[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 703
32 377
113
Nem azt mondom hogy a btr egy jo konstrutcio de vannak elonyei... Es ha valaki tisztaba van ezekkel az elonyokkel nagyon is jol lehet alkalmazni... /az oldalso desszantajtok se hatrany minden szituba... Ifv persze legyen hatso desszan ajtos de a btr nem ifv. Menetkozbeni desszantolas is megoldhato vele a felso ved ameddig hatra vonulsz visszafele ugyan ez... Persze nem a legkemenyebb szituba kell kuldeni es alkalmazni...

Az oldal ajtolegnagyobb elonye hogy korletfoglalaskor a bejuto lovedekek nem kapnak gellert./gurulatot./.. Ha hatso deszant ajtos lessz az uj apc mindenfele kepp kell valami kevlar burkolat bellulrol valamivel letakarva... Mert egy haso ajtos apc a nelkul hihetetlen veszelyes egy sorozattal mindennek vege lehet.../a belso kevlar burkolatnak nem az az elsodleges szerepe hogy kilso oldali behatastol vedjen./ ezert nem mind1 annak merteke es osszetetele../a gumi szarmazek kevlar szendvics nagyon jo pl mig a tiszta aramid /kevlar/ kevesbe.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 703
32 377
113
Ulles sor elrendezes ugyan ez... Egyaltalan nem biztos hogy egy apc nel jo az ami egy ifv nel hogy oldal frontra pakolni az uleseket lovesz befelenez... Apc nel szerintem hasznosabb ha kifele nez es kozepen ull... /az a baj hogy egy csomo mai apc t ifv standardok szerint keszitenek... Az ifv kbol meritett tapasztalatok altal kikozben nem ifv es nem is ifv szerepkort lat el./ ez szerintem nagy hiba...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 703
32 377
113
Ifv be nem kell sok desszant... Ott a harcjarmu a lenyeg... Apc be sok desszant kell ha nato szerint megy a gondolkozas../ami nekunk nem fog fekudni ugyse.../ soha nem is fekudt../

Nekunk az apct tovabbra is konnyu lovassag jent kell alkalmaznunk. Nagy hatotavu fegyverrel jo mobilitassal raapas kepessegekkel /rajtautes les./ az ifv a kozepes lovassag akik a nehezlovassagot tamogatjak /hk./

Igy van manover kevesebb az ember tobb a gep... A gepmtobbet er mint az ember./egy lovas tobbet er mint egy gyalogos.../

Apc nel mobilitas nagy tuzero kevesebb desszant akar a pancel rovasara.../ tobb jarmube nagyobb a tulelesi esely mint egybe zsufolodva mindenki.../ meg a legjobb apc is kikaphato mig ha ket gyengebb van abbol az eggyik nagyesellyel megussza.../mar csak a dupla tuzero miatt ami nem egy iranybol van meg./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 703
32 377
113
A mobilitas apc eseteben is sok esetben tobbet er mint a pancel... Foleg ha egy helyett ketto van...egy helyett... Ha mondjuk amv lenne beszerezve se kellene feltetlen minden ullesbe liveszt ultetni... Minekunk nem olyan natos a logisztikank... Inkabb vigyen municiot tobbet er mint +1 fo.../nem wc kell sokkal praktikusabb a pakolohely vagy egy viztarozo.../
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 703
32 377
113
Minel nagyobb onellato kepessegel kelk a logisztikai hianyossagainkat potolni. Es ha az megvan. A mibilitas nagyon nagy mertekben kihasznalhato!!! Mobilitas nelkul eselytelenek vagyunk... Mindigg is a mobilitas volt az elonyunk... Amikor ez nagy kuzdotavolsaggal parosult verhetetlenek voltunk...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 703
32 377
113
Ifv nel meg szinten keves ember kell desszantnak inkabb legyen kissebb a jarmu de ne nagyon legyen fentmarado hely a cuccoknak... Nem kell sok cucc egy ifv be se max 3 nap... Sok uzemanyag sok loszer fogy amivel az uzemanyag es a loszer ootolva van azzal eggyutt mehet minden mas is a harcjarmuvekhez... /tarolo rekeszek kerdese csupan./ bekebe nem szabad habiruba ugyse erdekelne senkit... Ha nem lenne tarolorekesz akkor is vinne az extra municiot. A teherauto /mert logisztika ami nem erossegunk/igy lehet potolni/.. Ifvb meg a 3 nap is sok... /egy nap boven eleg.../ vizbol loszerbol legsen tobb kaja meg nem sokmhelyet foglal../par kanna gazolaj egy ifv nek nem tetel 2 nel tobbet kulso oontra nem is tennek ra tok folosleges../ ha nincs uzemanyagnutanpotlas a hk se megy akkor aznifv minek.../ az apc viszont legyen minelmjobban onjaro.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 703
32 377
113
Harcjarmube meg konzerv valo nem mre azt egye korletfoglalas utan ha friss kajat nem tudnak biztositani... Muveletek alatt konzerv kell... Kis hely nagy kaloria tartalom... Ki nem szarja le az izet amikor lonek ra.., elje tul /ha mar csak azert mert tobb helyre hasznosabb cucc kerulhet./hat azert./ aztan ha lefut a dolog kaphatja a kajat a taborikonyharol...

