Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 070
13 450
113
https://www.mosr.sk/data/files/4739_tudia-uskutocnitelnosti-pre-obstaranie-pbov-a-pov.pdf
Még a megvalósíthatósági tanulmány 24-ik oldalán is vázolva van a 120mm-es kozepes harckoci lehetosége, sot ajánlot:

Egy másik projekt, amely jelentősen érinthető, a "Harckocsik váltása" projekt. Figyelembe véve a harckocsi technológia jelenlegi állását A szlovák fegyveres erőkben és a jelenlegi harckocsik használatba vételének évei alapján (1987-1989) megállapítható, hogy a szlovák fegyveres erőkben használt összes harckocsi meghaladta és túlhaladta az élettartamát. A „Harckocsik váltása” című projekt (a továbbiakban: PnP) kérelmében szerepel, hogy a kért változtatás a harckocsi felszerelésének meg kell felelnie a 2020. január 22-én kelt Bi-CS képességkódok és nyilatkozatok (INF-H-bDE, ARM-H-BN) dokumentum követelményeinek. bevetés az elfogadott 2017. évi Capability Goals keretein belül, ugyanakkor rögzítik, hogy a szükséges tanktechnológiát a PS küldetésnek megfelelően alkalmazzák
A Szlovák Fegyveres Erők, amelyek fő feladata a Szlovák Köztársaság területének védelmének biztosítása, a Szlovák Köztársaság hadműveletekben való részvételéhez szükséges interoperábilis erők és képességek felkészítése és biztosítása. nemzetközi válságkezelés (NATO, EU, ENSZ). A PnP lánctalpas páncélozott harcjárműnek készült, min. 120 mm-es harckocsiágyú.
Az utak és hídtestek állapotát figyelembe véve az I. és II. osztályú Szlovákiában, a fő harckocsik vásárlásának is függnie kell azok maximumától súlyok (a jelenleg kínált "nyugati típusú" fő harckocsik tömege 50-70 tonna között van). Emiat a legracionálisabb választásnak a lánctalpas páncélozott harcjárművek és harckocsik esetében egységes lánctalpas alváz alkalmazása tűnik.
A lánctalpas páncélozott harcjármű alváza 120 mm-es ágyúval felszerelt toronyfegyverrendszerrel a fő harckocsi megfelelő pótlása, és megfelel a Szlovák Fegyveres Erők követelményeinek. A logisztika és az ebből fakadó egyszerűsítés szempontjából is jelentős kiadásokat megtakarítva az említett lehetőség tűnik a leggazdaságosabb alternatívának. "A tartálytechnológia megváltoztatása" projekt megvalósításának kezdete 2026-ra tervezik. A hátralévő idő elegendő lehetőséget ad egy ilyen szándék elemzésére és kidolgozására.
 
K

kamm

Guest
https://www.mosr.sk/data/files/4739_tudia-uskutocnitelnosti-pre-obstaranie-pbov-a-pov.pdf
Még a megvalósíthatósági tanulmány 24-ik oldalán is vázolva van a 120mm-es kozepes harckoci lehetosége, sot ajánlot:

