1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 28..

  1. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Vadriaszto sip. :p
     
    Lord Gazember, misinator and emel like this.
  2. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Média: Az amerikai F-22 műszaki megoldását lemásolták a Su-57-e

    [​IMG]

    Az oroszok az ötödik generációs Su-57 vadászgép fejlesztése közben lemásolták a az amerikai F-22 egyik műszaki megoldását- írja az EurAsian Times indiai internetes kiadvány.


    A Su-57 először 2010 januárjában repült. Azóta a szakértők arra kíváncsiak, mennyire teljes és integrált a kialakítása.

    Az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériuma 2020 márciusában egy videót tett közzé, amely bemutatja, ahogy a fedélzeti fegyvertároló rekeszéből Su-57 egy rakétát indít el . Ezek a felvételek nagy érdeklődést váltottak ki a szakemberek körében.



    A Su-57 négy fegyver tároló ponttal rendelkezik. Két kicsi a szárnyak tövében, pár nagyobb pedig a törzs alján található.

    [​IMG]

    Az Aviationist bízik abban, hogy Oroszország új rakétákat fejleszt ki, amelyek elférnek a Su-57 rekeszekben a szárnyak alatt. Megjegyezték, hogy a rakéta gyors indítása a rekeszből alapvető fontosságú egy modern vadászgép számára. Ehhez azonban meglehetősen összetett mechanizmusra van szükség.

    Az F-22 speciális mechanizmussal rendelkezik, amellyel az AIM-9 rakétát elindítja a szárny alatti rekeszből. A média szerint ezt a mechanizmust másolták le az oroszok.

    [​IMG]

    Szakértők megjegyezik, hogy még senki sem látta a Su-57 "titkos rakétatartójának" kinyitását. Ugyanakkor az amerikaiak ezt már többször is demonstrálták.
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ekkora baromságot.
     
    fip7, papajoe, svajcibeka and 3 others like this.
  4. Roni

    Roni Well-Known Member


    Ezt aláírom hogy tényleg az ! Saját szellemei tudás a gép, de le is vannak vele maradva . 2025 az még nagyon messzi van.
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Gyerekek, senki ne szóljon a médiának, hogy egy "szupertitkos és bonyolult" szerkezet már az 50-es években létezett.
    F-102 és AIM-4
    [​IMG]
    Eszemfaszom megáll mire képes a média...
     
    endre, fip7, notaricon and 8 others like this.
  6. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Hát még arra mit mondtál volna ha az eredeti orosz szöveget (ami szó szerint átvette az eredeti cikket) szó szerint fordítottam volna le,amely szerint a Szu-57-l az F-22-s "legfontosabb harci rendszerét"másolták le:):)
     
  7. boki

    boki Well-Known Member

  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    És nem kellett december 31-ig várni vele.
     
    fishbed, endre and emel like this.
  9. Roni

    Roni Well-Known Member


    Kis optimista :DDe lehet hogy ennek is csak a lezuhanásáról fogsz fotót látni .
     
  10. emel

    emel Well-Known Member

    Dec. 31 táján már a következő példány fog felszállni ... ;):D
     
  11. koppany

    koppany Well-Known Member

    Megint megfogtad a komment lényegét, szokás szerint.
     
    ogretankHU, ghostrider and endre like this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Sikeresen teljesítette az első felszállást-repülést, ami azt jelenti, hogy le is szállt. :)
     
    fishbed likes this.
  13. Roni

    Roni Well-Known Member

    Idén csak 1 d kapnak jövőre 2-őt

    Ezzel nem lett volna semmi baj ha nem lett volna a 2022-es proto felszállása .Mert ezzel 11 éves ptrotókból mennek újabb protóba .
    Azzal volt mindenki hogy a széria gépből már csak a 30 hajtómű hiányzik .Erre bedobják hogy avionika HMD új fegyverek stb lesz majd csak az új 2024-e gépbe .
     
  14. boki

    boki Well-Known Member

    Látom nem érted a Szu-57 fejlesztés algoritmusát.

    Amiről írtál az már a Szu-57M lesz, amit letesztelnek az új fejlesztésekkel/rendszerekkel 2025-ig (akkorra meg lesz a 30-as hajtómü is) Addig legyártanak 14 darab Szu-57 gépet Al-41F-1 -el.
    A tudomány, technika állandóan fejlődik.
     
    fishbed and endre like this.
  15. altx

    altx Well-Known Member

    itt bokinak is meg roninak is van igaza.

    a ruszkik mar 1000x megvaltoztatak a dumat errol a geprol..

    egyszer igy lesz, aztan ugy lesz, az utan meg amugy lesz, aztan jonnek a nagy media cikkek hogy hu de fasza a gep meg stb..aztan meg par nap mulva hogy hoppa, vminek a fejlesztese kesik es majd ki tudja mikor lesz meg.

    en megertem a ruszkikat, nincs love, a repcsi nem prioritas (pedig kellene hogy az legyen, le vannak maradva), sok minden nem kesz meg most is hozza..es igy sajat tempoban dolgoznak.

    de akor ne olvasunk marketing okorsegeket rola hogy kirepul a galaxisbol egy olyan gep ami meg messzi van ahoz hogy be legyen fejezve.

