Sz-125 Nyeva,Pecsora / S-125 Neva,Pechora / SA-3 Goa (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Én mondjuk simán kinézem a B2-ből, hogy ha berepeszeli egy Nyeva attól még haza repül :)
Teljesen reális, végül is egy nagyméretű (több mint 50m fesztávú!), négy hajtóműves gép. Hacsak egyik oldali szárnyának legalább harmada le nem szakad, nem gyullad ki és legalább két hajtóműve üzemképes marad akkor nagy valószínűséggel hazajut. Nem fog olyan nagy magasságban repülni mint 4 hajtóművel, de alacsonyabban, magasabb tüzelőanyag-fogyasztással ugyan de el fog lavírozni, esetleg gyakrabban kell légitankolást végezni a nagyobb fogyasztás miatt.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 974
93
Utánakérdeztem egy horvát pilóta ismerősömnél kíváncsiságból, hátha tud valamit. Szerinte kizárt dolog hogy lezuhant volna náluk B-2. Szó szerint idézve: "It's not true, not in the least."
 

ssvenom

Member
2010. december 1.
223
19
18
Voltakepp nalam nem azon megy a diszkurzus hogy ''lelottek'' azt a Spiritet,hanem hogy erzekeltek es raketat inditottak ra!engem ez izgat leginkabb mintsem hogy azon vitazzak hogy le e esett az a B-2!Szerintem se esett le!viszont valamit eltrafaltak,lehet a Spirit lehet hogy nem!viszont 2 ezredes allitja (tobbek kozott) hogy B-2 volt!na en ennek a hatterere vagyok kivancsi hogy hogyan azonositottak be hogy B-2 volt es nem pedig valami mas!Tetelezzuk fel hogy valoban betalaltak egy oskori raketa komplexumal,egy high tech repulore!akkor a kerdes az hogy valojaban mennyire Stealth a Stealth?Nem tudhatjuk,elkepzeleseink vannak viszont a valosag mast mutat!mindenesetre erdekes sztori,ma irtam en is az ismimnek hogy kerdezzen ra Zolinal hogy honnet veszi hogy B-2 trafalt el.Ha igaz a feltetelezes hogy inditottak a Spiritre 99ben,a kerdesem a kovetkezo ezzel kapcsolatban:honnet tudjuk hogy ma 2017 ben nem e erzekelnek avagy inditananak ra a fejlett legvedemli raketa komplexumok mint pl a S-400,Patriot?meg ha csak 60-80 km re detektaljak?boven van ido inditani felejuk 2 raketat!
 

ssvenom

Member
2010. december 1.
223
19
18
Ha hozza vesszuk hogy a Nyeva egy ''vicc'' kategoria az S-400,Patriot,BUK-M3,AVANGER,etc. hez kepest akkor meg inkabb erdekes sztori.
 

ssvenom

Member
2010. december 1.
223
19
18
Egyebkent minden adatot megkaptak az oroszok a 99es legi haboruban!Milyen tavolsag,milyen detektalas,milyen kozelseg,milyen frekvencia esatobbi...Ezek adatok felhasznalasaval is keszulhetett el az S-400 as!Holott a PMU-2 Favorit top legvedelem volt!Hirtelen jott az a 400as
 
