Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 933
6 319
113
Szép meg jól néz ki de de ha az f-35 fejlettebb mint az f-22 és ha belegondolunk hogy ez a gép még az f-22 szolgáltba állításakor se volt sehol akkor égbekiáltó a lehet az aviónikai lemaradás az f-35-öz képest

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 535
3 411
113
Szép meg jól néz ki de de ha az f-35 fejlettebb mint az f-22 és ha belegondolunk hogy ez a gép még az f-22 szolgáltba állításakor se volt sehol akkor égbekiáltó a lehet az aviónikai lemaradás az f-35-öz képest

Szép meg jól néz ki de de ha az f-35 fejlettebb mint az f-22 és ha belegondolunk hogy ez a gép még az f-22 szolgáltba állításakor se volt sehol akkor égbekiáltó a lehet az aviónikai lemaradás az f-35-öz képest

Hm, hm.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Szép meg jól néz ki de de ha az f-35 fejlettebb mint az f-22 és ha belegondolunk hogy ez a gép még az f-22 szolgáltba állításakor se volt sehol akkor égbekiáltó a lehet az aviónikai lemaradás az f-35-öz képest

Éppen ezért mi van ha a Szu-57 harcászati rendszereinek tervezésekor már nem a Raptor, hanem az F-35 elleni harctevékenységet tartották szem előtt Ivánék?!!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 933
6 319
113
Remélem rajta vannak :p. Az 5 gen sorában amiket eddig láttunk az f-22 es a szu-57 a legszebb.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 316
30 304
113
Éppen ezért mi van ha a Szu-57 harcászati rendszereinek tervezésekor már nem a Raptor, hanem az F-35 elleni harctevékenységet tartották szem előtt Ivánék?!!

Mihail Sztrelec a Szu-57 főkonstruktőrének legutóbbi nyilatkozata szerint a Szu-57 már az elejétől többfeladatú gépnek volt tervezve, míg az F-22 csak a légifölény megszerzésére(később integrálták a levegő-föld rakétákat) az F-35 pedig a szárazföldi csapásmérésre.
Részletes elemzés, mik a Szu-57 harci előnyei az amerikai gépekkel szemben.

https://militarywatchmagazine.com/a...sian-fighter-can-beat-america-s-f-22-and-f-35
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
2 875
958
113
Amikor a Su-57 főkonstruktőre is a prolinak való PR/Agitprop maszlagot tolja ott vmi nagy gáz van...
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
803
815
93
Mihail Sztrelec a Szu-57 főkonstruktőrének legutóbbi nyilatkozata szerint a Szu-57 már az elejétől többfeladatú gépnek volt tervezve, míg az F-22 csak a légifölény megszerzésére(később integrálták a levegő-föld rakétákat) az F-35 pedig a szárazföldi csapásmérésre.
Részletes elemzés, mik a Szu-57 harci előnyei az amerikai gépekkel szemben.

https://militarywatchmagazine.com/a...sian-fighter-can-beat-america-s-f-22-and-f-35
.
.
Na jó, de amikor az F-22 program (ATF) elindult 1986-ban, akkor az oroszok is éppen ugyancsak egyfeladatú vadászgépeket (MiG-29, Szu-27) kezdtek rendszerbe állitani.
Másrészt az oroszok a maguk 5.gen. programjával most járnak ott, ahol az F-22 fejlesztés 1995-96 körül járt, igy van itt egy 20-25 év lemaradás
.
Az ilyen főkonstruktőri szövegről mindig az jut eszembe, hogy az Il-102 főkonstruktőre is szentül hitt az igazában, remélem, itt nem ez a helyzet.... :)
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 363
35 630
113
Mihail Sztrelec a Szu-57 főkonstruktőrének legutóbbi nyilatkozata szerint a Szu-57 már az elejétől többfeladatú gépnek volt tervezve, míg az F-22 csak a légifölény megszerzésére(később integrálták a levegő-föld rakétákat) az F-35 pedig a szárazföldi csapásmérésre.
Részletes elemzés, mik a Szu-57 harci előnyei az amerikai gépekkel szemben.

