1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 28..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    4 évvel ezelőttig tudtuk a repült órákat azóta nem tudjuk.Tudom hogy számodra kényelmes azt hinni,hogy ugyan az az ütem ment tovább épp csak ez max a te elképzelésed nem pedig tény(akkor sem ha annak akarod beállítani).Te vagy az aki itt kb a semmire alapozva tesz messzrmenő következtetéseket.Én legalább tényekkel támasztotam alá a véleményem amit nem mellesleg mint vélemény írtam le te pedig a te vélrményedet szentírásként közölted velünk.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Te figyu. Látod a 30-as gyártmányú hajtóműves gépeket sorban? Én nem. De akkor linked azokat. Egy gép, ha 0-24 órában repülne, akkor is egy évben 8760 órát repülne. Nincs az az isten, hogy egy tesztgép évi 1000 óránál többet repüljön.
    Kb. 8 db 30-as hajtóműves gép kéne ma, hogy valamiféle limitált IOC legyen 4 év múlva.

    Komolyan mondom agyfaszt kapok tőled többnyire most már...
     
    formosa1 likes this.
  3. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member


    Az,hogy egy gépet elvisznek papucsos valláskárosultakat bombázni az kb. a propaganda körúttal megegyező turné.
    "Azóta biztosan befejezték" - és ezt te mire alapozod? A gép az alakulatoknál kopik? Van átdobható ezred aktív harci pilótákkal, kidolgozott taktikai eljárásokkal, műszaki háttérrel? Tudod mi van ott? Manufaktúra.
    Megjegyzem a fejlesztés soha nem fejeződik be (SB/AD stb... jön még 40 éves gépre is, ami lényegében fejlesztés/javítás), igazából csak elér egy szintet, ahonnan bevethető, aztán jön a továbbfejlesztés. Szóval nekem az dönt, mikor az első század képes arra, hogy egy hi-tech ellenfél ellen AA és AG műveleteket végrehajthasson.Képes erre? Még rohadt végső motorja sincs meg rendesen. F-22 protója a 119-essel ment...
    Ez nekem magas - az F-35-re bejelenti Hill, hogy full war capable - megy a "jajj sosem lesz kész, kamu, leszedi első raksi, stb...". Ez vagy a J-20 osztály kidob egy képet hogy tud repülni - a gép hiba nélkül kész kész, kijelentve. Wishful thinking.
     
    Bleroka and molnibalage like this.
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mire alapozom?Megkezdték a sorozatgyártás.Addig amíg le nem gyártják a gépeket hogyan lennének az alakulatoknál?A tesztgépeket nem adják át az alakulatoknak sehol a világon.Tudod ma a világ olyan hely ahol a papucsosok bombázása jelenti a repülőgépek harcát,ezt csinálja az F-35 meg az F-22 is.Mondhatjuk,hogy ez semmit nem jelent csak nincs értelme mert ilyen ma a háború.

    Nem úgy dolgoznak az oroszok mint az amerikaiak.
    Ha nem elkerülte volna a figyelmed akkor észrevehetted,hogy tech demo nélkül csinálják a programot,azaz kihagyták azt a lépcsőt amit az amerikaiak YF-22-nek vagy X-35-nek hívnak.

    De még mindig nem értem azt hogy miért vannak lemaradva hisz 10 évvel az első felszállás után megkezdték a sorozatgyártás...
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Itt melyik protóra gondolsz?
     
  6. Roni

    Roni Well-Known Member

    Az Izraeli f-35 gépek nem papucsosokat bombáznak hanem berepültek már a Szír-orosz légvédelemben is ;)
     
    Bleroka likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Dudi, nem a 30-as hajtóművel gyártják...

    Ez igaz.

    Ez nettó baromság. Szerinted az ideiglenes hajtóművel repülő több gép, amik közül egy legalább csak földi tesztre volt az micsoda...?
    Dudi, tényleg nagy szívességet tennél, ha csak kérdeznél...

    Nem az eredeti specifikáció szerint.
     
  8. Roni

    Roni Well-Known Member

    Nem kell itt a 30 hajtóművet említeni hiszen még a 4 gen generációs hajtóművel sem megy a gyártás .Az első gép csak 2021 elején lesz átadva és még az is úgy járhat mint az előző gép .

    Azért a j-20-at ne említsük azok már előrébb járnak.
     
  9. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Az F-22 szériaprotóra (1997), az elvileg az már az F119-PW-100 verzióval repült (ha tévedek, javíts ki, én erre emlékszem, hogy abba már a szériás került).

    Na ilyen nincs. Nem létezik. Nevezheted akkor aminek akarod, X-nélkül, de attól még ugyan úgy le kell tesztelned mindent a világon. Az USA erre egy dedikált testet használ, utána viszont a széria előverzió már jórészt kész. Az orosz meg egy folyamatos kalapálást csinál (Kínai meg amit közben meg tud szerezni...).
    Viszont attól még a megoldandó dolgok ugyanúgy megvannak. Nem hagysz ki egyetlen lépcsőt sem, max máshogy osztod el. Mérnöki munka ilyen, lépésről lépésre, ez van. Vas meg szilícium, programsorokkal együtt itt is, ott is ugyanazok. Csodák nincsenek, kemény munka meg van. És hidd el, az amerikai mérnök pont ugyanúgy leszarja a nagy szavakat mint az orosz. Nekik a munka ki van adva, ahhoz pedig vezet egy út. Amit elnevez a HR aminek akar, de attól még az a rögös út vezet oda.
     
    Bleroka likes this.
  10. boki

    boki Well-Known Member

    A Szu-57 program alapvető problémája a pénzhiány(nem prioritás). Nagyon bíztak az indiai 200 darabos megrendelésben és 10 milliárd USD-ben, hogy majd abból finanszírozzák a gép fejlesztését. De mivel az indiánok kihátráltak így a program belassult mellette jött az olaj árának zuhanása és a szankciók(orosz elektronikai berendezésekbe alapvetően nyugati elektronikai részegységeket használtak). Ezek kiváltása újabb csúszás és pénz. Ha Putyin nem lép közbe és növeli 76 darabra a Szu-57 megrendelt darabszámát a program még lassabban haladna. A megnövelt darabszámú megrendelést is csak más pénzek átcsoportosításával sikerült elérni. Mivel nyugati embargó van érvényben az elektronikára és más a védelmi iparban használatos technológiákra kénytelenek voltak több programot leállítani vagy elhalasztani, köztük a Glonass-K müholdak szériagyártását.
    Múltkor nagyjából átszámoltam, hogy az elmúlt 8-10 évben az állami fegyverbeszerzési csomagból és a gyárak modernizációjára szánt összegekből mennyit loptak el vagy költöttek el más célokra. 5 milliárd USD körüli összeg jött ki. Mi mindent lehetett volna abból megcsinálni...
     
    fip7, zotyek78, fishbed and 5 others like this.
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem calóban nem azzal gyártják.Min is változtat ez?A repülési teljesítményén egyértelműen de az azért látszik,hogy így sincs oka panaszra a gépnek.

    Szerinted egy tech demot kezdtek sorozatban gyártani?Ne viccelj már!Amelyikbe beépítették a 30-ast azon nagyon jól látszik,hogy kb ezt leszámítva nincs különbség.Nem hiszem,hogy neked kell mondanom,hogy szinte a fél gépet átépítették mire az YF-22-ből F-22 lett(az F-35-nél sincs ez másként).
     
