Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Iráni Szu-35-ös:


Úgy nézem, a vezérsíkokat lefestették.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 609
8 797
113
Tudom, hogy ez most nem aktuális, de attól még érdekes. A 901-es prototípus bemutatója az orosz légierő 100-ik születésnapján, a Zsukovszkij légibázison. Tizenegy éve történt a bemutatórepülés, de csak most tűnt fel az egyik elem nem megszokott befejezése.
A 2019-es saját szememmel látott bemutatóhoz képest még visszafogottnak is tűnt, a bemutató, de a "Harang" manőver befejezése nagyon szokatlan. Ahelyett, hogy a szokott módon némi farokirányú visszacsúszást követően, hagyná, hogy a gép leadja az orrát, és jöjjön a következő manőverhez a sebességgyűjtési szakasz, zuhanással, hanem egészen más történik. A gép orra továbbra is néz az ég felé, és a visszacsúszást a hajózó a hajtóművek erejével megfogva állítja meg, és a Harang-ból megkezd egy igen nagy állásszögű 360 fokos fordulót. Nem tűnik összevágásnak az adott manőver, ezért lepett meg, hogy csak most tűnt fel, nem korábban, pedig nem először néztem ezt a bemutatót.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Tudom, hogy ez most nem aktuális, de attól még érdekes. A 901-es prototípus bemutatója az orosz légierő 100-ik születésnapján, a Zsukovszkij légibázison. Tizenegy éve történt a bemutatórepülés, de csak most tűnt fel az egyik elem nem megszokott befejezése.
A 2019-es saját szememmel látott bemutatóhoz képest még visszafogottnak is tűnt, a bemutató, de a "Harang" manőver befejezése nagyon szokatlan. Ahelyett, hogy a szokott módon némi farokirányú visszacsúszást követően, hagyná, hogy a gép leadja az orrát, és jöjjön a következő manőverhez a sebességgyűjtési szakasz, zuhanással, hanem egészen más történik. A gép orra továbbra is néz az ég felé, és a visszacsúszást a hajózó a hajtóművek erejével megfogva állítja meg, és a Harang-ból megkezd egy igen nagy állásszögű 360 fokos fordulót. Nem tűnik összevágásnak az adott manőver, ezért lepett meg, hogy csak most tűnt fel, nem korábban, pedig nem először néztem ezt a bemutatót.
Igen, a gép bemutatóiról elmondható, hogy szinte minden alkalommal volt egy-egy egyszeri és később nem megismételt elem.
Egy évvel később Párizsban a Harangból a a tetőpont után továbbrepült közel vízszintesen 2:42-nél:



2017-ben volt a főpróbán az összetett, mindhárom tengely körül megforgatott piruett, itt 6:35-től:

https://youtu.be/bAkFQFwWuvU

Illetve, 2019-ben, azon az egy napon, mikor nem a Vascsuk repült, hanem a helyettese, minden manőver más volt, már kezdve a felszállástól, ami sokkal rövidebb lett, mivel erőteljesebben indult:

https://youtu.be/mwRR9mUlNiA

3:44-től ott van az az intenzív legyezőforduló, amit csak ez a pilóta mutatott be. Itt 2:10-nél látszik ugyanez egy másik szögből:

https://youtu.be/5vTUkLrxPfw
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 609
8 797
113
Igen, a gép bemutatóiról elmondható, hogy szinte minden alkalommal volt egy-egy egyszeri és később nem megismételt elem.
Egy évvel később Párizsban a Harangból a a tetőpont után továbbrepült közel vízszintesen 2:42-nél:



2017-ben volt a főpróbán az összetett, mindhárom tengely körül megforgatott piruett, itt 6:35-től:


Illetve, 2019-ben, azon az egy napon, mikor nem a Vascsuk repült, hanem a helyettese, minden manőver más volt, már kezdve a felszállástól, ami sokkal rövidebb lett, mivel erőteljesebben indult:

https://youtu.be/mwRR9mUlNiA

3:44-től ott van az az intenzív legyezőforduló, amit csak ez a pilóta mutatott be. Itt 2:10-nél látszik ugyanez egy másik szögből:

https://youtu.be/5vTUkLrxPfw

Ha jól értettem (nagyon halkan lehett onnan hallani a videón a hangszórókat), akkor a helyettes pilóta Szergej Korosztyejev volt.
Semmi gurulás, csak kapásból "polnij forszázs". 2019-ben én Vascsukot láttam repülni. Élőben még áll leejtősebb a produkció, mint videón keresztül. Jó lenne Vascsuktól látni egy Szu-57 bemutatórepülést is. Sőt Frolovtól is, de ő már túlzottan benne van a korban, tőle inkább Ohotnyik bemutatót várhatunk, mert ha jól tudom annak a programnak ő a főpilótája.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Ha jól értettem (nagyon halkan lehett onnan hallani a videón a hangszórókat), akkor a helyettes pilóta Szergej Korosztyejev volt.
Semmi gurulás, csak kapásból "polnij forszázs". 2019-ben én Vascsukot láttam repülni. Élőben még áll leejtősebb a produkció, mint videón keresztül. Jó lenne Vascsuktól látni egy Szu-57 bemutatórepülést is. Sőt Frolovtól is, de ő már túlzottan benne van a korban, tőle inkább Ohotnyik bemutatót várhatunk, mert ha jól tudom annak a programnak ő a főpilótája.
Vascsuk legkomolyabb repülése ez volt:


A 711-es Szu-35-ös, ami nem volt más, mint az egyetlen példányban létező Szu-37-es visszaépítése Szu-35-össé. Igen, ezen a gépen nem volt TVC, sima AL-31F-ek dolgoztak benne, magasabb gázhővel és a gép FbW rendszerébe integrált tolóerővezérléssel.
És igen, ez visszaépítés volt, mert a 711-es a gyártósoron eredetileg a 710-eshez és a 712-eshez hasonlóan "légifölény" háromtónusú kék gép volt, egy nagyon rövid ideig.

