1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szonárok

Diskurzus a(z) 'Támadó fegyverzet' témában - Hpasp által indítva @ 2018. július 20..

  1. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Uram! Önnek igaza van!

    Egyes cikkek ( pl. ilyenek vagy ez itt ) vezettek félre. Ezek szerint japán csalódott a Stirling AIP-ben, és ezért full Li-Ion aksis megoldás felé fordul (ilyet ajánlottak anno Ausztráliának a tenderen, amit végül a franciák nyertek meg).

    Most olyanokat olvasok, hogy a 2022-re várható Soryu-utód (vagy Post-Soryu) osztály lesz full lítium aksis.

    Elnézést mindenkitől, akit félrevezettem. :(
     
    fishbed and tiz like this.
  2. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Elfogadom, hogy az ötletem elvetésre került :)
     
  3. tiz

    tiz Member

    Tudja mók. Átfutottam a gentleseas cikkeket, meg a bennük lévő linkeket, az oldal magával sem konzisztens. :)

    Ebben van táblázat, ahol az SS-511 már csak lítium:

    http://gentleseas.blogspot.com/2015/04/soryus-on-lithium-ion-batteries.html

    Itt a kommentek között kifejti, hogy az SS27 (=SS-511) átmeneti lítium + AIP:

    http://gentleseas.blogspot.com/2015/02/possible-technical-issues-with-soryu.html

    Valószínűleg csak a japánok tudják a tutit. :D
     
  4. tiz

    tiz Member

    Cifu likes this.
  5. Cifu

    Cifu Well-Known Member

  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát finoman szólva elég szerény műveleti lehetőségeket biztosít...
     
  7. rudi

    rudi Well-Known Member

    Foszforsavról mint hidrogén forrásról tengeralattjárón még nem hallottam viszont etanolról (C2H5OH)
    és magáról a dízel olajról igen
    [​IMG]
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mire?
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Folyamatosan azzal jöttek egyesek, hogy így a nem nuki és úgy a nem nuki tengók. Aha. Ezek kb. akkor tudnak valamit is elsüllyeszteni, ha az megteszi azt a szívességet, hogy önként és dalolva a közelükbe megy. Ahol meg erre lehetőség van, azok szűk tengerszorosok, ott bátran lehet aktív szonárral operálni. Eleve alkalmatlanok még arra is, hogy néhány ezer km-es hadműveleti zónába oda és visszamásszanak.

    Egyesek mégis úgy kezelik őket, mint valami gamchanger dolgot.
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az AIP pont nem ilyen.Ezen kívül ezek a saját partok mentén tevékenykednek ott simán lehet snorkerezni mert biztonságban van.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezen a kijelentésen a US Navy és légifölénye mellett tevékenykedő ASW gépek lehet, hogy azért némileg mosolyognának főleg a Tritonnal.
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mióta van Triton 5 éve vagy annyi sem.
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ezen kívül csak az US NAVY van a világon?
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem. Csak kb. 10 éve olvasom azt, hogy húúúúúúúúú, hogy süllyesztette el a CV-t ez és az a tengó...
    Jah, persze. A valóságban meg kb. 12 csomóval hajókázó CBG ellen már kvázi tehetetlen lenne, legfeljebb integethetne a kapitány nekik.
    Meg van a szerepük ezeknek a hajóknak, csak nem az, amit egyesek képzelnek.
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ezzel nem üldözöl hanem olyan helyekre leülsz amerre biztos,hogy menni fognak...
     
  16. rudi

    rudi Well-Known Member

    Mire nem?

    Három hét a víz alatt 5 csomóval? Talán boomereket nem ezzel kell üldözni a nyílt óceánokon, de "no go" zónákat létrehozni a partjaid, kikötőid előtt elég lehet.
    Amúgy a dízel / AIP tengókban bőven van még fejlesztési potenciál:
    Meghajtás: új generációs szupravezető (HTS) motorok. A "magas hőmérsékletű" (étrsd ~ -150C körüli) szupravezető anyagokból készült elektro motorral sokkal nagyobb teljesítmény érhető el mint a hagyományos réz, vagy permanens mágnes motorokkal. (Ezeket a motorokat elég az olcsó cseppfolyós nitrogénnel hűteni)
    [​IMG]
    Periszkópok és snorkelek: u.úgy mint a repülőgépeknél is van STEALT kialakítás a periszkópoknál is van már ilyesmi
    A Virginiákon lévő lenti Kollmorgen Photonics Mast a periszkópok B2-e
    [​IMG]

    Az ilyen periszkópokat a Poseidonon lévő Raytheon AN/APY-10-es radar mindössze 1 mérföldről vesz észre (u.ez a radar egy hagyományos periszkópot 29 mérföldről szúr ki)
    UUV-k és vízalatti hálózatok és kommunikáció: a nuki dízelek jóval nagyobb utazósebességet tudnak folyamatosan tartani mint a dízel tengók. Emiatt jóval nagyobb területet tudnak ellenőrzés alatt tartani. Ezen segíthet ha a dízel tengók szonárral felszerelt UUV-kel és a tengerfenékre telepített sonar szenzorokkal tartanak kapcsolatot. A vízalatti kommunikáció új módja az ASST vagyis az Acoustic Spread Spectrum Technology. Ez egy fajta vízalatti LPI kommunikációs technológia amely a szóbajöhető akusztikus spektrumon szétszórva közvetíti az információkat. Ezzel a módszerrel eddig 100 bit/sec adatátviteli sebességet értek el ami nem tűnik soknak, viszont arra elég lehet hogy a víz alatt lassan poroszkáló (vagy épp a fenéken pihengető) dízel tengót a felbukkanó vízalatti és vízfelszíni célok irányába terelgesse.
     
    fip7 and fishbed like this.
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ezekkel nem üldözöl!Elmész oda ahová akarsz ott vársz ha nem jön semmi és letelt az időd hazamész.Vegyük már észre,hogy azon kívül,hogy vízalatt van semmilyen harcászati azonosság nincs az SSN-ek és a DE tengeralattjárók közt.
     
  18. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Hogy egy kis ON is legyen, a Thales cég ASW portfóliója egy képen, HPASP sorozatából a legtöbb elemet fel lehet ismerni, hajóra telepített szonár, vontatott szonár, szonárbóják...

    [​IMG]
     
    fishbed and arbalest like this.
  19. rudi

    rudi Well-Known Member

    Egy jó kis cikk egy nyugdíjas tengeralattjárós - Aaron "Jive Turkey" Amick - YouTube oldaláról.
    Eszméletlen jó videók a szonárokról és magáról tengeralattjáró harcászatról.
    Sajnálom, kötelező anyag mindenkinek akit érdekel a téma…
     
    Hpasp and molnibalage like this.
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Jó ez a csóka…
    Érdekes amiket mond a mély vízben a kontinentális talapzat lábánál cirkáló tengeralattjárók akusztikus előnyéről és a kikötőből épp kihajózó tengeralattjárók sérülékenységéről.

    A lényeg: a lejtős tengerfenék eltéríti a hanghullámokat. A lejtő tetején lévő tengeralattjárók hangját olyan értelemben hogy a mély vízben cirkáló tengó előbb hallja meg, viszont pedig kevésbé.
     

Ezen oldal megosztása