1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szárazföldi haditechnikai fejlesztések, beszerzések

Diskurzus a(z) 'Egyéb a szárazföldi erőkkel kapcsolatos témák, ele' témában - R0kaúr által indítva @ 2017. március 4..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az Iveco/BAE.
     
    independence likes this.
  2. independence

    independence Active Member

    Köszi! Erről lemaradtam . Vajon a Patria miben maradt el ?
     
  3. tacticool

    tacticool Well-Known Member

    A Superav és a Terrex is jobban teljesítettek a tengeri teszteken...
     
    independence likes this.
  4. independence

    independence Active Member

    Akkor ?
     
  5. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ausztrália - Project Land 400 Phase 3
    D. Koreai Hanwha’s AS21 Redback és
    a Német Rheinmetall’s Lynx KF41
    jutott tovább
    A BAE Systems CV90 és a
    General Dynamics Land Systems Ajax
    kiesett
     
    BiancoGasto and krisss like this.
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Meg lennék lepve, ha nem a Lynx nyerne. Különösen a Boxer után.
     
    therob, krisss and rudi like this.
  7. Roni

    Roni Well-Known Member

    New version of Amphibious Combat Vehicle with Vision 60 prototype all-weather long distance recon bot
    [​IMG]
     
  8. tacticool

    tacticool Well-Known Member

  9. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ez a "szárazföldi indítású bomba" egy sima ballisztikus rakéta, amit a merketingesek ezzel a hülye névvel akarnak eladni?
     
    zsolti likes this.
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Működés szerint igen egy rakétatüzérségi eszköz, aminek a "végfázisa" tulajdonképpen egy hagyományos gravitációs bomba és egy siklóbomba irányitásának összeépítése. Előnye, hogy te magad döntöd el, hogy a hagyományos bombáid milyen arányba akarod repülőről bevetni/rakétatüzérségként bevetni. Nagyobb pontosságú, mint egy hagyományos rakétatüzérségi eszköz. Valószínüleg olcsóbb, mintha minden preciziós bombát repülővel juttatnál célba. Nekünk ideális lenne, mivel a Gripenekkel viszonylag kevés számú bomba szállítható. Nem véletlenül SAAB fejlesztés...;)
     
  11. megazez

    megazez Well-Known Member

    Ez volt már? usánka is tervezgeti az 50mm-es fegyót nem csak a ruszkik.
     
  12. Lator

    Lator Well-Known Member

    fishbed and zsolti like this.
  13. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    SilvioD likes this.
  14. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Akkor meg is van mi lesz a kerekes nálunk. Ha azt csináljuk, mint a Leopardoknál, akkor kb. 350 darabot vehetünk, kb. 1,06 Mrd EUR-ért. Darabja 3 m EUR? Feltűnően olcsó. Sajnos pirézül van a cikk .....:confused:
     
  15. ms07

    ms07 Well-Known Member

  16. Lator

    Lator Well-Known Member

    Majd összefoglalom a lényeget kicsit később ha lesz időm. Bár sokat nem mondd a cikk
     
    mindenen kívül likes this.
  17. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Ha a marketing hülyeséget félretesszük, akkor kb az igen, feltalálták a föld-föld irányított rakétát.
     
  18. Lator

    Lator Well-Known Member

    @mindenen kívül, @ms07
    Ami sokáig tartott az a torony gyàrtása körüli herce hurca. Végül a KONGSBERG nyerte el a torony gyártási jogát, a híradó eszközök THALES/KONGSBERG, a radar ??? THALES.
    Minden jármű fel lesz szerelve MMP vel is.
    Ami az árát illeti, olcsónak tűnhet de szerintem ez egy fegyvercsomag részeként érkezik a Rafale okkal együtt,ráadásul a Qatar i BARZAN HOLDINGS és a NEXTER létrehoznak egy közös céget a VBCI k szállítására és karbantartására.

    Hogy a VBCI lehetne e befutó egy esetleges Magyar rendelésre azt nem tudom. Szerintem nem a legrosszabb választás lenne sem politikailag sem a járművet tekintve. Anno hasznâltam egy ideig, ergonomikus, jó optikával, jó terepjáró képességgel, jó hatótávval. A védettség szintje megüti kategóriában elvártat. Egyedül a gépágyút keveslem de az MMP vel együtt simán elmegy, sőt! Ami nem tetszett nekünk benne hogy hatalmas, akár egy utolsó bozótlakó negró is eltalálja egy szar RPG vel, egyszerűen nem lehet eltéveszteni akkora célpont. Problémák voltak még a klimatizációval, pl. előfordult hogy a sofőr rosszul lett a melegtől vezetés közben és a torony elektronika sokszor meghibásodott, igaz ez sivatagbeli "meleg évszakban" mikor akár +60 fok is lehet napközben. Elvileg a későbbi szériákban ezek a problémák orvosolva lettek.
    Nem tartom rossz járműnek, viszont a vásárló országoknak gondolniuk kell a karbantartására is, egyetlen VBCI telephely az oktató szimulátorral a műhellyel és mindennel ami kellhet az üzemeltetéshez és kiképzéshez, többszáz millió euróba kerül... Csak egy gumi kerül 3-4000 euróba és a VBCI n 8 van belőle:)
    Franciában a VBCI k karbantartàsa a NEXTER kiváltsága, a saját civil szerelő brigádjukkal. Katonákat is képeznek rá természetesen de egy mezei javító katona soha sem nyúlhat a járműhöz. Egy ilyesmi modern jármű üzemeltetése nem egyszerű és főleg drága.
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mert miért nem tudja megtanulni azt a szerelő katon amit a NEXTER szerelő?MMert azt ki ne találja senki,hogy mérnök kell a gép egyszerű szereléséhez....
     
  20. Lator

    Lator Well-Known Member

    Meg tudja tanulni. Ez csak üzlet, a NEXTERnek van csak joga mindenféle nagyobb beavatkozáshoz.A katonáknak ez nem tetszik persze... Ráadásul megy a munkaerő elszívás is, a képzett katonákat a NEXTER csábítja többezer eurós fizetésekkel.
     

Ezen oldal megosztása