Egy másik projekt, amely jelentősen érinthető, a "Harckocsik váltása" projekt. Figyelembe véve a harckocsi technológia jelenlegi állását A szlovák fegyveres erőkben és a jelenlegi harckocsik használatba vételének évei alapján (1987-1989) megállapítható, hogy a szlovák fegyveres erőkben használt összes harckocsi meghaladta és túlhaladta az élettartamát. A „Harckocsik váltása” című projekt (a továbbiakban: PnP) kérelmében szerepel, hogy a kért változtatás a harckocsi felszerelésének meg kell felelnie a 2020. január 22-én kelt Bi-CS képességkódok és nyilatkozatok (INF-H-bDE, ARM-H-BN) dokumentum követelményeinek. bevetés az elfogadott 2017. évi Capability Goals keretein belül, ugyanakkor rögzítik, hogy a szükséges tanktechnológiát a PS küldetésnek megfelelően alkalmazzák
A Szlovák Fegyveres Erők, amelyek fő feladata a Szlovák Köztársaság területének védelmének biztosítása, a Szlovák Köztársaság hadműveletekben való részvételéhez szükséges interoperábilis erők és képességek felkészítése és biztosítása. nemzetközi válságkezelés (NATO, EU, ENSZ). A PnP lánctalpas páncélozott harcjárműnek készült, min. 120 mm-es harckocsiágyú.
Az utak és hídtestek állapotát figyelembe véve az I. és II. osztályú Szlovákiában, a fő harckocsik vásárlásának is függnie kell azok maximumától súlyok (a jelenleg kínált "nyugati típusú" fő harckocsik tömege 50-70 tonna között van). Emiat a legracionálisabb választásnak a lánctalpas páncélozott harcjárművek és harckocsik esetében egységes lánctalpas alváz alkalmazása tűnik.
A lánctalpas páncélozott harcjármű alváza 120 mm-es ágyúval felszerelt toronyfegyverrendszerrel a fő harckocsi megfelelő pótlása, és megfelel a Szlovák Fegyveres Erők követelményeinek. A logisztika és az ebből fakadó egyszerűsítés szempontjából is jelentős kiadásokat megtakarítva az említett lehetőség tűnik a leggazdaságosabb alternatívának. "A tartálytechnológia megváltoztatása" projekt megvalósításának kezdete 2026-ra tervezik. A hátralévő idő elegendő lehetőséget ad egy ilyen szándék elemzésére és kidolgozására.
En tamogatom! :cool: Igazi szegenyhazas megoldas a szegenyhazi operettseregnek... :D
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 852
91 322
113
Most hogy megbukik a szlovák kormány nem fogja befolyásolni a tendereket???

Főleg ha Fico - Pellegrini tandem visszatér, akik nyilvánosan bírálták a pályázatot.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 886
22 298
113
Most hogy megbukik a szlovák kormány nem fogja befolyásolni a tendereket???

Főleg ha Fico - Pellegrini tandem visszatér, akik nyilvánosan bírálták a pályázatot.
Úgy emlékszem december végéig volt/lett volna a döntésre lehetőség,...a kormány a "cirkusz" előtt gyorsan bejelentette a CV-t úgy, hogy bizonyos időintervallumok a pályázat kiértékelésével kapcs. még le sem jártak. :oops:
 
K

kamm

Guest
Úgy emlékszem december végéig volt/lett volna a döntésre lehetőség,...a kormány a "cirkusz" előtt gyorsan bejelentette a CV-t úgy, hogy bizonyos időintervallumok a pályázat kiértékelésével kapcs. még le sem jártak. :oops:

Barmikor felmondhatjak. Nincs ennek semmi sulya, a gyartok akkora osszegekre palyaznak, hogy nemigen fog senki birosagra menni (amugy is ertelmetlen, mert nem irtak meg ala semmit.)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 852
91 322
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 852
91 322
113
Széthullóban a szlovák kormánykoalíció


Sulik - Matovic csörte.
A fenti válság tükrében még nem adják fel a csehek.

A kerekes páncélozott járműveket Szlovákiába értékesítő finn Patria cég botrányokban és vesztegetési ügyekben gazdag múlttal rendelkezik.​

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and arcas

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 852
91 322
113
A fenti válság tükrében még nem adják fel a csehek.

A kerekes páncélozott járműveket Szlovákiába értékesítő finn Patria cég botrányokban és vesztegetési ügyekben gazdag múlttal rendelkezik.​

Én ezt el sem hiszem. :cool:

Főleg öt ügyről van szó, amelyek részletei a corruption-tracker.org weboldalon találhatók. Olyan ügyletekre vonatkoznak, amelyeket korrupciógyanú miatt vizsgáltak, és amelyeket a finn cég 1999-ben kötött Egyiptomban (az állami irányítású AZE céggel), hét évvel később Szlovéniában (itt már ismertük a Patria AMV járműveket), 2008-ban Horvátországban (ismét Patria AMV), Ausztriában (ez a Bank Reiffeisen által a hatóságok tudomására jutott szlovén és horvát akvizíció kapcsán jelentős összegek átutalásával járt), végül a fent említettek vizsgálata. gyanús körülmények között közvetlenül a finn hatóságok által.

