Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
Évi 6 db össze szerelése manufakturában nem igazi sorozat gyártás szerintem. @boki van infó arról, hogy mennyi gép repül a "30as"sal? Esetleg óraszám is? Aesa radarról van valami új infó? Sikerült már valami gyártôsort össze rakni vagy még mindig egyesével, kézzel rakják össze?

Kevered a szezont a fazonnal.Nem a darabszámtól függ az,hogy demo-e a gép vagy sem.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Osztom Pocok véleményét. Nincs ez még késsz.
Ha jól tévedek, az F-22 gyártósorát ezer gépre rakták össze húsz éve.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 823
2 542
113
Kevered a szezont a fazonnal.Nem a darabszámtól függ az,hogy demo-e a gép vagy sem.
A gépek össz repült óraszáma még demónak is alig elég. Nem beszélve a tényleges hajtóművel lerepült órákat. A megrendelt darabszám még előszériának is alig nevezhető. Mindenki fikázza a kínaiakat, hogy miért állítják, hogy az ő gépük kész mert nem láttak egyszerretöbbet mint 4-5 egy képen. Pak-fából mennyi van összesen kész? Mennyi repül egy esetleges előszériás konfigban? És akkor több tucatos külföldi megrendelésekről beszélnek?? What???
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 311
17 417
113
A gépek össz repült óraszáma még demónak is alig elég. Nem beszélve a tényleges hajtóművel lerepült órákat. A megrendelt darabszám még előszériának is alig nevezhető. Mindenki fikázza a kínaiakat, hogy miért állítják, hogy az ő gépük kész mert nem láttak egyszerretöbbet mint 4-5 egy képen. Pak-fából mennyi van összesen kész? Mennyi repül egy esetleges előszériás konfigban? És akkor több tucatos külföldi megrendelésekről beszélnek?? What???
Demónak attól még nem demó. A sárkányhoz már nem nyúlnak komolyabban, a véglegesnek szánt elektronikával repülnek. Nézd meg a japán ATD-X-et, az demó. A Szu-57 meg prototípus.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat
M

molnibalage

Guest
Igencsak nem demo stádiumban van mert vagy idén vagy jövőre kezdik a sorozatgyártást még ha nem is nagy tempóban.Tudod demo gépet nem gyártanak sorozatban...
Egy lényegében előszériát gyártanak nem végleges tartalommal. Ez kb. olyan, mint az legelső Osza és Osza AKM közti difi. Vagy a T-90 és T-90M. Exportálható Szu-57M (ha így hívják majd...) úgy 2030 táján, ha lesz, amennyiben szokás szerint saját maguknak gyártanak le gépeket. Az Sz-300PMU1/2 kivételével kb. mindig is ez volt. Min. 5 évvel később kezdtek mindent exportálni.

Osztom Pocok véleményét. Nincs ez még késsz.
Ha jól tévedek, az F-22 gyártósorát ezer gépre rakták össze húsz éve.
Tévedés. Soha nem volt 1000 db F-22 tervezve. Soha. Már a '90-es évek végén is 287 db tája volt a cél, ebből lett végül 189. A hh végén cirka 700 db terv volt, amit a hh végével azonnal megfeleztek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 336
76 985
113
Egy lényegében előszériát gyártanak nem végleges tartalommal. Ez kb. olyan, mint az legelső Osza és Osza AKM közti difi. Vagy a T-90 és T-90M. Exportálható Szu-57M (ha így hívják majd...) úgy 2030 táján, ha lesz, amennyiben szokás szerint saját maguknak gyártanak le gépeket. Az Sz-300PMU1/2 kivételével kb. mindig is ez volt. Min. 5 évvel később kezdtek mindent exportálni.


Tévedés. Soha nem volt 1000 db F-22 tervezve. Soha. Már a '90-es évek végén is 287 db tája volt a cél, ebből lett végül 189. A hh végén cirka 700 db terv volt, amit a hh végével azonnal megfeleztek.

A hajtómű nem lesz végleges de az elektronika igen(már vagy 3 gép repül a végleges teljes elektronikai csomaggal).
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 821
81 160
113
Évi 6 db össze szerelése manufakturában nem igazi sorozat gyártás szerintem. @boki van infó arról, hogy mennyi gép repül a "30as"sal? Esetleg óraszám is? Aesa radarról van valami új infó? Sikerült már valami gyártôsort össze rakni vagy még mindig egyesével, kézzel rakják össze?

52-es oldalszámú van felszerelve a 30-as hajtómüvel-ami látható volt. Azt kommunikálják, hogy repülnek a 30-as hajtómüvel, de hogy mennyit, melyik gépek és mennyi órát repültek eddig- nincs róla nyilvános adat. Korábban már volt írva, hogy 14 AESA radart már legyártottak(nem a tervező és konstrüktőr iroda)
A gyártósorok létrehozásához először is nagyszámú megrendeleés kell a Szu-57-re.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
52-es oldalszámú van felszerelve a 30-as hajtómüvel-ami látható volt. Azt kommunikálják, hogy repülnek a 30-as hajtómüvel, de hogy mennyit, melyik gépek és mennyi órát repültek eddig- nincs róla nyilvános adat. Korábban már volt írva, hogy 14 AESA radart már legyártottak(nem a tervező és konstrüktőr iroda)
A gyártósorok létrehozásához először is nagyszámú megrendeleés kell a Szu-57-re.

