Az Iveco/BAE.Az Amcsi MPC program végeredménye mi lett valójában? Iveco vs Havoc vs Terrex? Ki győzött? A gyártók a fejlesztésre kapott pénzből megszületett járműveket más üzletben is használhatják ?
Az Iveco/BAE.Az Amcsi MPC program végeredménye mi lett valójában? Iveco vs Havoc vs Terrex? Ki győzött? A gyártók a fejlesztésre kapott pénzből megszületett járműveket más üzletben is használhatják ?
Köszi! Erről lemaradtam . Vajon a Patria miben maradt el ?
Köszi! Erről lemaradtam . Vajon a Patria miben maradt el ?
Akkor ?A Superav és a Terrex is jobban teljesítettek a tengeri teszteken...
Meg lennék lepve, ha nem a Lynx nyerne. Különösen a Boxer után.Ausztrália - Project Land 400 Phase 3
D. Koreai Hanwha’s AS21 Redback és
a Német Rheinmetall’s Lynx KF41
jutott tovább
A BAE Systems CV90 és a
General Dynamics Land Systems Ajax
kiesett
Működés szerint igen egy rakétatüzérségi eszköz, aminek a "végfázisa" tulajdonképpen egy hagyományos gravitációs bomba és egy siklóbomba irányitásának összeépítése. Előnye, hogy te magad döntöd el, hogy a hagyományos bombáid milyen arányba akarod repülőről bevetni/rakétatüzérségként bevetni. Nagyobb pontosságú, mint egy hagyományos rakétatüzérségi eszköz. Valószínüleg olcsóbb, mintha minden preciziós bombát repülővel juttatnál célba. Nekünk ideális lenne, mivel a Gripenekkel viszonylag kevés számú bomba szállítható. Nem véletlenül SAAB fejlesztés...Ez a "szárazföldi indítású bomba" egy sima ballisztikus rakéta, amit a merketingesek ezzel a hülye névvel akarnak eladni?
Qatar mánia: akkor lesz pont egy éve, hogy aláírtuk a Leopard 2/Pzh szerződést, napra pontosan.Qatar valószínűleg 490 db Vbci t vásárol 1,5milliárd euro értékben. A szerződés aláirása december 18. án esedékes.
https://www.google.com/amp/s/www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/qatar-nexter-se-rapproche-d-un-premier-contrat-a-l-export-pour-le-vbci-828158.html?amp=1
Akkor meg is van mi lesz a kerekes nálunk. Ha azt csináljuk, mint a Leopardoknál, akkor kb. 350 darabot vehetünk, kb. 1,06 Mrd EUR-ért. Darabja 3 m EUR? Feltűnően olcsó. Sajnos pirézül van a cikk .....Qatar mánia: akkor lesz pont egy éve, hogy aláírtuk a Leopard 2/Pzh szerződést, napra pontosan.Mik vannak...
Qatar valószínűleg 490 db Vbci t vásárol 1,5milliárd euro értékben. A szerződés aláirása december 18. án esedékes.
https://www.google.com/amp/s/www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/qatar-nexter-se-rapproche-d-un-premier-contrat-a-l-export-pour-le-vbci-828158.html?amp=1
Majd összefoglalom a lényeget kicsit később ha lesz időm. Bár sokat nem mondd a cikkAkkor meg is van mi lesz a kerekes nálunk. Ha azt csináljuk, mint a Leopardoknál, akkor kb. 350 darabot vehetünk, kb. 1,06 Mrd EUR-ért. Darabja 3 m EUR? Feltűnően olcsó. Sajnos pirézül van a cikk .....![]()
Ha a marketing hülyeséget félretesszük, akkor kb az igen, feltalálták a föld-föld irányított rakétát.Ez a "szárazföldi indítású bomba" egy sima ballisztikus rakéta, amit a merketingesek ezzel a hülye névvel akarnak eladni?
@mindenen kívül, @ms07
Ami sokáig tartott az a torony gyàrtása körüli herce hurca. Végül a KONGSBERG nyerte el a torony gyártási jogát, a híradó eszközök THALES/KONGSBERG, a radar ??? THALES.
Minden jármű fel lesz szerelve MMP vel is.
Ami az árát illeti, olcsónak tűnhet de szerintem ez egy fegyvercsomag részeként érkezik a Rafale okkal együtt,ráadásul a Qatar i BARZAN HOLDINGS és a NEXTER létrehoznak egy közös céget a VBCI k szállítására és karbantartására.
Hogy a VBCI lehetne e befutó egy esetleges Magyar rendelésre azt nem tudom. Szerintem nem a legrosszabb választás lenne sem politikailag sem a járművet tekintve. Anno hasznâltam egy ideig, ergonomikus, jó optikával, jó terepjáró képességgel, jó hatótávval. A védettség szintje megüti kategóriában elvártat. Egyedül a gépágyút keveslem de az MMP vel együtt simán elmegy, sőt! Ami nem tetszett nekünk benne hogy hatalmas, akár egy utolsó bozótlakó negró is eltalálja egy szar RPG vel, egyszerűen nem lehet eltéveszteni akkora célpont. Problémák voltak még a klimatizációval, pl. előfordult hogy a sofőr rosszul lett a melegtől vezetés közben és a torony elektronika sokszor meghibásodott, igaz ez sivatagbeli "meleg évszakban" mikor akár +60 fok is lehet napközben. Elvileg a későbbi szériákban ezek a problémák orvosolva lettek.
Nem tartom rossz járműnek, viszont a vásárló országoknak gondolniuk kell a karbantartására is, egyetlen VBCI telephely az oktató szimulátorral a műhellyel és mindennel ami kellhet az üzemeltetéshez és kiképzéshez, többszáz millió euróba kerül... Csak egy gumi kerül 3-4000 euróba és a VBCI n 8 van belőle
Franciában a VBCI k karbantartàsa a NEXTER kiváltsága, a saját civil szerelő brigádjukkal. Katonákat is képeznek rá természetesen de egy mezei javító katona soha sem nyúlhat a járműhöz. Egy ilyesmi modern jármű üzemeltetése nem egyszerű és főleg drága.
Meg tudja tanulni. Ez csak üzlet, a NEXTERnek van csak joga mindenféle nagyobb beavatkozáshoz.A katonáknak ez nem tetszik persze... Ráadásul megy a munkaerő elszívás is, a képzett katonákat a NEXTER csábítja többezer eurós fizetésekkel.Mert miért nem tudja megtanulni azt a szerelő katon amit a NEXTER szerelő?MMert azt ki ne találja senki,hogy mérnök kell a gép egyszerű szereléséhez....