Egyiptom

A tranzakció értékének 9%-át kitevő kenőpénzt állítólag egy helyi közvetítőn, a Wasfi&WafikDoss&Company-n keresztül fizették ki. Körülbelül 1,3 milliónak kellett volna lennie, ami az egyiptomi tisztviselők zsebében kötött ki. Finnországban az ügyben a Patria vezetőit elítélték számviteli szabálysértések miatt. Az egyiptomiak elkerülték a hazai hatóságokat és az igazságszolgáltatást. Wiitakorpi igazgatót nem emelték vád alá, de a helyzet lemondásra kényszerítette.


Szlovénia és Ausztria

A szlovéniai és ausztriai perek a teljes korrupciós hálózat több tagját elítélték. A finnországi ítéleteket azonban a fellebbezés során hatályon kívül helyezték. A Patria-ügy vádemelésének áttekintése során az OECD korrupcióval foglalkozó munkacsoportja kijelentette, hogy a finn "ügyészek és nyomozók hangsúlyozták, hogy minden esetben elegendő bizonyíték áll rendelkezésre az elítéléshez, és a felmentő ítéletek oka az, hogy a bizonyítékok aránytalanul magas szintjét követelték meg bíróságok. A kenőpénz becsült összege ebben az ügyben összesen 3-21 millió euróra tehető, a megrendelés eredeti összértéke pedig 278 millió (a gépjárművek számának csökkentését követően 75 millió euró).

2011-ben a szlovén ügyészek elítélték Karel Erjavec volt védelmi minisztert és Albín Gutman vezérkari főnököt, akik a páncélozottjármű-kereskedelemmel kapcsolatos döntéshozatali folyamat kulcsszereplői voltak, de a perben felmentették őket. Eljárás indult Janez Janš volt miniszterelnök, politikai szövetségese, Jože Zagožen, a szlovén ipari partner, Patria Ivan Črnkovič tulajdonosa, Tone Krković tiszt és Walter Wolf közvetítő ellen is. Wolfot és Zagožent azonban eltávolították az ügyből – előbbit azért, mert Kanadában nem tudták elfogni, utóbbit pedig betegség, majd 2013 őszén bekövetkezett halála miatt.

Ezzel egy időben a finn bíróság foglalkozott az üggyel, amely a Patria négy vezetőjét súlyos számviteli bűncselekmények elkövetésében bűnösnek találta, és felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte őket, de elutasította a cég elleni vádat. 2013-ban egy bécsi bíróság vesztegetés és adócsalás miatt három év börtönbüntetésre és 850 000 pénzbírságra ítélte Hans-Wolfgang Riedl brókert. Ugyanebben az évben pedig egy szlovén alsóbb fokú bíróság kimondta, hogy Janša, Krkovič és Črnkovič bűnösek abban, hogy a pályázat befolyásolása érdekében ajándékokat fogadtak el; Janša két év, Krkovič és Črnkovič 22 hónap börtönbüntetést kapott. A Legfelsőbb Bíróság 2015 tavaszán úgy döntött, hogy az eredeti ítélet bizonyította a kenőpénz fennállását és a csődfelügyelő szándékát, hogy befolyását felhasználja a beavatkozásra, de külön nem bizonyítja, hogy Janša elfogadta a kenőpénzt. Az eljárás újraindításának lehetőségét végül elvetették, mert túl sok idő telt el a bűncselekmény eredeti gyanúja óta. Ausztriában a bíróság megerősítette, hogy a közvetítő Wolf 900 000 eurót adott át Zagožennek a Janša miniszterelnök által követelt jutalék összegeként. A Fellebbviteli Bíróság azonban hatályon kívül helyezte az ítéleteket, mert nem tartotta elég erős bizonyítéknak az e-mailekben található kódolt üzeneteket.


