Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
a KC-ra várni kéne vagy 5-6 évet, addig a szerencsétlen Ancsa már nem repül

A Kormány 1040/2018. (II. 13.) Korm. határozata a Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében megvalósuló katonai szállítórepülő képesség kialakításával kapcsolatos feladatokról és a szükséges források biztosításáról

A Kormány
1. egyetért a katonai szállítórepülő képesség kialakításával;
2. az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 36. § (4b) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva engedélyezi a honvédelemért felelős miniszter részére az 1. pontban rögzített feladatok végrehajtásához szükséges, 5 000 000 000 forintot meghaladó összegű, a 2019–2021 évek költségvetési előirányzatait érintő kötelezettségvállalást 75 000 000 000 forint értékben;
3. az 1. pontban meghatározott feladatok végrehajtásának finanszírozása érdekében felhívja a nemzetgazdasági minisztert, hogy egyszeri jelleggel 2019-ben 25 000 000 000 forintnak, egyszeri jelleggel 2020-ban 25 000 000 000 forintnak, egyszeri jelleggel 2021-ben további 25 000 000 000 forintnak, mindösszesen 75 000 000 000 forintnak, a XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet részére, a honvédelmi kiadások és a hosszú távú tervezés feltételeinek megteremtését szolgáló költségvetési források biztosításáról szóló 1273/2016. (VI. 7.) Korm. határozat 1. pontja szerint meghatározásra kerülő támogatási főösszeget meghaladóan történő biztosítására intézkedjen.

Felelős: nemzetgazdasági miniszter
Határidő: a tárgyév február 28-ig
Orbán Viktor s. k.

Magyar Közlöny

Tehát legjobb esetben 2021/22-ben érkezhetnének a gépek, mert akkorra van forrás rájuk. Csakhogy ez a kormány most nem vesz használtat, pláne ilyen drága technikából nincs is értelme annak! Magyarán, akárcsak a Leopardok, ez is be lesz jelentve idén mondjuk és valamikor 2026-ig befut. Minden szóbajöhető gyártó teljesíteni fogja tudni a megrendelést. Az Ancsa helyett meg pápai C-17 lesz a réskitöltő a szállítási feladatokban. Legalább végre nem személyszállítóként repülnek a pénzünkért, mert arra ott az Airbus!

D_KOS20121130008_450px.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 357
113
@rudi
Én nem tudok semmiféle elfekvő C27-ről és Super Herkyről. Az angolok vontak ki 8 db C-130K-t és adtak el abból 6 db-ot (kettőt selejteznek)
Eladó használt C-27-ről sem tudok. Az USAF a US Cost Guad-nak és a US Special Operations Command-nak adta át a C-27-it akik köszönik, jól el vannak vele.
Super Herky-t kapnánk Trumptól, ami a C27-est illeti , pont az USAF - os cikkben van "The aircraft swap brings closure to open questions about the fate of the USAF’s remaining C-27Js, most of which are in storage at Davis-Monthan AFB in Arizona. The air force calls the base the 309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group, but it informally goes by another name: the boneyard."
Még fel se kéne újítani őket mert az "they have been kept in flying condition" , amikről te beszélsz , amikor gépet cseréltek az oké , azzal tökéletesen elvannak de Boneyard-on vannak rendes repképes C27-esek a cikk szerint.

@blogen
Tehát legjobb esetben 2021/22-ben érkezhetnének a gépek, mert akkorra van forrás rájuk. Csakhogy ez a kormány most nem vesz használtat, pláne ilyen drága technikából nincs is értelme annak! Magyarán, akárcsak a Leopardok, ez is be lesz jelentve idén mondjuk és valamikor 2026-ig befut. Minden szóbajöhető gyártó teljesíteni fogja tudni a megrendelést. Az Ancsa helyett meg pápai C-17 lesz a réskitöltő a szállítási feladatokban. Legalább végre nem személyszállítóként repülnek a pénzünkért, mert arra ott az Airbus!
Jó , legyen igazad, viszont akkor legyen abban is igazad hogy 21/22-ig legyenek itt a gépek, 26ig nem fog repülni az ancsa, ami a C17-es "kitöltő szerepét" illeti hát ohm , kicsit se hatékony és elég buta megoldás de jobban elfogadom mint a 21/22-re itt lesz a KC dolgot mert az hülyeség lenne. Szerintem ha 26-ra futnak be a gépek akkor valami használt , kisebb réskitöltő csak kéne addig az ancsát meg végra múzeumba lehetne rakni, nem lehet mindenhova C17-es küldeni , az már tényleg beteg lenne.
@therob
Akkor jövök a tartalékkal :D A belgáknak C-130 utána csak A400M marad a VIP gépek mellett.