Ugyogy szerintem alap a konzerv kuzdoterbe mindenkepp. Korletfoglalas utan /tartos korlet/ eseten mehet az mre kint a szabadba... Ha meg mar tartos a berendezkedes fot etel./mre konzerv tartalekba feltoltve mozzanat esetere./mindenkinek mindenhova mre t csupan penzpazarlas logisztika terheles es hely pocsekolas...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 703
32 377
113
A konzervesdobozbol kesobb meg mindig lehet csinalni kamu aknamezot vagy trukkositett aknamezot felesbe harmadba vagy granatcsabazhatod a kornyeked...amit mre vel nem lehet megtenni./mre csak szemetet csinal hogy lebukjal hogy arra jartatok../meg informaciot ad 1000 el./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 703
32 377
113
Nincs kulinosebb bajom az mre vel csak nem kuzdoterbe es nem harcra valo... Biztositaskor tokeletes... De csak arra hagyatkozni nem szabad... Barmily jo is es izletes a konzervhez kepest...atmeneti kaja ha lonek nem jo ha nagyon nem lonek szinten de arra hogy akar lohetnek is arra tokeletes.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Qatar mánia: akkor lesz pont egy éve, hogy aláírtuk a Leopard 2/Pzh szerződést, napra pontosan. :) Mik vannak...
Akkor meg is van mi lesz a kerekes nálunk. Ha azt csináljuk, mint a Leopardoknál, akkor kb. 350 darabot vehetünk, kb. 1,06 Mrd EUR-ért. Darabja 3 m EUR? Feltűnően olcsó. Sajnos pirézül van a cikk .....:confused:
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 426
10 248
113
@mindenen kívül, @ms07
Ami sokáig tartott az a torony gyàrtása körüli herce hurca. Végül a KONGSBERG nyerte el a torony gyártási jogát, a híradó eszközök THALES/KONGSBERG, a radar ??? THALES.
Minden jármű fel lesz szerelve MMP vel is.
Ami az árát illeti, olcsónak tűnhet de szerintem ez egy fegyvercsomag részeként érkezik a Rafale okkal együtt,ráadásul a Qatar i BARZAN HOLDINGS és a NEXTER létrehoznak egy közös céget a VBCI k szállítására és karbantartására.

