Szláva osztály / Project 1164 Atlant (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

hayate

Well-Known Member
2012. december 3.
250
1 037
93
Pár hete indítottak P-800-asokat is ukrán szárazföldi célpontok ellen. Vagy az Bastion verzió volt?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
6 609
11 377
113
FQoZNlAWQAcWrUp
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 821
57 131
113
Ezt honnan veszed?
Ha ennyire nem értesz hozzá, akkor miért okoskodsz?
Nézzed már meg mikori. 1979.
Akkor hol volt DBS / SAR radar egy rakétában vagy akár ma?

Kérlek vázold már el, hogy egy hajók ellené készült radar, ami egy fémtömeget érzékel vízfelületen, az hogy a búbánatos faszban különböztet meg egy random terepen két épületet egymástól...?
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
688
1 989
93
Spoiler, mintha a hajó teljes rádiócsendben próbált volna operálni egy helyzetben, ahol mindenki csak őt figylelte.
Az Sz-300F alaphelyzetben, Osza sehol. Majd pont a találat után húzták ezeket vissza?

Csak nem az lehet, hogy putyin is pont olyan zseni, mint a nagy sztálin volt anno, csak vértelen tisztogatás és bólogató hülyegyerekek vezetik a fegyveres erőket és adnak parancsot?

Mert a képek arra engednek következteni, hogy ez a hajó kb. szépen csendben várta azt...
... hogy elsüllyesszék...

Amkor műholdról, drónról és P-8-ról is követékk alsó hangon. Mire a fenére számítottak?

Az már csak a hab a tortán, hogy a szimbolika összejött, Moszkva elsüllyedt. Ennél jobb propaganda húzás nem is kell.
Rémlik még valakinek, hogy a Graf Spee elsüllyesztése után a kefebajszos átnevezte a Deutschlandot, hogy nemhog Németország elsüllyedhessen.
Egyesek semmiből se tanulnak...
Párszor linkeltem már a Fekete-tengeri ukrán cikket, amiben a gáz kitermelő platformok is vannak.
Van egy térkép, amin a platformokra telepített radarok hatósugara látszódik, a nevükön meglepődtem, mert Nyeva-B és Nyeva-BS,
de nem az a Nyeva amit mi ismerünk, hogy szerepet játszottak-e Moszkva esetleges radarcsendjében azt nem tudom, te ehhez jobban értesz.
4c77206b-99e5-4bf0-a6ed-98cc22972fcc.jpg


211245.jpg


Itt egy cikk részlet ami ezeket a radarokat taglalja.


Ahogy a Fekete-tengeren teszik

A Chornomornaftogaz ukrán állami vállalat (a Naftogaz Ukrainy 100%-os leányvállalata) elfoglalt és kifúrt platformjai, amelyeket az orosz különleges erők 2014 márciusában a Krím megszállását célzó hadművelet során foglaltak le, kényelmes helyszínekké váltak a rádió- és rádiótechnikai kutatások formáinak és módszereinek kidolgozására. Az Orosz Föderáció fekete-tengeri flottája a polgári tengeri infrastruktúra képességeit használja fel a Fekete-tenger északnyugati részén.

A felszíni és víz alatti helyzet megfigyelésére szolgáló átfogó rendszert telepítettek a felszíni, víz alatti és alacsonyan repülő légi célpontok észlelésére az úgynevezett "Krími Köztársaság Állami Egységes Vállalata" Chernomorneftegaz (SUE CHNG) mesterséges létesítményeiben. A Fekete-tenger tengeri helyhez kötött platformokat (KKV), önemelő fúrótornyokat (SPBU), blokkvezetőket (BC), központi technológiai platformokat (CTP) foglalt el.

