Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 566
113
Volt már arról hír hogy j-10 szu-30sm gépet meg szu-35 + még szu-57 is kellett volna nekik! A gyorsan elérhető szu-30 gép vásárlása sem jött össze!
Itt meg egy oylan gépről beszélünk ami lehet akkora lesz kiforrott mire kész lesz a 2-dik type 003 vagy még akkor sem !
Viszont ez egy modern, olcsó gép-ha tudják tartani a beígért 30 millás árát.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Viszont ez egy modern, olcsó gép-ha tudják tartani a beígért 30 millás árát.
Kvázi lehetetlen egy 30 milliós ár. Legyünk pozitívak és mondjuk eladnak belőle 300 darabot. Ha 5 mld dollárt beleraknak a fejlesztésbe, akkor a gépenkénti fejlesztési költség 16,7 millió, ha csak 200-at adnak el, akkor gépenként 25 millió a fejlesztés része per gép. Ha elszállnak a fejlesztési költségek, akkor meg arányosan ez növekedni fog. Emellett van a gépeknek gyártási költsége és a Szuhoj meg pénzt akar csinálni, így profitosan kell kiszálljon ebből a projektből. Az nem jó válasz, hogy már minden ki van fejlesztve az Szu-57-esnél, mert elsősorban ez nem igaz, másodsorban meg ami ki van fejlesztve annak nem nyeletheted le a teljes fejlesztési költségét a Szu-57 projekttel, mert nem csak ők profitálnak belőle, így kell osztani az új kisebb gépre is ezekből a költségekből. Ha 60-80 millióból tudnak szállítani gépeket, akkor még mindíg versenyképesek lehetnek és talán profitosak is.
 