Horvátország

2015 februárjában ítélet született ebben az ügyben, amellyel a Patria Vehicles alelnökét, HeikkiHulkkonent és a Patria horvátországi és szlovéniai értékesítési képviselőjét, ReijoNiittynent vesztegetés miatt 20 hónap börtönbüntetésre ítélték. A bíróság a Patria leányvállalata elleni vádat is megerősítette. Megúszták a büntetést a horvátországi kenőpénzben részesülők.


Szlovákia

A 2020-as választások után Jaroslav Naď miniszter az előző projektet az "átláthatatlanság kézikönyvének" minősítette, amely a fent említett gyanúkra és a Patria egyiptomi, szlovéniai, horvátországi, ausztriai és finnországi szerződései miatt vívott jogi csatározásokra tekintettel Jó érzék. Ezután a maga módján közelítette meg a projektet, és elkészíttetett egy megvalósíthatósági tanulmányt. A problémás pontok egész sora mellett a legsúlyosabb és megmagyarázhatatlan problémának a tárcaközi véleményezési eljáráson belüli fontos kifogások kezelésének elmulasztása tűnik. Ennek ellenére a szlovák kormány jóváhagyta a gyanúsan alacsony életciklusköltségű járművek beszerzését.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 070
13 450
113
Én ezt el sem hiszem. :cool:

Főleg öt ügyről van szó, amelyek részletei a corruption-tracker.org weboldalon találhatók. Olyan ügyletekre vonatkoznak, amelyeket korrupciógyanú miatt vizsgáltak, és amelyeket a finn cég 1999-ben kötött Egyiptomban (az állami irányítású AZE céggel), hét évvel később Szlovéniában (itt már ismertük a Patria AMV járműveket), 2008-ban Horvátországban (ismét Patria AMV), Ausztriában (ez a Bank Reiffeisen által a hatóságok tudomására jutott szlovén és horvát akvizíció kapcsán jelentős összegek átutalásával járt), végül a fent említettek vizsgálata. gyanús körülmények között közvetlenül a finn hatóságok által.

Egyiptom

A tranzakció értékének 9%-át kitevő kenőpénzt állítólag egy helyi közvetítőn, a Wasfi&WafikDoss&Company-n keresztül fizették ki. Körülbelül 1,3 milliónak kellett volna lennie, ami az egyiptomi tisztviselők zsebében kötött ki. Finnországban az ügyben a Patria vezetőit elítélték számviteli szabálysértések miatt. Az egyiptomiak elkerülték a hazai hatóságokat és az igazságszolgáltatást. Wiitakorpi igazgatót nem emelték vád alá, de a helyzet lemondásra kényszerítette.


Szlovénia és Ausztria

A szlovéniai és ausztriai perek a teljes korrupciós hálózat több tagját elítélték. A finnországi ítéleteket azonban a fellebbezés során hatályon kívül helyezték. A Patria-ügy vádemelésének áttekintése során az OECD korrupcióval foglalkozó munkacsoportja kijelentette, hogy a finn "ügyészek és nyomozók hangsúlyozták, hogy minden esetben elegendő bizonyíték áll rendelkezésre az elítéléshez, és a felmentő ítéletek oka az, hogy a bizonyítékok aránytalanul magas szintjét követelték meg bíróságok. A kenőpénz becsült összege ebben az ügyben összesen 3-21 millió euróra tehető, a megrendelés eredeti összértéke pedig 278 millió (a gépjárművek számának csökkentését követően 75 millió euró).

2011-ben a szlovén ügyészek elítélték Karel Erjavec volt védelmi minisztert és Albín Gutman vezérkari főnököt, akik a páncélozottjármű-kereskedelemmel kapcsolatos döntéshozatali folyamat kulcsszereplői voltak, de a perben felmentették őket. Eljárás indult Janez Janš volt miniszterelnök, politikai szövetségese, Jože Zagožen, a szlovén ipari partner, Patria Ivan Črnkovič tulajdonosa, Tone Krković tiszt és Walter Wolf közvetítő ellen is. Wolfot és Zagožent azonban eltávolították az ügyből – előbbit azért, mert Kanadában nem tudták elfogni, utóbbit pedig betegség, majd 2013 őszén bekövetkezett halála miatt.

