Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Egy festés három dologtól mehet tönkre idő előtt:
  • Rossz volt a felület előkészítése és az alapozás - a festék ledobódik a felületről
  • Gyenge a festék anyaga, hamar elporlad, krétásodik - korán kifakul a gép
  • Az üzemeltetés során rendszeresen sérül a felület - foltos a gép
A Szu-27-es család festése hagyományosan gyengébbnek mutatkozott (második kategória), mint a MiG-eké, de ez is megtévesztő. A MiG-ek legendás “teflonszürke” bevonata a MiG-25-ös és 31-es gépeket leszámítva nem volt sokáig a gépeken és nem is nagyon terjedt el. Nálunk és a szovjeteknél voltak 21-esek és 23-asok is egy rövid ideig ezzel a színnel, míg a lengyeleknél és a románoknál csak a 23-asok és csak egy ideig.
A jugóknál a 21-esek kapták ezt a színt, de átfestették őket “helyi” szürkére, ahogy később a csehek a saját MiG-21MFN gépeiket.
Szóval nehéz megmondani, mennyire volt tartós anyag ez a bevonat. A végére a MiG-25-ösök és a 31-esek is csúnyán ki tudtak fakulni.

Az amerikai F-22-esek festése inkább a harmadik csoportba sorolható, mivel a flotta gépeinek felületét nagyon sokat bontogatják, nagyon sok gépen, nagyon sok a felületi javítás. Ez a stealth technológia árnyoldala, de elviekben csak erre a típusra marad jellemző.
Az egykori F-117-es és a B-2-esek másféle bevonattal bírtak, illetve bírnak, ezért más a felületük is.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
A kép lemaradt. :)
270661.jpg
Mindközül számomra ez a legkevésbé szimpatikus kamó, bárhogy hunyorítok, nem tudok rájönni, hogy ez miért is jó így?
Amit nagyon sajnálok, hogy tavaly nem láttam a 053-ast, már csak PR szempontból is rettentően kreatívra sikerült az Ohotnyikos festés:
244530.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
Mindközül számomra ez a legkevésbé szimpatikus kamó, bárhogy hunyorítok, nem tudok rájönni, hogy ez miért is jó így?
Amit nagyon sajnálok, hogy tavaly nem láttam a 053-ast, már csak PR szempontból is rettentően kreatívra sikerült az Ohotnyikos festés:
244530.jpg

Idén is mész?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Dehogy, fel sem merült, főleg a jelenlegi helyzetben.
Talán jövőre megpróbáljuk a MAKS-ot még egyszer, de valahogy átkommandózva a folyó túlpartjára.
.
.
Egyébként van utazási iroda, ami szervez MAKS-ra utat? Amikor korábban voltam MAKS-on, akkor még az "1000 út utazási iroda" csinálta, nagyon jó élmény volt, moszkvai városnézés is volt benne, Monyinóban is volt egy jó program, jó volt a szállás, minden a helyén volt, de pl náluk már nem látok MAKS szervezést egy ideje.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 868
113
HMD? Nagy kijelző(f35) hasonló? Új generációs k74m2? Tetszik nem tetszik mev most sem láttuk ezeket.