W

Wilson

Guest
Kvázi lehetetlen egy 30 milliós ár. Legyünk pozitívak és mondjuk eladnak belőle 300 darabot. Ha 5 mld dollárt beleraknak a fejlesztésbe, akkor a gépenkénti fejlesztési költség 16,7 millió, ha csak 200-at adnak el, akkor gépenként 25 millió a fejlesztés része per gép. Ha elszállnak a fejlesztési költségek, akkor meg arányosan ez növekedni fog. Emellett van a gépeknek gyártási költsége és a Szuhoj meg pénzt akar csinálni, így profitosan kell kiszálljon ebből a projektből. Az nem jó válasz, hogy már minden ki van fejlesztve az Szu-57-esnél, mert elsősorban ez nem igaz, másodsorban meg ami ki van fejlesztve annak nem nyeletheted le a teljes fejlesztési költségét a Szu-57 projekttel, mert nem csak ők profitálnak belőle, így kell osztani az új kisebb gépre is ezekből a költségekből. Ha 60-80 millióból tudnak szállítani gépeket, akkor még mindíg versenyképesek lehetnek és talán profitosak is.
Szerintem ha az ember józanul átgondolja a dolgokat akkor egy percig sem hiszi el ezt a 30 millió dolláros árat feltételezve,hogy a bemutatón hivatalosan elhangzott műszaki tartalmat belerakják a gépbe az én véleményem is az,hogy a realitás az a 60 millió dolláros ár lesz,ami még így is versenyképes ár szerintem.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 566
113
Kvázi lehetetlen egy 30 milliós ár. Legyünk pozitívak és mondjuk eladnak belőle 300 darabot. Ha 5 mld dollárt beleraknak a fejlesztésbe, akkor a gépenkénti fejlesztési költség 16,7 millió, ha csak 200-at adnak el, akkor gépenként 25 millió a fejlesztés része per gép. Ha elszállnak a fejlesztési költségek, akkor meg arányosan ez növekedni fog. Emellett van a gépeknek gyártási költsége és a Szuhoj meg pénzt akar csinálni, így profitosan kell kiszálljon ebből a projektből. Az nem jó válasz, hogy már minden ki van fejlesztve az Szu-57-esnél, mert elsősorban ez nem igaz, másodsorban meg ami ki van fejlesztve annak nem nyeletheted le a teljes fejlesztési költségét a Szu-57 projekttel, mert nem csak ők profitálnak belőle, így kell osztani az új kisebb gépre is ezekből a költségekből. Ha 60-80 millióból tudnak szállítani gépeket, akkor még mindíg versenyképesek lehetnek és talán profitosak is.
Hajtómű és radar nélkül lehet a gép ára 30 millió dollár. Minden mást majd külön számláznak majd ők is, mint a kedves nyugati kolegáik :)
Bizonyára lesz több opció amiből a potenciális vevők választhatnak. Lesz egy alapverzió, ami a legolcsóbb lesz, természetesen kül. csomagokkal az ára növekszik. Másik dolog, hogy a gép fejleztési és gyártási árát nem dollárban kell számolni, hanem Rubelben. 1 darab legyártott Szu-57 ára 4 milliárd Rubel, ami aktuális árfolyamon 54 millió USD (export ára 100 millió).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Bizonyára lesz több opció amiből a potenciális vevők választhatnak. Lesz egy alapverzió, ami a legolcsóbb lesz, természetesen kül. csomagokkal az ára növekszik. Másik dolog, hogy a gép fejleztési és gyártási árát nem dollárban kell számolni, hanem Rubelben. 1 darab legyártott Szu-57 ára 4 milliárd Rubel, ami aktuális árfolyamon 54 millió USD (export ára 100 millió).
Ahoz, hogy 30 millióban legyen fejlesztési költség, gyártási költség meg profit is, akkor abban az alapcsomagban nem lesz se hajtómű, se radar, se gumi a kerekeken, se hidrauliukaolaj a rendszerekben, de a rézkábel is vasra ki lesz cserélve. Komolyra fordítva, lehet addig csűrni csavarni, amíg valahogy kijön ez az ár, de azzal a géppel nem fogsz te légteret védeni se Szíriában kecskeb*szót bombázni. Meg az sem szerencsés szerintem, amit az autógyártók csinálnak, hogy itt a kocsi, de ha nem akarod az ablakot kézzel le-fel tekerni, és a csláddal az úton közösen énekelni rádió hiányában, miközben a kocsiban 50 fok van légkondi hiányában, akkor rakj még hozza 2000 eurót a 7000 eurós Daciához, ami nem annyira sok, de mégiscsak 30%-kal dobta meg a kocsi árát úgy, hogy teljesen alap dolgoknak számítottak 10 évvel ezelőtt is.
A gyártási és fejlesztési árát nem tudod teljesen rubelesíteni, mert biztosan van külföldi eszköz is ami a fejlesztés meg a gyártás során használva volt. De ha mégis rubelesíted, akkor egyik nap enny a gép ára, másik nap annyi, és ha nagyon meggyengűl a rubel úgyis dollárban fogják majd adni, mert azzal rubelben kurvajól fognak keresni. Az export cégeknek mindíg jó a gyenge hazai pénznem.
A Szu-57-nél ez nem lehet a valós ár. 78 vagy mennyit akarnak belőle rendelni, az 4,2 mld dollár, szerintem fejlesztési költségeknél ezen rég túlvannak, és akkor még sehol nincs a gyártási költség meg a profit. Vagy állambácsi kifizette az egész fejlesztést a Szuhojnak, azok meg legyártanak egy darabot 10-20 millióért, a maradék meg 54 millióig a profitjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7
M

