1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 28..

  1. koppany

    koppany Well-Known Member

    Megint nem értettél meg semmit a leírtakból.
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Nem plusz pénzről van szó, hanem keretről, ami azt jelenti van-e pénz elkülönítve a Szu-57 fejlesztéséhez. A válasz nincs. Oroszok nagyon számoltak az indiai részvétellel és a 8 milliárd USD-vel. Ha ez meg lett volna már rég rendszerben a gép.
     
    sidewinder12 likes this.
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    És mikor ilyeneket én leírok, akkor valaki állandóan megjegyzi, hogy "deugyebárvásárlóerőparitás!!!". Csodák nincsenek.
    Egy ilyen gép kifejlesztése, gyártókapacitás kiépítése horribilis összeg.
     
    gacsat, ladagrant and hunter85 like this.
  4. boki

    boki Well-Known Member

  5. boki

    boki Well-Known Member

    A fenti képhez...

    "A Suhoj Termelési Rendszer fejlesztési programjának keretében a 45. sz. üzemrészben megvalósul egy projekt a Szu-57 sorozatgyártására szolgáló gyártósor felépítésére."

    Megkezdődött a Szu-57 gyártósorának kiépítése.
     
    endre, fishbed and emel like this.
  6. papajoe

    papajoe Well-Known Member

    Valaki össze foglalná, hogy miért akarhatják átalakítani villanyosra a gépet, mármint miben jobb az, mint a már meglévo, mukodo hidraulikus rendszer?
     
  7. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    Egyszerűbb, kisebb, könnyebb, olcsóbb, és a kevesebb fémből készített elem miatt valamelyest csökkenti a kompozit elemeken keresztüli, gép belsejéből jövő radar reflexiót.
     
    papajoe likes this.
  8. laca

    laca Active Member

    Elnézést, ha volt már!
    Piszok jó felvétel, jól lehet látni, hogy dolgoznak a kormányfelületek, főleg érdekes a beömlő előtti mozgó LERX.
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Szu-57-esen minden mozgatható aerodinamikai felület képes szimmetrikusan és aszimmetrikusan is kitérni. Ez utóbbi esetben nem csak ellentétes értelemmel, hanem eltérő mértékben is. Ez minden felületre igaz az LERX-től hátrafelé haladva a belépőélen a szárnyanként két-két flaperonon és a vízszintes vezérsíkokon át az egészében oldalkormányként is funkcionáló függőleges vezérsíkokig bezárólag. Ilyen volt anno, harminc éve a Northrop-McDonnell-Rockwell YF-23-asa is.
    Ezeknél a gépeknél az egész sárkány egy folyamatosan finomhangolt aeroelasztikus aerodinamikai felületként dolgozik, a repülés minden pillanatában.
    A Szu-57-esnél azonban a Szu-30MKI...SzM-hez és a Szu-35Sz-hez hasonlóan a TVC fúvócsövek is ilyen módon mozognak.
     
    sidewinder12, fishbed, endre and 8 others like this.
  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Legfőbb ideje. Nem?
     
  11. laca

    laca Active Member

    Igen, nézve a "produkciót" az embernek már transformers-es érzése támad. Az evolúció a folyamatos alakváltoztatás irányába halad.
    A kérdés az, hogy a lézerfegyver és a precíziós szenzor-rendszerek és -célzás nem teszi-e túlhaladottá az ilyen akrobatikus manőverező képességet?

    Fájdalmas olvasni hogy 30!!! :eek: éve volt az YF-23 (nagy kedvencem, én neki szurkoltam, meg az "örök" vesztes Northropnak)
     
    fishbed, endre, svajcibeka and 3 others like this.
  12. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Visszatér majd 6-odik generációsként, mint az F-22 utódja :)
     
    gacsat, endre, svajcibeka and 2 others like this.
  13. Roni

    Roni Well-Known Member

    Meglehet .A comanche is vissza tér a apache utódaként :) ha az nyer
    [​IMG]
     
  14. laca

    laca Active Member

    Hát én már akkor is előremutatóbbnak gondoltam, mint az YF-22-es. Túl nagy váltás volt ez az USAF-nak talán, akkor is írták, hogy a hagyományosabb kialakítás és a vektorálható fúvócső miatt nyert a 22-es. Persze a lobby részét nem ismerjük a sztorinak :rolleyes:
     
    endre likes this.
  15. laca

    laca Active Member

    Ez nem a Kiowa utódjának akar lenni?
     