M

molnibalage

Guest
Egyebkent minden adatot megkaptak az oroszok a 99es legi haboruban!Milyen tavolsag,milyen detektalas,milyen kozelseg,milyen frekvencia esatobbi...Ezek adatok felhasznalasaval is keszulhetett el az S-400 as!Holott a PMU-2 Favorit top legvedelem volt!Hirtelen jott az a 400as
Az Sz-400 fejlesztése 1999 előtt kezdőtött.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Voltakepp nalam nem azon megy a diszkurzus hogy ''lelottek'' azt a Spiritet,hanem hogy erzekeltek es raketat inditottak ra!engem ez izgat leginkabb mintsem hogy azon vitazzak hogy le e esett az a B-2!Szerintem se esett le!viszont valamit eltrafaltak,lehet a Spirit lehet hogy nem!viszont 2 ezredes allitja (tobbek kozott) hogy B-2 volt!na en ennek a hatterere vagyok kivancsi hogy hogyan azonositottak be hogy B-2 volt es nem pedig valami mas!Tetelezzuk fel hogy valoban betalaltak egy oskori raketa komplexumal,egy high tech repulore!akkor a kerdes az hogy valojaban mennyire Stealth a Stealth?Nem tudhatjuk,elkepzeleseink vannak viszont a valosag mast mutat!mindenesetre erdekes sztori,ma irtam en is az ismimnek hogy kerdezzen ra Zolinal hogy honnet veszi hogy B-2 trafalt el.Ha igaz a feltetelezes hogy inditottak a Spiritre 99ben,a kerdesem a kovetkezo ezzel kapcsolatban:honnet tudjuk hogy ma 2017 ben nem e erzekelnek avagy inditananak ra a fejlett legvedemli raketa komplexumok mint pl a S-400,Patriot?meg ha csak 60-80 km re detektaljak?boven van ido inditani felejuk 2 raketat!
A rakéta találatot jelzett vissza. Senki se mondta, hogy leesett.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Holott a PMU-2 Favorit top legvedelem volt!Hirtelen jott az a 400as

PMU-2 most is top légvédelem, főleg, hogy PM, PMU-1 jól ismert USAF számára.

S-400 nagyon nem volt hirtelen szülés, már 1990es évek elején elindult a tervezése és 99ben már be is mutatták RAFnak de csak 2007ben állt rendszerben. Ez nem egy villámgyors rendszeresítés.

A lelött B-2ről meg egy képet kérnék. Hamár F-117ről 101van és ahogy kell maximálisan kihasználták a PR érték Szerbek. Nem ha egy S-125 eltalál egy B-2t az nem fog hazamenni.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
Igen a rakéta találatot jelzett (közelségi gyújtóval van felszerelve, tehát a célbavett repülőeszközhöz közel robbant.. Dani az repülési jellemzőkből valamint az észlelt repülőeszközről hullámhosszából gondolhatta, hogy B-2. Ő számolgatott a klf. radarhullámok visszaverődéséről.
Az alacsony észlelhetőségű repülőeszközöket más hullámhosszon észlelte nagyobb távolságból mint a többi repülőgépet. Pontosan nem tudta, nem tudhatta sem F-117-nél sem a B-2-nél, hogy ténylegesen milyen RCS jellemzőkkel bír. Úgy tudom, hogy rövid szaggatott radarkapcsolatot érzékeltek, ez általában az alacsony érzékelhetőségű repülőeszközöknél van..
 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 974
93
Voltakepp nalam nem azon megy a diszkurzus hogy ''lelottek'' azt a Spiritet,hanem hogy erzekeltek es raketat inditottak ra!engem ez izgat leginkabb mintsem hogy azon vitazzak hogy le e esett az a B-2!
Azért jó lenne tudni, ha tényleg volt takarítás, és nem Spirit volt, akkor mi?!
 
M

molnibalage

Guest
Egyebkent minden adatot megkaptak az oroszok a 99es legi haboruban!Milyen tavolsag,milyen detektalas,milyen kozelseg,milyen frekvencia esatobbi...Ezek adatok felhasznalasaval is keszulhetett el az S-400 as!Holott a PMU-2 Favorit top legvedelem volt!Hirtelen jott az a 400as
A kommenfolyamoddal több baj vaj. Elsőre az, hogy közhelyeket puffogat tartalom nélkül.

A második az, hogy PMU-2 az Kínának lett eladva elsőnek 2004-ben. Nem is értme, hogy a PMU-2 nagyhirtelen hogyan került képben. Legalább az evolúcióval tisztában vagy?