Ezzel egy időben a finn bíróság foglalkozott az üggyel, amely a Patria négy vezetőjét súlyos számviteli bűncselekmények elkövetésében bűnösnek találta, és felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte őket, de elutasította a cég elleni vádat. 2013-ban egy bécsi bíróság vesztegetés és adócsalás miatt három év börtönbüntetésre és 850 000 pénzbírságra ítélte Hans-Wolfgang Riedl brókert. Ugyanebben az évben pedig egy szlovén alsóbb fokú bíróság kimondta, hogy Janša, Krkovič és Črnkovič bűnösek abban, hogy a pályázat befolyásolása érdekében ajándékokat fogadtak el; Janša két év, Krkovič és Črnkovič 22 hónap börtönbüntetést kapott. A Legfelsőbb Bíróság 2015 tavaszán úgy döntött, hogy az eredeti ítélet bizonyította a kenőpénz fennállását és a csődfelügyelő szándékát, hogy befolyását felhasználja a beavatkozásra, de külön nem bizonyítja, hogy Janša elfogadta a kenőpénzt. Az eljárás újraindításának lehetőségét végül elvetették, mert túl sok idő telt el a bűncselekmény eredeti gyanúja óta. Ausztriában a bíróság megerősítette, hogy a közvetítő Wolf 900 000 eurót adott át Zagožennek a Janša miniszterelnök által követelt jutalék összegeként. A Fellebbviteli Bíróság azonban hatályon kívül helyezte az ítéleteket, mert nem tartotta elég erős bizonyítéknak az e-mailekben található kódolt üzeneteket.


Horvátország

2015 februárjában ítélet született ebben az ügyben, amellyel a Patria Vehicles alelnökét, HeikkiHulkkonent és a Patria horvátországi és szlovéniai értékesítési képviselőjét, ReijoNiittynent vesztegetés miatt 20 hónap börtönbüntetésre ítélték. A bíróság a Patria leányvállalata elleni vádat is megerősítette. Megúszták a büntetést a horvátországi kenőpénzben részesülők.


Szlovákia

A 2020-as választások után Jaroslav Naď miniszter az előző projektet az "átláthatatlanság kézikönyvének" minősítette, amely a fent említett gyanúkra és a Patria egyiptomi, szlovéniai, horvátországi, ausztriai és finnországi szerződései miatt vívott jogi csatározásokra tekintettel Jó érzék. Ezután a maga módján közelítette meg a projektet, és elkészíttetett egy megvalósíthatósági tanulmányt. A problémás pontok egész sora mellett a legsúlyosabb és megmagyarázhatatlan problémának a tárcaközi véleményezési eljáráson belüli fontos kifogások kezelésének elmulasztása tűnik. Ennek ellenére a szlovák kormány jóváhagyta a gyanúsan alacsony életciklusköltségű járművek beszerzését.
Magam elott látom, hogyan az elozo kormány azzal védekezet minden alkalommal, hogy a finnek koztudottan patyolat tiszták és becsuletesek, így a veluk kotot uzletnél fel se merulhet bármilyen korupció gyanuja. :oops: :cool:
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 218
4 571
113
Magam elott látom, hogyan az elozo kormány azzal védekezet minden alkalommal, hogy a finnek koztudottan patyolat tiszták és becsuletesek, így a veluk kotot uzletnél fel se merulhet bármilyen korupció gyanuja. :oops: :cool:
Minden beszerzésben -legyen az katonai vagy civil - van kenőpénz, nyugaton is. Az lenne a fontos, hogy a győztes cucc/termék legyen a jó minőségű, a célnak megfelelő. Pl. egy túlárazott útépítésnél ne csak kijelölt helyen lehessen rétegvastagságot mérni, vagy ne kelljen a honvédségnek a minőségileg kihívásokkal küszködő teherautókat átvenni. Ok, hogy az nyeri, aki a legtöbbet visszaoszt, de tisztességes munkát végezzen...
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 070
13 450
113

