Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
Batka:

Én azt akarom kideríteni hogy kiváltható-e az An-26 egy teher B737-essel.


Az RM12 hajtómű beférne a tehertérajtón?

"a szárazföldiek technikáját" -> mit? Mi fér el a tehertérben?

Mit szállítanak még?

 

Az An-26-osnak milyen a védelme? Infraszórót lehet rá szerelni, de az üzemanyagrendszere milyen, páncélzata van a kritikus helyeken?

 

Ejtőernyősöket nem lehet B737-esből ugratni és palettán ernyővel terhet kidobni. De szoktunk ilyet csinálni az An-26-ossal?

A füves reptérről üzemeltetés jöhet még szóba, de azt sem szokták gyakorolni.

 

 

 

 

 

 
 

Batka

Member
2010. május 11.
128
2
16
Nem váltható ki a harcászati szállítógép polgári teherszállítóval. Nem tud terhet dobni a levegőből.

Láttam már An-26-osból ugratni. Most nem tudom mennyire általános, egy időben a kiképzés része volt helikopterből és An-26-osból ugrani. Megjegyzem, most nincs másik eszköz az eje ugratására csak a Mi-17-es és az An-26-os. Sürgősen kellene bérelni valami polgári kisgépet, hogy ezzel is kevesebb üzemidő kopjon a helikoptereknek.

Az An-26-os korlátozottan alkalmas hadszíntéren való alkalmazásra, az eljövendő új gép komplett DIRCM rendszerrel kellene érkezzen.

An-26 tehertér:

http://www.aviatorsale.com/images/aircraft/specsheet/5242_9745_1.pdf
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
Batka:

 

>Nem tud terhet dobni a levegőből.


Szoktunk ilyet csinálni mostanában?

 

>Láttam már An-26-osból ugratni.


Én is, de az nem most volt.

 

Ha ezeket nem csináljuk, akkor viszont átmenetileg alkalmas lehet egy teher B737-es kiváltani az An-26-ost.


An-26: Rear cargo door 3.15m x 2.4m

B737: Main cargo door 140” x 90” / 3.55m x 2.29m

 

https://aviationcargo.dhl.com/webedit/files/b737-300.pdf

 

Egy nagy hátránya van: daru/ állvány nélkül nem lehet ki-/bepakolni.

 
 

Batka

Member
2010. május 11.
128
2
16
<a title="Profile" rel="nofollow">Terminator</a>

Ismered a székely viccet, hogy a székely meg az apja ülnek az asztalnál, az egyik fingik egyet. Kisvártatva megszólal a másik: - Kend fingott? - rövid idő elteltével: Én nem, tán a kutya!

Megint eltelik egy kis idő: - De a kutya bent sem vón!

- De lehetett vón...!

Egy dolog, hogy mit vesz igénybe a HM és másik, hogy mik a meglévő lehetőségek. Most a Griffektől sem várnak el jelentősebb felszíni csapásmérő képességet, de a potenciál meg van.

Egy komoly országnak ugyanígy szüksége van harcászati szállító kapacitásra.

A teherledobást sem tudom, hogy mostanában gyakorolják-e, de volt már képesség demonstráció, amikor például néhány méterrel a föld fölött repülve dobtak terhet.

A polgári teherszállítóra is szükség van, kombi elrendezésben, hogy a párnás kormánygép mellett lehessen teherszállításra is alkalmazni.

Ez összesen 5-6 db repülőgép, ennyit elbírna a büdzsé.

Azt pedig tudod jól, hogy Magyarországon nem szabad belemenni ilyen átmeneti megoldásokba...

 
 

Pela

Member
2013. január 9.
126
0
16
Azért a 737-es cargo drop-ot meg a parát megnézném, bár nem hiszem,hogy szép vége lenne... :D

 

Amúgy a LCD kijelzők mennyire megfelelőek? Mert ugye az sokmindentől függ,hogy mennyire jól látható.. látószög,fényviszonyok..stb?!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
>Akkor a témában érintett szerv egy jó nagy hülyeséget mondott.

 

Alá tudod támasztani ezt az állításodat?  
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
:)

 

Nekem az is elég lenne hogy x ország hasonló korú gépét a gyártó ekkor felújította és a gép azóta is repül.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 144
10 859
113
Egy ideje nézegettem C checkeken áteső gépeket, B-737/A-319, van hely bőven a lemez alatt.
Nekem kézenfekvőnek tűnne egy esetleges állami flotta átépítése úgy, hogy máshonnan kiberhelt besug. jelzőket tesznek bele.
Mondjuk a Mig-29-esekét. Meg az infracsapda szórókat. A szárnytőben bőven van hely, a szárny mögött, ott csak áramvonalazó lemezek vannak.
Az senki ne mondja, hogy nincs hely több kábelnek, vagy nagyon lerontanák a rep. tulajdonságokat az esetleg kissé kidudorodó érzékelők.
A Norwigian wi-fis gépein az antenna a törzs tetején van, és akkora, mint egy kisebb fürdőkád.
 

szallitorepulo

New Member
2013. február 19.
3
0
1
Üdvözletem!