Azért várható, hogy az orosz légierőnek szüksége lesz 2 tucatnál jóval többre, hiszen az f-35 eléggé elterjedté fog válni a következő 15 évben, és bizony kell majd az oroszoknak is egy 5-ik generációs gép nagyobb számban.

(hacsak nem állnak rá idejekorán 6-ik generációra alacsony mennyiségű 5-ik generációssal kibekkelve egy időszakot, de ezt a verziót nem hinném)
 

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 412
4 447
113
"A gyártósorok létrehozásához először is nagyszámú megrendeleés kell a Szu-57-re."

Ez elég önmagába harapó kígyó esete. A hadseregnek kell a kifejlesztett su 57 de nincs pénz. -> Nincs pénz mert nincs külföldi megrendelő. -> Nincs külföldi megrendelő mert nincs gyártósor. -> Nincs gyártósor, mert nincs kifejlesztett su 57.

Oké ott vannak a rakéták, de hogy lehet egy honvédelmet külföldi országoktól függővé tenni abban a ligában amiben játszani akar?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
111.jpg

211.jpg

311.jpg

411.jpg

511.jpg

810.jpg

710.jpg

910.jpg

1010.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
Szomorú valóság !

The total air force demand for fifth-generation fighter jets is estimated at 200–250 aircraft, and it is now assumed that large-scale deliveries of the Su-57 will begin after 2025, at the end of the tests and launch into the engine of the "second stage". This approach is fraught with the fact that the first squadrons on the new aircraft did not reach combat readiness before 2027-2028, whereas by that time NATO countries in Europe, Japan and stationed in Europe and the Far East will have combat units on fifth generation fighters. East contingents of the USAF. Suffice it to say that the F-35 has already produced about 400 units as of “now”, and in the next decade they will be received, among other Air Forces not only in Poland, but already in Finland and Romania, which are lagging behind in the number of modern aircraft in Russia it would be completely indecent.

You can console yourself for a long time with the fact that the war with NATO (or their allies) “in case of anything” will be nuclear, and under these conditions it does not matter what kind of aircraft Russian pilots will have to engage in air combat. However, it is worth noting that the presence of well-equipped and numerous general-purpose forces, including the Air Force, makes it possible, firstly, to maximize the threshold for the use of nuclear weapons, and secondly, to exclude situations in which the nuclear response is still unacceptable, and "Conventional" forces are not enough.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 815
113
Ha lehetne magyarul? Vagy csak lenyeget nem lehetne?

Csak, amit már eddig is tudtunk kb.
Nagyobb mennyiségű Szu-57 rendelés nem várható az új hajtómű elkészülte előtt ami várhatóan 2025-ben lesz. Tehát valószínűsíthető, hogy 2027-28 előtt nem lesz nagyobb számú rendszeresített bevethető gép. Miközben a NATO államokban illetve a távol és közel keleten is nagy számban vannak és lesznek rendszeresítve F-35 gépek.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
Legalább azt csinálnák meg mint Kína ! Nincs 30 hajtómű akkor jó a 4 gen gép hajtóműve is csak legyen modern aviónikás stealth gép .
2025-ig kb 50 db vehetnének szu-35 hajtóművel legalább egyensúlyózni az szomszédok fölényét .
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 331
13 677
113
Szomorú valóság !

The total air force demand for fifth-generation fighter jets is estimated at 200–250 aircraft, and it is now assumed that large-scale deliveries of the Su-57 will begin after 2025, at the end of the tests and launch into the engine of the "second stage". This approach is fraught with the fact that the first squadrons on the new aircraft did not reach combat readiness before 2027-2028, whereas by that time NATO countries in Europe, Japan and stationed in Europe and the Far East will have combat units on fifth generation fighters. East contingents of the USAF. Suffice it to say that the F-35 has already produced about 400 units as of “now”, and in the next decade they will be received, among other Air Forces not only in Poland, but already in Finland and Romania, which are lagging behind in the number of modern aircraft in Russia it would be completely indecent.

You can console yourself for a long time with the fact that the war with NATO (or their allies) “in case of anything” will be nuclear, and under these conditions it does not matter what kind of aircraft Russian pilots will have to engage in air combat. However, it is worth noting that the presence of well-equipped and numerous general-purpose forces, including the Air Force, makes it possible, firstly, to maximize the threshold for the use of nuclear weapons, and secondly, to exclude situations in which the nuclear response is still unacceptable, and "Conventional" forces are not enough.

Inkább arról van szó, hogy nem lesz harmadik fokozat a lemaradás elkendőzésében. Én (most szigorúan harci repülést nézve, nem a tudmány más részeit, mint szuperszámítógépek vagy fúziós technológiák, ahol eléggé dobogósok) az orosz lemaradást 3 szakaszra bontom, amiben most jön a harmadik.