A Smer-SD büntetőfeljelentést tesz 8x8-as járművek vásárlásával kapcsolatban​

https://www.teraz.sk/spravy/smer-sd-podava-trestne-oznamenie-v-s/647949-clanok.html

A beszerzés átláthatatlan, előkészítetlen és a Szlovák Köztársaság számára nyilvánvalóan hátrányos – mondta Robert Fico, hozzátéve: külföldről szerzik be azokat a járműveket, amelyeket Szlovákiában is tudunk gyártani.

Pozsony, július 16. (TASR) – Az ellenzéki Smer-SD büntetőfeljelentést tesz a Szlovák Köztársaság Legfőbb Ügyészségén (GP) a hadsereg 8x8-as járművek vásárlása miatt. Erről Robert Fico pártelnök, ex-miniszterelnök tájékoztatott a szombati sajtótájékoztatón. Arról beszél, hogy "az előkészítő szakaszban idegen vagyonkezelésben elkövetett különösen súlyos kötelességszegés bűncselekménye" gyanúja merül fel. A pályázatot túlárazottnak és Szlovákia számára károsnak minősítette.

„A beszerzés átláthatatlan, előkészítetlen és a Szlovák Köztársaság számára nyilvánvalóan hátrányos” – mondta Fico, hozzátéve, hogy külföldről szerzik be azokat a járműveket, amelyeket Szlovákiában is tudunk gyártani. Gazdasági hazaárulásról és Jaroslav Naď (OĽANO) védelmi miniszter hazugságairól beszél. Emlékeztetett arra, hogy a pályázat előkészítésekor a volt kormány idején ragaszkodtak ahhoz a feltételhez, hogy a termelésben magas legyen Szlovákia részesedése. Fico szerint Naď volt az, aki akkoriban kritizálta a vásárlást, most pedig ő fogja befejezni, ráadásul magasabb összegért.

A Smer-SD vezetője azt állítja, hogy jelenleg 76 járművet vásárolnak nagyjából 470 millió euróért. Elmondása szerint a volt kormány és az SNS idején a szakosztály vezetésében úgy készültek a verseny, hogy minden egyes jármű 500 ezer euróval olcsóbb legyen.

Fico kitért a finn Patria cég külföldi botrányaira is, ahonnan a járműveket kellene beszerezni. Fico szerint a pályázat eltussolása érdekében a védelmi miniszter tanulmányt készíttetett, amibe nem minden fér bele. Megkérdőjelezi annak eredményeit, rámutat például a járműkarbantartásra évente szükséges összegre.

Az ukrajnai háború kapcsán Fico megjegyezte, hogy ez megmutathatja a hadsereg szükségleteit az állam védelmében. Szerinte ezért szükséges radarokat, drónokat vagy légvédelmi rendszert beszerezni Szlovákia számára. A lőszer szükségességére Robert Kaliňák (Smer-SD) volt belügyminiszter is rámutatott. A Smer-SD bírálta az S-300-as légvédelmi rendszer Ukrajnának adományozását is. Fico szerint a védelmi minisztérium értelmetlenül megszabadul a technológiától. Jelezte, a nagybevásárlásoknak is teret teremt.

"Két és fél év után a miniszter megérdemelt szabadságon van néhány napig, ezért nem fog reagálni a versenyen sikertelenül sikertelen oligarchák által fizetett sajtótájékoztatóra" - válaszolta a TASR-nek Martina Kovaľ Kakaščíková, a Védelmi Minisztérium hivatalának a szóvivője. Megjegyezte, hogy több sajtótájékoztatón és médiában teljes körű tájékoztatást adtak a témáról.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 852
91 322
113

A Smer-SD büntetőfeljelentést tesz 8x8-as járművek vásárlásával kapcsolatban​

https://www.teraz.sk/spravy/smer-sd-podava-trestne-oznamenie-v-s/647949-clanok.html

A beszerzés átláthatatlan, előkészítetlen és a Szlovák Köztársaság számára nyilvánvalóan hátrányos – mondta Robert Fico, hozzátéve: külföldről szerzik be azokat a járműveket, amelyeket Szlovákiában is tudunk gyártani.