Hogy a VBCI lehetne e befutó egy esetleges Magyar rendelésre azt nem tudom. Szerintem nem a legrosszabb választás lenne sem politikailag sem a járművet tekintve. Anno hasznâltam egy ideig, ergonomikus, jó optikával, jó terepjáró képességgel, jó hatótávval. A védettség szintje megüti kategóriában elvártat. Egyedül a gépágyút keveslem de az MMP vel együtt simán elmegy, sőt! Ami nem tetszett nekünk benne hogy hatalmas, akár egy utolsó bozótlakó negró is eltalálja egy szar RPG vel, egyszerűen nem lehet eltéveszteni akkora célpont. Problémák voltak még a klimatizációval, pl. előfordult hogy a sofőr rosszul lett a melegtől vezetés közben és a torony elektronika sokszor meghibásodott, igaz ez sivatagbeli "meleg évszakban" mikor akár +60 fok is lehet napközben. Elvileg a későbbi szériákban ezek a problémák orvosolva lettek.
Nem tartom rossz járműnek, viszont a vásárló országoknak gondolniuk kell a karbantartására is, egyetlen VBCI telephely az oktató szimulátorral a műhellyel és mindennel ami kellhet az üzemeltetéshez és kiképzéshez, többszáz millió euróba kerül... Csak egy gumi kerül 3-4000 euróba és a VBCI n 8 van belőle:)
Franciában a VBCI k karbantartàsa a NEXTER kiváltsága, a saját civil szerelő brigádjukkal. Katonákat is képeznek rá természetesen de egy mezei javító katona soha sem nyúlhat a járműhöz. Egy ilyesmi modern jármű üzemeltetése nem egyszerű és főleg drága.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 794
75 854
113
@mindenen kívül, @ms07
Ami sokáig tartott az a torony gyàrtása körüli herce hurca. Végül a KONGSBERG nyerte el a torony gyártási jogát, a híradó eszközök THALES/KONGSBERG, a radar ??? THALES.
Minden jármű fel lesz szerelve MMP vel is.
Ami az árát illeti, olcsónak tűnhet de szerintem ez egy fegyvercsomag részeként érkezik a Rafale okkal együtt,ráadásul a Qatar i BARZAN HOLDINGS és a NEXTER létrehoznak egy közös céget a VBCI k szállítására és karbantartására.

Hogy a VBCI lehetne e befutó egy esetleges Magyar rendelésre azt nem tudom. Szerintem nem a legrosszabb választás lenne sem politikailag sem a járművet tekintve. Anno hasznâltam egy ideig, ergonomikus, jó optikával, jó terepjáró képességgel, jó hatótávval. A védettség szintje megüti kategóriában elvártat. Egyedül a gépágyút keveslem de az MMP vel együtt simán elmegy, sőt! Ami nem tetszett nekünk benne hogy hatalmas, akár egy utolsó bozótlakó negró is eltalálja egy szar RPG vel, egyszerűen nem lehet eltéveszteni akkora célpont. Problémák voltak még a klimatizációval, pl. előfordult hogy a sofőr rosszul lett a melegtől vezetés közben és a torony elektronika sokszor meghibásodott, igaz ez sivatagbeli "meleg évszakban" mikor akár +60 fok is lehet napközben. Elvileg a későbbi szériákban ezek a problémák orvosolva lettek.
Nem tartom rossz járműnek, viszont a vásárló országoknak gondolniuk kell a karbantartására is, egyetlen VBCI telephely az oktató szimulátorral a műhellyel és mindennel ami kellhet az üzemeltetéshez és kiképzéshez, többszáz millió euróba kerül... Csak egy gumi kerül 3-4000 euróba és a VBCI n 8 van belőle:)
Franciában a VBCI k karbantartàsa a NEXTER kiváltsága, a saját civil szerelő brigádjukkal. Katonákat is képeznek rá természetesen de egy mezei javító katona soha sem nyúlhat a járműhöz. Egy ilyesmi modern jármű üzemeltetése nem egyszerű és főleg drága.

Mert miért nem tudja megtanulni azt a szerelő katon amit a NEXTER szerelő?MMert azt ki ne találja senki,hogy mérnök kell a gép egyszerű szereléséhez....
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 426
10 248
113
Mert miért nem tudja megtanulni azt a szerelő katon amit a NEXTER szerelő?MMert azt ki ne találja senki,hogy mérnök kell a gép egyszerű szereléséhez....
Meg tudja tanulni. Ez csak üzlet, a NEXTERnek van csak joga mindenféle nagyobb beavatkozáshoz.A katonáknak ez nem tetszik persze... Ráadásul megy a munkaerő elszívás is, a képzett katonákat a NEXTER csábítja többezer eurós fizetésekkel.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
@mindenen kívül, @ms07
Ami sokáig tartott az a torony gyàrtása körüli herce hurca. Végül a KONGSBERG nyerte el a torony gyártási jogát, a híradó eszközök THALES/KONGSBERG, a radar ??? THALES.
Minden jármű fel lesz szerelve MMP vel is.
Ami az árát illeti, olcsónak tűnhet de szerintem ez egy fegyvercsomag részeként érkezik a Rafale okkal együtt,ráadásul a Qatar i BARZAN HOLDINGS és a NEXTER létrehoznak egy közös céget a VBCI k szállítására és karbantartására.