Az első szakasz volt a HH vége, az F-22 korszaka - ezt a gépet megakasztotta a békekor álma, hogy most jön a nagy happy world. Aztán nem jött. De a 750 darabos megrendelést elkaszálták és a fejlesztés is elhúzódott. Ennek köszönhetően a nyugati légierők gernice maradt a 4.th gen gépek. Így az orosz leszakadás nem volt szembetűnő, hiszen a saját vasaik ekkor kezdtek erőre kapni (főleg a Szu-27 vonal).

A második szakasz az F-35. Itt már nem ment a békekor spórolás, ellenben ment az LM tröszt-pénzéhsége meg a koncepciókavarászás - évtizedekig sehol a mass 5.th generation gép. Az oroszok közben szépen magukra találtak, Sz-27 család virágzik, megjeleni a Szu-57 kezdetleges formában. A nyugati AF gerince továbbra is 4.th gen.

A harmadikszakasz - ez van most. Az F-35 gyártásban és terjed mindenhol, és olyan fonák helyzetet teremt, hogy apró USA szövestéges államok sokkal komolyabb harcértékű típust állítanak hardrenbe, mint a RUF. Az USAF pedig gőzerővel fekszik rá a kövtkező költségvetési évtől a PCA-ra, amint a B-21 repül (Y2019-20 alapján). Az Szu-57 első százada talán 2030-ra lesz bevethető - PCA első század ugyanakkorra tervezve (jó eséllyel ebből nem lesz semmi - de sok függ ebből Kínán. Ha valami csetepatéban leszednek pár F-15-öst, zöld út a 6.th gen előtt. Az USAF szerintem titkon erre vágyik). Az orosz gazdaság ebbe a versenybe már nem tud beszállni érdemben - de nagyon helyesen főleg a légvédelmet tolják - S-300/400 és társaik. A prió nekik más.

Summa, hogy az orosz harci gép lemaradás nem most jött be, egyszerűen a nyugati haderők ilyen vagy olyan okból nem lőttek ki - gyakorlatilag elpazarolták az elműlt harminc évet, így engedtek némi felzárkózást... viszont ahogy belehúztak, kijött az eddig annyira nem látható lemaradás.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Inkább arról van szó, hogy nem lesz harmadik fokozat a lemaradás elkendőzésében. Én (most szigorúan harci repülést nézve, nem a tudmány más részeit, mint szuperszámítógépek vagy fúziós technológiák, ahol eléggé dobogósok) az orosz lemaradást 3 szakaszra bontom, amiben most jön a harmadik.

Az első szakasz volt a HH vége, az F-22 korszaka - ezt a gépet megakasztotta a békekor álma, hogy most jön a nagy happy world. Aztán nem jött. De a 750 darabos megrendelést elkaszálták és a fejlesztés is elhúzódott. Ennek köszönhetően a nyugati légierők gernice maradt a 4.th gen gépek. Így az orosz leszakadás nem volt szembetűnő, hiszen a saját vasaik ekkor kezdtek erőre kapni (főleg a Szu-27 vonal).

A második szakasz az F-35. Itt már nem ment a békekor spórolás, ellenben ment az LM tröszt-pénzéhsége meg a koncepciókavarászás - évtizedekig sehol a mass 5.th generation gép. Az oroszok közben szépen magukra találtak, Sz-27 család virágzik, megjeleni a Szu-57 kezdetleges formában. A nyugati AF gerince továbbra is 4.th gen.

A harmadikszakasz - ez van most. Az F-35 gyártásban és terjed mindenhol, és olyan fonák helyzetet teremt, hogy apró USA szövestéges államok sokkal komolyabb harcértékű típust állítanak hardrenbe, mint a RUF. Az USAF pedig gőzerővel fekszik rá a kövtkező költségvetési évtől a PCA-ra, amint a B-21 repül (Y2019-20 alapján). Az Szu-57 első százada talán 2030-ra lesz bevethető - PCA első század ugyanakkorra tervezve (jó eséllyel ebből nem lesz semmi - de sok függ ebből Kínán. Ha valami csetepatéban leszednek pár F-15-öst, zöld út a 6.th gen előtt. Az USAF szerintem titkon erre vágyik). Az orosz gazdaság ebbe a versenybe már nem tud beszállni érdemben - de nagyon helyesen főleg a légvédelmet tolják - S-300/400 és társaik. A prió nekik más.

Summa, hogy az orosz harci gép lemaradás nem most jött be, egyszerűen a nyugati haderők ilyen vagy olyan okból nem lőttek ki - gyakorlatilag elpazarolták az elműlt harminc évet, így engedtek némi felzárkózást... viszont ahogy belehúztak, kijött az eddig annyira nem látható lemaradás.
Nem vennék mérget rá, hogy a Mig nem barkácsolt valami egyhajtóműves 5.gen. gépet.