Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

amos

Member
2015. március 10.
125
16
18
Egy kérdés: van már fotó a második széria példányról? Én sehol nem találok. Illetve egy másik érdekesség: vajon miért nem láthatóak a gépen a lopakodókon szokásos szögvisszaverők?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 930
6 300
113
Mire a szögvisszavero? Mikor majd 2021 kapják meg a lopakodó bevonatot ráadásul eddig csak protók vannak
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 930
6 300
113
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 697
23 033
113
Fiúk! Kik repülik a Szu-57eseket, katonák? És milyen alakulat keretében?
Kb 2012-13 körül repült a PAK-FA programban először a légierőtől egy tesztpilóta, azóta már szerintem ők vannak a programban többségben. De mindettől függetlenül, mind a mai napig a Szuhoj iroda és a KnAAZ gyár saját pilótái is repülik a gépet.
A katonák egyelőre Aktyubinszk repülőterén használják a Szu-57-est, illteve gondolom Dzemgi állományából is jelöltek már ki pilótákat. Ez utóbbi lényegében a KnAAZ gyár saját repülőtere, éles, funkcionális alakulattal, mára már zömmel Szu-35Sz gépekkel szerelve. De az itt szolgálók mellett van a gyárnak is saját pilótája és a tervezőirodának a pilótái is ingáznak Zsukovszkij - Aktyubinsz -Dzemgi háromszögben. És ott van még időnként Szíria.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Illetve egy másik érdekesség: vajon miért nem láthatóak a gépen a lopakodókon szokásos szögvisszaverők?
Amíg csak saját légtérben, a határoktól 1000-2000km-re repülnek addig teljesen fölösleges, akkora távolságból még egy B-52-est se tudnának radarral bemérni. Külföldön még csak Szíriában volt talán max 2 példány, ott meg nyilvánvalóan nem szólóban hanem kötelékben több más géppel (pl. Szu-30) repültek, így elég nehéz bemérni a valódi radar-visszaverődését. Ráadásul ott lehet is hogy voltak rajta szögvisszaverők, olyan közeli Szíriában készült fotóra nem emlékszek, amiről ez eldönthető volna.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Algériának 142 millió USD, de ez már le volt írva.
Csakhogy ez valószínűleg a teljes összeg/gépek darabszáma, viszont ebben biztos szerepel "némi" tartalék-alkatrész (benne hajtóművek), kiképzés, szimulátor vagy annak használata x kiképzési óraszámban, stb. (pl. némi vodka áldomásként az első kiképzett pilóták és műszakiak búcsúestjén ;)).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 697
23 033
113
Az s alkú szívócsatorna nem folytja?Valahogy megoldották a fogyasztást az SH-nál és a Rafalenál is.
A Rafale-ban nincs radar blocker.
Az S alakú szívócsatornának messze nem akkora a fojtó hatása, mint a kompresszor elé betett idegen tárgynak, aminek ráadásul a jégtelenítését is meg kell oldani, meg az se szerencsés, ha a lökéshullámok elérik, vagy mi több, róla válnak le.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 428
21 878
113
A Rafale-ban nincs radar blocker.
Az S alakú szívócsatornának messze nem akkora a fojtó hatása, mint a kompresszor elé betett idegen tárgynak, aminek ráadásul a jégtelenítését is meg kell oldani, meg az se szerencsés, ha a lökéshullámok elérik, vagy mi több, róla válnak le.

Akkor eddig hülyén éltem.Azt hittem abban is van blocker.