Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 815
81 125
113
Húú, köszi maxim, ez nagyon jó! :) Az elején a Projekt 1.44-es felvételek is ott vannak, azokat sem láttam még! Kár, hogy nem tudok oroszul csak vagy 5-6 szót, talán majd valaki feliratozza egyszer...

Bizon nagyon jó film sok infot ad, ilyenkor sajnálom, hogy nem maradt meg az orosz nyelv kotelezonek.......:))
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 140
113
boki

Fene tudja... Engem négy (vagy öt? már erre sem emlékszek) évig gyötörtek a franciával, de azon a nyelven sem tudok többet, mint oroszul. :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 026
73 520
113
http://www.aviationnews.eu/2013/08/12/new-engine-for-russia-t-50-fighter-jet-expected-by-2020/
 

gaborv

Member
2013. február 2.
141
10
18
Meg kell mondjam esztétikai szempontból frenetikus a gép, de a "lopakodó" jellegében erősen kételkedek, már csak a hajtómű elrendezés miatt is, hiszen látszik szemből a kompresszor, ami a legnagyobb radarvisszaverő felület a 4. gen gépeken is.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 815
81 125
113
gáborv
Ha így folytatod és minden témához hozzászólsz, lesz mit olvasni estélig...D.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 324
76 959
113
gaborv

A kompresszor 1000%,hogy nem látszik szemből mert a kompresszor lapátok előtt mindig vannak álló lapátsorok amik megfelelően irányítják a levegő áramlását.Max ezek látszódhatnak de valószínűleg nem ez volt/van a képen.Vagy úgy oldották meg mint a Super Hornetnél,hogy még a hajtómű elé raktak egy lapátsort aminek az a dolga,hogy megakadályozza a a radarsugarak hajtóműhöz jutását(nagyon primitíven megfogalmazva).

valahogy így:
3qsi.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 815
81 125
113
5. generácios hajtomuvet csak 2020 korul kap a Pak-fa. Akkora készul el a 2. szakasz hajtomuve, ami már teljesen 5. generácios lesz.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Nem egyszerűbb a beszívó csatornát kezdettől fogva úgy kialakítani, hogy abban legyen egy ív vagy S alak a beömlőnyílás és a hajtómű között, ezzel eltakarva a hajtóművet a radarsugaraktól?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 324
76 959
113
Az áramlástanilag nem jobb és sok helyet is foglal.Ha megnézed a T-50-et az egy kecses és kis homlokfelületű míg a többi 5.gen(főleg az ocsmány F-35)gép nem az.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Viszont a kis homlokfelülettel nem fog sokat érni, ha a radarok be tudják mérni a "látszó" hajtómű miatt. Az F-22-esnél is megoldották valahogy, a két gép pedig elég hasonló.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 334
54 899
113
Nem nagyon lehet rálátni a hajtóművek lapátsorára:
http://afbase.com/files/attach/images/667/961/393/Pak-FA__1400.jpg
http://www.ausairpower.net/VVS/Sukhoi-T-50-PAK-FA-First-Flight-8S.jpg
Ugyanis nem egyenes vonalú az egész csatorna, két irányba is "terpeszt", + ott vannak az álló lapátok.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 334
54 899
113
Még egy rajz bár nem tudom mennyire pontos:
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/8/0/5/7/9/a3074109-187-pak-fa.jpg?d=1266724006
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
anno amikor találgattunk, hogy hogy gondolják ezt a ruszkik, hogy direkte "átlátni" a hajtóművön akkor lett ez a Super Hornet féle kompresszor lapát eltüntető dolog linkelve. Megoldhatják így csakhát ez vhogy nem az ideális megoldás, de ettől még müködik ld Super Hornet.

Engem ami most izgat, hogy az oroszok által 5gen hajtóműnél az alak fog e változni, mert a jelenlegi kályhacső a vége pl szintén nagyon csúnya visszaverő felület.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
A wikin a T-50-re 50+ milliós árcádulát tettek és az FGFA-ra 100 milliósat. Mi a különbség? A fejlesztési programra meg 8-10 milliárd dollárt.
Amúgy meg hogy lehet, hogy egy valahol F-35 vagy akár F-22 kategóriájú gépnél, amit viszonylag kis számban fognak gyártani (egyelőre összesen 250 ha jól emlékszem) 100 milliós árral számolnak? Az F-35 ennél jóval drágább még a tervezett 2000+ rendszeresítendő példányszám mellett is (tudom, van belőle A, B, C, de akkoris), és a programköltsége / fejlesztési költsége is egészen más nagyságrendű.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Nem nagyon lehet rálátni a hajtóművek lapátsorára:
http://afbase.com/files/attach/images/667/961/393/Pak-FA__1400.jpg
http://www.ausairpower.net/VVS/Sukhoi-T-50-PAK-FA-First-Flight-8S.jpg
Ugyanis nem egyenes vonalú az egész csatorna, két irányba is "terpeszt", + ott vannak az álló lapátok.

Akkor csak létezik az a ív a légbeömlő járatban, ami eltakarja a hajtóműlapátokat a radarsugarak elől.


anno amikor találgattunk, hogy hogy gondolják ezt a ruszkik, hogy direkte "átlátni" a hajtóművön akkor lett ez a Super Hornet féle kompresszor lapát eltüntető dolog linkelve. Megoldhatják így csakhát ez vhogy nem az ideális megoldás, de ettől még müködik ld Super Hornet.

Engem ami most izgat, hogy az oroszok által 5gen hajtóműnél az alak fog e változni, mert a jelenlegi kályhacső a vége pl szintén nagyon csúnya visszaverő felület.

Amúgy ez miért nem ideáls megoldás és mi lenne az ideális megoldás, ha nem ez?
A hajtómű végét csak becsomagolják ha lejárnak a betervezett tesztek, addig lehet ha nem tartják fontosnak vagy valami érdekességet találtak ki amit nem akarnak még megmutatni.

Az 5. gen hajtómű mitől 5. gen? Nem aza lényege, hogy minél erősebb, minél takarékosabb, minél könnyebb és minél megbízhatóbb legyen? Itt is miért kell generációzni?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 324
76 959
113
v

Az nem olyan durva S mint a Rpatornál pl.Kb így kell elképzelni:
http://img854.imageshack.us/img854/8861/e2gm.jpg

Amúgy a BlackWidow nak is ilyen volt a szívócsatornája mégsem volt baj a lopakodó képességgel(L sávban még jobb is volt mint a Raptor):
http://img203.imageshack.us/img203/5299/axau.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 324
76 959
113
Az nem olyan durva S mint a Rpatornál pl.Kb így kell elképzelni:
e2gm.jpg


Amúgy a BlackWidow nak is ilyen volt a szívócsatornája mégsem volt baj a lopakodó képességgel(L sávban még jobb is volt mint a Raptor):
axau.jpg