Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Viszont az árak szerintem jóval magasabban vannak, mint amennyibe az ASCOD-nak kellene kerülnie.

Nekem is egyelőre az ára csupán az, ami gyanús. De ezt már régebben is kitárgyaltuk. A többiből messzemenő következtetéseket nem akarnék levonni.
Viszont erősen gyanítom, hogy a németek sem ostobák. Ajánlanak nekik majd Lynxet vékonyabb páncéllal, APS nélkül, erősen butítottan, ha másként nem férnek bele az árba. És ott lesz az ígéret, hogy fel lehet majd azért szerelni ezeket erősebbre is pillanatok alatt, ha a szükség úgy hozza. Ismerjük ezeket a marketing megfogalmazásokat.
Ha valaki majd talál cikket arról, hogy a többi versenyző milyen cégekkel kötött szándéknyilatkozatot közös termelésről, akkor azokból már többre lehetne következtetni.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 062
13 434
113
Te mit tippelsz, ki nyer?

Láncos / 8x8?
Nekem valamiért a kóreaiak a legsanszossabbak, bár nyilvánosan nincsenek jelek, hogy komolyabban érdeklodnének a tender iránt. 1,5 év alatt volt már minimum három tárgyalás veluk. És megjelent nemrég egy grafika, amin CTA40-el van a Redback.
Viszont, ha csak a bemutátókat vennénk figyelembe, akkor a CV90 nem csak nálunk volt bemutatón, de Svédországba is ment egy delegáció megbámulni az infrastruktúrát.

8x8 ésetében ugyan tovább lehetne porgetni a Patria vonalat, viszont én személyszerint izgalmasabbnak tartom a PESCOs részvételt az olaszok által vezetet programban, ahol pont úszóképes 8x8 fejlestése is van (tehát mondjuk Super AV). De ez nagyon csak amolyan megérzés, próbálkozás kifozni valamit a semmibol.

Okosabbak leszunk, ha már csak valami három államra szúkul a tender - mert ugyebár kormány-kormány konstrukció lesz, akár csak a radarok - és nyilvánossá válik, kiket szólítottak meg.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and SilvioD

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 062
13 434
113
https://e.dennikn.sk/minuta/2529249

Az ÚHP* elemzői nem biztosak abban, hogy a hadseregnek annyi szállítóra van szüksége, mint amennyit Naď miniszter elrendel. A kétségek elsősorban a lánctalpas járművek számával kapcsolatosak. Az ÚHP szerint a védelem nem magyarázta meg kellőképpen a mintegy 300 millió eurós tervezett növekedést.

Naď jóváhagyást kapott a kormánytól, hogy a Honvédelmi Minisztérium 152 lánctalpas járművet és négy oktatót vásároljon az első szakaszban, és további 71-et a második szakaszban. A választások előtt szeretnék aláírni az első szakaszt, az előzetes árat 1,7 milliárdra becsülik.

Az ÚHP elemzésében azt írja, hogy 32 jármű lépi túl az eredeti terveket 2018-tól.

„A NATO-szabványokhoz való közeledés mellett további 32 járműre (297 millió euróra) van szükség. Az emelés indoklásakor a Honvédelmi Minisztériumnak meg kell határoznia, hogyan számszerűsítették a további járművek konkrét számát, vagy csökkentenie kell a szükséges járművek számát a megvalósíthatósági tanulmányban " - írják az elemzők az értékelő jelentésben.

Ugyanakkor arra kérik a Naď embereit, hogy biztosítsák, hogy az ajánlattevők ajánlatai nyilvánosan hozzáférhetők legyenek.

„A Honvédelmi Minisztériumnak a lehető legszélesebb nyilvánosságot kell követelnie a benyújtott ajánlatokról, valamint a nyertes ajánlat teljes nyilvánosságát, amellyel a szerződést megkötik. Az állami és vállalati válaszokat az információkérésekre (RfI) gyakran titokban tartják a védelmi rendszerekben. Tekintettel a tervezett vásárlás fontosságára és költségeire, a közzététel követelménye megfelelő ” - írja az ÚHP.

Ugyanakkor javasolja a tárcának, hogy bővítse azon országok körét, ahonnan ajánlatokat fognak kérni a modern járművekre. A védelem csak a NATO és az EGT-államokat célozza meg, de az ÚHP elemzői szerint jobb lenne más régiókat is bevonni. "A potenciális beszállítók lehetnek például Izraelből és Dél-Koreából is" - teszi hozzá az ÚHP.