molnibalage

Guest
Bizonyára lesz több opció amiből a potenciális vevők választhatnak. Lesz egy alapverzió, ami a legolcsóbb lesz, természetesen kül. csomagokkal az ára növekszik. Másik dolog, hogy a gép fejleztési és gyártási árát nem dollárban kell számolni, hanem Rubelben. 1 darab legyártott Szu-57 ára 4 milliárd Rubel, ami aktuális árfolyamon 54 millió USD (export ára 100 millió).
Ez az, amiért gyártják már és kifizetik? Ez a flyaway cost?
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Kvázi lehetetlen egy 30 milliós ár. Legyünk pozitívak és mondjuk eladnak belőle 300 darabot. Ha 5 mld dollárt beleraknak a fejlesztésbe, akkor a gépenkénti fejlesztési költség 16,7 millió, ha csak 200-at adnak el, akkor gépenként 25 millió a fejlesztés része per gép. Ha elszállnak a fejlesztési költségek, akkor meg arányosan ez növekedni fog. Emellett van a gépeknek gyártási költsége és a Szuhoj meg pénzt akar csinálni, így profitosan kell kiszálljon ebből a projektből. Az nem jó válasz, hogy már minden ki van fejlesztve az Szu-57-esnél, mert elsősorban ez nem igaz, másodsorban meg ami ki van fejlesztve annak nem nyeletheted le a teljes fejlesztési költségét a Szu-57 projekttel, mert nem csak ők profitálnak belőle, így kell osztani az új kisebb gépre is ezekből a költségekből. Ha 60-80 millióból tudnak szállítani gépeket, akkor még mindíg versenyképesek lehetnek és talán profitosak is.
30 millat mondtak putinak amikor mutattak be neki a gepet. meghoza az igazgato ur, mondta ezt.
ha meg akarjak tartani a regi vasarlokat, hogy a csajnizok el ne lopjak oket, akor occo kell hogy legyen a gep.

na most, ha nem szamolom a szokasos ruszki tulzasokat, ha tenyleg 30 milla lesz, akor vagy vmi tenyleg fapados lesz, vagy az ar csak a kasznira lesz, a hajtomu, radar meg a tobbi szepseg meg majd kulon biznyisz lesz (baris szerintem, mert mashogy nem fog menni).

amugy, a radar, amit a su57-re fejlesztenek, az egyaltalan belefer ennek a szepsegnek abba a keskeny oraba?
 
M

molnibalage

Guest
30 millat mondtak putinak amikor mutattak be neki a gepet. meghoza az igazgato ur, mondta ezt.
ha meg akarjak tartani a regi vasarlokat, hogy a csajnizok el ne lopjak oket, akor occo kell hogy legyen a gep.

na most, ha nem szamolom a szokasos ruszki tulzasokat, ha tenyleg 30 milla lesz, akor vagy vmi tenyleg fapados lesz, vagy az ar csak a kasznira lesz, a hajtomu, radar meg a tobbi szepseg meg majd kulon biznyisz lesz (baris szerintem, mert mashogy nem fog menni).

amugy, a radar, amit a su57-re fejlesztenek, az egyaltalan belefer ennek a szepsegnek abba a keskeny oraba?
Azt nézve, hogy mennyiért adták a Szu-30 modifikációt, aki ezt az árat komolyan veszi, az nincs magánál szerintem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
Azt nézve, hogy mennyiért adták a Szu-30 modifikációt, aki ezt az árat komolyan veszi, az nincs magánál szerintem.
Ha tényleg csak maga a gép legyártása ennyi akkor nem hazudott. Na persze ennyiért a kutya sem fogja megkapni, de elképzelhető, hogy csak maga a "vas", profit, fejlesztési költség stb nélkül ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 566
113
Ez az, amiért gyártják már és kifizetik? Ez a flyaway cost?
Kéne ismerni Rubelben egy legyártott gép árát, amiről nincs semmi infó.Még a 30-as hajtómü sem készült el. Nem tudni mennyibe fog kerülni. Kb 1700-1800rubel/darab áron kéne gyártani, hogy kijöjjön a beharangozott 30 millás export ára. 30 millát nem szeretnék túl lépni ezt a gép főtervezője nyilatkozta, hogy versenyezni tudjanak a kínai gépekkel. Még annyit kell tudni, hogy a gép teljesen orosz alkatrészekből lesz összerakva mivel az embargó miatt nem vehetnek nyugati alkatrészeket/elektronikát, de, ha a vásárló úgy kívánja integrálhatnak hozzá nyugati rendszereket/elektronikát.
Szóval ez a 30 milla csak kiindulási ár(becsült). Többet lehet majd tudni, ha elkészül az első repülési proto.

