Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Az Androméda galaxisba...?!? - Na ne röhögtess, 20 tonna fölötti rakománnyal már az óceánt se tudja átrepülni...!!! :):):)

Hát pedig meg van az esély rá,hogy a KC390-s lesz a kiválasztott szállítógép minden ellenérzésed ellenére:).Amúgy meg hülyeséget beszélsz légiutántöltéssel simán átrepüli az óceánt 20 tonnával.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 478
14 750
113
Nekem az a bajom az akármelyik típussal, hogy még nincs itt!!!! Minden eredménye ellenére a Zrínyi kezd hasonlítani a Győri Programra. A világ eseményeihez képest késésben van és nem elég...
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco
W

Wilson

Guest
Nekem az a bajom az akármelyik típussal, hogy még nincs itt!!!! Minden eredménye ellenére a Zrínyi kezd hasonlítani a Győri Programra. A világ eseményeihez képest késésben van és nem elég...

Azért a győri program idejéhez képest most nincs reálisan kilátásban egy világháború,és arról sem szabad megfeledkezni,hogyha Trumpli nem nyögi be,hogy az USA nem fizeti tovább egyedül a cehet akkor maximum pár kebabos kocsi beszerzésének örömködnénk itt a fórumon.A mi életünkben nem lesz még egy ilyen nagyságú haderőfejlesztés sok teruletet a nulláról kell felépíteni és ez egy nagyon komplex folyamat aminek a haditechnikai beszerzés csak egy kis része,meg kell teremteni egy teljesen új honvédséget infrastruktúrával humánerőforrással és egy gyökeresen új gondolkodásmóddal és szemlélettel,ez időbe kerül ezt nem lehet egyik napról a másikra végrehajtani.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
"Benkő Tibor szólt arról, hogy még ebben az évben szerződést akarnak kötni azokra a repülőgépekre, amelyek majd tudják biztosítani a technikai eszközök szállítását, a légi desszantolási feladatok végrehajtását, és amelyeknél elvárás, hogy legyenek alkalmasak a légi utántöltési feladatok végrehajtására is.

Szólt arról, hogy Szentkirályszabadján 20 ezer négyzetméteres központi logisztikai és kiképzőbázis épül, amelyet a tervek szerint ebben az évben át is adnak."
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Csak hogy szokjam az új idomokat:
2a9340bd5d3423f7bfa3d5f08b736feb.jpg

634494900f915c9390c81c8f367fa4bb.jpg

10973021f277c35e4d934a95c83684fc.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem működőképes lenne egy olyan üzleti modell hogy a Magyar állam még vesz a Wiizair Cargonak pár db u.ilyen gépet.
Mindegyiket átalakítják MRTT változatra.
(szárny alatti Cobham konténerekkel és az új gyorsan le-föl szerelhető boom-mal)

Békeidőben a civil lajstromban lévő gépek pöröghetnek és hordják a terhet Kína és Eu. között (leszerelt boom-mal és konténerek nélkül) valamint - az Omega Refueling céghez hasonlóan - bér utántöltést végeznek a NATO nak (felszerelt boom-mal és konténerekkel)
Ha meg "helyezet van" a magyar állan élhet a tulajdonosi (többségi tulajdonosi) jogával és hazarendelheti a gépeket.
 
K

kamm

Guest
Szerintem működőképes lenne egy olyan üzleti modell hogy a Magyar állam még vesz a Wiizair Cargonak pár db u.ilyen gépet.
Mindegyiket átalakítják MRTT változatra.
(szárny alatti Cobham konténerekkel és az új gyorsan le-föl szerelhető boom-mal)

Békeidőben a civil lajstromban lévő gépek pöröghetnek és hordják a terhet Kína és Eu. között (leszerelt boom-mal és konténerek nélkül) valamint - az Omega Refueling céghez hasonlóan - bér utántöltést végeznek a NATO nak (felszerelt boom-mal és konténerekkel)
Ha meg "helyezet van" a magyar állan élhet a tulajdonosi (többségi tulajdonosi) jogával és hazarendelheti a gépeket.

