Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 991
113

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 349
35 205
113
Pont az a rész titkosítva volt, amire gondolom mindenki legjobban orult - a technikai paraméterek ... :(
( @SilvioD - elég a 69-ik oldaltól olvasni ;) )
Első a sorban Az ajánlatok értékelése azt mutatja, hogy a CV-90 végzett az első helyen. Bár néhány szükséges paramétert nem ért el (ágyú megemelése, függőleges árok leküzdése) felépítésével, műszaki paramétereivel, valamint egyéb felkínált lehetőségekkel a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői követelményeinek leginkább megfelelő gyártók. Tekintettel arra, hogy a gyártó MkIV (4. generációs jármű) járművet kínál, amely alapú a valós használati körülmények között szerzett hosszú távú ismeretek alapján nagy megbízhatóságot feltételeznek a jármű életciklusa során. Ugyanazon a a CV-90 platform felhasználóinak közösségében előnyt lehet látni, amely hozzáférést biztosít a kutatási, fejlesztési és a tagok tapasztalataihoz Közösség.

70 3.4.3.2. Második a sorban A LYNX jármű a második helyen végzett. Ez az egyik legújabb design. Pozitívan értékelhető a legutóbb használt modularitás technológia és a belső tértöbblet, ami a további fejlődés előfeltételeit biztosítja. Hátránya az összméretek, a jármű sziluettje valamint az a tény, hogy a jármű még nincs a helyén a származási országban.

3.4.3.3. Harmadik a sorban Az ASCOD jármű a harmadik helyen végzett, annak ellenére, hogy pontozás alapján a második helyen végzett. Ez a váltás a gyártó által a jármű nem kívánt rezgésével kapcsolatos információk alapján történt. A problémák összefüggenek a jármű jelenlegi tervezési fejlesztésével, konkrétan a jármű szerkezetének rezonanciájával kemény felületen történő haladáskor (lásd a benyújtott kormányt ajánlat spanyol 48. oldal 9.2. zaj és rezgés). Ezzel az információval összefüggésben ésszerűen feltételezhető, hogy a probléma nem végleges a jármű esetében műszakilag megoldott, és további fejlesztést igényel, ami a projekt időkeretére is kihatással van. Emiatt javasolt a belső rezonancia mérése járművek tesztelése a VTSÚ Záhorie-ban.

3.4.3.4. Sorozatban a negyedik A BORSUK jármű a negyedik helyen végzett. Az elhelyezést befolyásolta, hogy a gyártó nem töltötte ki a szükséges mértékben az RfGP-t OS SR. Hátránya a jármű befejezetlen fejlesztése, ugyanakkor egyetlen fegyveres erőben sem vezetik be. Az előny A jármű a gyártó által meghatározott úszási képesség, de a ballisztikai és aknavédelmi szintre vonatkozó információ nélkül kétéltű konfigurációban. Az RfGP-ben felsorolt, a műszaki csoportra vonatkozó kötelező paraméterek pontértékelését a 2. sz. 20.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 791
12 124
113
Az ajánlatok értékelése azt mutatja, hogy a CV-90 végzett az első helyen. Bár néhány szükséges paramétert nem ért el (ágyú megemelése, függőleges árok leküzdése) felépítésével, műszaki paramétereivel, valamint egyéb felkínált lehetőségekkel a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői követelményeinek leginkább megfelelő gyártók. Tekintettel arra, hogy a gyártó MkIV (4. generációs jármű) járművet kínál, amely alapú a valós használati körülmények között szerzett hosszú távú ismeretek alapján nagy megbízhatóságot feltételeznek a jármű életciklusa során. Ugyanazon a a CV-90 platform felhasználóinak közösségében előnyt lehet látni, amely hozzáférést biztosít a kutatási, fejlesztési és a tagok tapasztalataihoz

Második a sorban A LYNX jármű a második helyen végzett. Ez az egyik legújabb design. Pozitívan értékelhető a legutóbb használt modularitás technológia és a belső tértöbblet, ami a további fejlődés előfeltételeit biztosítja. Hátránya az összméretek, a jármű sziluettje valamint az a tény, hogy a jármű még nincs a helyén a származási országban.

