők biztos nem mondták volna vissza azokat az A400-t.De hát ezek a tudatlan feketék visszamondták a gépeket azóta mélyrepülésben van a gazdaság,sáskajárás,és dögvész sújtja az embereket.Ezzel szemben ezek a furmányos belgák azzal,hogy megvették ezt a 7 db Atlast ezeket a sorscsapásokat elkerülték:):):)
     
    kamm likes this.
  3. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez szabályosan komikus már...
     
    Wilson likes this.
  4. kamm

    kamm Well-Known Member

    Hat en csak utolag keveredtem oda, hajnalban (sötétben ugye nem kereshettunk, nem az volt a cel, hogy felrobbanjunk. :D)
    Akkpr is és utána is MiG-21-et emlegettek mindig, ha felmerültek a gépek, kotelekrendezesnel/parancskihirdetesnel, valtas elotti elgazitasnal, en sosem hallottam mást.
    Persze ez csak az en tapasztalatom, semmiképpen nem döntő, nem lattam es simán lehet, hogy en is MiG-21-et mondtam volna meg ha latom is, mert igen felületes volt a kikepzesunk az RVPVO gepeinek felismerése kapcsán, talan ha pár óra volt osszesen, teszt nélkül.
     
    migfun likes this.
  5. rudi

    rudi Well-Known Member

    Részeg vagy, vagy tényleg nem világos...:p
    A Belgák nem 14 db belépőélet gyártanak hanem 340 et (az összes gèphez ők gyàrtjàk ezeket az alkatrészeket).
    Plusz még az Europropnak is van ott besxállítója.
    Összességében az A400 sárkány 4.5% az övék plusz a hajtóművekből is kb ekkora résszesedésük van.
    Összességében gépenként legalább €7 millió megrendelést kapnak Belga cégek ami 170 gépnél már bőven több mint €1 milliárd megrendelés Belga cégeknek.
    A 7 gépért a Belgák - azt írják - € 1.2 milliárdot fizettek.
    Ha ezek után se érted akkor inkább a Nők Lapja fórumot javasolnàm neked...:D
     
  6. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Azt áruld már el nekem,ehhez hogyan kapcsolódik a belgák 7 db rendelése,Ugye nem azt akarod mondani ,hogy ha nem rendeli meg a belga állam ezeket a gépeket akkor nem ezeket a belga cégeket választja az Airbus és nem ők szállítanak be az A400-a mert ha igen az tényleg a Nők lapja színvonala:)ha pedig azt akarod mondani,hogy ezeknek a belga cégeknek az A400-l származó bevételei miatt vettek a belgák kizárólag A400-t akkor tényleg kibontok egy sört!
     
    kamm likes this.
  7. migfun

    migfun Well-Known Member

    Köszönöm!
     
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Figyu...én ezt nem hiszem el...még te sem lehetsz ennyire fogalmatlan..
    Most tényleg újdonság számodra hogy a katonai megrendelésekkel az államok saját iparukat akarkák támogatni?
    Igen, képzeld el a világ így működik...az államok szeretnének a katonai kiadásaik valamilyen szinten "otthon" tartani.

    A repülőgépgyártó cégek meg szeretnek gépeket eladni és a.beszállító cégek anyaországától elvárják hogy minimum az országban honos cégeknél landoló megrendelések összegében rendeljenek a termékből. Ha ezt nem tennék jó eséllyel más cégnek adnák a megrendelést.

    Gondolkodj pls. csak annyit mint egy félig döglött csirke...a KC390 projektben miért csak a gyártásban érdekelt érdekelt országok adtak le megrendeléseket?

    Jól mondod...a Belgák pontosan azért rendeltek az 50 éves C-130 ok pótlására A400 ast mert ebből a Belga repülőgép alkatrész és hajtómű beszállító cégek profitálnak.
     
