1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szaturn AL-31

Diskurzus a(z) 'Hajtóművek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 5..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. Fade

    Fade Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Hajtóműveket szállítanak le Indiának az oroszok
    Nem FP?

    amúgy 920db minek? Arányában ez az F119 utánrendeléshez képest is brutális. Ha tényleg az vhol nagyon sokat mond arról, hogy még mindig mekkora difi van a NYi - Orosz hajtóműgyártás között.
     
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    De India nem gyártja ezeket licencben? Vagy rosszúl emlékszem?
     
  4. boki

    boki Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Hajtóműveket szállítanak le Indiának az oroszok
    Ez a hajtomumennyiség még a 2000-es szerzodés része (opcio), amely a A Szu-30MKI licenszgyártását tartalmazza. a szerzodés tartalmazza a hajtomu egyes technologia egységeinek licensz gyártását. (de nem az egész hajtomuvet). ......
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Hajtóműveket szállítanak le Indiának az oroszok
    És Raptorból kevesebb van mint SZU-30MKI-ből lesz.Ha arányaiban nézed nem annyira nagy az eltérés.187Raptorhoz 507 hajtómű és 280 MKI-hez 920 hajtómű.
     
  7. Roni

    Roni Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Hajtóműveket szállítanak le Indiának az oroszok
    12 év alatt 160 sikerült összerakni? ugye ez vicc?

    Kínának tavaly ilyenkor 260 j-10 volt szolgálatba lehet már meg is van a 300 db és ez csak egy típus a sok közül .
    És még ezek akarnak feszíteni Kínának?
    Hol is van a saját fejlesztésű harci helyük?
     
  8. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Hello! Sokféleképpen lehet összehasonlítani őket. Ha a proto gyártást nem számoljuk:

    Kína:
    6 év alatt 105 db J11 alapváltozatot szereltek össze, ez 17,5 gép / év
    5 év alatt kb 120 db J11B/BS-t gyártottak, ez 24 gép / év

    India:
    A HAL Chairman tavaly december végén a 119-ik MKI átadását jelentette be. Ezt hét év alatt gyártották le részben orosz alkatrészekből. Ez 17 gép / év. Nem olyan hatalmas az eltérés.

    Mindehhez hozzájön az orosz gyártás, 65 MKI-vel, plusz a fődarabok és alkatrészek gyártása.

    Bár tény, hogy az Indiaiak nem kapkodnak, viszont a Kínaiak hamarabb kezdték.
     
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Hááát azért nem nagyon lehet mégse egy lapon említeni a két hadiipart. Kínában azért nem csak azt a gépet gyártották.
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Al-31Fés Al-41F-1Sz(117Sz) gyártása az ufai hajtomugyárto uzemben képekben:
    [​IMG]
    http://bmpd.livejournal.com/1308781.html
     
  11. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  12. boki

    boki Well-Known Member

    NPO Saturn év végi értékelo,tervek a 2016-os évre.9.50-tol a kompresszor lapátok gyártási technológiáját mutatják be...
    https://www.youtube.com/watch?v=6fX-wmMfkhA
     
  13. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Sajnos egy büdös szót sem értek oroszul... Na jó, a "nyet", "da", "sztoj" kombót azért értem. :D
    Szóval akkor, miből vannak az adott lapátok? BLISK tech? Már, ha kompresszor. Ha nagy nyomású, akkor gamma titán-alumínium?
     
  14. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ahogy végignéztem, itt nincs szó blisk technológiáról, de nem is baj. A riport arról szól, hogy kidolgoztak egy anyag és költségkímélő öntészeti és kovácsoló alakadó eljárást a modernebb, és így komplexebb aerodinamikájú kompresszor lapátok gyártásához, melyeket az NPO Szaturn civil hajtóműveihez, a SaM146-hoz (Szuhoj Superjet) és a D-30KP-2 Berkuthoz tudnak felhasználni. Érdekesség, hogy a D-30KP-2-es az Aviadvigatyel, azaz a permi Szolovjov-féle D-30KP modernizált változata, tehát logikusan a konkurenciánál, Perm-ben kéne készülnie, de ez szovjet hagyaték, hiszen az NPO Szaturn a ribinszki "Ribinszk" tervezőirodából nőtte ki magát, ahol a Ljulka-féle AL-31F csak egy a sokféle profil közül. Az AL-31F az egyik olyan szovjet-orosz hajtóműtípus, amit egyszerre több helyen nem csak gyártanak, de fejlesztenek is, így a konkurens MMPP Szaljutnál is.
    Vissza a D-30KP-2-eshez. A logika azt diktálná, hogy ez a jelentősen modernizált hajtómű olyan gépekben csinálhatna karriert, ahol vele az Aviadvigatyel úgynevezett "nagy" D-30-asa, a D-30KP és variációi üzemelenek, úgy mint Tu-154M, Il-62M, Il-76...
    Ehelyett ezt a modernizált hajtóművet odahaza jóformán nem vette meg senki, hiszen a Tu-154-esek és az Il-62-esek már kihalófélben vannak, az Il-76-asok régebbi változata meg az új gyártású Il-476-os vagy Il-76MD-90-eshez hasonlóan a Perm-ben található Aviadvigatyel-féle Pável Szolovjov PSz-90-esekkel mennek, az Il-96-os és Tu-204-es (214-es) családhoz hasonlóan. Ez egy eleve jóval erősebb és modernebb, több továbbfejlesztési lehetőséget biztosító hajtóműcsalád.
    És nem beszélve ugye a jövő nagy ígéretéről, a szintén Aviadvigatyel PD-14-ről, ami egy teljesen új nóta, lényegében a legutolsó GE-Snecma CFM Leap és a konkurens Pratt&Whitney PW1000G geared turbofan orosz megfelelője.

    Ilyen terepen aztán nem csoda, hogy a D-30KP-2-nek nem terem babér, hiszen ez egy 60-as, 70-es évekbeli technológia ráncfelvarrt kiadása.
    Ehhez képest rendelés van rá, de külföldről, Kínából, ahol a Xian H-6-osok hatótávját kívánják ezekkel jelentősen kitolni a meglévő őskövület Mikulin AM-3-asok kínai licensz hajtóműveinek (WP-8) felváltásával. Ezzel a H-6K egy elég jó hajtóművet fog kapni, de mi szegényebbek leszünk a világ egyik legbrutálisabb hangú nem utánégetős(!) hajtóművének hangjával:

     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Al-41F-1Sz (és nem AL-31F, ahogy a képaláírás a russianpalnes-en tartja)

    [​IMG]
     
    fishbed, fip7, svajcibeka and 2 others like this.
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hol vannak a seggriszáló motorok?
     
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ez volt a Tu-104esben?
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igen.
     
    gacsat likes this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A helyükön. Akármit is jelentsen ez a kérdés...
     
    vilmoci likes this.

Ezen oldal megosztása