Holdkoros marhasag.
Egybol feljelentenek a civil tomegkozlekedesben versenyzo WizzAirt tiltott subsidy miatt az EU-nal - pont ugy, ahogy az tette a Malevval, ami miatt ki lett nyirva.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 776
113
Holdkoros marhasag.
Egybol feljelentenek a civil tomegkozlekedesben versenyzo WizzAirt tiltott subsidy miatt az EU-nal - pont ugy, ahogy az tette a Malevval, ami miatt ki lett nyirva.
Ezen most lazitott az EU a Covid-19 miatti repülőipari összeomlás miatt. Szabadabb a pálya az állami támogatásoknál.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Szerződés kérdése, mert a papír mindent elbír.
A Wizzair A330F lehet Wiizair festésű és lehet nemzetmagyar-külügymin-állami festésű is.
A háromból pl egy. De ez csak festés, úgy az állam, mint a cég privát magánügye.

Kettőt a Wizz bérel az államtól és fuvart számláz vissza neki, addig egy Pápán MRTT csomaggal állami feladatkörben magyar, vagy cseh Gripeneket itatva gyakorol. Ahogy gyakorol a lengyel, vagy később a szlovák F-16-osokkal is.
Mivel a Külügyminisztérium gépe, így V4 feladatkörben ez az aktuális egy gép MRTT csomaggal azt csinál, amit a minisztériumon keresztül a V4 mond neki. Ha kell, akkor akár katonai szállításokat is végezhet.
A másik kettő meg addig a Wizzair-nél alvállalkozik.
Aztán csere. Végül minden gép, minden személyzete MRTT-kiképzett lesz, függetlenül attól, hogy milyen festése van.

Ebben így az ég világon semmilyen tiltott állami támogatást nem jelent.
 
K

kamm

Guest
Szerződés kérdése, mert a papír mindent elbír.
A Wizzair A330F lehet Wiizair festésű és lehet nemzetmagyar-külügymin-állami festésű is.
A háromból pl egy. De ez csak festés, úgy az állam, mint a cég privát magánügye.

Kettőt a Wizz bérel az államtól és fuvart számláz vissza neki, addig egy Pápán MRTT csomaggal állami feladatkörben magyar, vagy cseh Gripeneket itatva gyakorol. Ahogy gyakorol a lengyel, vagy később a szlovák F-16-osokkal is.
Mivel a Külügyminisztérium gépe, így V4 feladatkörben ez az aktuális egy gép MRTT csomaggal azt csinál, amit a minisztériumon keresztül a V4 mond neki. Ha kell, akkor akár katonai szállításokat is végezhet.
A másik kettő meg addig a Wizzair-nél alvállalkozik.
Aztán csere. Végül minden gép, minden személyzete MRTT-kiképzett lesz, függetlenül attól, hogy milyen festése van.

Ebben így az ég világon semmilyen tiltott állami támogatást nem jelent.

Ez igy onmagaban nem igaz meg, a konkret tulajdonosi szerkezeten es persze a kiszamlazott es kifizetett osszegeken is mulik.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 478
113
Magyarország és Németország multinacionális közlekedési projektet indít
https://www.bundeswehr.de/de/organi...rten-multinationales-transportprojekt-2463638

A multinacionális légi közlekedési egységgel ( MNAU) a Wunstorfi Légibázison nemzetközi A400M szövetség jön létre . Magyarország az első partnerország, amely Németország mellett áll.
20200917-inspl-hun-joh-0119.jpg

"légierő felügyelője, Ingo Gerhartz altábornagy és magyar kollégája, Killián Nándor vezérőrnagy megnyitja a multinacionális légiközlekedési egységet a wunstorfi légibázison."

Google ford.
A megvalósítási csoport - az MNAU wunstorfi első munkatársa - létrehozásával a terv első lépését a gyakorlatban megvalósították. Magyarország Németország első nemzetközi partnere. „A multinacionális légi közlekedési egység végrehajtó csoportjának létrehozása újabb mérföldkő a multinacionális, katonai légi közlekedésben. Az együttműködés magyar partnereinkkel a Magyar Légierő első műszaki tisztjének integrálásával kezdődik ”- mondja Ingo Gerhartz altábornagy, a légierő felügyelőj

Az MNAU a jövőben Lechfeldtől fog működni
A jövőben az MNAU a lechfeldi légibázison találja meg otthonát. A tervek szerint tíz A400M-et állomásoznak ott, hogy újabb A400M-es helyet állítsanak fel Wunstorf mellett. Az MNAU tagországainak lehetőségük van összekapcsolni a repülési órákra és a légi közlekedésre vonatkozó igényeiket. Ez nemcsak az éghajlatot védi, hanem jelentős költségeket és erőforrásokat is megtakarít.