----
*ÚHP = Útvar hodnoty za peniaze - Az Ár-érték arány osztály felelős a kiadások felülvizsgálatának módszertanáért, és biztosítja a közkiadások hatékonyságát értékelő kimenetek szabványosítását minisztériumok között.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 274
113
Ugyanakkor javasolja a tárcának, hogy bővítse azon országok körét, ahonnan ajánlatokat fognak kérni a modern járművekre.
Ezt igy is kell csinálni, teljesen korrekt a figyelmeztetés (ajánlás) a szélesebb látókörre. DE...
"A potenciális beszállítók lehetnek például Izraelből és Dél-Koreából is"
...megnevezni példaként országokat már szin tiszta lobbi (aka korrupció)... ;)
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
https://e.dennikn.sk/minuta/2529249

Az ÚHP* elemzői nem biztosak abban, hogy a hadseregnek annyi szállítóra van szüksége, mint amennyit Naď miniszter elrendel. A kétségek elsősorban a lánctalpas járművek számával kapcsolatosak. Az ÚHP szerint a védelem nem magyarázta meg kellőképpen a mintegy 300 millió eurós tervezett növekedést.

Naď jóváhagyást kapott a kormánytól, hogy a Honvédelmi Minisztérium 152 lánctalpas járművet és négy oktatót vásároljon az első szakaszban, és további 71-et a második szakaszban. A választások előtt szeretnék aláírni az első szakaszt, az előzetes árat 1,7 milliárdra becsülik.

Az ÚHP elemzésében azt írja, hogy 32 jármű lépi túl az eredeti terveket 2018-tól.

„A NATO-szabványokhoz való közeledés mellett további 32 járműre (297 millió euróra) van szükség. Az emelés indoklásakor a Honvédelmi Minisztériumnak meg kell határoznia, hogyan számszerűsítették a további járművek konkrét számát, vagy csökkentenie kell a szükséges járművek számát a megvalósíthatósági tanulmányban " - írják az elemzők az értékelő jelentésben.

Ugyanakkor arra kérik a Naď embereit, hogy biztosítsák, hogy az ajánlattevők ajánlatai nyilvánosan hozzáférhetők legyenek.

„A Honvédelmi Minisztériumnak a lehető legszélesebb nyilvánosságot kell követelnie a benyújtott ajánlatokról, valamint a nyertes ajánlat teljes nyilvánosságát, amellyel a szerződést megkötik. Az állami és vállalati válaszokat az információkérésekre (RfI) gyakran titokban tartják a védelmi rendszerekben. Tekintettel a tervezett vásárlás fontosságára és költségeire, a közzététel követelménye megfelelő ” - írja az ÚHP.

Ugyanakkor javasolja a tárcának, hogy bővítse azon országok körét, ahonnan ajánlatokat fognak kérni a modern járművekre. A védelem csak a NATO és az EGT-államokat célozza meg, de az ÚHP elemzői szerint jobb lenne más régiókat is bevonni. "A potenciális beszállítók lehetnek például Izraelből és Dél-Koreából is" - teszi hozzá az ÚHP.

----
*ÚHP = Útvar hodnoty za peniaze - Az Ár-érték arány osztály felelős a kiadások felülvizsgálatának módszertanáért, és biztosítja a közkiadások hatékonyságát értékelő kimenetek szabványosítását minisztériumok között.

Nekem az utolsó résznek olyan hangulata van, mintha a kedvenc esélyesedett eddig a minisztérium teljesen kihagyta volna. Mintha Csehországhoz hasonlóan nálatok is két lobbi lenne, akik nem szeretnek egymással beszélni sem. Csak Prágában ASCOD vs. Lynx, míg Pozsonyban egy cseh lobbi vs. Korea harcolna. Ez utóbbinál a hadügy várja, hogy világos jelzések legyenek a szomszédból és ugyan azt a típust rendszeresítenék valószínűleg gazdasági érdekből.
Míg ahogy sokszor hangoztattad te is, nagyon előszeretettel tárgyalnak a távoli országgal. És furcsa is volt, hogy IFV ügyben látványosan nem számoltak velük.