A felszíni helyzet megfigyelésére szolgáló rendszert, különösen a "Neva-BS" típusú, centiméteres hatótávolságú radarállomás (radar) formájában, a "Tavrida" SPBU-nál, a SME-17 "Stormove" mezőnél, a SME-nél telepítették. 4 "Golitsynskoe" mező három készlet erejéig. A Neva-BS radar automatikusan rögzít és követi nyomon akár
200 célpontot egyszerre. Észlelésük hatótávolsága a rádióhullámok méretétől és körülményeitől függően - akár 30 tengeri mérföld (55,5 km) nagyoknál (cirkáló, tanker), akár 15-
20 mérföld (28-37 km) közepes (rakéta- és járőrhajók, pilóták), akár 8 mérföld (15 km) ultra-kis célpontok, például hajók esetén. A Tavrida SPBU-ban egy milliméteres hatótávolságú Neva-B radarkészletet és egy televízió-optikai rendszerkészletet szereltek fel. Ennek a radarnak a következő célérzékelési tartományai vannak: egy harci úszó feje - akár 0,5 mérföld (1 km), ultra-kis célok - akár 4,3 mérföld (8 km), kicsi - akár 15 km, közepes - legfeljebb 13, 5 mérföld (25 km), nagy - akár 24,3 mérföld (45 km).

Az információ továbbítása egy rádiórelé kommunikációs csatornán keresztül történik, amelyet digitális rádióközvetítő állomások biztosítanak. Valós időben az Orosz Föderáció FSB határellenőrzése számára biztosítják a Krím-félszigeten, és az Orosz Föderáció Déli Katonai Körzetének Fekete-tengeri flottájának hírszerzési rendszerébe is beletartoznak. Így, ahogy az ábrán is látható, a Csornomornaftogaz által elfoglalt fekete-tengeri gazdasági övezet létesítményeiben a felszíni megfigyelőrendszerek telepítése szinte teljes ellenőrzést biztosít Oroszország számára az ukrán kikötőkbe és vissza tartó kereskedelmi hajók és hadihajók forgalom felett.

A felszíni helyzet szabályozására szolgáló radar felszerelése mellett víz alatti helyzetvilágítás hidroakusztikus rendszerét (GAS VPO) telepítették a ChNG Állami Egységes Vállalat létesítményeiben:

  • SME-4 Golitsyn mező, amely a krími Tarkhankut-foktól 61 km-re északnyugatra található
  • SME-17 Storm lelőhely a Tarkhankut-foktól 72 km-re nyugatra;
  • BK-2 Odessza lelőhely 66 km-re északkeletre a Snake Islandtől.

A Fekete-tenger északnyugati részének felszíni és víz alatti helyzetére vonatkozó információcsere keretében tárcaközi együttműködés jött létre.

  • a felszíni és légköri állapot átfogó monitorozása a Tarkhankut-fok - Kígyósziget vonalon;
  • a nemzetközi hajózás ellenőrzése;
  • a hadműveleti műveletekre vonatkozó operatív döntések felderítő támogatása a főparancsnokság feladatainak megfelelően.




  • Itt egy pdf is ahol a 8. oldalon szóba kerülnek ezek a radarok
  • PDF

A fene tudja mik vannak még azokon a platformokon, de gondolom nem azért ment radarcsendben, mert a platform radarokra bízták az észlelést ?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

twitter1
twitter2

Próbáltam valamit a képpel kezdeni, hogy jobban kivehetőek legyenek a részletek.
Itt már látszódik hogy az Osza-M is hátrafelé néz, az osza rakétabunker ajtaja mintha résnyire nyitva volna, de a fene tudja.
A hajó hátsó részén a lépcsőknél néz ki kormosan, lehet már víz alatt van a találat okozta sérülés, mindenesetre nagyon közel van a torpedó kivető részhez aminek halványan látszódik a becsukott ajtaja.

Russian-Navy-cruiser-Moskva-1a.jpg



Úgy néz ki ez az alaphelyzet, a Osza-M és a 3R41 is hátrafelé néz.
0x0.jpg


Moskva.jpg


+1
Valószínűleg már te is találkoztál ezzel a bejegyzéssel , de hátha nem
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
36 140
40 937
113
Ha ennyire nem értesz hozzá, akkor miért okoskodsz?
Nézzed már meg mikori. 1979.
Akkor hol volt DBS / SAR radar egy rakétában vagy akár ma?

Kérlek vázold már el, hogy egy hajók ellené készült radar, ami egy fémtömeget érzékel vízfelületen, az hogy a búbánatos faszban különböztet meg egy random terepen két épületet egymástól...?
Ezek modernizált rakétafegyvevzetek, volt is róla szó itt a HTKA-n.
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
151
733
93
Inerciális navigációról még nem hallottál?A GPS előtt is voltak nagy batótávolsúg fegyverek. Egy ilyennek a tadar csak korrekcióhoz kell.

