Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 991
53 878
113
Erotikus képek.:rolleyes:

T-50Rear-Sukhoi.jpg


t-50-pak-fa-fighte-plane-wallpaper-768x480.jpg



t-50-pak-fa-920-51.jpg



PEL-Sukhoi%20PAK%20FA%2C%20T-50-Zhukovskiy-2013-864-Redigera-Org-M.jpg
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 923
113

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Festve lehet. Soha nem burkolják be, hiszen a hőleadást gátolná.


Szerintem (plusz)lemez.

pakfa%2Bt-50-6-2%2B2.jpg


(Ahh jut eszembe, megyek dudinak egy üveg borral, vagy valamivel a burkolat miatt... :( )

A hőleadást meg megoldhatják úgy is, ha a hajtómű és a takarólemez között levegőt áramoltatnak és ez már csak azért is előnyös lehetne, mert így jóval kevésbé világítana a gép a hőkamerán.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 249
76 807
113
Szerintem (plusz)lemez.

pakfa%2Bt-50-6-2%2B2.jpg


(Ahh jut eszembe, megyek dudinak egy üveg borral, vagy valamivel a burkolat miatt... :( )

A hőleadást meg megoldhatják úgy is, ha a hajtómű és a takarólemez között levegőt áramoltatnak és ez már csak azért is előnyös lehetne, mert így jóval kevésbé világítana a gép a hőkamerán.

Miért is?
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
M

molnibalage

Guest
Szerintem (plusz)lemez.

pakfa%2Bt-50-6-2%2B2.jpg


(Ahh jut eszembe, megyek dudinak egy üveg borral, vagy valamivel a burkolat miatt... :( )

A hőleadást meg megoldhatják úgy is, ha a hajtómű és a takarólemez között levegőt áramoltatnak és ez már csak azért is előnyös lehetne, mert így jóval kevésbé világítana a gép a hőkamerán.
Lemez nelkul is van aramlas csak sugarzassal is ad le hot lemez nelkul...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 901
113
Amikor a T-10Sz-t tervezték Mach 2.35-ig vizsgálták a fellépő hűmérsékeleteket, ezekhez méretazték a szerkezeti anyagokat. Ezek szerint 11000 méteren Mach 2.35-nél a sárkányszerkezetet a következő hőhatások érik:

140 fok a gép belépőélein és a teljes felületen, 175 fok a beömlőnyílásoknál a szívócsatornában, és a folyamatos utánégetés miatt a hajtóműgondoláknál 500 fokra melegszik fel a borítás. Az összes közül ez az egy érték az, ami Mach 2.35 alatt is kb ennyi, így ide mindennemű alumínium és acél alkalmazása ki lett zárva, maradt a titán, festetlenül.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
A hajtóműgondolák más gépeken sem lehetnek sokkal hidegebbek. A nyugatiak hogy oldják meg ott a festett meg radarelnyelő bevonatot?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 901
113
Az F-15-ösnél sincs mindenhol lefestve:

3ace0-f-15-jet-fighter-9762.jpg


f-15-eagle9.jpg


Érdemes azt is megnézni, hogy pl egy EJ200-asnál a külső áram szinte 100%-ban a forszázskamrát hűti, közvetlenül nem vesz érszt az utánégetés táplálásában.

654d06d5d75070554b95cd45cb215cff.jpg

Ugyanez már csak kisebb mértékben igaz az F110-esekre, ahol a bypass levegő főleg az utánégetést táplálja meg, de a kamrahűtésre is futja:
0369589.jpg


Az AL-31F-nél ez még kevésbé megy a kamra hűtésére, meg is látszik a forszázs teljesítményén:

p1_11104174947103.JPG


Meg is látszik, hogy egy üzemelő AL-31F forszázskamrája kékre vanégve, ami 600-700 fokos külső felületre utal:

1086328_original.jpg


Viszont ezzel a borítós-festős dologgal kapcsolatban permanensen igazságtalanok vagytok, hsizen pl a Szu-34-esnél érdekes mód le van festve a gondolák teteje:

1096357_original.jpg


De csakmert le van burkolva alatta:

1090375_original.jpg


Összevetésképp, egy Szu-35Sz gondolája így néz ki:

1*VMZm58FM1PMa9s-cHacj_A.jpeg
1*sk-j7V_fncQjCHs4OlsETA.jpeg


Ez a szekció az idáig legyártott Szu-57-esekével azonos. A 30-as hajtómű viszont módosította ezt a részt is.
Ennyit tudni idáig.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 991
53 878
113
Tetszik, hogy ezen a gépen minden létező kormányfelület független és a lehető legmagasabb hatásfokú kormányozhatóságot nyújtja:



A videó nyitóképén,a jobbos motor fúvócsöve ki van térítve,míg a bal nincs,ennek mi értelme van?Ha mindkét motor egy irányba tol,akkor jobb a hatásfoka a tvc-nek nem?