De én könnyen okoskodok meg feltételezek, mert ez nekem nem kerül pénzbe. Ezt Te meg Arcas fogjátok fizetni. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 915
73 327
113
Nekem az utolsó résznek olyan hangulata van, mintha a kedvenc esélyesedett eddig a minisztérium teljesen kihagyta volna. Mintha Csehországhoz hasonlóan nálatok is két lobbi lenne, akik nem szeretnek egymással beszélni sem. Csak Prágában ASCOD vs. Lynx, míg Pozsonyban egy cseh lobbi vs. Korea harcolna. Ez utóbbinál a hadügy várja, hogy világos jelzések legyenek a szomszédból és ugyan azt a típust rendszeresítenék valószínűleg gazdasági érdekből.
Míg ahogy sokszor hangoztattad te is, nagyon előszeretettel tárgyalnak a távoli országgal. És furcsa is volt, hogy IFV ügyben látványosan nem számoltak velük.

De én könnyen okoskodok meg feltételezek, mert ez nekem nem kerül pénzbe. Ezt Te meg Arcas fogjátok fizetni. :)
Egyszerűnek tűnik a matek... a csehek nem akarnak német függőséget, a szlovákok nem akarnak magyar függőséget. Akkor így marad az ASCOD és a CV90. Kérdés, hogy ha a csehek és a szlovákok is ugyanazt választják, de a szlovákok előbb döntenek, akkor abból kölcsönös előny vagy inkább alávágás lesz... tud-e a kiválasztott gyártó 3-4 év alatt 400 IFV-t gyártani? Vagy ha a szlovákok előbb eldöntik mi lesz, akkor a cseheknek marad a másik gyártó? A Rheinmetall meg azzal próbálja orvosolni a függőségi pánikot, hogy a három ország beszállítana egymásnak így mindenki függene mindenkitől? Ha mindenkinél Lynx lenne a befutó, akkor az RM-nek kb. 600 IFV-t kellene valahogy legyártani 3-4 év alatt, ha más rendelés nem fut be még mellé...
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and polyfag

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Egyszerűnek tűnik a matek... a csehek nem akarnak német függőséget, a szlovákok nem akarnak magyar függőséget. Akkor így marad az ASCOD és a CV90. Kérdés, hogy ha a csehek és a szlovákok is ugyanazt választják, de a szlovákok előbb döntenek, akkor abból kölcsönös előny vagy inkább alávágás lesz... tud-e a kiválasztott gyártó 3-4 év alatt 400 IFV-t gyártani? Vagy ha a szlovákok előbb eldöntik mi lesz, akkor a cseheknek marad a másik gyártó? A Rheinmetall meg azzal próbálja orvosolni a függőségi pánikot, hogy a három ország beszállítana egymásnak így mindenki függene mindenkitől? Ha mindenkinél Lynx lenne a befutó, akkor az RM-nek kb. 600 IFV-t kellene valahogy legyártani 3-4 év alatt, ha más rendelés nem fut be még mellé...

Ha formál logikát vesszük alapul, akkor teljesen igazad van. De én abból indulok ki, hogy ők nem úgy gondolkodnak, mint a fórumlakók 90%-a.

1, A pénzből hamar kifogyhatnak. Ez főleg ebben a topicban lesz érdekes. Viszont az teljesen igaz, hogy Pozsonyban ennek még a jele sincs. Prágában már őszintén beszélnek róla. Én eddig azt látom, hogy a tótok kérdések nélkül megszavaznak és fizetnek mindent, amire a hadsereg azt mondja, hogy neki szüksége van. És sorozatban jönnek az ellenőrzések, ahol ehhez a jelentéshez hasonló megállapításokat tesz a felügyelet. Nem akarnak magyar függést?
-légvédelemből ugyan olyat szereztek be, még ha ez nem is generált függést tőlünk, de nem zavarta őket az azonos típus
-repülőgépből azt állapították meg utólag, hogy semmit nem közölt a légierő arról, hogy neki miért erre a típusra van szüksége és semmi gazdasági előny nincs benne. (A típus teljesen jó választás. Ha ma Magyarország orosz repcsiket kellene lecseréljen én is F-16-ra szavaznék. Fixen van egy 5th gen váltó típusa, nem lestrapált 40 éves bloch 20-asokat vásároltak, hanem a legmodernebb 70-est. De anyagilag nem a legszerencsésebb, de vakon kifizették.)