A Szállítórepülő század jelenleg az alábbi feladatokat látja el:

- Személy- és teherszállítás bel- és külföldön

- Személy- és teherdeszant

- Airevac szolgálat (légi kiürítés és Medevac)

- "Open Skies" feladatok (légifotózás, felderítés)

- Felső vezetők, védett személyek szállítása

- Navigációs berendezések kalibrálása

- Kiképzés

 

Egy új típus kiválasztása esetén az alábbiakat érdemes megfontolni:

- gazdaságosság (üzemeltetés, olcsóbb legyen mint a bérlés)

- hatótávolság (távoli missziók is elérhetőek)

- szállítandó személyek száma átlagosan, terhek összetétele, mérete

- Jelenlegi és tervezett missziók mérete és távolsága

- Felsővezetői, kormányzati szállítási igények egy új potens típus esetén.

 

Továbbá érdemes belegondolni, hogy:

A MH tartósan 1000 fő körüli katona külföldi missziós bevetésével számol

A HM nagyjából 3 Mrd forintot költ külföldi szállításokra évente, ebben benne van légi-, vizi-, és szárazföldi is.

Esetleg kialakuló háborús övezetből magyar állampolgárok kimenekítése.

Az egyes missziókban kialakuló kritikus szituációban a katonák gyors ellátása, erősítés szállítása, esetleg kivonása.

 

Végezetül ajánlom midenki figyelmébe az alábbi videót:

http://index.hu/video/2013/02/15/magyarok_a_sivatagi_pokolban_ii./

12:15-től. És még csak háború sincs, amikor minden nemzet a sajátjaival van elfoglalva és ha épp van hely, akkor elvisz talán mást is. Nem méltó a misszióban szolgáló katonákhoz.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
kb 10perc keresgélés után találtam '70-es gyártású orosz civil gépet ami még repül. De vmi fizetős oldal...

Sztem már rég áttértek az ukránok az állapot szerinti üzemeltetésre...Ha van elég pénzed addig hosszabbítanak amíg szét nem rohadnak a főtartók stb. A nagyjavítások ill. hosszabbítások nem tudom pontosan, de kb 1-3millió dollárba kerülhetnek, de sztem ez is állapotfüggő. Milyen gépet kapsz ennyiért 5évre? Ja, használt An-26-ost.... mint ahogy a 110-es vásárlásakor történt. Most olvastam a jetfly-on. 800 milla lett volna egy kivont gép helyreállítása. 600-ért megvették a 110-est.

 
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 504
14 929
113
Egyetértek az előttem szólóval.......

Éppen ezért írtam ötletelésként a civil gép használatát. A személy- és teherdeszant kivételével meg lehetne oldani egy-két Boeinggel vagy Airbussal. A teher meg mehetne bérletben. A gépek charterként bevételt termelhetnének, ami a teherbérlet és  az üzemeltetés árát csökkentené. Könnyen alakítható MEDEVAC és AIREVAC konfigba is. A védett vezetőknek pedig kényelmes, gyors gép állna rendelkezésre.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Na igen, vajon hogy lehet összeegyeztetni a felső vezető meg egy BTR igényeit egy típusban?

Sztem sehogy.

Hatótávolság?

Amilyen missziókat bevállal mostanában az ország, ahhoz minimum C-130 kéne. Most abból hogyan csinálsz vip gépet?
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Ott voltak a Malév 737-esei...Hányat is daraboltak szét??

Vipre meg katonák szállítására teljesen jók lettek volna.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Most olvasgatom, hogy a lengyelek, csehek, románok már rég elkezdték a típuscserét.

Mi mit cseréltünk le? Tizenéves 29-eseket Gripenre? Az akkoriban 30 éves szállítókat meg nem... Miért? A románok kiböjtölték a 21-esekkel idáig, de van C-130asuk, meg C-27esük. Nekünk vannak jó vadászgépeink de azt mire lehet használni??? (kellett vagy tíz év mire rájöttek...)

Szinte nekem égett az arcom mikor kiderült, hogy a svédek beszálltak a líbiai balhéba, mi meg nem.....
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 504
14 929
113
Hidd el, jobb, hogy nem voltunk ott..... Nem hiányoztunk senkinek..... Líbiában egyébként a magyar szerep politikai volt Sokáig mi képviseltük az Uniót.... Ez elég kemény dolog volt, Gripenek nélkül is......
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Erről megfeledkeztem.

Hm...Irakban, Afganisztánban, Maliban, Boszniában, Cipruson, Sinain kinek hiányzunk?? :)