  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    ...a lekvár meg jókedvűen elteszi a Nagymamát!
    Ez nem úgy működik, hogy az Airbus kitalálja, hogy "ezeknek belgáéknak kur@ra el kellene adni 5Mrd USD összegben A400M eseket, hát csináltassuk már velük a sárkány 20%-át. Hátha rá tudjuk venni őket, hogy átvegyenek 30-35db A400M-et. Nem baj, ha ott rohad meg a betonon, de ez biztos jó lesz."
    Papa, ez fordítva szokott menni. A Belgák bejelentkeznek, hogy "kéne 7 A400M! Miféle ellentételezést tudtok ajánlani? 4%? Deal!
    A kérdés végig az volt - csak ez neked nem esett le -, hogy mi vezette rá a belgákat, hogy 10M -ós államként igényt tartsanak 7db A400M-re, ha idehaza mindenkinek tériszonya van, ha csak kívülről ránéznek. :)
     
    alfa74, Wilson and LMzek 2.0 like this.
  10. Wilson

    Wilson Well-Known Member


    Ehhez két sőr kell!Te most komolyan gondolod azt,hogy a belga állam csak azért vesz 7 db 160 millió eurós gépet mert akkor (ezek a te kalkulációid) gépenként a belga cégek 7millió eurós megrendelést kapnak.Mi van!!!!!!!!!Szerintem ezt gondold át még egyszer!!!!!!!!Kiad az állami költségvetésből 1 milliárd eurót 7 db szállítógépért csak azért mert a 7 db gépből származó megrendelésből írd és mond a belga cégeknek összesen 49 millió eurós bevétele keletkezik,tudod elképzelem ahogy ezek a gépek állnak egy belga repülőtér betonján (és ezek tényleg statikus gépek mert a belga légierő nem tudja kihasználni őket de hát megvette őket mert kellett az a rongyos 50 misi a hazai iparnak)a pilóták néha kimennek megnézni őket mert hát csak hébe-hóba tudják használni őket,de semmi baj mert minden egyes alkalommal dagadó belga önérzettel simítják végig a szárnyak belépőélét hiszen azt a hazai ipar gyártotta.A vége kicsit szarkasztikusra sikeredett.M

    "A repülőgépgyártó cégek meg szeretnek gépeket eladni és a.beszállító cégek anyaországától elvárják hogy minimum az országban honos cégeknél landoló megrendelések összegében rendeljenek a termékből. Ha ezt nem tennék jó eséllyel más cégnek adnák a megrendelést."

    Ez a kijelentésed meg egyszerűen nem igaz a Dél-Afrikaiak simán visszamondták a 8 db A400-t 2009-n.Az Airbusnak a Denel ugyanúgy gyártotta 2012 után a főtartó-bekötéseket és a szárnytő-burkolatokat.az A400-z,ja és jelzem a Denel 2009-n azért szállt ki a beszállításból mert nem voltak előnyösek a szerződési feltételek a számára,2012-n jobb feltételekkel újra beszállított az A400-a,Tehát ahhoz Belga államnak nem kell 7db 160 millió eurós A400-t vennie,hogy a belga cégek beszállítsanak az A400-a.A belga cégeknek.
     
    alfa74, LMzek 2.0, kamm and 1 other person like this.
  11. kamm

    kamm Well-Known Member

    Pontosan, sot, tavalyig beszallito volt a Denel, akkor is csak sajat penzugyi krizise miatt szallt ki, mert tuleles erdekeben kiszallt mindenbol, ami nem core business:
    https://www.airforce-technology.com/news/denel-parts-airbus-a400m/
     
    Wilson likes this.
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Kész...ennél nincs lejjebb.
    Foggd már föl végre a csöpp eszeddel hogy a Belga beszállító cégek NEM 7, HANEM 170 GÉPHEZ SZÁLLÍTANAK ALKATRÉSZEKET.

    Tehát NEM 7 x €7m = €49m
    HANEM 170 x €7m = €1.190

    bevétele lesz a Belga iparnak
     
  13. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Szerintem most kéne egy kicsit visszafognod magad.Te meg azt fogd fel végre,hogy ahhoz,hogy a belga cégek 170 v 163 A400-z szállításnak alkatrészeket nem az a feltétel,hogy a belga kormány vesz 7db Atlast,amire amúgy nincs szüksége,és csak azért veszi meg (ugye te ezt állítod)mert a belga cégek csak így kerülhettek be az Atlas programba.Ez az elképzelés tényleg a Nők Lapja színvonalát idézi.
     
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Szó sincs arról hogy a Belgáknak nincs szüksége teherszállító gépre.
    A belgák C130 ai elöregedtek.
    Cserélni kellett őket.
    Adott volt egy induló Eu.i teherszállító projekt amihez teljesen logikus volt csatlakozni. Ebből a.projektből a Belga cégek legalább akkora árbevételhez jutnak mint amennyit a Belga kormány fizet a 7 gépért.