Amit nem tudok megmondani, hogy mikor fogja a vezetésük azt mondani, hogy eddig fizettem kérdés nélkül azért, hogy a Magyar Honvédség ne kerüljön döntő előnybe? Innentől kezdve én fogom megmondani, hogy mi a megfizethető és mi nem az. Mint mondtam, a nemzeti sovinizmusnál nem fogunk tudni labdába rúgni. De ha gazdaságilag értelmes dolgot kell keresniük, mert a vírus utáni gazdasági válságban már a döntéseket alárendelik a recesszió elkerülésének, akkor a másik két szereplő jóval nagyobb hátrányban lesz egy három ország közös gyártása elképzeléssel szemben. (És ahogy te is írod, az együttműködés nem az erősségük. Az ASCOD az a magyar félnek alávágás lenne, de abban a pillanatban a harmadik fél kijátszva érezheti magát és rendszeresítheti a harmadik típust. Régebben is mondtam, nem vagyok róla meggyőződve, hogy mi nem konzultáltunk volna a csehekkel a döntésünk előtt. Csak akkor mindenki úgy gondolta, hogy kizárólag az ASCOD nyerhet és nem hitték, hogy mi Lynxet választjuk, ha közös termelést akartunk volna.)

2, Az egyik nyilatkozatban az volt, hogy a tavalyi megállapodásunk után az RM vezér azonnal Prágába utazott és ott Babis próbálta meggyőzni őt, hogy az üzletet adja nekik gyárastól. Ezek alapján az ANO vezetője legalábbis komolyan fontolta a német függést.

3, Érdekelne, hogy egyes döntéshozók hogyan ítélik meg a különböző helyzeteket náluk. Német függés? Minden választás valamelyik külfölditől való függést erősít. Mennyire érzik fenyegetőnek az embargót? A három ország a termelést megszervezi, de német a cég, az egy eddig ismeretlen, ezért a szakirodalomban nem elemzett függési rendszert hozna létre.
A, Berlin embargóval sújtja Pozsonyt vagy Prágát. (Budapest kevésbé jelentős abból a szempontból, hogy mi már döntöttünk és a régiós együttműködésre szavaztunk.) Ha nincs félelem egy keleti háborútól, akkor nincs vészhelyzet. Pár évig gépkannibalizálásból megél bármelyikünk hadserege és a reakció erre az lesz, hogy a még Németországban lévő alkatrészgyártást akár új, még modernebb verzió kikutatásának áthelyezésével is, de a három országon belül megvalósítjuk és a német RM cég vezetésével az ottani gyártást mellőzzük. Ez jelenleg a német multi stratégiájába is beleilleszkedne. Pár éven belül helyre állna az ellátás.
B, Ha a V4-en belül a viszony megromlik, Budapesten az újjászerveződő MIÉP kormányt alakít és visszaköveteli a Felvidéket, akkor Pozsony kérni fogja Berlint, hogy az RM a magyar kompetenciákat mellőzhesse a szlovák karbantartás és egyéb megbízások tekintetében és ő szívesen fizet kicsit drágábban Németországban gyártott alkatrészekért. Bármelyik ország megpróbál a másik kettő rovására erőből politizálni, az a németországi gyártást erősítené, de minimális kárt okozna a régiós partnereknek.


A problémám az, hogy ezek az okoskodások (ahogy az összes többi) csak egy bizonyos szemüvegen keresztül igaz. Ha a sajátomat leteszem és felveszem a tiédet, akkor pont úgy fogom látni a helyzetet, ahogy te írtad. Az ukrán helyzetnek annyi helyzetelemzése ismert, ahány embert megkérdeztél róla. Odesszában teljesen másként látják, mint Prágában egy lakos. A vírust megszorítások fogják követni. De még a hadi megrendelésekben ennek alig látszik nyoma, még Csehországban is növekednek a számok, csak az ütem vett vissza. És a nyilatkozatok nem egyértelműek.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Szittya
K