  16. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    De. Az Apache utódja elvileg az új nagy sebességű tender győztese lesz (pontosabban annak harciheli változata).
     
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Azért a Northrop távolról sem járt rosszul.
    Látszólag elbukott mindent, hiszen bukta az YF-23-ast, míg a McDonnell-el közös másik projektjüket, mint harmadik opciót a Lockheed X-35 és a Boeing X-32 után már eleve be se választották a JSF tenderbe.
    Ekkor esett meg az, hogy a McDonnell csődöt jelenett és beolvadt a Boeing-be, aki a Lockheed legnagyobb alvállalkozója volt az F-22-es Raptorok gyártásában. De elbukta az X-32-essel a JSF-et. Vagyis a McDonnell egy olyan Boeing-be olvadt bele, amelyiknek előbb csúnyán megvágták a Raptor-bizniszét (ekkor redukálta le a Pentagon kb felére a Raptor flottát), majd elvesztette a következő évszázad első évtizedeinek legnagyobb ügyletét.

    És a Northrop? Azon túl, hogy a hetvenes évek közepén elbukta az YA-9-est, a végén az YF-17 Cobra-t, a fővállalkozó McDD ronda módon (elég szemét pereskedés zajlott ez ügyben) elorozta a szárazföldi bázisú ügyfelek piacát a hajófedélzeti F/A-18-asokkal (a Northrop saját F-18L projektjével szemben), elvesztette az F-20-as Tigershark potenciális piacait a General Dynamics F-16A és későbbi C gépeivel szemben, bukta az ATF tendert, minimálisra redukálták a B-2-esek számát (de a gyártósort és a beszállítókat 100 gépre kellett felkészíteni), a JSF-ig el se jutott...

    ...ma a Lockheed Martin legnagyobb alvállalkozója az F-35-ös programban!
     
    Masztiff, fip7, fishbed and 7 others like this.
  18. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Látom még nem mindig nem sikerült elolvasni és felfogni Oroszország nemzeti biztonsági stratégiáját és katonai doktrínáját. Mert akkor nem írnál ilyen baromságokat. A Tu-160 alapvetően az atomtriád része, vagyis első számú prioritás. A Szu-57 kérdésre pedig Boki leírta a választ. Számoltak az indiaiakkal. Akik viszont megsértődtek, amikor az oroszok inkább nem kértek a "tudásukból" csak a pénzükből. Az indiaiak tudását jól példázza, hogy a franciák nem akarnak nekik Rafale licence gyártási jogot adni, továbbá,hogy a rajtuk kívül öt országban országban használnak TVC rendszerrel szerelt Szu-30-asokat. A többi felhasználótól mégsem olvasni rendszeresen a híreket,hogy ismét leesett egy példány. Mindig csak Indiából.
    Egyébként pedig a "pucér proto" gépek a szíriai háborúban éles harci feladatokat repültek,sikeresen teljesítették is őket.
     
    fip7, cinikus, fishbed and 1 other person like this.
  19. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Élőben hatalmas élmény volt. Ha csak ezt a gépet, meg a szemben épp leszálló Szu-35Sz-t láttam volna repülni, már azért megérte volna kimenni a MAKSZ-ra.
     
    fip7 and fishbed like this.
  20. laca

    laca Active Member

    Hát elhiszem, főleg innen nézve, ahol már emberemlékezet óta nem volt rendes repülőnap:(
     
    fulcrum11 likes this.

Ezen oldal megosztása