Jól van legyen megfogtál :D erre már nincs ötletem :D
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 211
4 414
113
Figyeljetek, az A400 árát nagyjából 100milla eurra saccolják..... 3 gépet kívánunk beszerezni, és az Airbusnak van felesleges megrendelt de át sose lesz adva gépe (hülyén sikerült fogalmazni) a Spanyolok pl visszamondtak párat. Ha azt nézzük hogy úgy néz ki Airbus csomagot vettünk, helikopterből, akkor ez a jelenlegi árfolyamon számolt kb 32md/gép ár akár lemehet 25md/gépre.... Más gép nem kerül ennyibe, és a 3 gépre a 75md esetén már majdnem kijön a matek... nem gondoltam volna de ezek alapján sanszos az A400.... szép új vas :)
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
219
239
43
Figyeljetek, az A400 árát nagyjából 100milla eurra saccolják..... 3 gépet kívánunk beszerezni, és az Airbusnak van felesleges megrendelt de át sose lesz adva gépe (hülyén sikerült fogalmazni) a Spanyolok pl visszamondtak párat. Ha azt nézzük hogy úgy néz ki Airbus csomagot vettünk, helikopterből, akkor ez a jelenlegi árfolyamon számolt kb 32md/gép ár akár lemehet 25md/gépre.... Más gép nem kerül ennyibe, és a 3 gépre a 75md esetén már majdnem kijön a matek... nem gondoltam volna de ezek alapján sanszos az A400.... szép új vas :)
Van meg valami deal a hatterben ezert is sanszos a 25md os A400
Hat ha ennyire akarjak, am legyen! :)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Jó , legyen igazad, viszont akkor legyen abban is igazad hogy 21/22-ig legyenek itt a gépek, 26ig nem fog repülni az ancsa, ami a C17-es "kitöltő szerepét" illeti hát ohm , kicsit se hatékony és elég buta megoldás de jobban elfogadom mint a 21/22-re itt lesz a KC dolgot mert az hülyeség lenne. Szerintem ha 26-ra futnak be a gépek akkor valami használt , kisebb réskitöltő csak kéne addig az ancsát meg végra múzeumba lehetne rakni, nem lehet mindenhova C17-es küldeni , az már tényleg beteg lenne.

Szerintem 23/24 magasságában fognak megérkezni legkésőbb. A pénz 21-ig megvan rájuk, tehát kizárólag a legyártásuk és berepülésük sebességén múlik majd. Azonkívül ha néhány évig nincs Ancsa, az azért nem beszerzési kényszer! Majd az Airbusok megoldják azokat a köztes szállításokat, amiknek a C-17 túl nagy lett volna!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 479
113
Figyeljetek, az A400 árát nagyjából 100milla eurra saccolják..... 3 gépet kívánunk beszerezni, és az Airbusnak van felesleges megrendelt de át sose lesz adva gépe (hülyén sikerült fogalmazni) a Spanyolok pl visszamondtak párat. Ha azt nézzük hogy úgy néz ki Airbus csomagot vettünk, helikopterből, akkor ez a jelenlegi árfolyamon számolt kb 32md/gép ár akár lemehet 25md/gépre.... Más gép nem kerül ennyibe, és a 3 gépre a 75md esetén már majdnem kijön a matek... nem gondoltam volna de ezek alapján sanszos az A400.... szép új vas :)

100 millió Eurós A400M az már erősen akciós árnak tűnik .... kik saccolják ennyire?
 