Az inerciális navigáció önmagában nem elég pontos ahhoz, hogy szárazföldön bármilyen cél ellen értelmesen lehessen használni. (Ha rajta van a 350kt, akkor persze más a helyzet)
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
23 434
56 504
113
  • Tetszik
Reactions: hayate

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
688
1 989
93
Erről jut eszembe, hogy amikor néztem hogy mi is hajtja-e "ladikot"
Combined gas or gas (COGOG)

ott írták a hátrányok között, hogy

"A hajókon lévő nagy gázturbinák nagy mennyiségű nagyon forró kipufogógázt termelnek, ami akadályozhatja a helikopterek fedélzeti műveleteit, valamint nagymértékben megnöveli a hajó infravörös jelét , ami feltűnőbbé teszi az ellenséges érzékelők és irányított fegyverek számára.
A szükséges csatornák és szűrők jelentős helyet foglalnak el egy hajóban, és a beszívott levegő mennyisége súlyosbíthatja a belső tüzet. Megállapították, hogy ez egy tényező a HMS Antelope elvesztésében az 1982 -es falklandi háború során .
Sok haditengerészet már felhagyott a tiszta gázturbinás meghajtással, és a kombinált dízel-elektromos és gázrendszereket (CODLAG) használja. [4]"

Az előző hsz-ban linkelt képnél látszódik a kémény oldalában egy ablak vagy szellőző ami mögött ég a tűz.

Amúgy a hajó ellenes rakéta, mi alapján célozza meg a hajót, radarral kb a közepébe, vagy van esetleg rajta infra érzékelő és így akár a kémény alatt a hajtóműház is lehet célpont vagy programozható ?
 

AchtungPanzer

Well-Known Member
2020. február 9.
153
604
93
Sziasztok, nem nagyon ismerem, sőt egyáltalán nem, a hajók elleni rakéták potenciálját, de ha egy hajót rakétatámadás ér, annak azért jobban sérültnek kellene lennie. Ugyan csak a bal oldal látszik a képen, de én súlyos szerkezeti kárt itt nem látok. A tűz nyomai egyértelműek és valamiért meg is dőlt a hajó ( persze, mert víz került a testbe ... tűzoltóvíz ? ) . Nekem egyelőre nem állt össze a rakétatámadásos narratíva.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: cirqle and formosa1

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
23 434
56 504
113
Ezek modernizált rakétafegyvevzetek, volt is róla szó itt a HTKA-n.
A P1000 szerintem nem volt modernizálva

"A vezérlő és irányító rendszert"

- a rakéta inerciális vezérlőrendszerét radaradatokon alapuló korrekcióval - a CRIS "Granit" fejlesztette ki, a vezérlőrendszer fő tervezője A.V. Chizhov, a fedélzeti rádióberendezés - B.L. Godlinik, a robotpilóta - A.N. Kuchin, a BCVM - V.A. Nikoltsev és E.A. Gorbacsov.

A cél kiválasztása valószínűleg vagy automatikus, vagy a távvezérlés elve alapján (a hajó kezelője által), vagy kombináltan történt. A rakéta egy új elem alapú A21-es robotpilótát használ BCVM B9-el (a P-500-as rakétakomplexumtól eltérően), amely az új indítómotorral és a pálya indulási szakaszának vezérlésére szolgáló eltérő (valószínűleg) algoritmussal párosulva növelte a hatótávolságot. Az SSN radarzaj elleni védelmet jelentősen javították a hajó fedélzeti nagy számítógépes adatfeldolgozó központ korszerűsítésével. Az automatizált vezérlőrendszer fedélzeti és fedélzeti (a rakétára szerelt) műszerezettségét, valamint a komplexum vezérlő- és ellenőrző berendezéseit újratervezték.