Nem tetszik nekik a sziluett b.zd meg. :D


Az érzékenységi elemzés következtetései Az érzékenységi elemzés a benyújtott kormányzati ajánlatokban kiválasztott pénzügyi költségekre összpontosított, amelyek kizárhatók az ajánlatok árából, ha átfogó értékelés. Az elemzés megerősítette a svéd ajánlatok nyertes pozícióját, annak ellenére, hogy a becsült költségeknél akkora tételeket vontak le 20 éves életciklusra, és amelynek különbsége a legolcsóbb (ESP) és a legdrágább ár (HUN) között 260 994 537 €
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 349
35 205
113
Az ajánlatok értékelése azt mutatja, hogy a CV-90 végzett az első helyen. Bár néhány szükséges paramétert nem ért el (ágyú megemelése, függőleges árok leküzdése) felépítésével, műszaki paramétereivel, valamint egyéb felkínált lehetőségekkel a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői követelményeinek leginkább megfelelő gyártók. Tekintettel arra, hogy a gyártó MkIV (4. generációs jármű) járművet kínál, amely alapú a valós használati körülmények között szerzett hosszú távú ismeretek alapján nagy megbízhatóságot feltételeznek a jármű életciklusa során. Ugyanazon a a CV-90 platform felhasználóinak közösségében előnyt lehet látni, amely hozzáférést biztosít a kutatási, fejlesztési és a tagok tapasztalataihoz

Második a sorban A LYNX jármű a második helyen végzett. Ez az egyik legújabb design. Pozitívan értékelhető a legutóbb használt modularitás technológia és a belső tértöbblet, ami a további fejlődés előfeltételeit biztosítja. Hátránya az összméretek, a jármű sziluettje valamint az a tény, hogy a jármű még nincs a helyén a származási országban.

Nem tetszik nekik a sziluett b.zd meg. :D


Az érzékenységi elemzés következtetései Az érzékenységi elemzés a benyújtott kormányzati ajánlatokban kiválasztott pénzügyi költségekre összpontosított, amelyek kizárhatók az ajánlatok árából, ha átfogó értékelés. Az elemzés megerősítette a svéd ajánlatok nyertes pozícióját, annak ellenére, hogy a becsült költségeknél akkora tételeket vontak le 20 éves életciklusra, és amelynek különbsége a legolcsóbb (ESP) és a legdrágább ár (HUN) között 260 994 537 €
Ez alapján csodálkoznék ha a Lynx nyerne...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Az ipari együttműködés mértéke közrejátszhat. Illetve, hogy a fejlesztési potenciált mennyire súlyozzák a kiválasztásnál.

Jelenleg a CV90 MK IV. egy nagyon jó ajánlat, de mondjuk 10-20 év múlva is az lesz?

"A Szlovák Köztársaság fegyveres erőinek előírt paramétereit a Magyar Köztársaság Kormánya által ajánlott LYNX jármű is teljesíti. A logisztika területén ezt az ajánlatot értékelték mint a legjobb. Gazdasági szempontból a magyar ajánlat a legkevésbé előnyös lehetőség. Összességében a többi ajánlathoz képest a becsült ajánlati árat elsősorban a legmagasabb életciklus-költség-feltevés befolyásolta. A magyar ajánlatot azonban a Bizottság feltételezései szerint az eddig beszerzett tesztadatok alapján számították ki és számított programkimenetek. Ugyanakkor az árra gyakorolt hatás jelentős részét az egyéb költségek tétel is jelentette, amely a koncepció szerint a többi ajánlatnál már benne van a jármű áraiban. A járművek árai minden ajánlatban tartalmazzák az aktív védelmi rendszereket is, amelyek fontos szerepet töltenek be a személyzet védelmében, vagyis az emberi élet mint felbecsülhetetlen érték.... "
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 349
35 205
113
A sziluett alatt azt értik, hogy akkora a lynx mint egy kisebb családi ház. Ez valós hátrány.
de legalább nincs 1,80-as magasság limit mint a Pumában. :D
Amúgy nem igazán magasabb mint a többi - inkább szélesebb és hosszabb.