Ez a gép a 2000-es átépítés után így képes volt lényegében majdnem mindegyik TVC manővert megrepülni, "hagyományos" aerodinamikai kormányzással, alkalmanként az aszimmetrikus tolóerő rásegítéssel.
Illetve még egy plusz érdekesség, a féklapozás. A többi Szu-27/30/33/35-höz képest ennek is törzsféklapja volt, de egyedül ez a példány már képes volt az oldalkormányokat is féklapként használni, ahogy a későbbi Szu-35BM/Szu-35Sz is teszi (törzsféklap hiányában).
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 703
93
Illetve, 2019-ben, azon az egy napon, mikor nem a Vascsuk repült, hanem a helyettese, minden manőver más volt, már kezdve a felszállástól, ami sokkal rövidebb lett, mivel erőteljesebben indult:

Szerintem pont az erről a felszállásról, csak a túlolaldról készült képet szerkesztgettem éppen a múlt héten: :)
Aznap egyébként kétszer repült a piros 52-es, emlékeim szerint két különböző pilótával.
52878506035_bf92855681_k.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 994
53 886
113



Az kérdésem,hogy ha az Orosz gép 200 kilóméterről indít 1 rakétát a F-16 ra,akkor annak Sanyi ,automatikusan, vagy mi?
200km az M4-el is 2.5 perc repülési idő,addig semmit sem tud tenni a megtámadott,vagy nem is érzékeli,hogy jön a rakéta?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 299
76 871
113



Az kérdésem,hogy ha az Orosz gép 200 kilóméterről indít 1 rakétát a F-16 ra,akkor annak Sanyi ,automatikusan, vagy mi?
200km az M4-el is 2.5 perc repülési idő,addig semmit sem tud tenni a megtámadott,vagy nem is érzékeli,hogy jön a rakéta?
Nem, még véletlen sem. Az F-16-osnak van annyira modern elektronikája, hogy ez ne legyen ilyen egyszerű. Amit leírtál az azok ellen a SZU-27P-k és MIG-29 9.12 és 9.13-asok ellen működik amiket 1991-ben és 1999-ben nagyjából így mészároltak le a nyugati vadászgépek.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 634
55 164
113
Tudom, hogy ez most nem aktuális, de attól még érdekes. A 901-es prototípus bemutatója az orosz légierő 100-ik születésnapján, a Zsukovszkij légibázison. Tizenegy éve történt a bemutatórepülés, de csak most tűnt fel az egyik elem nem megszokott befejezése.
A 2019-es saját szememmel látott bemutatóhoz képest még visszafogottnak is tűnt, a bemutató, de a "Harang" manőver befejezése nagyon szokatlan. Ahelyett, hogy a szokott módon némi farokirányú visszacsúszást követően, hagyná, hogy a gép leadja az orrát, és jöjjön a következő manőverhez a sebességgyűjtési szakasz, zuhanással, hanem egészen más történik. A gép orra továbbra is néz az ég felé, és a visszacsúszást a hajózó a hajtóművek erejével megfogva állítja meg, és a Harang-ból megkezd egy igen nagy állásszögű 360 fokos fordulót. Nem tűnik összevágásnak az adott manőver, ezért lepett meg, hogy csak most tűnt fel, nem korábban, pedig nem először néztem ezt a bemutatót.
Ezt a szint most látom először (olyan arabos...). Mi lett a sorsa?
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 609
8 797
113
Ezt a szint most látom először (olyan arabos...). Mi lett a sorsa?

Ez a gép volt első prototípusa a Szu-35SZ-nek. Először Szu-35BM néven futott. Nem tudom mi van vele. Amikor kint voltam 2019-ben, akkor a légierő egyik szériagépével repült bemutatót Jurij Vascsuk. Nem ismerem a gép sorsát, Allesmor lehet,hogy tudja. Ő nagyon képben van a Szuhojokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Ez a gép volt első prototípusa a Szu-35SZ-nek. Először Szu-35BM néven futott. Nem tudom mi van vele. Amikor kint voltam 2019-ben, akkor a légierő egyik szériagépével repült bemutatót Jurij Vascsuk. Nem ismerem a gép sorsát, Allesmor lehet,hogy tudja. Ő nagyon képben van a Szuhojokkal.
Én mindent tudok.
Amúgy ott rohad Zsukovszkijban, kikoppant belőle a repidő, vagy a vezérsíkjai nem bírták, hiszen ennek még olyan szerkezetű volt, mint a Szu-27-eseknek és a Szu-35-nek, túlterhelés meg érte dögivel.
A 711-es is azért perecelt le, mert letörött a jobboldali stabilizátor a sok túlterheléstől.