T

Törölt tag 1586

Guest

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 357
113
@Ratamahata
Figyeljetek, az A400 árát nagyjából 100milla eurra saccolják..... 3 gépet kívánunk beszerezni, és az Airbusnak van felesleges megrendelt de át sose lesz adva gépe (hülyén sikerült fogalmazni) a Spanyolok pl visszamondtak párat. Ha azt nézzük hogy úgy néz ki Airbus csomagot vettünk, helikopterből, akkor ez a jelenlegi árfolyamon számolt kb 32md/gép ár akár lemehet 25md/gépre.... Más gép nem kerül ennyibe, és a 3 gépre a 75md esetén már majdnem kijön a matek... nem gondoltam volna de ezek alapján sanszos az A400.... szép új vas :)

Első gondolatom az volt hogy "Isten adja hogy a próféta szóljon belőled" :D de aztán a logikus én is megszólalt belül , akármennyire is támogatom és kedvelem az A400-ast,meg kell mondjam és el kell ismerjem hogy b@+!&tt nagy nekünk,szeretném itthon látni de szerintem akkor már kéne egy kisebb rámpás gép is :/ ez meg így sajnos nem túl költséghatékony
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 479
113
@rudi

Super Herky-t kapnánk Trumptól, ami a C27-est illeti , pont az USAF - os cikkben van "The aircraft swap brings closure to open questions about the fate of the USAF’s remaining C-27Js, most of which are in storage at Davis-Monthan AFB in Arizona. The air force calls the base the 309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group, but it informally goes by another name: the boneyard."
Még fel se kéne újítani őket mert az "they have been kept in flying condition" , amikről te beszélsz , amikor gépet cseréltek az oké , azzal tökéletesen elvannak de Boneyard-on vannak rendes repképes C27-esek a cikk szerint.

Amit belinkeltél 2014-es cikket, az épp arról szól hogy az összes C-27-est átveszi a partiőrség.

2017-ben már ott üzemelt az összes:

https://www.hill.af.mil/News/Articl...j-departs-309th-amarg-for-the-us-coast-guard/

Itt az AMARC adatbázis: Az "A" betű alatt a C-27J-t kell kiválasztani:

http://www.amarcexperience.com/ui/index.php?option=com_content&view=article&id=30&Itemid=220
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 211
4 414
113

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 357
113
@Terminator
Amit belinkeltél 2014-es cikket, az épp arról szól hogy az összes C-27-est átveszi a partiőrség.

2017-ben már ott üzemelt az összes:

https://www.hill.af.mil/News/Articl...j-departs-309th-amarg-for-the-us-coast-guard/

Itt az AMARC adatbázis: Az "A" betű alatt a C-27J-t kell kiválasztani:

http://www.amarcexperience.com/ui/index.php?option=com_content&view=article&id=30&Itemid=220
ojjjhhh :/ , akkor visszaszívva ,de az hogy esetleg az olaszoktól kapnánk egyet kölcsönbe amíg meg nem jön az összes amit valaki mondott itt az még játszhat.

@rudi
Nem kell saccolni.
A Malájok nemrég vettek 4 db-ot - 740 mUSD = 650 mEUR = 162.5 mEUR / db
A Franci légierő 155 mEUR ért kapta a Britek 3,2 milliárd fontot fizetnek 22 gépért…
Ilyen árak mellett is milliárd Eurós vesztesége van az Airbusnak az A400 programon.

Új-Zélandnak - hatalmas discounttal - 135 mEUR-ért kínálgatják
Hát itt messze vagyunk a 100m eurtól. Akkor visszaszívva.... :) mégse jó a matek
hát igen , még akkor se fogjuk szerintem jobb áron kapni mint a franciák ha mégegyszer ennyi helit lerendelnénk, nem volt jó a matek @Ratamahata :D
de most ahogy így újra elvolastam a belinkelt cikkeket, és tegyük fel nagyon ragaszkodunk az A400-hoz akkor meglehet az is hogy lerendelünk most kettőt aztán 23/24 fele még egyet , irreális csak ábrándoztam, nézzétek el :D
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 357
113
@blogen
Szerintem 23/24 magasságában fognak megérkezni legkésőbb. A pénz 21-ig megvan rájuk, tehát kizárólag a legyártásuk és berepülésük sebességén múlik majd. Azonkívül ha néhány évig nincs Ancsa, az azért nem beszerzési kényszer! Majd az Airbusok megoldják azokat a köztes szállításokat, amiknek a C-17 túl nagy lett volna!
Várj , most milyen Airbusokra gondolsz? csak mert a 319-es nem tudja felváltani a C17-et max ha személyt szállítanak de ha cargo akkor nem jön ki a matek . Vagy mire gondoltál?
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 357
113
@blogen
Kis szállítmány megy az Airbus csomagterében a nagy meg C17-el! Kijön a matek.
hát ha tényleg elég pici az a szállítmány akkor igen,kijön,így mondjuk megoldás.Mondjuk gondolom az nem megoldás hogy feltartunk dolgokat és majd egyszerre kiküldjük a C17-el.Mondjuk ez eléggé csak ilyen "végső" megoldás ha nem lesz más, vagy az hogy legyen bármilyen pici is (ha mondjuk egyik airbus se áll épp rendelkezésre mert Viktor az egyiket Moszkvába vitte , a másikat meg Szijjártó valahova) akkor is a C17 viszi mert más nincs.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 479
113
Kis szállítmány megy az Airbus csomagterében a nagy meg C17-el! Kijön a matek.