A HT összefoglalóban lesz egy rész sanszosan az F-35-ről és azt, hogy a jelenlegi hardverében hogyan tudja vérbe szétszivatni az összes Sz-300/400 változatot és ennek mi a koncepcióbeli és műszaki alapja. Az F-35 már most tudja hardveresen azt, amivel 2020-as évek középig szembe sem kell néznie, mert addig nem lesz számottevő számban exportálva sehova. A DAS + AESA + stealth + vontatott csali + F-35 data link olyan képesség csomagot ad, hogy ahhoz képest egy brutális, de koncepcionálisan nem túl korszerű valami. Az F-35-re a legnagyobb veszély a jövőben a NASAMS szerű rávezető állomás nélküli AESA aktív radaros SAM lesz. Ha, ez ellen az F-35-nek sincs jelenleg elvben semmi ütőkártyája.
 

ssvenom

Member
2010. december 1.
223
19
18
Az Sz-400 fejlesztése 1999 előtt kezdőtött.
Egy pillanat!a 99es legi haboru adatait felhasznaltak az S-400as fejlesztesehez!meg itt is emlitest tesznek az ujsagokban (katonai) csak ezt kozoltem) igen tisztaban vagyok az evolucioban,viszont 99ben meg sehol nem volt S-400as!kozoltem azt amit olvastam!remelem erteheto!
 

ssvenom

Member
2010. december 1.
223
19
18
Azért jó lenne tudni, ha tényleg volt takarítás, és nem Spirit volt, akkor mi?!
Se bizonyitek se semmi nem all szerb szaksajtoban!annyit emlitettek hogy ''horvat forras'' szerint leesett naluk valami!ezt 99ben tettek hirre,viszont tipust a horvatok nem emlitettek,ebbol fakadoan jon a B-2!
 

ssvenom

Member
2010. december 1.
223
19
18
PMU-2 most is top légvédelem, főleg, hogy PM, PMU-1 jól ismert USAF számára.

S-400 nagyon nem volt hirtelen szülés, már 1990es évek elején elindult a tervezése és 99ben már be is mutatták RAFnak de csak 2007ben állt rendszerben. Ez nem egy villámgyors rendszeresítés.

A lelött B-2ről meg egy képet kérnék. Hamár F-117ről 101van és ahogy kell maximálisan kihasználták a PR érték Szerbek. Nem ha egy S-125 eltalál egy B-2t az nem fog hazamenni.
Nem fogsz kepet kapni kedves Fade a lelott B-2rol mert nem esett le!hanem hogy eszleltek es eltalaltak!
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

ssvenom

Member
2010. december 1.
223
19
18
Molni....Tisztelettel adozok amit technikai alapon kozelitesz meg mert annak vannak alapjai!viszont haboruban a hajadra kenheted a statisztikadat,amikor haboru van es losz mindenre ami nem barat...!Ne akard hogy matematikai illetve fizikai abrakkal tamasszam ala a mondanivalomat,mert en mindossze ''bokor ugro'' voltam abban a haboruban,ahogy tik szoktatok fogalmazni!Leirtam amit olvastam s hallottam!Tovabbra sem allitom hogy le lett love a Spirit,csak annyit hogy eszleltek es inditottak ra!ez all a szaksajtoban!Ennyi
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 974
93
Tovabbra sem allitom hogy le lett love a Spirit,csak annyit hogy eszleltek es inditottak ra!ez all a szaksajtoban!Ennyi