    Ez így a fair. Win-win.

    Hidd el én mindig próbálok veled olyan kimérten beszélgetni mint egy jó pszichiáter a betegével, de ez sokszor nem könnyű.
    Ezért elnézést kérek.
     
    Denomation likes this.
  15. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Nézd a velem való kommunikáció nagyon egyszerű,ha elkerüljük a személyeskedő meg és beszólogatásokat akkor nem lehet semmi gond én legalábbis minden fórumon,minden fórumozóval szemben kerülöm a személyeskedés minden formáját,mert annak én abszolút nem látom értelmét.Ha esetleg valaki úgy gondolja,hogy ezt rendszereresen megengedheti magának,nem csak velem szemben hanem mással is akkor az illető nálam megy ingorba,mert én úgy gondolom,hogy egy fórumon nem fajulhat el semmilyen vita olyan szintre,hogy egymás személyét sértegessék
    .Eme kitérő után visszatérve az eredeti eszmecserénkre te még mindig fenntartod azt az álláspontodat hogy és most itt téged foglak idézni.

    "Jól mondod...a Belgák pontosan azért rendeltek az 50 éves C-130 ok pótlására A400 ast mert ebből a Belga repülőgép alkatrész és hajtómű beszállító cégek profitálnak".
     
  16. emel

    emel Well-Known Member

    A kettő között alapvető különbség belga szemszögből, hogy az A-400 gyártásából mint beszállítónak nekik bevételül is van, a C-130-hoz meg üzemeltetőként max tankolásilag van közük, de ugye az se bevétel. Szóval nem vakon döntöttek, tudták ők jól hogy miért választják az A-400-at a Herky helyett ...
     
    fishbed, Pocok75 and formosa1 like this.
  17. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ok persze de azért érdekes,hogy egy kb ugyanakkora népességű ország ( gazdagabbak mint mi)vesz 7db A400-t még ha Belga Kongót leszámítom akkor is soknak tűnik ez a mennyiség.Az én meggyőződésem az,hogy nem azért vették,hogy azzal a belga iparnak kedvezzenek,hanem mert ők biztosak abban,hogy kitudják használni az A400-t,amellett persze fontos,hogy a belga ipar is profitál belőle.Mi pedig prüszkölunk 3 db A400 gondolatától.
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Ebbe az "érdekes"-ben meg a prüszkölésben az is benne van ám, hogy Belgium GDP-je 543mrd.USD, a miénk meg 158mrd. USD (2018-as adat), szóval "kissé" más méretű a torta. Szóval ebből könnyebben váltják le a 8 ősöreg C-130-ukat 7 A-400-ra, főleg hogy az Atlas gyártásából bevételük is van.
     
    fishbed, arcas and formosa1 like this.
  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ok ez így van de a belgák nem vették volna meg az Atlasokat ha nem biztosak abban,hogy ki tudják használni,főleg úgy,hogy előtte évtizedekig megoldottak mindent a C-130-l,és ugye,ahogy a Dél-afrikai példa is mutatja,hogy nem kell ahhoz Atlasokat venni,hogy egy ország vállalatai beszállíthassanak az A400-a.Magyarország költségvetésének nem okozhat gondot 3 Atlas megvétele és üzemeltetése.
     
    pöcshuszár likes this.
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Viszont egy belga katona nem 160.000 bruttóval zupál be! ;)
    Jó példák erre a csehek is. Akiknek elvileg magasabb a GDP-jük, mégsem cserélnék velük kibicként.
    A jelenlegi beszerzési boomot egyedül az teszi lehetővé, hogy csak nagyon csínján növelik a fizetéseket, és a létszámot is. Ha már most lenne 27-28.000-es katonaságunk, akkor a bérköltségre minden elmenne. Többször előjön, a fejlesztős topicban, hogy emelni kell a fizukat. Szerintem az is meglesz, ha végre utoléri magát a MH a technikai eszközökkel. A beszerzés tempójából lehet visszavenni, de a megnövelt fizukból igen nehéz...:cool:
     
    alfa74 and Wilson like this.

Ezen oldal megosztása