Pozsony, július 16. (TASR) – Az ellenzéki Smer-SD büntetőfeljelentést tesz a Szlovák Köztársaság Legfőbb Ügyészségén (GP) a hadsereg 8x8-as járművek vásárlása miatt. Erről Robert Fico pártelnök, ex-miniszterelnök tájékoztatott a szombati sajtótájékoztatón. Arról beszél, hogy "az előkészítő szakaszban idegen vagyonkezelésben elkövetett különösen súlyos kötelességszegés bűncselekménye" gyanúja merül fel. A pályázatot túlárazottnak és Szlovákia számára károsnak minősítette.

„A beszerzés átláthatatlan, előkészítetlen és a Szlovák Köztársaság számára nyilvánvalóan hátrányos” – mondta Fico, hozzátéve, hogy külföldről szerzik be azokat a járműveket, amelyeket Szlovákiában is tudunk gyártani. Gazdasági hazaárulásról és Jaroslav Naď (OĽANO) védelmi miniszter hazugságairól beszél. Emlékeztetett arra, hogy a pályázat előkészítésekor a volt kormány idején ragaszkodtak ahhoz a feltételhez, hogy a termelésben magas legyen Szlovákia részesedése. Fico szerint Naď volt az, aki akkoriban kritizálta a vásárlást, most pedig ő fogja befejezni, ráadásul magasabb összegért.

A Smer-SD vezetője azt állítja, hogy jelenleg 76 járművet vásárolnak nagyjából 470 millió euróért. Elmondása szerint a volt kormány és az SNS idején a szakosztály vezetésében úgy készültek a verseny, hogy minden egyes jármű 500 ezer euróval olcsóbb legyen.

Fico kitért a finn Patria cég külföldi botrányaira is, ahonnan a járműveket kellene beszerezni. Fico szerint a pályázat eltussolása érdekében a védelmi miniszter tanulmányt készíttetett, amibe nem minden fér bele. Megkérdőjelezi annak eredményeit, rámutat például a járműkarbantartásra évente szükséges összegre.

Az ukrajnai háború kapcsán Fico megjegyezte, hogy ez megmutathatja a hadsereg szükségleteit az állam védelmében. Szerinte ezért szükséges radarokat, drónokat vagy légvédelmi rendszert beszerezni Szlovákia számára. A lőszer szükségességére Robert Kaliňák (Smer-SD) volt belügyminiszter is rámutatott. A Smer-SD bírálta az S-300-as légvédelmi rendszer Ukrajnának adományozását is. Fico szerint a védelmi minisztérium értelmetlenül megszabadul a technológiától. Jelezte, a nagybevásárlásoknak is teret teremt.

"Két és fél év után a miniszter megérdemelt szabadságon van néhány napig, ezért nem fog reagálni a versenyen sikertelenül sikertelen oligarchák által fizetett sajtótájékoztatóra" - válaszolta a TASR-nek Martina Kovaľ Kakaščíková, a Védelmi Minisztérium hivatalának a szóvivője. Megjegyezte, hogy több sajtótájékoztatón és médiában teljes körű tájékoztatást adtak a témáról.
Nah, most ha Matovic-Sulik szétlövi a kormányt, talán szeptemberig kellene megegyezniük, akkor új választás esetén Ficon jó eséllyel a kormány tagja lesz.

Ekkor 8x8 pályázat elbukhat... De akár a láncos is. Izgi!!!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 364
113
Szlovák-szlovén gyakorlat...
292269832_5533787836640333_4704691754423967678_n.jpg
292408081_5533789296640187_2623524609939797031_n.jpg