A cél egy teljesen multinacionális egyesület felállítása Lechfeldben. Az MNAU tagjai így a személyzet mellett a saját szuverén kóddal rendelkező A400M típusú repülőgépeiket is integrálhatják az egyesületbe. Lehetséges például, hogy a német A400M-ek személyzetet és anyagokat szállítsanak a partnerországokból, és fordítva. De az MNAU nem csak a légi közlekedésért felel. A repülés közbeni tankolás lehetősége Közép-Európa felett lehetővé teszi az összes MNAU tagország számára, hogy részt vegyen olyan nemzetközi gyakorlatokon, mint például a Multinacionális Légicsapat Napok ( MAGDAYs) anélkül, hogy a gyakorlat ideje alatt más repülőtereken kellene személyzetet és anyagokat állomásoztatni.

Vki ezt lefordítja nekem magyarra, hogy a gyakorlatban, hogyan fog ez működni?
Több közünk lesz az A400M-hez, mint a pápai C-17-esekhez vagy kevesebb?
Mennyiben lesz magyar a személyzet? Vagy totál vegyes?
Mennyiben fog tudninl ezekkel a honvédség rendelkezni?
Stb., stb...

"...Az MNAU tagországainak lehetőségük van összekapcsolni a repülési órákra és a légi közlekedésre vonatkozó igényeiket..."
Ez megnyugtató mert ez szerintem azt jelenti hogy tényleg csak repült órákat veszünk nem az egész gépet.
Mostmár csak az a kérdés:
- hány órát kellett lekötni?
- mennyibe kerül egy repült óra?
- milyen rendelkezésre állást garantáltak a németek (mennyivel korábban kell jelezni nekik hogy kéne egy gép)?

Kíváncsi leszek, mi lesz fent a honvedelem. Hun.

Ez per pillanat még csak a keretrendszer.

Rudikám már nagyon remeg!
:)

Igen, ez régóta témakör volt már. Ami nekem meglepetés mindössze ez a "wunstorfi kitérő". Ennek olyan túl sok értelme nincs. Meg is ijedtem amikor olvastam a beidézett hírt, mert eredetileg Lechfeld volt emlegetve (ami itt van nagyon közel Bajorország - Augsburg -tól délre). Ugye a Leopard 2A4 -esek átadójakor (júliusban) is azt emlegette Thomas Silberhorn német védelmi miniszterhelyettes, hogy Lechfeld -en lesz az üzemeltetés - még szeptembertől (https://magyarnemzet.hu/kulfold/megerosodik-a-magyar-vedelmi-ipar-8425512/). Benkő papa pedig idén már kvázi minden interjújában emlegeti - kiemelve a légi-utántöltés képességét is mely ezzel előáll az oldalunkon ...

A wunstorfi üzemeltetés azt jelentette volna, ha kell valami, akkor úgy indul a buli, hogy először Németországot hosszában keresztülrepüljük (+ az aprajafalva). Ez igazából akkor fog beindulni, ha Lechfeld -en lesz minden ezzel kapcsolatban.

Mi is a koncepció?