Ma néztem egy DZ előadást, ő mondta: lelőttek egy B-2-őt, de horvát oldalra esett.
Lehet hogy csak a "valószínű" szót hagyta ki, de nekem úgy tűnt egészen biztos a típusban.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
Molni mérnök, ezzel a rendszerszintű látásmóddal. Ő a humán faktort kevésbé vizsgálja. (ez most nem bántás).
A B2 "láthatatlansága" egyébként szintén urbánus legenda. Néhány éve a GEC Marconi és az USAF között volt egy nyilatkozatháború amikor repülőnapra érkezett Faifordra az egyik denevérszárnyú. A britek megszellőztették, hogy a lopakodót, nagy távolságból (ha jól emlékszem 70 mérföld+) észlelte a GEC Marconi egyik földi telepítésű lokátora (melyik nem tudom). Az amcsik visszavágtak, hogy a B-2 a szokásos RCS növelő eszközök voltak felszerelve (az a kis kocka alakú cucc, amit látható az F-22-n, és a 35-ön is), és a B-2 baráti látogatásra és nem bombázni repült Angliába. Aztán ezzel a vita "gondolom" kormányzati nyomásra megszűnt. Nos saját álláspontom szerint amit ZG blogján olvasottak is megerősítenek, az F-117-nek kisebb RCS-je van, mint a nála jóval nagyobb B-2-nek, még akkor is, ha utóbbi fejlesztésekor már több ismeret, állt a tervezők rendelkezésére. Az is biztos, hogy %-os arányba a két gép méreteihez képest, nagyobb mértékű RCS csökkentést értek el a B-2nél, mint az F117-nél. Ezek az adatok, bár több nyilvánosságra hozott honlapon, illetve pld. kiállításokon megjelenő szaklapokban is olvashatóak (nekem is van), de akár 1-2 tizedesjellel is eltérhetnek a valóstól, amely ráadásul nem konstans, hiszen a légicél, és a lokátor egymáshoz viszonyított helyzete, távolsága folyamatosan változik, és a repülőgép RCS-je annak alakjából következően is állandóan módosul.
Viszont, DZ észlelte az F117-est, akkor valószínűleg a B2-öt is. Ha a Marconi lokátor észlelte a B2-öt, és a régebbi orosz lokátor az F117-et és B2-öt is akkor miért ne észlelné akár nagyobb távolságból az S300 vagy 400 stb. Persze itt lehet írni, hogy mert a hullámtartománya más, és éppen erre lett kihegyezve az amerikai fejlesztés. Viszont azt egyikünk sem tudja ismét, hogy a hullámsáv tartományokon belül, milyen korrekciós lehetőség áll rendelkezésre a kezelőszemélyzetnek, mivel átalakításokat lehetséges, akár tábori körülmények között végrehajtani. Ez szerintem ismét szüre/fekete terület, és erre nem fogunk egzakt válaszokat találni.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
A B2 "láthatatlansága" egyébként szintén urbánus legenda.

Nah csak kiderítetted mint szakértő, hogy a B2 "láthatatlansága" csak legenda.
Ezek a hülye Oroszok meg PakDa, Kínaiak is hülyék, amik meg sokadszorra is hülyék mert nem tanultak az egészből és B21 pedig tudniuk kéne, hogy csak legenda... :)

Erről a Marconi nyilatkozatháborúról vmi link esetleg?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
1991-ban volt Marconi Type 1022 radar (brit rombolón) vs F117. Ekkor 40 mérföld volt a felderítési távolság.

http://articles.latimes.com/1991-05-01/local/me-787_1_gulf-war

A másik esetre konkrét oldalt nem találtam, az alábbi kivételével..

www.conservapedia.com/B-2_Spirit
The B-2 Spirit bomber has many benefits over other military bombers. ... Its low-observable, or "stealth," characteristics give it the unique ability to ... after its inception the B2 was tracked by an advanced British radar network

Ugyanakkor a magyar sajtóban/fúrumokon is megjelent több helyen, viszont most nem találtam eddig. de keresem..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A

altx

Guest
Egy ismerősöm nemrég beszélt Danival. Akkor azt mondta, az , hogy megberhelték a P-18ast csak dezi volt. Akkor lehetett az akár a B2es ügy is. Ki lehetne deríteni, de eddig senki se ment bele. Kéne valaki a Délvidékről, aki olvassa a jugó lapokat. Ha utána tényleg felásták az impik a feltételezett becsapódási helyet, megtudhatnánk valamit.

gyerunk mar...hagyuk a kocsma elotti reszeges vadaszsztorikat. nekem valahol van egy ujsag cimlapja (tan nem dobtam el) azokbol az idokbol (bombazas 99), ahol azt alitjak hogy a szerbek 78 gepet lotek le.
es ez nem valami tranya media hanem komoly ujsag volt.

abba az idoben mindenfele dumat halottam osszevissza, de a tenyek a kovetkezok...egy f16 lelove lent szerbiaban, egy f117 meg itt vajdasagban. meg asszem egy vagy ketto a10 eltalalva koszovo felet (vannak kepek a netten egy macedon repterrol)
ennyi...
meg alitolag, ahogy en ertetem, az f117 nem lokatoral vettek eszre hanem a debil minden este ugyan ott repult, napokig, eszrevettek valahogy es megvartak.