1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Jó cikk, és megnyugtató ahogy a szerző helyre teszi a laikus magyar sajtó tévedését. (értsd: nem veszünk gépet csak kapacitást bérlünk)

    A szerző mindössze egy dologban téved.
    Az A400-on nincs fedélzeti mérnök. A szeméyzet 2 pilóta + a load master, és van egy opcionális munkahely a pilóták mögött
    Az opcionális munkahely nem fedélzeti mérnök hanem sokkal inkább EWO-nak szánják.
    Az Airbus magyarázata szerint:
    "...The A400M is expected to use the same type of 6-by-8-inch LCD displays supplied by Thales Avionics to the A380, employing the ARINC 661 protocol to standardize interactivity management and the same electronic centralized aircraft monitoring (ECAM) system. Performance is guaranteed with a two-member flight crew, but an optional, forward-looking third crew station with a multifunction display and controls is planned. The third crewmember will have access to the overhead panel and "can do everything except fly," says Darboux. The removable extra crew station, located just behind the center pedestal, will allow close crew coordination and offload communications and countermeasures tasks during demanding instrument meteorological conditions (IMC) and low-level flight operations..."
     
    fishbed, alfa74, arcas and 1 other person like this.
  2. K.Atti63

    K.Atti63 Active Member


    Na, ment itt a nagy rizsázás , hogy olyan szállítógépet akarunk beszerezni,- legalábbis a vége felé- ami kimondottan nehéz technika szállítására alkalmas. Azért, hogy ne függjünk másoktól, hát ha nem veszünk semmit az jó nagy visszalépés. Szerintem azért minimális képességekkel rendelkezni kéne,meg ugye szó volt arról, hogy a C295-ös meg a C27-es kicsi nekünk, hát ezek után már megelégednék akármelyikkel, 2-3 darabbal. Mert azzal a 275 millióval ,ami erre el lett különítve, előrébb nem leszünk. Ilyen alapon más technikát lízingelhetnénk , és nem kellene akkor költeni semmire ,csak a jó drága lízingdíjra. Én mindig is hangoztattam, hogy közös lónak túrós a háta. Az is lehet,hogy ebből fizetjük ki azt párszáz darab 4x4-est. :D:D:D
     
    kamm likes this.
  3. formosa1

    formosa1 Active Member

    Lechfeldi tagságival már nem kicsi, az üzemeltetésük meg sokkal olcsóbb, mint a C-130 vagy az A400M méretű dögöké - /nagyobb technikát ugyanis nem kell hetente szállítani/. Persze a C-295 elég szűkös, szóval maradjunk a C-27J-nél...!
     
  4. K.Atti63

    K.Atti63 Active Member

    Bizony jó kis gép a C27-es csak az amcsik kiszámolták 15,évre az üzemeltetése drágább mint a C130-as.
     
  5. formosa1

    formosa1 Active Member

    "Minden kupec a saját lovát dicséri" - tartja a mondás. Józan paraszti ésszel pedig könnyű belátni, hogy 1 amcsi lódítással állunk szemben...! :)
     
  6. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Milyen meglepő, hogy a saját gépük felé hajlottak, hmmm :) az olaszok meg a C27-et számolnák ki győztesnek
     
    Terminator likes this.
  7. K.Atti63

    K.Atti63 Active Member

    Persze ez igy szokott lenni de a C27J verzió még gazdaságosabban üzmeltethető agyártó szerint Minden esetre 3db-ot csúcs felszereltségüt játszva ki tudnánk fizetni..
     
  8. migfun

    migfun Well-Known Member

    Feleannyi ugyanolyan hajtóművel...
     
    borisz, tindalos, formosa1 and 2 others like this.
  9. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ma megjelent egy német cikk erről a magyar-német lechfeldi légi szállítási együttműködésről.

    https://esut.de/2020/09/meldungen/22886/aufstellung-der-multinational-air-transport-unit/