- a németek bedobnak 10 db olyan A400M -et, mely típusból feleslegük van illetve ilyen módon kvázi kihasználatlanok,
- többnemzeti légiszállítási egység - egyelőre két taggal. A kezdetektől szempont, hogy mind a pilóták, mind a gépek tekintetében beszállhatnak a résztvevők. Namost ez ugye most kétnemzeti és még nincs a láthatáron más - ezen már korábban agyaltam külön topikokban, hogy esetleg vennénk A400M -et is a németektől és/vagy pilótával is beszállnánk? Ugyanis ebből bizniszt is csinálhatnánk, ha hozunk "ügyfeleket" és a gépek óráit mások is kivehetnék ... A németek - igaz informálisan - de számítanak arra, hogy esetleg meg tudunk masszírozni másokat is e tekintetben a környékből. Szép virágnyelven volt erre "ráutaló magatartás" a fentebb idézett interjúban is.
- légi-utántöltési képesség is. Ez hívószó lehet esetleg más országok számára is.
- egyébként igen, hasonlóan működne, mint a C-17 Pápán. Azaz ezen program keretein belül is most csak hülye példával élve, ha kellene cuccot kiszállítani misszióba, akkor előzetes foglalást követően ezek a gépek igénybevehetők.

Ugye lehet olyan logika is, hogy nyugodtan választhatunk mást is a rámpás katonai szállítók terén (pl. KC-390) - mivel az A400 "képességet" ezzel letudtuk és ilyen módon lesz diverz a szállítóképességünk (ugye akkor pl. lenne ezek a A400 -sok, lenne KC-390 és még a pápai C-17 -eseket is használhatnánk továbbra is).

Avagy amit emlegettem fentebb, hogy esetleg átveszünk pár gépet a németektől és ebben a buliban üzemeltetve megpróbáljuk másoknak is eladni a fennmaradó repórákat. Ugye azért nem teljesen idegen tőlünk használt teherszállító gépet venni - pl. most legutoljára két hete Katartól az A330 -st (https://airportal.hu/egy-airbus-a330-200f-aruszallito-repulogepet-vasarolt-a-magyar-allam/). Apróság zárójelben: ez is Airbus meg az is Airbus ... (+ hogy ezt a KM vette - nem a HM)

Ugyanakkor nem hagy nyugodni az a gondolat sem, hogy az utóbbi idők interjúijaiban pl. Benkő miniszter úr is egyre inkább arról beszél, hogy "katonai rámpás szállítógéppel kapcsolatos kérdés megoldása" vagy hasonló ilyen "képességes" hablaty meg hasonlók. Azaz nem az volt emlegetve, hogy "veszünk" vagy "érkezik" vagy ilyesmi ... Azaz lehet, hogy ez lesz a hosszú távú megoldás, hogy nem veszünk semmit (Se KC-390 -et - se A400 -at), hanem nagyjából mindent ezzel a programmal ("repóra-bérlés") tudunk le (meg persze a pápai C-17 -el) ...
 
  • Tetszik
Reactions: dkes

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 478
113
Igen, ez régóta témakör volt már. Ami nekem meglepetés mindössze ez a "wunstorfi kitérő". Ennek olyan túl sok értelme nincs. Meg is ijedtem amikor olvastam a beidézett hírt, mert eredetileg Lechfeld volt emlegetve (ami itt van nagyon közel Bajorország - Augsburg -tól délre). Ugye a Leopard 2A4 -esek átadójakor (júliusban) is azt emlegette Thomas Silberhorn német védelmi miniszterhelyettes, hogy Lechfeld -en lesz az üzemeltetés - még szeptembertől (https://magyarnemzet.hu/kulfold/megerosodik-a-magyar-vedelmi-ipar-8425512/). Benkő papa pedig idén már kvázi minden interjújában emlegeti - kiemelve a légi-utántöltés képességét is mely ezzel előáll az oldalunkon ...

A wunstorfi üzemeltetés azt jelentette volna, ha kell valami, akkor úgy indul a buli, hogy először Németországot hosszában keresztülrepüljük (+ az aprajafalva). Ez igazából akkor fog beindulni, ha Lechfeld -en lesz minden ezzel kapcsolatban.

Mi is a koncepció?