Hogy a VBCI lehetne e befutó egy esetleges Magyar rendelésre azt nem tudom. Szerintem nem a legrosszabb választás lenne sem politikailag sem a járművet tekintve. Anno hasznâltam egy ideig, ergonomikus, jó optikával, jó terepjáró képességgel, jó hatótávval. A védettség szintje megüti kategóriában elvártat. Egyedül a gépágyút keveslem de az MMP vel együtt simán elmegy, sőt! Ami nem tetszett nekünk benne hogy hatalmas, akár egy utolsó bozótlakó negró is eltalálja egy szar RPG vel, egyszerűen nem lehet eltéveszteni akkora célpont. Problémák voltak még a klimatizációval, pl. előfordult hogy a sofőr rosszul lett a melegtől vezetés közben és a torony elektronika sokszor meghibásodott, igaz ez sivatagbeli "meleg évszakban" mikor akár +60 fok is lehet napközben. Elvileg a későbbi szériákban ezek a problémák orvosolva lettek.
Nem tartom rossz járműnek, viszont a vásárló országoknak gondolniuk kell a karbantartására is, egyetlen VBCI telephely az oktató szimulátorral a műhellyel és mindennel ami kellhet az üzemeltetéshez és kiképzéshez, többszáz millió euróba kerül... Csak egy gumi kerül 3-4000 euróba és a VBCI n 8 van belőle:)
Franciában a VBCI k karbantartàsa a NEXTER kiváltsága, a saját civil szerelő brigádjukkal. Katonákat is képeznek rá természetesen de egy mezei javító katona soha sem nyúlhat a járműhöz. Egy ilyesmi modern jármű üzemeltetése nem egyszerű és főleg drága.
Köszi, tök érdekes. Az eredeti franciának furi a kerékmérete (gondolom ritkább, mint a 14.00 R20). A Boxernek is valami speckó (415/80 R27) gumija van, kis szériában gyártják, így jó drága. Az újabb (VBCI 2-ként reklámozott) járműveken, mintha 16.00 R20 lenne, ez elterjed, biztos olcsóbb. Mi a véleményed a deszanttér méretéről? A képek alapján hiába magas, a padló is magasan van (gondlom aknavédelem miatt). Lesz még kérdésem. ;)
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 426
10 248
113
Köszi, tök érdekes. Az eredeti franciának furi a kerékmérete (gondolom ritkább, mint a 14.00 R20). A Boxernek is valami speckó (415/80 R27) gumija van, kis szériában gyártják, így jó drága. Az ojabb (VBCI 2-ként reklámozott) járműveken, mintha 16.00 R20 lenne, ez elterjed, biztos olcsóbb. Mi a véleményed a deszanttér méretéről? A képek alapján hiába magas, a padló is magasan van (gondlom aknavédelem miatt). Lesz még kérdésem. ;)
A VAB ról átnyargalva VBCI re úgy érzed mintha magad mintha egy íjat lézerpuskára cserélnél.Mindenben jobb. Hely van benne, persze mivel ez egy katonai jármű ezt nem úgy kell érteni hogy mindenkinek fekhelye van.
Mégis, a karbantarthatóság az igénytelenség és az egyszerűség szempontjából sokan bánják a VAB ot.
Csak óvatosan a kérdésekkel nem vagyok specialista;):)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
A VAB ról átnyargalva VBCI re úgy érzed mintha magad mintha egy íjat lézerpuskára cserélnél.Mindenben jobb. Hely van benne, persze mivel ez egy katonai jármű ezt nem úgy kell érteni hogy mindenkinek fekhelye van.
Mégis, a karbantarthatóság az igénytelenség és az egyszerűség szempontjából sokan bánják a VAB ot.
Csak óvatosan a kérdésekkel nem vagyok specialista;):)
Akkumulátorok (száma, kapacitása, helye) érdekelne. Van benne aggregátor (APU)? Üzemanyagrendszer (űrtartalma, tartályok helye), motor hűtőrendszer (hogy próbálják csökkenteni a kiáramló levegő hőmérsékletét?). Küzdő és deszanttér vészelhagyási lehetőségei szintén érdekelnének....
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár