1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 28..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    ? :)
     
  2. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ennyivel posztoltad hamarabb. :D
     
    boki likes this.
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Miért Sz?
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ja és boki szólj a KGB-s haveroknak,hogy vagy átfestik vagy marha nagy botrányt csapok és szétzavarom az egész bandát a fenébe!
     
    zeal likes this.
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Sz mint szériás példány
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    Bírd ki a decemberi átadást majd utána reklamálj... :)
     
  7. boki

    boki Well-Known Member

    Egyébkét Alekszej Krivorucsko az orosz VM-helyettes Távol-Keleten van körúton és a VIK gyárait látogatja meg. A Szu-57 már szinte teljesen kész van, ahogy nyilatkozta.(a kép korábban készült). Jövőre is egy gépet adnak át majd azután felpörög a gyártás.
     
    arbalest likes this.
  8. boki

    boki Well-Known Member

  9. Roni

    Roni Well-Known Member

    Csoda hogy megbírják ezt az egy gépet :confused:
     
  10. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member


    "The new engine features increased thrust and fuel efficiency and is reportedly fitted with 3D thrust vectoring nozzles. All of the 10 Su-57 prototypes have been fitted with a derivative of the Russian-made Saturn AL-41F1S engine, the AL-41F1, an older aircraft engine also installed on the Sukhoi Su-35S Flanker-E."

    Igen, sajnos ez valahogy beette magát a fejekbe és nem kerül ki onnan. Nem lesz 3D thrust vectoring nozzle, csak olyan elen működő, mint ami idáig is volt.
    Az NPO Szaturn nem fejleszt 3D-s TVC fúvócsövet, a 30-as hajtómű alacsony észlelhetőségű, LOAN fúvócsöve is egészében elforog, de csak ferdén egy síkban, mint a korábbi AL-31FP és AL-41F-1Sz hajtóműveké.
     
    fishbed, Bleroka, emel and 2 others like this.
  12. fonak9

    fonak9 Active Member

    Akkor a globalsecurity cikke gondolom elavult, mert ott még 3D-s vektoráló fúvócső van a képen, és a szöveg szerint is.
     
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igen, sőt, nem, hogy elavult, hanem egyenesen rossz. Az MMPP Szaljut (vagy akárhogy is hívják most) kétségeesve promótálja a saját vektorálós fúvócsövét, ami egykoron így nézett ki (a videó címe is téves, mert nem Szaturn, hanem Szaljut - még a videóban is látszik a Szaljut felirat):



    Nem kellett senkinek. Egy Szu-27-esbe építve egyszer talán repült is, de zömmel földi teszteket végeztek csak vele.
    Az említett globalsecurity cikk egy olyan látogatás képét tartalmazza, ami a Szaljut moszkvai gyárában készült, ahol az alkalomra már kissé módosítva mutogatták ezt az AL-31FM-2-est (vagy 3-ast), ami amúgy nem más, mint a Szu-34-esek, Szu-27SzM3-asok és Szu-30M2-esek AL-32FM-1-esének TVC fúvócsöves továbbgondolása.

    https://www.alamy.com/stock-image-m...ft-engine-in-the-assembly-shop-163583523.html

    [​IMG]

    Jól látható, hogy csak farkasfogakkal egészítették ki a lamellák végeit, de ennyi. De hangsúlyozm, ez csak egy AL-31FM-1-es, nem a 30-as hajtómű.

    Ugyanis azt az NPO Szaturn készíti, közösen a saját gyártójával, az UMPO-val és a komplett gázgenerátor és a teljes aerodinamikája gyökereen eltér az AL-31F vonaltól.
    Attól a vonaltól, amitől a mostani AL-41F-1Sz (Szu-35Sz) és AL-41F-1 (Szu-57 prototípusok és első széria) se tér el alapvetően.
    A 30-as hajtómű egy teljesen új dizájn. Csak annyi köze van a korábbi modellekhez, hogy követelmény volt a befoglaló méretekkel és a befogási pontokkal kapcsolatban, hogy a 117-es hajtóművel azonosak legyenek.

    Az alábbi kép Ufában, az UMPO gyárában készült a próbapadon:

    [​IMG]

    Ez a 30-as hajtómű. LOAN fúvócső, kiegészítve körös körül bypass ajtókkal, ami a 60-as évek Pratt&Whitney J58-asaira, s TF30-asaira volt jellemző az ejekor hatás miatt. A Szaturn és UMPO mérnökei itt mindent egy lapra tettek fel. Ejektoros hatású Laval fúvóscső, ami TVC, kompozit borítással.
     
    fishbed, arbalest, Bleroka and 4 others like this.
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az mit jelent itt,hogy mindent egy lapra tettek fel?
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Amit ma az orosz hajtóműgyártás tud és az elmúlt évtizedekben a szuperszonikus hajtóműtervezés terén a világban kifejlesztettek, azt úgy fest a 30-as hajtóműnél egyfajta sajátos egyvelegként alkalmazásban láthatjuk.
     
    fishbed, emel, fip7 and 4 others like this.
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez a jövő vagy ez valamilyen kényszer(mármint az egyveleg)?
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az új generációs hajtómű érkezésééig belepakoltak az észszerűség határain belül mindazt, amit elértek. Ezt nevezheted kényszernek is, de reálisan nézve a vadászgépek többségének ez ma elég.

    Ez pont olyan, mint a számtalanszor említett USAF F-15C és F-15E család. Mindkettő kaphatna a legerősebb GE F110-ből, csak ez annyiba kerülne és olyan kevés valódi nyeresége lenne, hogy nem foglalkoznak vele. Az F-15E gépek egy része még a -229-es hajótművet sem kapta meg.

    Az oroszok nem tudják a 30-as gyártmányt még kiszórni, hát a végletekig kalapálják az AL-31 család végét. Ezt mutatta be Allesmor. Ha jól értem. A 3D vektorálást kipróbálta mindenki és senkinek sem kellett. Lásd MiG-29OVT és a jenki 3D-s teszteket is. Megnézték, megcsodálták, hogy mit lehet vele csinálni, majd az üzemeltetési hátrányokat és árat nézve maradt a szokásos "kösz, de ennyiért nem" válasz.
     
    Bleroka likes this.
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Na most vagy te érted félre AO-t vagy én.
    Én úgy értettem,hogy ez a két mondat:" A Szaturn és UMPO mérnökei itt mindent egy lapra tettek fel. Ejektoros hatású Laval fúvóscső, ami TVC, kompozit borítással." A 30-asra vonatkozik ami egyértelműen a legújabb generációs hajtóművek közé tartozik és semmi köze nincs bármelyik AL hajtóműhöz.
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez most tényleg így van, ahogy AO írta.
    Sokan, az orosz fórumokon is félreértésben vannak atekintetben, hogy akkor mi is az, amit látunk.

    Összefoglalom:
    • A Szaturn/UMPO-féle 117-es hajtómű az első fázis. Ez a Szu-35Sz-hez készült 117Sz kisszériás javított változata. A Szu-57-es prototípusai és az első pár szériapéldány kapta/kapja
    • A Szaturn/UMPO-féle 30-as hajtómű a második és egyben végleges fázis, tesztelik, kész lesz amikor kész lesz, majd a normál ütemmel gyártott széria kapja meg
    • A Szaljut-féle AL-31FM-2/3, vagyis az évek óta érdemi légi teszt, mi több, bárminemű megrendelés nélkül reszelgetett valódi 3D-s TVC-vel szerelt 42-es hajtómű hivatalosan sem része a PAK-FA/T-50/Szu-57 projektnek.
    • Fontos! A sokak által második fázisnak vélt, ferde síkban dolgozó szögletes fúvócsöves megoldás egy amatőr fantáziarajz nyomán került be a köztudatba. Nincs ilyen terv. A 30-as hajtómű fúvócsöve az F-35-öséhez fog hasonlítani, de rendelkezik pár olyan megoldással, ami a hatvanas évek nagysebességű típusaira (SR-71, F-111, Concorde) volt egykoron jellemző. És emellett ferde síkban képes vektorálni.
     
    fishbed, misinator, fip7 and 5 others like this.
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mit átunk a képen?
    [​IMG]
     
    arbalest likes this.

Ezen oldal megosztása