IFV-test-slovakia-2022-2magas.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: éber and Pogány

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 349
35 205
113
"A Szlovák Köztársaság fegyveres erőinek előírt paramétereit a Magyar Köztársaság Kormánya által ajánlott LYNX jármű is teljesíti. A logisztika területén ezt az ajánlatot értékelték mint a legjobb. Gazdasági szempontból a magyar ajánlat a legkevésbé előnyös lehetőség. Összességében a többi ajánlathoz képest a becsült ajánlati árat elsősorban a legmagasabb életciklus-költség-feltevés befolyásolta. A magyar ajánlatot azonban a Bizottság feltételezései szerint az eddig beszerzett tesztadatok alapján számították ki és számított programkimenetek. Ugyanakkor az árra gyakorolt hatás jelentős részét az egyéb költségek tétel is jelentette, amely a koncepció szerint a többi ajánlat már benne van a jármű áraiban. A járművek árai minden ajánlatban tartalmazzák az aktív védelmi rendszereket is, amelyek fontos szerepet töltenek be a személyzet védelmében, vagyis az emberi élet mint felbecsülhetetlen érték.... "
Ebből sem éppen a Lynx győzelme olvasható ki.
Szóval ha nyer a Lynx, akkor lehet hogy az "alkotmányos költség" is rendezve lett...lehet hogy a magyar pályázatnak ez a fő aduásza... :D
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
4 999
13 304
113
Leírhatnád egy sorban hogy miről van szó ppt-ben. Mert oká, hogy elbeszélgettek Jávor Pállal de mi nem értyük :D
Első a sorban Az ajánlatok értékelése azt mutatja, hogy a CV-90 végzett az első helyen. ...

Én inkább az oszegzést szúrnám ki, az szerintem technikailag érdekesebb:

Az összes rendelkezésre álló dokumentumot összefoglalva a BAE Hägglunds AB CV9030 és CV9035 svéd ajánlata olyan ajánlatnak tűnik, a legnagyobb mértékben megfelel a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erőinek lánctalpas páncélozott harcjárműre vonatkozó követelményeinek. A jármű minden szükséges műszaki paraméternek megfelel, beleértve azokat is amelyeket a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erőinek szükségleteihez való felhasználás szempontjából kulcsfontosságú / prioritásként határoztak meg. Ezen járművek előnye az is, hogy a legtöbb aktuális A felhasználók és a CV90 klub tagjai folyamatosan fejlesztik és fejlesztik az alrendszerek új technológiai megoldásait. Ezek a tények széles skálát kínálnak számos lehetőség arra vonatkozóan, hogy a szerződés műszaki részének elkészítése során hogyan lehet elérni az alrendszereket valamint a leghatékonyabb és legköltséghatékonyabb megoldások azonosítása. Technológiai paramétereivel a jármű erőtartalékot hoz létre a szerkezet terheléséhez a többi szükséges járműváltozatnál12 és belátható időn belül nem lenne szükség a teljesítményparaméterek alapvető megváltoztatására.
A svéd fél 30 mm-es ágyús ajánlatát is minden egyes alkatrész pontértékelésében az első helyen értékelték.

Az elküldött ajánlat feldolgozása egyértelműen az RfGP követelményeinek megfelelően történt, ami remek előfeltételt ad a záráskor felmerülő esetleges rejtett költségek kiküszöbölésére. szerződés. A második helyre a 35 mm-es ágyúval készült variáns megoldás került, nagyon kis eltéréssel az összesített pontértékelésben.
A pontértékeltérés oka a 35 mm-es ágyú magasabb ára, ami befolyásolja a pénzügyi csoport és az érintettségi csoport összehasonlításának eredményét Szlovák védelmi ipar, mivel ennek az ágyúnak a gyártása a Szlovák Köztársaság területén kívül folyik. Ugyanakkor kijelenthető az ágyú hatékonysága egyértelműen közelebb viszi a jármű alkalmazását a kortárs harctéren a harcjárművekkel szemben támasztott valós követelményekhez. Nem kevesebb fontos, hogy hosszú távon a 35 mm-es ágyúval felszerelt jármű üzemeltetése gazdaságosabb legyen a drágább lőszer összárával összefüggésben és egy nagyságrenddel kisebb a nagyobb életciklus-cserék iránti igény.
A Spanyol Királyság ajánlata az ASCOD járművel szintén megfelel a Szlovák Köztársaság fegyveres erői által előírt összes paraméternek. Az elfogadott ajánlat árát tartalmazza életciklus-költségei a Svéd Királyság két változata között helyezkedtek el, az árösszehasonlításban pedig a harmadik helyen álltak anélkül életciklus. Az elhelyezést a műszaki területen alacsonyabb pontok, a logisztikai terület és a számított legalacsonyabb arány befolyásolta. a szlovák védelmi ipar részvételének aránya. A kiválasztott járművek konfigurációján belül, amelyben bemutatták őket a tesztek elvégzésére taktikai és műszaki paraméterek alapján az ASCOD jármű lőtesztjének eredményeit második helyen értékelték kis eltéréssel a CV90 jármű mögött, míg a többi vizsgált területen mindhárom jármű eredményei nem tértek el jelentős mértékben.
A Szlovák Köztársaság fegyveres erőinek előírt paramétereit a Magyar Köztársaság Kormánya által ajánlott LYNX jármű is teljesíti. A logisztika területén ezt az ajánlatot értékelték mint a legjobb. Gazdasági szempontból a magyar ajánlat a legkevésbé előnyös lehetőség. Összességében a többi ajánlathoz képest a becsült ajánlati árat elsősorban a legmagasabb életciklus-költség-feltevés befolyásolta.

