Szárazföldi haditechnikai fejlesztések, beszerzések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 513
10 763
113
Ausztrália - Project Land 400 Phase 3
D. Koreai Hanwha’s AS21 Redback és
a Német Rheinmetall’s Lynx KF41
jutott tovább
A BAE Systems CV90 és a
General Dynamics Land Systems Ajax
kiesett
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 927
6 297
113
New version of Amphibious Combat Vehicle with Vision 60 prototype all-weather long distance recon bot
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 306
3 895
113
Ez a "szárazföldi indítású bomba" egy sima ballisztikus rakéta, amit a merketingesek ezzel a hülye névvel akarnak eladni?
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 303
8 967
113
Ez a "szárazföldi indítású bomba" egy sima ballisztikus rakéta, amit a merketingesek ezzel a hülye névvel akarnak eladni?
Működés szerint igen egy rakétatüzérségi eszköz, aminek a "végfázisa" tulajdonképpen egy hagyományos gravitációs bomba és egy siklóbomba irányitásának összeépítése. Előnye, hogy te magad döntöd el, hogy a hagyományos bombáid milyen arányba akarod repülőről bevetni/rakétatüzérségként bevetni. Nagyobb pontosságú, mint egy hagyományos rakétatüzérségi eszköz. Valószínüleg olcsóbb, mintha minden preciziós bombát repülővel juttatnál célba. Nekünk ideális lenne, mivel a Gripenekkel viszonylag kevés számú bomba szállítható. Nem véletlenül SAAB fejlesztés...;)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 207
4 542
113
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
2 315
1 777
113

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
1 182
2 411
113
@mindenen kívül, @ms07
Ami sokáig tartott az a torony gyàrtása körüli herce hurca. Végül a KONGSBERG nyerte el a torony gyártási jogát, a híradó eszközök THALES/KONGSBERG, a radar ??? THALES.
Minden jármű fel lesz szerelve MMP vel is.
Ami az árát illeti, olcsónak tűnhet de szerintem ez egy fegyvercsomag részeként érkezik a Rafale okkal együtt,ráadásul a Qatar i BARZAN HOLDINGS és a NEXTER létrehoznak egy közös céget a VBCI k szállítására és karbantartására.

Hogy a VBCI lehetne e befutó egy esetleges Magyar rendelésre azt nem tudom. Szerintem nem a legrosszabb választás lenne sem politikailag sem a járművet tekintve. Anno hasznâltam egy ideig, ergonomikus, jó optikával, jó terepjáró képességgel, jó hatótávval. A védettség szintje megüti kategóriában elvártat. Egyedül a gépágyút keveslem de az MMP vel együtt simán elmegy, sőt! Ami nem tetszett nekünk benne hogy hatalmas, akár egy utolsó bozótlakó negró is eltalálja egy szar RPG vel, egyszerűen nem lehet eltéveszteni akkora célpont. Problémák voltak még a klimatizációval, pl. előfordult hogy a sofőr rosszul lett a melegtől vezetés közben és a torony elektronika sokszor meghibásodott, igaz ez sivatagbeli "meleg évszakban" mikor akár +60 fok is lehet napközben. Elvileg a későbbi szériákban ezek a problémák orvosolva lettek.
Nem tartom rossz járműnek, viszont a vásárló országoknak gondolniuk kell a karbantartására is, egyetlen VBCI telephely az oktató szimulátorral a műhellyel és mindennel ami kellhet az üzemeltetéshez és kiképzéshez, többszáz millió euróba kerül... Csak egy gumi kerül 3-4000 euróba és a VBCI n 8 van belőle:)
Franciában a VBCI k karbantartàsa a NEXTER kiváltsága, a saját civil szerelő brigádjukkal. Katonákat is képeznek rá természetesen de egy mezei javító katona soha sem nyúlhat a járműhöz. Egy ilyesmi modern jármű üzemeltetése nem egyszerű és főleg drága.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 422
21 868
113
@mindenen kívül, @ms07
Ami sokáig tartott az a torony gyàrtása körüli herce hurca. Végül a KONGSBERG nyerte el a torony gyártási jogát, a híradó eszközök THALES/KONGSBERG, a radar ??? THALES.
Minden jármű fel lesz szerelve MMP vel is.
Ami az árát illeti, olcsónak tűnhet de szerintem ez egy fegyvercsomag részeként érkezik a Rafale okkal együtt,ráadásul a Qatar i BARZAN HOLDINGS és a NEXTER létrehoznak egy közös céget a VBCI k szállítására és karbantartására.

Hogy a VBCI lehetne e befutó egy esetleges Magyar rendelésre azt nem tudom. Szerintem nem a legrosszabb választás lenne sem politikailag sem a járművet tekintve. Anno hasznâltam egy ideig, ergonomikus, jó optikával, jó terepjáró képességgel, jó hatótávval. A védettség szintje megüti kategóriában elvártat. Egyedül a gépágyút keveslem de az MMP vel együtt simán elmegy, sőt! Ami nem tetszett nekünk benne hogy hatalmas, akár egy utolsó bozótlakó negró is eltalálja egy szar RPG vel, egyszerűen nem lehet eltéveszteni akkora célpont. Problémák voltak még a klimatizációval, pl. előfordult hogy a sofőr rosszul lett a melegtől vezetés közben és a torony elektronika sokszor meghibásodott, igaz ez sivatagbeli "meleg évszakban" mikor akár +60 fok is lehet napközben. Elvileg a későbbi szériákban ezek a problémák orvosolva lettek.
Nem tartom rossz járműnek, viszont a vásárló országoknak gondolniuk kell a karbantartására is, egyetlen VBCI telephely az oktató szimulátorral a műhellyel és mindennel ami kellhet az üzemeltetéshez és kiképzéshez, többszáz millió euróba kerül... Csak egy gumi kerül 3-4000 euróba és a VBCI n 8 van belőle:)
Franciában a VBCI k karbantartàsa a NEXTER kiváltsága, a saját civil szerelő brigádjukkal. Katonákat is képeznek rá természetesen de egy mezei javító katona soha sem nyúlhat a járműhöz. Egy ilyesmi modern jármű üzemeltetése nem egyszerű és főleg drága.

Mert miért nem tudja megtanulni azt a szerelő katon amit a NEXTER szerelő?MMert azt ki ne találja senki,hogy mérnök kell a gép egyszerű szereléséhez....
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
1 182
2 411
113
Mert miért nem tudja megtanulni azt a szerelő katon amit a NEXTER szerelő?MMert azt ki ne találja senki,hogy mérnök kell a gép egyszerű szereléséhez....
Meg tudja tanulni. Ez csak üzlet, a NEXTERnek van csak joga mindenféle nagyobb beavatkozáshoz.A katonáknak ez nem tetszik persze... Ráadásul megy a munkaerő elszívás is, a képzett katonákat a NEXTER csábítja többezer eurós fizetésekkel.