    Lehet egyszer ez egy nagyon jo gep lesz..de egyszer, ha meglesz minden ami kell hozza (uj hajtomu/fegyverek stb).

    amugy ezen az elso szeriagepen (amaz leeset, mostma ez az elso) Aesa radar van vagy vmi Pesa?
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Pár újabb infó:

    Eddig én is mindenhol azt írtam, amit idáig mindenhol olvastam, hogy a Szu-35Sz (és a leendő Szu-30SzMD) gépek AL-41F-1Sz hajtóműve, illetve a Szu-57-es protó-, nullszéria és első széria gépeinek AL-41F-1 hajtóművei már digitális FADEC rendszerrel vannak ellátva.
    Ez, mint legutóbb számomra kiderült, nem igaz, csak terv volt.
    Az igaz ugyan, hogy a komplett hajtómű vezérlés (tolóerő, illetve önmagában a fordulatszám és a TVC) teljesen bele van integrálva a repülőgépek kormányvezérlő rendszerébe, de ennél nagyobb bravúr, hogy mindez kissé fából vaskarika módon történt.
    A fenti gépek mindegyike természetesen digitális FbW rendszerrel van szerelve, de a hajtóművek ezzel szemben egy hibrid, analóg elektromos vezérléssel dolgoznak, feszültségimpulzusos megoldással, ami a tüzelőanyag mennyiségét (fordulatszámot és az utánégetés nagyságát) és a mozgatható állólapátokat vezérli-szabályozza, illetve a fúvócsövet mozgatja (keresztmetszet változtatás és mozgatás).
    Ez a rendszer van ellátva egy analóg-digitális konverterrel és mivel nem is olyan gyors és kifinomult a beavatkozása, mint a teljesen digitálissal lehetne, így a fenti hajtóművek mindegyike korlátozásokkal került sorozatgyártásra és rendszeresítésre.

    Az alkalmazott technológiák (növelt belépő keresztmetszet, levegőátfutás, sűrítési viszony, gázhő) miatt ugyanis a 117-es hajtómű család eredendően 9200/15500kp statikus tolóerőt tudna, az AL-31F-ekhez képest lényegesen agresszívabb, gyorsabb gázreakció és sokkal kedvezőbb magassági és sebességi karakterisztika mellett.
    Ehhez képest a széria AL-41F-1Sz hajtóművek vissza lettek szabályozva, egyrészt a mindenképpen stabilabb működés, másfelől az előre beígért élettartam miatt.
    Ez a gyakorlatban “csak” 8800/14200kp-ot jelent, ami a gépnek jó, de a Szu-35Sz esetében pár dolog nem teljesült.
    A 901-es Szu-35BM gép 2009-2010 körül még tudott Mach 1.4-et utánégető nélkül két R-77-es és két R-73-as súlymakettel és ennél többet is ígértek, ezzel szemben a széria Szu-35Sz gépeknél kerülik a hangsebesség átlépését utánégetés nélkül.

    Ugyanakkor, pár hónapja szó volt róla, hogy az UMPO elkezdett kifejleszteni egy közös hajtóművet, ami egyaránt jó lesz a Szu-35Sz, a Szu-30SzMD és meglepetésként a Szu-27SzM3-asoknak is, de nincs kizárva, hogy a körbe bevonják a Szu-34M gépeket is.
    Nos, ami nekem furcsa volt akkor, hogy nem értettem, a többi gép mellé a Szu-35Sz gépeknek minek fejlesztenek hajtóművet?
    Nos, úgy néz ki, hogy a már kint lévő AL-41F-1Sz flotta átépítésével együtt a leendő közös típus az eredeti, 9200/15500kp-os, de digitális vezérlésű, modernizált verzió lesz, így a Szu-35Sz (és a Szu-30SzMD) gépek repülési teljesítménye ténylegesen és lényegesen felül fogja múlni az alap Szu-27-esekét, a nyilvánvaló tömegnövekedés ellenére is.

    És ez mind a Szu-57-esek 30-as hajtóművéből lesz átemelve, ami pedig ennél is jóval nagyobb teljesítményű lesz.
     
    papajoe, misinator, jOkA and 12 others like this.
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Tehát visszafogva tudja azt a SZU-35Sz amit tud?
     
    zolkas likes this.
  18. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    A nincs pénz, nagyon relatív dolog. Van, de nem annyi, mint amennyire szükség lenne. A különböző rendszerek fejlesztése (gyártása) csúszik, azért nem tudnak az eredeti terveknek megfelelő, teljes értékű gépeket összerakni. Azért nézzünk már szét máshol is. Pl. az EUROFIGHTER esetében mit csináltak. Az első széria gépek megjelenésétől számítva hány év után készült el az első teljes értékű gép?
    Az N-036 Bjelka AESA lokátor, csak vissza kellene nézni. Viszont szerintem az M verzióban már az N-050 lesz.
     
    endre, fip7 and fishbed like this.
  19. Roni

    Roni Well-Known Member

    Késhetett ! A gép a hidegháború utáni béke idején készült . Rivális sehol nem volt
     
  20. Redgreg

    Redgreg Well-Known Member

    Khm khm khm. Volt valami f-22. Meg amúgy melyik addigi európai gép lett volna egyenrangú csak a francia svéd vonallal? Vagy a szu 27esekkel?
     
    fip7 and ogretankHU like this.

Ezen oldal megosztása