Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
6 180
10 467
113
A Rafale-ban nincs radar blocker.
Az S alakú szívócsatornának messze nem akkora a fojtó hatása, mint a kompresszor elé betett idegen tárgynak, aminek ráadásul a jégtelenítését is meg kell oldani, meg az se szerencsés, ha a lökéshullámok elérik, vagy mi több, róla válnak le.

Viszont akkor ez a "rács"ad esetleg valami mechanikai védelmet is a hajtómű számára?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 294
6 850
113



Ettől sivítanak újabban a Szu-57-esek. Komoly ellenállásuk lehet, szerintem fojtják rendesen a hajtóművet, ami majd a fogyasztásban jelentkezhet.
Az új hajtóművek mellett is ez komolyan visszafogja majd a gépet?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 294
6 850
113
Konsztantyin Khmelik is elkészült az idei Sz-57-es Armija 2020 videójával.
Itt repült először a gép bemutatót a radar blockerrel, ami miatt sípol is rendesen. Szerintem magának a bemutató programnak ez az extra “hangeffekt” még külön is jót tett.
Ez a gép valami eszméletlenül gyönyörű!
Engem továbbra is lenyűgöz a számtalan vezérsík kisebb-nagyobb, folyamatos mozgása. Különösen a nagyjából szemből készült felvételeken, a lerx, az egészben mozgó függőleges vezérsíkok és a kisebb felületek "körbe táncolják" a gép törzsét! :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 955
24 016
113
Hosszabb videó a VR alapú, QR kódos 3D adatbáziskezelésről, ami nagyban segíti a Szu-57-es összeszerelését végző operátorok munkáját.
Tekintve, hogy dolgoztam gyártástámogató mérnökként és tervezőmérnökként is, sőt, besegítettem többször is a saját terveim összeszerelésében a soron a munkásoknak, illetve nálunk a GE-ben is voltak kísérletek a VR alapú, illetve a QR-kódos virtuális előszerelésekkel, van fogalmam arról, hogy ez milyen segítség.
Az okos szemüvegekre kivetíthető 1:1-es 3D modell alapján végezni a szerelést (vagy virtuális előszerelés) sokkal gyorsabban kiadja az esetleges ütközéseket, még az alkatrészek (főleg a lehajlítgatott csövezések) elkészítése előtt akár.
Sajnos tudom milyen az, amikor Veresegyházon kell összeszerelni két olyan rendszert, amely közül az egyiket Mexikóban, a másikat Indiában tervezték, nulla kommunikáció mellett. Persze, hogy gond volt.

https://disk.yandex.ru/d/3_Tl3LlQILsGUw/1. HL2 - визуальный контроль. видео наложено с отклонениями.mp4
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 099
23 090
113
Hosszabb videó a VR alapú, QR kódos 3D adatbáziskezelésről, ami nagyban segíti a Szu-57-es összeszerelését végző operátorok munkáját.
Tekintve, hogy dolgoztam gyártástámogató mérnökként és tervezőmérnökként is, sőt, besegítettem többször is a saját terveim összeszerelésében a soron a munkásoknak, illetve nálunk a GE-ben is voltak kísérletek a VR alapú, illetve a QR-kódos virtuális előszerelésekkel, van fogalmam arról, hogy ez milyen segítség.
Az okos szemüvegekre kivetíthető 1:1-es 3D modell alapján végezni a szerelést (vagy virtuális előszerelés) sokkal gyorsabban kiadja az esetleges ütközéseket, még az alkatrészek (főleg a lehajlítgatott csövezések) elkészítése előtt akár.
Sajnos tudom milyen az, amikor Veresegyházon kell összeszerelni két olyan rendszert, amely közül az egyiket Mexikóban, a másikat Indiában tervezték, nulla kommunikáció mellett. Persze, hogy gond volt.

https://disk.yandex.ru/d/3_Tl3LlQILsGUw/1. HL2 - визуальный контроль. видео наложено с отклонениями.mp4

Miért nem lett belőle semmi?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
718
761
93
Ez a gép valami eszméletlenül gyönyörű!
Engem továbbra is lenyűgöz a számtalan vezérsík kisebb-nagyobb, folyamatos mozgása. Különösen a nagyjából szemből készült felvételeken, a lerx, az egészben mozgó függőleges vezérsíkok és a kisebb felületek "körbe táncolják" a gép törzsét! :)
Tenyleg nagyon szép a gép, de mikor fogják tudni megoldani a ruszkik hogy ne kormoljon a hajtómű úgy mint egy húzott 1. 9tdi?? Baromi csúnya és gondolom nem is előnyös..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 955
24 016
113
Tenyleg nagyon szép a gép, de mikor fogják tudni megoldani a ruszkik hogy ne kormoljon a hajtómű úgy mint egy húzott 1. 9tdi?? Baromi csúnya és gondolom nem is előnyös..
Kb úgy füstöl, mint egy F-22-es, vagy F-35-ös. Sőt, az EF Typhoon-t is nyugodtan ideveheted.
Ha azokat el tudod fogadni, akkor ezzel miért van bajod?