A rakéta vezérlőrendszere a P-500 "Basalt" indító- és repülési programja vagy a "Vulkan" program szerint működhet, a kilövőmotor konfigurációjától függően. A rakéta irányítási algoritmusai a hajók sorrendjében a fő célpont kiválasztásának logikáját alkalmazzák. Miután megkapta a célkoordinátákat, a rakéta kikapcsolt radarral alacsony magasságba ereszkedett, és a célkoordinátákhoz repült. A célkoordinátáknál a radart bekapcsolták, a célt kiválasztották és bemérték. A célpontok méretét és a célpontoknak a célkoordináta ponttól való távolságát elemezték. Az oldalirányú agloritmus lehetővé tette, hogy a hajók sorrendjében a legnagyobb célpontot válasszák ki.
Az ABM és a légvédelem leküzdése érdekében a rakéta alacsony magasságban történő légvédelmi manőverezést és a rakéták szalvóban történő szétszórását biztosítja a támadás mentén (a rakéták csoportból történő előrehaladó összegyűjtésével), mielőtt a végső szakaszban a radarra kapcsolna. A rakéta a 4B-89 "Bumblebee" aktív zavaróállomással van felszerelve, amelyet 1965-től kezdődően a "Gránit" CRIS 25. számú osztályának laboratóriumában fejlesztettek ki R.T. Tkacsev és Yu.
A rakéta műszerrekesze hermetikusan zárt, és nyomásfenntartó rendszerrel van felszerelve (1984. március 25-től a nenoki part menti állványról történő indításokkal tesztelték)."


 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
23 434
56 504
113
Sziasztok, nem nagyon ismerem, sőt egyáltalán nem, a hajók elleni rakéták potenciálját, de ha egy hajót rakétatámadás ér, annak azért jobban sérültnek kellene lennie. Ugyan csak a bal oldal látszik a képen, de én súlyos szerkezeti kárt itt nem látok. A tűz nyomai egyértelműek és valamiért meg is dőlt a hajó ( persze, mert víz került a testbe ... tűzoltóvíz ? ) . Nekem egyelőre nem állt össze a rakétatámadásos narratíva.
Nem okvetlenül, ez egy kb 10,000 tonnás hadihajó amely erősen balra dől így a hajót ért találatok által okozott kár nagy része nem látható.
Az ukrán Neptun rakéta egy 160 kg-s harci résszel rendelkezik és az ukránok szerint elsősorban 5000 tonna alatti hajók megsemmisítésére alkalmas.
 

AchtungPanzer

Well-Known Member
2020. február 9.
153
604
93
Nem okvetlenül, ez egy kb 10,000 tonnás hadihajó amely erősen balra dől így a hajót ért találatok által okozott kár nagy része nem látható.
Az ukrán Neptun rakéta egy 160 kg-s harci résszel rendelkezik és az ukránok szerint elsősorban 5000 tonna alatti hajók megsemmisítésére alkalmas.
ok. köszönöm ... ugye ismert a Harpoon-os kép és az egy 221 kg-os töltettel bír. Azért az eléggé szétcsapta a célhajót. Itt pedig 2 Neptunról van szó. Persze a célhajó láthatólag nem egy rakétás cirkáló volt.

msl_ssm_harpoon_m2.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Wilson

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
36 140
40 937
113
Sziasztok, nem nagyon ismerem, sőt egyáltalán nem, a hajók elleni rakéták potenciálját, de ha egy hajót rakétatámadás ér, annak azért jobban sérültnek kellene lennie. Ugyan csak a bal oldal látszik a képen, de én súlyos szerkezeti kárt itt nem látok. A tűz nyomai egyértelműek és valamiért meg is dőlt a hajó ( persze, mert víz került a testbe ... tűzoltóvíz ? ) . Nekem egyelőre nem állt össze a rakétatámadásos narratíva.
Ez egy b@aszott nagy hajó és ahová a rakéták csapódtak ott páncélozott is (nem 300mm mint régen a csatahajóknak, de attól még a páncél nagyban erősíti a aszerkezetet), nem fog egy kvázi H35 olyan sérüléseket okozni rajta mint amikoet a Falklandi háborúban láttál az ehhez képest pöttöm fregattoknál.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
23 434
56 504
113
ok. köszönöm ... ugye ismert a Harpoon-os kép és az egy 221 kg-os töltettel bír. Azért az eléggé szétcsapta a célhajót. Itt pedig 2 Neptunról van szó. Persze a célhajó láthatólag nem egy rakétás cirkáló volt.

msl_ssm_harpoon_m2.jpg
Ha már Harpoon és hadihajó akkor szerintem ez egy jobb fotó...

Ez az egykori HMS Boxer 2004-ben, miután egy Harpoon eltalálta....

main-qimg-60a0a3dbdf2ed5c92dd704c32470c9c7-lq