Na majd meglátjuk, hogy fogják megoldani a 2019 májusi baltikumi kitelepülést... hányszor fordul az An-26, az A319, a Falcon, a C-17. Besegít-e valaki más is szállítógéppel, honnan lesz AIM-9 és azt honnan viszik....
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 823
113
Nem mondom hogy potenciális jelölt, de mindenképpen érdekes fejlemény lenne.

December 28-án Jordánia piacra dobta két CN-235-ösből kialakított, felfegyverezhető szállítógépét
http://alert5.com/2019/01/06/jordan-getting-rid-of-its-ac-235s-after-four-years-of-service/
kisteher-repülőnek jó lenne... szinte pontosan An-26, csak 3 évtizeddel újabb....
Ahogy nézem, ezeken az itteni közönség nagyrészének a fétise (önvédelmi képesség) is instant rajta van.
Utána jöhet a Horkolás-ból is pár darab... vagy tőlem akár a brazil-talicska is.
minden problémára optimális választ tudnánk adni.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 357
113
@tonyo
Mint olyan ha logikusan gondolkozunk akkor az A400-as nem azért ( mármint, nyilván azért is de most más a lényeg) felesleges mert drága, hanem azért mert akkora a szállítókapacitása ami nekünk felesleges , olyan országok amik vagy hadosztályokat tartanak fent(Németo./Töröko.) vagy nagy jelenlétük van Afrikában azoknál érthető a nagy kapacitás esetleg ( bár a belga dolgot nem értem de az már az én hülyeségem szerintem). Nekünk akkor lenne értelme ha több ezer katonánk lenne valahol kiküldetésen esetleg. Az A400-as egy remek kis gép és mindezek ellenére szívesen látnám itthon de tudom hogy felesleges, 1db A400 helyet inkább jöjjön 2-3 Herky vagy Spartan.

@Phoenix
Nem mondom hogy potenciális jelölt, de mindenképpen érdekes fejlemény lenne.

December 28-án Jordánia piacra dobta két CN-235-ösből kialakított, felfegyverezhető szállítógépét
http://alert5.com/2019/01/06/jordan-getting-rid-of-its-ac-235s-after-four-years-of-service/
érdekesnek érdekes de 2 dolog:
1.)basszus ha a C-295-re azt mondtam hogy pici akkor erre nincsenek szavaim, kereken akkora szerintem mint az ancsa (olyan téren hogy a szállítókapacitása max 6 tonna/ancsa 5,5)
2.)habár eléggé új gépek,nem hiszem hogy pont ezt a kategóriát keresne most a MH
@Terminator
Na majd meglátjuk, hogy fogják megoldani a 2019 májusi baltikumi kitelepülést... hányszor fordul az An-26, az A319, a Falcon, a C-17. Besegít-e valaki más is szállítógéppel, honnan lesz AIM-9 és azt honnan viszik....
A Falcon szerintem egyszer sem fog fordulni , érdekes kérdés hogy pl a 319-es hasába vajon berakják e az AIM-9-est , bár szerintem nem mert az airbus konténeres, háát nagyon érdekes kérdést tettél most fel szerintem.Más ötletem nincs csak a C17-es.Ötletek?