1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 28..

  1. Roni

    Roni Well-Known Member

    Ezek a dolgok 2024re lesznek kész ahogya cikkben is benne van. Ezek távolabb vannak az 5 gen rendszeresitesetol mint eddig gondoltam
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Nem. Ez külön vonal. Folytatódik a megrendelt gépek gyártása- ú.n. első szakasz gépei. Természetes dolog, hogy mióta először felszállt a Szu-57 fejlődött a tudomány, technika, elektronika és kifejlesztettek új "dolgokat" a géphez, amiket beépítenek a modernizált verzióba majd letesztelik 2024-ig. Ha minden jól vizsgázik 2025-től már a modernizált (2. szakasz gépe) gépeket gyárthatják.
    Egyébként hasonló fejlődési-tesztelési szakasz mint a Szu-34-nél volt.
     
    fip7, endre and nyugger like this.
  3. boki

    boki Well-Known Member

  4. koppany

    koppany Well-Known Member

    Egyszer már belerokkant a Szovjetunió egy örült fegyverkezési versenybe, az oroszok nem követik el ezt a hibát senki kedvéért.
    Nem hajtja senki őket, maximum te :).
     
    szegcsab, endre, vata and 4 others like this.
  5. Roni

    Roni Well-Known Member

    formosa1 likes this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Érthető az indiánok lépése, de csak indián szemmel. Amit az MMRCA tenderen is műveltek, az alapján megy a kommunkáció itt is.
    Ahogy a kínaiak is olyanok a külföldiekkel, hogy az a laikus kívülálló számára első blikkre az ajánlattevő töketlenségnek tűnik (lásd oroszok és Szu-35-ös eladása), úgy az indiaiaknak is megvan a saját, a nyugati kultúrától teljesen műfajidegen stílusuk. Ez a fajta "cigánykodás" az, ami az indiai Szu-57-es esetében is zajlik, aminek amúgy van jogalapja, ez nem is vitás.
    Az igéretekkel ellentétben ugyanis az oroszok nagyon elúsztak a géppel, míg az amerikaiak meg nagyon belejöttek.
    De még ez sem jelenti azt, hogy le lenne mondva a projekt.
     
    Bleroka likes this.
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Plusz ebben a irányváltás dologban benne van masszívan, a saját geopolitikai helyzetük változása is. Gyakorlatilag mostanra ott találják magukat 2 olyan ellenség között, akikkel durva területi vitájuk van, és mindkettő mostanra vezető amerikellenes politikát folytat. Az "ellenségünk ellensége csak a barátunk lehet" elven India nagyon durván elkezdett nyugati és főleg amerikai technikát felhalmozni. Az orosz haverság már sokkal kevesebbet "hoz" nekik.
    Mióta Pakisztán elvesztette az amerikai támogatást és átfordult Kína felé, Indiának csak az USA támogatás lehet kifizetődő.
    Ha még komolyabbra fordul a dili Kínával, akkor villámgyorsan fognak 100-as nagyságrendben F-35-öt rendelni. Ha megtehetik, ha nem...
     
    Bleroka likes this.
  8. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member



    Adhatnának neki Imperiál osztályú csillagrombolókat is attól még csapni való katonák és mégxarabb műszakiak maradnak ! Már látom magam előtt amint reszelgetik meg kalapálják az F35-ösöket , hogy legalább 20% repképes maradjon ! LOL
     
    Roni and therob like this.
  9. boki

    boki Well-Known Member

    fishbed and Nemerson like this.
  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  11. boki

    boki Well-Known Member

    Ha elolvasod a szöveget és megérted, akkor nem teszel fel ilyen kérdést...
     
    Heim likes this.
  12. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    "A gép modernizációjának egyik fő eleme a vezérlőfelületek hidraulikus meghajtásainak elektromos motorokkal történő cseréje lesz, hogy csökkentsék a gép radarok általi észlelhetőségét..."

    Elolvastam párszor, de nem értem.
    Attól hogy a gép testében mi mozgatja a vezérlő felületeket, miért változna a gép radarkeresztmetszete???
    :confused:
     
    endre, svajcibeka, fishbed and 6 others like this.
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Ezen én is fennakadtam, de aztán úgy döntöttem: egyszerű parasztvakítás a sajtónak/hozzá nem értő civileknek. Inaskoromban ezt úgy hívták az idősebb szakik: nyomja a flieger-sódert (oszt vagy igaz vagy nem). Volt olyan felsőbb osztályos nálam idősebb akit a többiek Ezredes-nek hívtak, kérdeztem is hogy talán azért mert ezredes a faterja? Mondták hogy egy fenét, csak minden ezredik szavát lehet elhinni!! :D:p
     
    endre, Rotten878, cinikus and 5 others like this.
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az RCS a belső elrendezéstől is függ,nem véletlen építik be nagyon sok esetben ferdén az AESA radart.
     
  15. boki

    boki Well-Known Member

    A fejlesztőktől, konstruktőröktől kell megkérdezni... Csak jobban ismerik a gépet és annak jellemzőit. :)
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az elektro-szervós mozgatásnak az előnye a magasabb fokú redundancia, az ennek ellenére kisebb tömegű vezérlőhálózat, a precízebb és gyorsabban beavatkozni képes irányfelület működtetés.
    Az RCS érték alakításához szerintem nem sok köze lehet. Mert attól, hogy a fém hidraulika csövek és munkahengerek helyére a burkolat alatt műanyag burkolatú optikai kábelek, meg villanyszervók kerülnek... már nem nagyon fog csökkenni a radar-keresztmetszet. Az F-22-esnél is mezei hidraulika van.
     
    endre, fishbed and emel like this.
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Na ja, mert egy harcigép legelső megerősített törzskerete azért mégse lehet műanyagból, főleg ha arra szerelik fel a "pehelysúlyú" radart az orrkúppal együtt!! Ezt azért elég nehéz lenne máshogyan elrendezni együléses gépen ... :D
     
    endre likes this.
  18. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Hiába, mert bemondásra még személyesen magának a főkonstruktőrnek sem hiszem el, amíg nem tudja számomra érthetően elmagyarázni az okát.
    :cool:
     
    fishbed, endre, Pocok75 and 1 other person like this.
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Van ahol teljesen függőlegesen építik be.
     
  20. emel

    emel Well-Known Member

    Igen, a MÉG NEM AESA radaroknál, ahol a lefelé nézést/sugárzást/célkeresést csak az antenna mozgatásával lehetett megoldani. Ha ott is "hanyattdőlne" az első törzskeret, akkor igencsak szegényes lett volna a radar felderítési/térképezési lehetősége lefelé.
     
    endre likes this.

Ezen oldal megosztása