kamm

Guest
Egyszerűnek tűnik a matek... a csehek nem akarnak német függőséget, a szlovákok nem akarnak magyar függőséget. Akkor így marad az ASCOD és a CV90. Kérdés, hogy ha a csehek és a szlovákok is ugyanazt választják, de a szlovákok előbb döntenek, akkor abból kölcsönös előny vagy inkább alávágás lesz... tud-e a kiválasztott gyártó 3-4 év alatt 400 IFV-t gyártani? Vagy ha a szlovákok előbb eldöntik mi lesz, akkor a cseheknek marad a másik gyártó? A Rheinmetall meg azzal próbálja orvosolni a függőségi pánikot, hogy a három ország beszállítana egymásnak így mindenki függene mindenkitől? Ha mindenkinél Lynx lenne a befutó, akkor az RM-nek kb. 600 IFV-t kellene valahogy legyártani 3-4 év alatt, ha más rendelés nem fut be még mellé...
Jo az, vegyek csak a ket inferior típust. :D
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 844
4 828
113
Egyszerűnek tűnik a matek... a csehek nem akarnak német függőséget, a szlovákok nem akarnak magyar függőséget. Akkor így marad az ASCOD és a CV90. Kérdés, hogy ha a csehek és a szlovákok is ugyanazt választják, de a szlovákok előbb döntenek, akkor abból kölcsönös előny vagy inkább alávágás lesz... tud-e a kiválasztott gyártó 3-4 év alatt 400 IFV-t gyártani? Vagy ha a szlovákok előbb eldöntik mi lesz, akkor a cseheknek marad a másik gyártó? A Rheinmetall meg azzal próbálja orvosolni a függőségi pánikot, hogy a három ország beszállítana egymásnak így mindenki függene mindenkitől? Ha mindenkinél Lynx lenne a befutó, akkor az RM-nek kb. 600 IFV-t kellene valahogy legyártani 3-4 év alatt, ha más rendelés nem fut be még mellé...
Nem valószínű, hogy lesz szoros cseh-szlovák együttműködés.(eddig sem volt) A szlovákok biztos, hogy hamarabb fognak dönteni (elég konkrét összegeket adtak meg, tehát már megvan a döntés) és ami ettől is fontosabb 2026-ra a teljes beszerzést be akarják fejezni, a csehek pedig elég egyértelműen saját gyártást akarnak. Ergó a cseheknél ASCOD lesz saját gyártásban míg a szlovákoknál Lynx német gyártásból. (én a koreai IFV-ben nem hiszek, egyszer sem volt itt bemutatva a szlovák hadseregnek, Európában senki nem rendszeresítette, a szervíz nehezen megoldható stb).
PavolR jó példát írt a cseh-szlovák együtt nem működésre: a cseh 155-ös önjáró tarack tenderen feltétel volt, hogy már valahol rendszeresítve legyen- így tudták kizárni az EVA-t.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 062
13 434
113
Érdekes, hogy a felsorolásból, hová még mehetne a K2PL, kihagyta Csehországot vagy Szlovákiát. :oops:
Nem érdekes, mivel nincsenek benne a játékban. A következő szlovák mély nyalás az Abrams lesz, meglátod... :oops:

Márpedig a kóreaiak a CSG-vel egyutt gyakran propagálják a K2 "csehszlovák" verzióját

IDET 2019 (forrás: Palba.cz)

IMG_20190529_134224_HDR.jpg

Scan_1.jpg

Scan_2.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 306
113
Milyen előnyöket hozna Szlovákiának a Rheinmetall ipari partnersége?

A helyi gyártást nem említik. Ezt ha jól követem még egyik cég sem ígérte meg nekik, bár tuti itt van még a talonban és kijátszák, ha kell.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 062
13 434
113

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 274
113
Ebben a cikkben nagyon komplex módon vannak megfogalmazva a beszerzési folyamatnak a részletei és tobbek kozott az is kiderul, hogy Torokország se lesz megszólítva:

A Védelmi Minisztérium a történelem legnagyobb vásárlására készül. Ő maga fog ajánlatot kérni a kiválasztott szövetségesektől​

https://euractiv.sk/section/obrana-...-ponuky-si-od-vybranych-spojencov-vypyta-sam/
Mondjuk ezt a cikkben is emlitett "munkát" szivesen elolvasnám:

The United States and European Defense Cooperation European Strategic Autonomy and Fighter Aircraft Procurement Decisions​

https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/peps-2019-0030/html
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ebben a cikkben nagyon komplex módon vannak megfogalmazva a beszerzési folyamatnak a részletei és tobbek kozott az is kiderul, hogy Torokország se lesz megszólítva:

A Védelmi Minisztérium a történelem legnagyobb vásárlására készül. Ő maga fog ajánlatot kérni a kiválasztott szövetségesektől​

https://euractiv.sk/section/obrana-...-ponuky-si-od-vybranych-spojencov-vypyta-sam/

Jól értem, hogy a pénzügy lobbizik az olyan megoldások fontolóra vételéért, mint a török, izraeli és Pavol kedvenc koreai lehetőségei; de a hadügy és az eddigi kormány elképzelések egyértelműen kizárni látszanak ezt a megoldást?

Nekem eddig ez jött le. Már többedik alkalommal olvasni, hogy csak EU-s és angolszász forrásokat tartanak elképzelhetőnek.