    "A nemzetközi szövetséget később Lechfeldbe helyezik át, ahol a Bundeswehr tíz A400M-et szándékozik állomásoztatni a modernizált bázison, mint a multinacionális szállító repülőgép-szövetség magja. A személyzet mellett az MNAU tagjai a saját szuverén kódjukkal rendelkező A400M típusú repülőgépeiket is állítólag integrálják az egyesületbe. A cél például az, hogy a német A400M-ek személyzetet és anyagokat szállítsanak a partnerországokból, és fordítva. De az MNAU nem csak a légi szállításért felel. A Közép-Európa feletti légi utántöltési lehetőség lehetővé teszi az összes MNAU tagország számára, hogy részt vegyen olyan nemzetközi gyakorlatokon, mint például a Multinacionális Légicsapat Napok (MAGDAYs) anélkül, hogy időt és erőfeszítést kellene töltenie a személyzet és az anyagok más repülőtereken való elhelyezésével a gyakorlat ideje alatt."

    Ez mit jelent? Mégis átveszünk gépet a németektől???
     
    tindalos, kamm and Blitz97 like this.
  10. Blitz97

    Blitz97 Well-Known Member

    Én nem lepődnék meg... :rolleyes:
    Bár szerintem csak azt jelenti, hogy ha egy A400M típust üzemeltető ország szeretne csatlakozni az együttműködéshez, akkor minden további nélkül a meglévő gépekhez csapható(k) a teszem azt például magyar felségjelzésű és lajstromszámú gép(ek).
     
  11. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  12. blogen

    blogen Well-Known Member

    "A Magyar Honvédségben lesz egy hiányképesség, amikor nem saját tulajdonú gépekkel rendelkezünk. Arra az időszakra, ameddig nem érkeznek meg az új teherszállításra és deszantdobásra alkalmas gépek, addig igénybe vesszük a NATO szállító kapacitásait. Ez egy átmeneti állapot, de nem lehetünk kiszolgáltatottak – mondta el a Magyar Nemzet kérdésére Benkő Tibor.
    A honvédség új rámpás szállítógépeiről a miniszter elmondta, a kormány határozata és a katonai igények alapján folyik a kiválasztás. – A piackutatás és a tárgyalás szakaszában vagyunk – tette hozzá, majd úgy folytatta: – ezekre szükség van, nem lehet várni, az ország teherbíró képességéhez maximálisan alkalmazkodva meg kell teremteni a honvédségből most hiányzó képességeket."

    https://magyarnemzet.hu/belfold/repulessel-bucsuzott-a-magyar-honvedseg-az-an-26-ostol-8230908/
     
    dkes, alfa74, rudi and 1 other person like this.
  13. vasszekely

    vasszekely Well-Known Member

  14. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    pöcshuszár and vasszekely like this.
  15. vasszekely

    vasszekely Well-Known Member

    Nem a 390-es mellett érvel, finoman szólva sem :)
     
    Wilson likes this.
  16. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Furcsa egy kicsit nekem mert eddig nem nyilvánított ennyire markánsan véleményt.A 390-t összehasonlítani a Szuhoj jet-l pedig nem szerencsés dolog az egy teljesen más történet.
     
    Faboo78 and vasszekely like this.
  17. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    de azért annyira ellene sem, annyit mond hogy szerinte az ideális nekünk a C27 lenne, illetve valamiért itt szuhojokat említ a 390-el együtt amit aztán nagyon nem értek
     
    alfa74 and vasszekely like this.
  18. vasszekely

    vasszekely Well-Known Member

    A 27-essel kapcsolatban azt olvastam, hogy kb 2/3-a a Herkynek, de a fenntartási költség majdnem akkora, mint a 130-asnál, így kvázi nem túl gazdaságos.
    Igaz ez?
    A spanyol gépet én kicsinek tartom.
     
  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Azt én sem értem az egy teljesen más történet.
     
    fedett_mókus likes this.
  20. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    A szuhoj és a KC összehasonlítása tényleg nem szerencsés. Meg kellene nézni, volt-e az illető Olaszországban nyaralni? A C27-re való hajazása erre utal. :) Szerintem sem a Spartan, sem a Casa nem lesz befutó, pedig az A330 tulajdonlás és a C17 bérlés és a német A400 programban való részvétel miatt talán már elég lenne a C27, ill. a Casa is.
     

Ezen oldal megosztása