Ennek oka lehet a számításban alkalmazott eltérő megközelítés. Feltételezhető, hogy ezen a ponton a spanyol és svéd kínálat valódi tapasztalatokat tükrözött a már bevált járművekkel kapcsolatban a világ különböző hadseregeiben. A magyar ajánlatot azonban a Bizottság feltételezései szerint az eddig beszerzett tesztadatok alapján számították ki és számított programkimenetek. Ugyanakkor az árra gyakorolt hatás jelentős részét az egyéb költségek tétel is jelentette, amely a koncepció szerint A többi ajánlat már benne van a jármű áraiban.
A járművek árai minden ajánlatban tartalmazzák az aktív védelmi rendszereket is, amelyek fontos szerepet töltenek be a személyzet védelmében, vagyis az emberi élet mint felbecsülhetetlen érték. Ugyanakkor a járművédelem szerepét is betölti, védve a nagy beruházásoktól költség azt jelenti. Például egy páncéltörő irányított rakéta vagy egy pilóta nélküli jármű használata körülbelül 1,3%-ban lánctalpas páncélozott harcjárművek árai. Nemcsak a valószínűsíthető támadási eszközök megnövekedett száma miatt, hanem a jelenlegiekkel összefüggésben is a haditechnika 21. századi harctéri alkalmazásához feltétlenül szükséges aktív védelem eszközei az üzemi felszerelések követelményei.
A fegyverrendszerek összehasonlítása részeként a kínált 30 mm-es lövegeket hasonlították össze, nevezetesen a Bushmaster II automata ágyút konfigurációkban 30 mm / 40 mm MK44S (Stretch), Bushmaster III kaliber 35 mm, 50 mm-es kaliberűre konvertálható és automatikus ágyú MK30-2 ABM. A Bushmaster ágyúk automatikus töltésének elve a mechanikai elven alapul, a mechanizmus pedig villanymotor hajtja kézi hajtás lehetőségével. Az MK30-2 ABM automata ágyú az automatikus töltés elvén alapul gáz ellennyomáson. Mindegyik lehetővé teszi a lőszer tüzelését egy programozható öngyújtóval. Mindhárom megoldás megfelel a műszaki követelményeknek OS SR. Gazdasági szempontból a beszerzési költségek egyensúlyban vannak.
A legénységi toronygarnitúrák felkínált megoldásai műszaki paramétereinek és lövési tulajdonságainak összehasonlításával került sor az ELBIT torony értékelésére MT 30 a spanyol kormány ajánlatának ASCOD járművére szerelve, LANCE torony a magyar kormány ajánlatának LYNX járművére szerelve és torony a BAE Hägglunds AB teljes D-széria készlete a svéd kormány ajánlatának CV90-es járművére szerelve. Egyik tesztelt toronykészlet sem nem teljesítette az előírt 320 db 30 mm-es / 1000 db 7,62 mm-es lőszerszámot a lövésre előkészített tárokban, hanem a jelenlévő képviselők sem a gyártók bejelentették a lőszerszám növelésének lehetőségét. A kínált toronyrendszerek megoldásának koncepciója eltérő. Vo Általában minden bemutatott személyzeti toronykészletnek megvannak a maga előnyei és hátrányai. A gyártó összes képviselője jelen van a tesztelés során A VTSÚ Záhorie-n érdeklődést mutatott a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erői által támasztott követelmények maximális teljesítése iránt, és néhány megoldási javaslatot is bemutatott a jelenlévőknek a projektcsapat tagja. A fenti tények alapján megállapítható, hogy a kormányajánlatokban javasolt toronygarnitúrák megfelelnek a Szlovák Köztársaság fegyveres erői által támasztott követelményeknek.
Az ajánlattevők olyan elemzéseken alapulnak, hogy milyen előfeltételeik vannak ahhoz, hogy a szlovák védelmi ipar bekapcsolódjon a technológiai ellátásba kötelező érvényű garancia a védelmi ipar valódi részvételére. Ezért ajánlatos ezt a tényt beépíteni a nyertes pályázóval kötött szerződés kötelezettségként, azon mérhető mutatók megjelölésével, amelyek alapján a teljesítményt értékelik/értékelik ez a kötelezettség (vagy milyen időtávon, szankciós mechanizmus beépítésének lehetőségével). A széles választék miatt potenciális alvállalkozók, nem a védelmi ipar, hanem az ipar és esetleg a szolgáltató szektor szigorú szerepvállalását lehetett értékelni egész. A svéd és a magyar kínálatban magas a termelésben részt vevő szlovák vállalatok. Bár a spanyol ajánlat kettőre láthatóan elmarad a korábbiaktól, a szlovák védelmi ipar bevonásának szerződésbe foglalása esetén a fentiek szerint elvek nagy valószínűséggel teljesülnek a Szlovák Köztársaság Kormánya határozatában megfogalmazott követelmények.

