1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 28..

  1. Roni

    Roni Well-Known Member

    Csak hozom a színvonalat Báttya:cool:
     
  2. Roni

    Roni Well-Known Member

  3. Roni

    Roni Well-Known Member

    Szép meg jól néz ki de de ha az f-35 fejlettebb mint az f-22 és ha belegondolunk hogy ez a gép még az f-22 szolgáltba állításakor se volt sehol akkor égbekiáltó a lehet az aviónikai lemaradás az f-35-öz képest

    [​IMG]
     
    Capslock27 and zotyek78 like this.
  4. Roni

    Roni Well-Known Member

  5. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hm, hm.
     
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Éppen ezért mi van ha a Szu-57 harcászati rendszereinek tervezésekor már nem a Raptor, hanem az F-35 elleni harctevékenységet tartották szem előtt Ivánék?!!
     
    fip7 likes this.
  7. Roni

    Roni Well-Known Member

    Remélem rajta vannak :p. Az 5 gen sorában amiket eddig láttunk az f-22 es a szu-57 a legszebb.
     
  8. Roni

    Roni Well-Known Member

  9. boki

    boki Well-Known Member

    Mihail Sztrelec a Szu-57 főkonstruktőrének legutóbbi nyilatkozata szerint a Szu-57 már az elejétől többfeladatú gépnek volt tervezve, míg az F-22 csak a légifölény megszerzésére(később integrálták a levegő-föld rakétákat) az F-35 pedig a szárazföldi csapásmérésre.
    Részletes elemzés, mik a Szu-57 harci előnyei az amerikai gépekkel szemben.

    https://militarywatchmagazine.com/a...sian-fighter-can-beat-america-s-f-22-and-f-35
     
  10. migfun

    migfun Well-Known Member

    Az biztos, hogy a két amerikai típusnak egy előnye van, léteznek sorozatgyártott, használható formában... :cool:
     
  11. Fade

    Fade Well-Known Member

    Amikor a Su-57 főkonstruktőre is a prolinak való PR/Agitprop maszlagot tolja ott vmi nagy gáz van...
     
  12. koppany

    koppany Well-Known Member

    Amíg az oroszoknak van mindent ütő kártyájuk, nincs jelentősége az F-22 és F35-ős gépeknek.
     
    gacsat likes this.
  13. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
     
    fip7, endre, migfun and 5 others like this.
  14. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Na jó, de amikor az F-22 program (ATF) elindult 1986-ban, akkor az oroszok is éppen ugyancsak egyfeladatú vadászgépeket (MiG-29, Szu-27) kezdtek rendszerbe állitani.
    Másrészt az oroszok a maguk 5.gen. programjával most járnak ott, ahol az F-22 fejlesztés 1995-96 körül járt, igy van itt egy 20-25 év lemaradás
    .
    Az ilyen főkonstruktőri szövegről mindig az jut eszembe, hogy az Il-102 főkonstruktőre is szentül hitt az igazában, remélem, itt nem ez a helyzet.... :)
     
    Bleroka likes this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    "High manoeuvrability is not the key requirement for the jets produced by Western countries"

    Kb. eddig a balfasz kijelentésig olvastam. Tovább nem. PR szar az egész. Tényleg nem tudom, hogy sírni vagy rögöni kellene ezen. Ez a gyök2 plebsnek szól.
     
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mit toljon?Ez nem amerikai progtam semmi sem nyilvános.
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

    Sztrelec nyilatkozata belső, tehát orosz olvasóknak szól , amit a MW kiegészít saját elemzéssel.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Leszarom, hogy kinek mondja. A baromság az baromság. Pont.
     
    endre, formosa1 and Roni like this.
  19. boki

    boki Well-Known Member

    Két gépen dolgoztak, a Berkuton és a MiG-1.44-en. Aztán jött egy vágás-a SZU felbomlása. Megszünt egy ország,annak védelmi-uipari komplexuma, a háttéripar, tervezőirodák., pénzhiány ...stb. Szinte a 0-ról indulni. Természetes, hogy volt lemaradás...
     
    sidewinder12, fip7 and ogretankHU like this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A MiG 1.44 és a Szuhoj Sz-32 minden tekintetben az YF-22 és YF-23-as koncepciók riválisa volt. Nem az F-22-esé.
    A PAK-FA egy sajátos valami, az F-22 és az F-35 között, de a konstrukcióra rányomta a bélyegét az örökös olcsósítás. Most viszont próbálják rendszerek szintjén kiemelni a gépet úgy, hogy a sárkány nem módosul, maximum pár elem anyaga. Az alacsony észlelhetőség szintje meg sem közelíti az amerikai gépekét, tehát próbálnak avionikai oldalról előzni, de ez nekik a legnehezebb.

    Személyes magánvéleményem, hogy a belső fegyvertér el lett elcseszve. Nem a hosszanti osztottságával, nem is a hosszával van gond, hanem a szélességével és a mélységével.
    Ha a fegyvertér síkja leérne a szívócsatornák síkjáig, akkor a kétfelé nyíló ajtók zsanérozása a szívócsatornáktól indulhatna, jóval nagyobb felülettel és szilárdsággal. Így pont elférne rajtuk is egy-egy indítósín, mint az F-35-nél és a fegyvertérben is két-három, amivel szemben rázáródna.
    Most nem elég mély a fegyvertér, hogy két szinten lehessen fegyvereket, elsősorban a kisebb átmérőjű rakétákat tárolni, de nem is célszerű. Ha ugyanis az alsó nem indul be, blokkolja a felette levőt is. Ezt a 35-ösnél úgy játszották ki, hogy az ajtóra is szereltek indítót, amiről vagy elindul a fegyver, vagy nem, de nem blokkolja a bentlévőt.

    A Szu-57-es fő fegyverterei, ellentétben az amerikai gépekkel, vagy a kínaival, különös módon, nem a törzs legvastagabb, hanem a legvékonyabb keresztmetszténél vannak.
    Azt sosem értettem, hogy ezt a térészt miért nem hagyták meg az üzemanyagnak és miért nem alá építették be a rekeszeket. Szélesebb, masszívabb ajtókkal, lapos, egybefüggő törzsalsórésszel, mint a MiG 1.44-nél, vagy a Berkutnál, hogy házon belüli példánál maradjak.
     

Ezen oldal megosztása