https://militarywatchmagazine.com/a...sian-fighter-can-beat-america-s-f-22-and-f-35

"High manoeuvrability is not the key requirement for the jets produced by Western countries"

Kb. eddig a balfasz kijelentésig olvastam. Tovább nem. PR szar az egész. Tényleg nem tudom, hogy sírni vagy rögöni kellene ezen. Ez a gyök2 plebsnek szól.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 316
30 304
113
"High manoeuvrability is not the key requirement for the jets produced by Western countries"

Kb. eddig a balfasz kijelentésig olvastam. Tovább nem. PR szar az egész. Tényleg nem tudom, hogy sírni vagy rögöni kellene ezen. Ez a gyök2 plebsnek szól.

Sztrelec nyilatkozata belső, tehát orosz olvasóknak szól , amit a MW kiegészít saját elemzéssel.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 316
30 304
113
Na jó, de amikor az F-22 program (ATF) elindult 1986-ban, akkor az oroszok is éppen ugyancsak egyfeladatú vadászgépeket (MiG-29, Szu-27) kezdtek rendszerbe állitani.
Másrészt az oroszok a maguk 5.gen. programjával most járnak ott, ahol az F-22 fejlesztés 1995-96 körül járt, igy van itt egy 20-25 év lemaradás

Két gépen dolgoztak, a Berkuton és a MiG-1.44-en. Aztán jött egy vágás-a SZU felbomlása. Megszünt egy ország,annak védelmi-uipari komplexuma, a háttéripar, tervezőirodák., pénzhiány ...stb. Szinte a 0-ról indulni. Természetes, hogy volt lemaradás...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 710
23 103
113
A MiG 1.44 és a Szuhoj Sz-32 minden tekintetben az YF-22 és YF-23-as koncepciók riválisa volt. Nem az F-22-esé.
A PAK-FA egy sajátos valami, az F-22 és az F-35 között, de a konstrukcióra rányomta a bélyegét az örökös olcsósítás. Most viszont próbálják rendszerek szintjén kiemelni a gépet úgy, hogy a sárkány nem módosul, maximum pár elem anyaga. Az alacsony észlelhetőség szintje meg sem közelíti az amerikai gépekét, tehát próbálnak avionikai oldalról előzni, de ez nekik a legnehezebb.

Személyes magánvéleményem, hogy a belső fegyvertér el lett elcseszve. Nem a hosszanti osztottságával, nem is a hosszával van gond, hanem a szélességével és a mélységével.
Ha a fegyvertér síkja leérne a szívócsatornák síkjáig, akkor a kétfelé nyíló ajtók zsanérozása a szívócsatornáktól indulhatna, jóval nagyobb felülettel és szilárdsággal. Így pont elférne rajtuk is egy-egy indítósín, mint az F-35-nél és a fegyvertérben is két-három, amivel szemben rázáródna.
Most nem elég mély a fegyvertér, hogy két szinten lehessen fegyvereket, elsősorban a kisebb átmérőjű rakétákat tárolni, de nem is célszerű. Ha ugyanis az alsó nem indul be, blokkolja a felette levőt is. Ezt a 35-ösnél úgy játszották ki, hogy az ajtóra is szereltek indítót, amiről vagy elindul a fegyver, vagy nem, de nem blokkolja a bentlévőt.

A Szu-57-es fő fegyverterei, ellentétben az amerikai gépekkel, vagy a kínaival, különös módon, nem a törzs legvastagabb, hanem a legvékonyabb keresztmetszténél vannak.
Azt sosem értettem, hogy ezt a térészt miért nem hagyták meg az üzemanyagnak és miért nem alá építették be a rekeszeket. Szélesebb, masszívabb ajtókkal, lapos, egybefüggő törzsalsórésszel, mint a MiG 1.44-nél, vagy a Berkutnál, hogy házon belüli példánál maradjak.