Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tomippo

Well-Known Member
2016. május 16.
3 154
9 184
113
E5AqrQV.jpg
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
194
754
93
A magyar nyelvben UB-blokknak szoktuk hívni.
;)


Az első állításod megmosolyogtató... Láthatóan igencsak virgoncak mindkét oldal Szuhojai, eléggé agresszíven repülik őket.

Természetesen minden függesztményt le lehet oldani vészdobással. A bombazár elejében van egy átlag SR-hez hasonló csatlakozó (csak nincs rajta a külső „hollanderes” rész). Függesztéskor azt a csatlakozót bele kell nyomni a blokkban lévő párjába. Vészdobáskor a zár horgai kinyitnak és leesik a blokk, illetve esés közben kihúzza kissé az SR-t a bombazárból. Amikor az SR kábelje megfeszül, akkor húzódik ki az is a Blokkból. (Ha bomba-vészoldásról van szó akkor ott létezik éles/vak vészoldás. Ha élesben van eldobva, akkor a repülőn marad a huzal, ha „vak”=„невзрыв” oldás van, akkor megy a bombával)

Definitíve azért van akkora kraft az ülésben, hogy bármilyen helyzetben a függőleges vezérsík fölé tudja emelni a dolgozót.
Nekem pont emiatt a „bugos” függőleges vezérsík miatt tűnt / tűnik ámítógépes játékból kiszedett videónak a cucc (meg az idétlen lángok miatt, meg az elrepülő fülketető is elég fura, de mind1).
Nekem életszerűtlennek tűnik még ilyesmivel is bonyolítani a sárkányt, plusz időnként ki-be kell pirózni, miközben az ülés megoldja egymaga a problémát...


Más:

Nekem kicsit kisebbnek tűnik a baj, mint amennyire verik itt magukat a népek a földhöz a GPS-vevő miatt.
Igazából én se raktam volna bele még egy tévét +vevőantennát + csatolóblokkot + display meghajtó unitot csak azért, hogy mutassa teljes időtartam alatt, hogy merre vagy a térképen. A másik lehetőség, hogy zongoráznod kelljen, hogy a már meglévő tévén előhozd a GPS-es térképet... az meg kényelmetlen.
Ezzel szemben megveszed ezt az izét fillérekért + kb egy ötezresért felrakod a tartóját és nem kell kapcsolgatnod semmit, szinte semmi helyet nem foglal (nem zavar a kilátásban sem), folyton megy rajta a műsor és ha épp kedved tartja, akkor felnézel kb. kellemes szemmagasságba és látod is, hogy hol a vérbe' vagy éppen.
(és szerintem plusz előnye, hogy ha esetleg beokádik, akkor nem kell belenyúlnia műszerésznek / avionikusnak a repülőbe, hanem kiveszed a tartójából, belerakod helyette a másikat és kb. 3 perc múlva újra hadrafogható a repülőd [amellett, hogy a régi rádiónavigációs cuccok érintetlenek és azzal is elengedhető lenne]).
A videó alatti kommentekben egyik kommentelő megemlítette, hogy a baleset Belgorodtól nem messze Korocsa körzet, település közelében történt. Ha ez igaz, akkor nem hadműveleti területen történt az eset, és nem lelövés volt. A hozzászóló megjegyezte azt is, hogy a baleset, és a függőleges vezérsík sérülése olyan, mintha felsővezetékkel ütközött volna a gép.

Szerintem ennek ellentmond, hogy a gép a felsővezetékeknél kissé magasabban volt, és a katapultálás utáni felvételeken sem látszik a környéken nagyobb felsővezetéktartó oszlop...