1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    lehet máshogy is üzemben tartani magyar ancsát attól még hogy elbúcsúzott
     
    megazez and tonyo like this.
  2. kamm

    kamm Well-Known Member

    Esetleg mint muzeumi targy. Amugy kizart. :)
     
  3. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Xian MA60 :D :D
     
  4. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Civil üzemeltetés szóba se jöhetne?
     
  5. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ja, en a HM-re irtam a valaszt.
     
  6. megazez

    megazez Well-Known Member

    Tudom-tudom, pár napja írtam erről egy levezetést :)
     
    fedett_mókus likes this.
  7. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ki üzemeltetné és minek? És ki fizetné a nagyjavítás és az élettartam hosszabbítás elég durva költségeit? - Ami miatt már az MH-nak sem érte meg az üzemeltetés...!!! :(
     
  8. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    blogen, alfa74, Nemerson and 7 others like this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Távolról sem az.
     
    vilmoci likes this.
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    Hallgatlak: megis milyen modon lenne kifizetodo az unnepelyesen elbucsuztatott, majd hadrendbol kivont, lajstrombol torolt 46 eves gepet ujra visszaallitani?
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kicsit gondolkozz. Kifizetődő... kinek és hogyan... <- itt van a válasz elrejtve.
     
    vilmoci likes this.
  12. kamm

    kamm Well-Known Member

    Barmilyen trcikery csak a publikusan ellenorizheto HM-es ktgvetesen kivul elkepzelheto, arra celoztam.
     
  13. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Engem azert mégis erdekelne az a válasz.
     
  14. megazez

    megazez Well-Known Member

    Eladják egy strómannak (civil lajstrom stb...), civil cégként kint nagyjavítás után kb 2 évig az MH mint bérlő használja a gépeket addig amíg be nem fut az új repülő.
    A kinekre pedig a válasz remélem én leszek az :)
     
    borisz likes this.
  15. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Valami ilyesmi lesz/lehet...
    Még annyi, hogy az nem úgy lesz, hogy majd 2028-ban varázsütésre létrejön a lechfeldi bázison a nemzetközi A400M szállító egység, hanem inkább úgy képzeld el, mint ahogy nehézdandár képességünk lesz majd 2028-ra. ("betanulás" használt gépeken, folyamatok kialakítása, bázisépítés, gyakorlatok, bevethető állapot elérése stb.) Ha a koronavírus nem zavart be már megint, akkor már van kint magyar műszaki Wunstdorfban az A400M-mel ismerkedni. Később majd küldenek pilótát is. Szerintem nem hoztak semmit előre. 2019 februárjában lett aláírva a csatlakozási szándék alapítótagként. Az hogy 2023-ra bevállalták hogy a magyarok és a németek együtt biztosítják a VJTF légi szállítási képességét, abból lehet következtetni hogy milyen szintű lesz az együttműködés. Valószínűleg a Honvédség nem a Falconokkal és az A319-esekkel fog beszállni, más saját meg akkor valószínűleg még nem lesz bevethető állapotban. Nem járhatnak úgy megint, mint a Gripenek levegő-föld képességével, mert ha mégis, akkor vége a nemzetközi szavahihetőségnek és a bizalomnak. A németek nem Magyarország miatt csinálják, hanem a NATO Framework Nations Concept-je miatt találták ki, hogy úgy tudnák hasznosítani a gépeket, ha a kelet-/közép európai országokat ráveszik az együttműködésre.
     
    fishbed, Hegylakó, SilvioD and 2 others like this.
  17. kamm

    kamm Well-Known Member

    Szerintem ebből is teljesen világosan látszik, hogy ugyan utemezve, de szinte biztosan az Atlasbol lesz végül az a három gép - amibol, gondolom, valamilyen konstrukcióban egy legalabb a lechfeldi repteren fog acsorogni, minimum egy meg mindig nemzeti használatra lesz készen odahaza. Ha meg tobb kell, akkor lehivhato az elérhető poolbol, akarmenyik gép, mindegy kie, utolag ugyis aranyos az elszámolás.
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Erről be tudnál tenni valamit? Mert olyat
    én még nem olvastam, hogy ilyet vállaltunk volna.
    Mindensetre érdekes, hogy ugye a németek 53 fix megrendelésük van A400M-ra, de ők csak 40-re tartanak igényt. Azaz 13 túlrendelésük van. Azonban a lechfeldi bázison a Multinational Airtransport Unit (MNAU) csak 10 géppel fog létrejönni. Mi lesz a maradék 3 géppel? Honnan is olyan ismerős ez a szám? :rolleyes::D
     
    luperator, fip7, anonim999 and 2 others like this.
  19. kamm

    kamm Well-Known Member

    Pontosan az én logikam, csak nem volt időm elokotorni a linkeket, hogy leirjam. :D
     
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Itt már egyszer futottunk egy kört ezzel kapcsolatban.

    Ezek sem tények. De valami oka csak van, hogy csatlakoztunk, pedig azt mondták hogy minden közös dolog rossz. Nem azt mondom, hogy A400M-et vesz a Honvédség. De ha még nincs aláírt szerződés a KC390-ra vagy másra, ami alapján 2021-2022-re megérkezne 1-3 példány és 2023.01.01-re elérné a bevethető szintet, akkor a "közös" A400M-eket ki lehet addig használni, mert akkor 2-3 évig nincs a Honvédségnek szállítógépe. Vagy 1-2 műszaki és pilóta és néhány száz bérelt óra elég ahhoz, hogy azt mondhassuk hogy a MNAU alapítótagként közösen biztosítjuk a légi szállítást? Ez is lehet. Még az is hogy A319 lett felajánlva... Tényleg nem tudunk semmit. De amit felvázoltál, az logikusnak tűnik.
     
    Blitz97 and pöcshuszár like this.

Ezen oldal megosztása