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ha most ezt a Szu-57-esre értetted, akkor fals az összevetés.
    Egyrészt az F-22-esnek és az F-35-ösnek is volt földi tesztpéldánya, ráadásul az, hogy egy gép egy, vagy több példánya más hajtóművel repül, az attól még nem degradálandó le a tech demo szintjére.
    Lásd Eurofighter Typhoon, Rafale, vagy ennyi erővel akár ide sorolhatjuk az F-14A-t is, mivel az is az F-111-esből kényszer alkalmazott TF30-asokkal operált, de mégse hívjuk az egész F-14A flottát tech demónak, de még prototípusnak se.

    Az biztos, hogy az idáig átadott kb 9 darab nem egyforma T-50-es az prototípus. De nem tech demo.

    Az YF-22, az X-35, az YF119-es és F119-JSF (más néven XTE68/LF1) hajtómű, ezek tech demo-k voltak, nagyon kevés közük volt a későbbi F-22-höz, F-35-höz vagy F119PW100-hoz, F135PW100/400/600-hoz.
     
    fip7, misinator, fishbed and 6 others like this.
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Amennyire én tudom az YF-22-vel lerepülték a teljes berepülési programot majd ennek tapasztalatai alapján készült el az F-22 amivel újra le kellett repülni mindent amit előtte az YF-22-vel megcsináltak.Na az oroszok az amerikai példánál maradva azonnal az F-22-vel jöttek ki.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Semmiféle berepülési program nem volt. Az ATF összevetés alatt alatt alig 100+ órát repültek a gépek. Legalább a wikipediáig eljuthatnál...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_YF-22#Operational_history
    https://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_YF-23#Evaluation

    Semmiféle telje berepülési program nem volt.

    Jó, akkor nevezzük protónak. De ettől még továbbra sem változott meg semmi abból. amit írtam. A 2010-es elképzelésekhez képest kb. 8+ éves csúszás van...
     
    Bleroka likes this.
  15. boki

    boki Well-Known Member

    Konkrét info nincs mivel a KnAAZ-ban dolgozott "kolléga" börtönben van Kínának való kémkedés vádjával.
    Pár hetes hír szerint már több ezer órát repültek a protók és intenzíven tesztelik a 30-as gyártmányt is.
     
    fishbed, Rotten878 and gacsat like this.
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Direkt megnéztem ha már szóba hoztad, azt írja a wiki,hogy a teljes berepülési programot letolták 3 hónap alatt ami elég intenzív és még rakétát is indítottak.

    Mi ez a 8 éves csúszás?
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    1. 2018-ra már hadrafogható 30-as hajtóműves alakulatot nyögtek be. A mostani állás alapján ez úgy 2026-ra is csoda lenne.
    2. Melyik részét nem érted azt bazdmeg, hogy nem volt berepülési program? A rakéta indítás 1 db volt és úgy, hogy célpont nem volt. Megmutatták. 1G-nél, hogy működik, de kb. ennyi. Nem berepülés volt. A flyoff 3 hónapos programját csinálták meg. Melyik részét nem érted annak, hogy egy alapszintű berepülési program egy multirole gépnél több tízezer órás történet...?
    Dudi, megtennéd azt a szívességet, hogy nem pattogsz tovább...? De tényleg...
    A tököm teli van hülyeségeidet. Vagy akkor higgyél, amit akarsz, csak ne szórd már a téveszméidet kérlek.
     
    Bleroka likes this.
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Sokmindent benyögnek a világon sok helyen.Ettől még nem lesz lemaradva a program 8 évvel.
     
  19. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Szerintem felesleges azon rugózni, hogy mit nyögtek be 10 éve. Az F-35 is éveket csúszik az eredeti tervekhez képest, a szoftver talán nég mindeg nem a végleges, a J-20-nak megkezdődött a rendszeresítése, mitad isten, nem a végleges hajtóművel. Lehet szapulni az oroszokat, de minden program folyamatos csúszásban van, az új típusok első szériái nem teljes értékűen vannak legyártva és rendszeresítve.
     
    fip7, misinator, fishbed and 3 others like this.
  20. boki

    boki Well-Known Member

Ezen oldal megosztása