- a németek bedobnak 10 db olyan A400M -et, mely típusból feleslegük van illetve ilyen módon kvázi kihasználatlanok,
- többnemzeti légiszállítási egység - egyelőre két taggal. A kezdetektől szempont, hogy mind a pilóták, mind a gépek tekintetében beszállhatnak a résztvevők. Namost ez ugye most kétnemzeti és még nincs a láthatáron más - ezen már korábban agyaltam külön topikokban, hogy esetleg vennénk A400M -et is a németektől és/vagy pilótával is beszállnánk? Ugyanis ebből bizniszt is csinálhatnánk, ha hozunk "ügyfeleket" és a gépek óráit mások is kivehetnék ... A németek - igaz informálisan - de számítanak arra, hogy esetleg meg tudunk masszírozni másokat is e tekintetben a környékből. Szép virágnyelven volt erre "ráutaló magatartás" a fentebb idézett interjúban is.
- légi-utántöltési képesség is. Ez hívószó lehet esetleg más országok számára is.
- egyébként igen, hasonlóan működne, mint a C-17 Pápán. Azaz ezen program keretein belül is most csak hülye példával élve, ha kellene cuccot kiszállítani misszióba, akkor előzetes foglalást követően ezek a gépek igénybevehetők.

Ugye lehet olyan logika is, hogy nyugodtan választhatunk mást is a rámpás katonai szállítók terén (pl. KC-390) - mivel az A400 "képességet" ezzel letudtuk és ilyen módon lesz diverz a szállítóképességünk (ugye akkor pl. lenne ezek a A400 -sok, lenne KC-390 és még a pápai C-17 -eseket is használhatnánk továbbra is).

Avagy amit emlegettem fentebb, hogy esetleg átveszünk pár gépet a németektől és ebben a buliban üzemeltetve megpróbáljuk másoknak is eladni a fennmaradó repórákat. Ugye azért nem teljesen idegen tőlünk használt teherszállító gépet venni - pl. most legutoljára két hete Katartól az A330 -st (https://airportal.hu/egy-airbus-a330-200f-aruszallito-repulogepet-vasarolt-a-magyar-allam/). Apróság zárójelben: ez is Airbus meg az is Airbus ... (+ hogy ezt a KM vette - nem a HM)

Ugyanakkor nem hagy nyugodni az a gondolat sem, hogy az utóbbi idők interjúijaiban pl. Benkő miniszter úr is egyre inkább arról beszél, hogy "katonai rámpás szállítógéppel kapcsolatos kérdés megoldása" vagy hasonló ilyen "képességes" hablaty meg hasonlók. Azaz nem az volt emlegetve, hogy "veszünk" vagy "érkezik" vagy ilyesmi ... Azaz lehet, hogy ez lesz a hosszú távú megoldás, hogy nem veszünk semmit (Se KC-390 -et - se A400 -at), hanem nagyjából mindent ezzel a programmal ("repóra-bérlés") tudunk le (meg persze a pápai C-17 -el) ...

Wunstorf: amíg Lechfeldet átalakítják az A4000M üzemeltetéshez, addig is kell valahonnan üzemelni a gépeknek és csiszolódni az együttműködésnek.

Légi utántöltés: A400M-mel csak olyan típusokat lehet utántölteni, amelyek a kosaras módszert használják. Ha a vadászgépeket nézzük, kiesnek a lengyelek, szlovákok, bolgárok, románok is az F-16 miatt. Ha a horvátok F-16-ot vesznek, akkor ők is. A cseh-, szlovák, román, bolgár és lengyel szállítógépeken sincs töltőcsonk. A csehek betársultak az európai közös tankerflottába (A330MRTT), így a cseh Gripeneket sem kell tölteni, hacsak nem akarnak több tanker típuson is gyakorolni. (A csehek csütörtökön egy egy amerikai KC-135-ösön gyakoroltak.) A németek most hagytak fel a A310MRTT tankerként üzemeltetésével, mert a közös európai tankerflotta többségét ők fizetik, így azt fogják használni. Az osztrákok még szóba jöhetnének, de ők nem vesznek részt nemzetközi akciókban, így nekik nem kell a légi utántöltés. A litván C-27-eseken van töltőcsont, ők még szóba jöhetnek.

Légi szállítás:

A pápai C-17-esek kapacitását igénybe vevők közül kinek lehet még szüksége további szállító kapacitásra?
FH_web-2-_web.jpg


A SALIS program AN-124-eseiről se feledkezzünk meg. Aki fizeti a rendelkezésre állásukat, az szükség esetén igénybe is fogja venni őket, hogy ne legyen kidobott pénz a befizetett összeg.