Az árajánlatok értékelése azt mutatta, hogy a tervezett forrásösszeg 1.738.931.000, - € volt, a magyar ajánlat kivételével.
helyesen határozták meg. A projekt beszerzési költségei a járművek, oktatók és szimulátorok, alkatrészkészletek és szerszámok árának összegét jelentik, logisztikai támogatás, képzés és lőszer költségei. A projekt tartalmazza a biztonsághoz szükséges infrastruktúra átalakításának költségeit is jármű üzemeltetése. Az ajánlatok értékelésénél fontos adat volt a működés pénzügyi mutatóira vonatkozó adatok is a járművek teljes életciklusa során (20 év). Ezek a költségek nem részei a PBOV és POV járművek beszerzésének költségvetésének.

A PBOV és POV beszerzésének teljes becsült költsége az első szakaszban 35 millió becsült infrastrukturális költséggel. € függő
a kiválasztott ajánlatból az 1 669 093 938 € ÁFA-tól 1 854 089 738 € ÁFA-ig terjedő tartományban (47. táblázat).
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 791
12 124
113
A fenti műszaki paraméterek összehasonlításával a bizottság arra a következtetésre jutott, hogy az összehasonlított járművek lövési jellemzői megfelelnek a követelményeknek. OS SR. A bizottság ezt követően arra a következtetésre jutott, hogy a svéd kormány CV-90 típusú járműve érte el a legjobb teszteredményeket. ASCOD jármű a spanyol kormány ajánlata a második legjobb lövési eredményt érte el. A harmadik helyre a magyar kormány ajánlatának LYNX járműve került. A fenti tény ellenére a bizottságnak fenntartásai voltak minden toronykészlettel kapcsolatban. D-sorozatú toronykészlet (BAE Hägglunds - Svédország) Bushmaster II MK44S ágyúval (Northrop Grumman - USA) szerelték fel, nem felelt meg a tárokban előírt számú lőszernek. LANCE toronykészlet TURRET (Rheinmetall - Németország), az MK30-2 GÉPÁGYÚ (Rheinmetall) szerelt ágyújával nem felelt meg az ágyú célzásának követelményének a jármű tápegységének és a tárak minimális számú lőszerének használata nélkül.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Venom85 and Pogány

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
LANCE toronykészlet TURRET (Rheinmetall - Németország), az MK30-2 GÉPÁGYÚ (Rheinmetall) szerelt ágyújával nem felelt meg az ágyú célzásának követelményének a jármű tápegységének és a tárak minimális számú lőszerének használata nélkül.
Te tudsz szlovákul, ezt tudnád egy kicsit jobban magyarra fordítani mint a google?
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 911
7 609
113
mondjuk ha ezek a leírások utána nyerünk , akkor legalább a lobby erőnk nekünk volt a legjobb :cool::cool::cool:

Elég gáz lenne ha az elmúlt 50 év magyar történelme után még korrupcióba se lennénk jók ... de ha igaz a hírek arról hogy nyertünk, akkor legalább ez megy :D:D:D
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 469
18 526
113
Most akkor nem vesznek Lynx-et?! Pedig nagyon bizakodtak benne, hogy nyernek a szlovák tenderen! Hm