1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 28..

  1. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nem látok feliratot, nem hallok hangok Boki. Megmondom a frankót, akár ez is lehetett, ha egy kb. órás doku közepe tájáról van kivágva, és azt írták alá angolul feliratban amit mondtam fentebb. Ennyire részletekre már nem emlékszem. Egy mérnök ücsörgött monitorok előtt, és magyarázott dolgokat, hogy kurva jó lesz, nagyon erős, nagyon gyorsan fog vele utánégetés nélkül is minden orosz vadászgép, és 18 tonnás tolóerő a cél. A csóva színe hajazott erre, de így ennyi nekem kevés most a 100% beazonosításhoz, hogy ezt láttam vagy sem :(.
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Megtaláltam. :)
    Itt van a TV-s adás- Al-41F1

     
  3. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Az amit láttam nem az volt. Film volt, mérnökökkel, köpenyes technikusokkal. Viszont akár lehetett valami kísérleti baszott erős AL-41 is, meg nem mondom nektek 100%-ra hogy a mostani 30 as típus volt e vagy sem, egészben van részegységeiben.
     
  4. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Talán ez?



    Bokival egyszerre :D
     
  5. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nem ez volt.
     
  6. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nem. Ott egy teljesen máshogy kinéző fickó volt a mérnök, illetve az a műsor nem a hajtóműre volt kihegyezve, hanem a Szuhojra. Nem is a Pak-Fa-ra, hanem a gyárra, cakk pakk. Így említették az új fejlesztéseket, és ott egy pici részt kapott a hajtómű. Arra nem esküszöm azért meg, hogy nem valami kísérleti AL-41 tökömtudja milyen verzió volt, de erős volt, és nagyon szép volt az utánégető csóvája, valamint az volt feliratozva, amit mondtam nektek :p.

    Illetve RT-s volt, nem krixkrax 24 es.
     
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez egy AL-41F-1Sz, évekig csak ezt mutatták, jól felismerhető az AN-100-as fúvócsőről.
     
  8. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Milyen erős volt ez a cucc? Lehet hogy erre írták a feliratban, hogy ezt fogják eltolni tervek szerint a fejlesztésekkel 180 KN tolóerőig?
     
  9. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Úgy értem, hogy az újról beszéltek, de a 41F1-et mutatták közben illusztrálás gyanánt.

    Végül is mindegy, de ha valóban a 30-ast mutatták működés közben, akkor az tavalyinál régebbi nem lehetett, mert azt 2016-ban üzemelték be először próbapadon. De szerintem nem az volt, mert különben már tele lenne vele a net azóta.
     
  10. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Kb. 1 éve volt, most meg 2017 vége van. A pontos dátumra nem emlékszem, s mondom még egyszer, ha az újról beszéltek, és közben egy régit mutogattak, azt én észre nem veszem. Nekem minden hajtómű egyforma, annyit látok köztük különbséget, hogy a turbopropot és a turbojet-et tudom megkülönböztetni. De ott egy turbojetről irták amit mondtam nektek, és közben egy turbojet volt próbapadon forszázsig hajtva. Egyértelműen új generációsnak, jövőbeni alapnak, és 180KN tervezett teljesítményre képesnek emlékszem hogy mondták.
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor tegye már valaki magyarrá azt a belső orosz infót legyen olyan kedves(meg dima "falusi" ;) orosz szövegét is).Köszönöm


    MAGYAR ÉGRA MAGYAR UFO-T!!!!
     
    zsolti likes this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

    @Allesmor
    Ehhez mit szólsz?
    Новая силовая установка дает летательному аппарату отличные боевые возможности. Например, в бесфорсажном режиме ПАК ФА сможет развивать крейсерскую скорость в 2,1 Маха, а максимальная скорость составит 3000 километров в час....
     
  13. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Gyerekek, próbáljuk meg magyarul is :)
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Az új hajtómű kitűnő harcászati lehetőségeket biztosít a PAK-FA számára. Pl. utánégető nélküli üzemmódban elérhető a Mach 2.1 utazósebesség, a max sebesség pedig eléri a 3000km/órát ...
     
    fishbed and endre like this.
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Sárkányszerkezeti akadályokat látok a felső érték tekintetében, de azt el tudom képzelni, hogy a gép a Mach 2.1-et tudja tartani ezzel a hajtóművel utánégető nélkül.
    Sőt azt is, hogy el is tudja érni anélkül, hogy egyátalán használná. Erre már volt példa korábban is és a Raptor hajtóművénél is lehet jobbat csinálni utólag.

    De a 3000km/h-t soknak tartom. Tudom, hogy ez nem Mach 3, de még így is sok.
     
    fishbed, Python, dudi and 2 others like this.
  16. panoz

    panoz Well-Known Member

    A lenyeg hogy repuljon a naptari ev vege elott, ez gyakori arra fele.
    “ Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A kutatókat? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse repülnek, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. A nyugatiakat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót: repüljön az új hajtómű! És repült! Mi nem ígérgetünk a levegőbe. “
     
    molnibalage likes this.
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Sárkányszerkezeti akadályon pl a függőleges vezérsíkot érted(mivel az egész mozog nem elég erős a szerkezete)?
    Ha igen az lehet megoldás,hogy extrém nagy sebességnél a legoptimálisabb helyzetben fixálják és más kormányfelületekkel( netán vektorálássak ha az alkalmas rá???) váltják ki a szerepét?
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Anno a B-70-esnek és a méggyorsabb SR-71-esnek is ugyanilyen balansz függőleges vezérsíkja volt, tehát nem ez a gond.
    A komplett alaktényező, a jókora plexi, a borítás anyaga az, amit nem látok alkalmasnak arra, hogy tartósan ekkora sebességet el bírjon viselni.
     
    endre, fishbed, Python and 1 other person like this.
  19. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Milyen anyagból van a kabintető, a többi borítás?
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Vastagsag es hoelvezetes a lenyeg. Mikor a csodálkozó Mikiegér kinézetű Super Crusaidert megtolta a J75-ös, 3000km/h lett a vége és a Crusaider-ével lényegében azonos kabintető több helyen megolvadt.

    Az igazán gyors gépek osztott szélvédővel bírnak, komoly vastagságuk is komoly merevítésük van. A külön front szélvédő ráadásul többrétegű.
     

Ezen oldal megosztása