p.s. A belarusz, kazah és örmény Szu-30SzME gépekbe francia Thales HUD van szerelve.(külföldi szállításnál meg lehet kerülni az embargót)
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
2 541
14 304
113
Kéne ismerni Rubelben egy legyártott gép árát, amiről nincs semmi infó.Még a 30-as hajtómü sem készült el. Nem tudni mennyibe fog kerülni. Kb 1700-1800rubel/darab áron kéne gyártani, hogy kijöjjön a beharangozott 30 millás export ára. 30 millát nem szeretnék túl lépni ezt a gép főtervezője nyilatkozta, hogy versenyezni tudjanak a kínai gépekkel. Még annyit kell tudni, hogy a gép teljesen orosz alkatrészekből lesz összerakva mivel az embargó miatt nem vehetnek nyugati alkatrészeket/elektronikát, de, ha a vásárló úgy kívánja integrálhatnak hozzá nyugati rendszereket/elektronikát.
Szóval ez a 30 milla csak kiindulási ár(becsült). Többet lehet majd tudni, ha elkészül az első repülési proto.

p.s. A belarusz, kazah és örmény Szu-30SzME gépekbe francia Thales HUD van szerelve.(külföldi szállításnál meg lehet kerülni az embargót)
Pontosan.
30 millió dollár oroszföldön nem annyi mint az EU-ban.( Záhony-tól keletre értelmetlen a GDP, és egyéb mutatók nézegetése, mert más az egész gazdaság szerkezete.)
Mivel a gyárak már készen vannak, akár ennyiből is kihozhatják haszonnal.
A hozzávaló nyersanyagok gyakorlatilag ingyen vannak, korlátlan mennyiségben, és a kitermeléstől a végszerelésig állami cégek csinálnak mindent.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Te miről mesélsz már itt megint?
Ki és mit állított?
Olvasd már vissza, mit írtam. Thx.

"Tehát ezeknek már állami mani sem kell ahhoz, hogy összedobjanak valami használható cuccot"

Ezt írtad.

Ha arra gondolsz, hogy a Raptoron is csak fel és lefelé tér ki a két fúvócső, akkor azt ne feledd, hogy mód van a differenciált tolóerővel kismértékű oldalkormány nyomatékot is generálni.
Szerintem az oroszok egyhajtóműves gépbe csak egy síkban dolgozó TVC-t nem raknak bele.

Szerintem három lehetőség van.

1; Kamuztak és nem lesz TVC ezen a gépen.
2; Kicsit meghackelik a(-z elvileg ebbe a gépbe is kerülő) 30-as hajtóművön lévő 2D-s TVC kitérési irányát és úgy kerül a gépbe.
3; Kap 3D TVC-t a 30-as hajtómű kifejezetten ehhez a géphez.

Az első lehetőség kicsit erős lenne, bár talán nem szokatlan.

A második lehetőség szerintem viszonylag egyszerűen megoldható, mivel a 2D-s TVC rendelkezésre áll ahhoz a hajtóműhöz. Kérdés, hogy így, egyhajtóművesként mennyi pluszt adna a gépnek... Viszont a marketingértéke attól még meglehet, hiszen így rá lehet írni, hogy van TVC és ez dobhat az eladásokon.

A harmadik, ha amúgy nem volt tervben 3D-s TVC a 30-ashoz, akkor azért jóval költségesebb mulatság. De ebben te jobban képben vagy. Mintha lett volna nekik az AL-31-eshez is valami 3D-s TVC-s fejlesztésük, ugye? De ha abból is akarnák a 30-ashoz faragni, az azért komolyabb meló lenne, úgy vélem.

Szóval nekem a második lehetőség tűnik a legesélyesebbnek. Aztán majd meglátjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: endre