Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 640
26 870
113
Nem hivatalos, de igen precíz koncepció, mi és hogyan is férhet el a Szu-57-es belső fegyverterében. Lehet elmélkedni.




 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
215
626
93
Mondjuk ez az idióta, optikailag túlértékelt-túlmagyarázott digit camo az, ami feleslegesen jelent meg, ráadásul a szlovák MiG-29-eseken kívül egyedüliként kerül alkalmazásra, mert rajtuk, kettőjükön kívül senki se hisz benne.
Hetek óta fúrja az agyamat ez a gondolat, mert megesküdtem volna rá, hogy láttam mástól is digit camot. Aztán ma délelőtt beugrot, hogy néhány modernizált ukrán Szu-27-est is ezzel a mintával láttak el, és hogy nekem már volt is hozzájuk szerencsém még a régi szép időkben :

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 640
26 870
113
Hetek óta fúrja az agyamat ez a gondolat, mert megesküdtem volna rá, hogy láttam mástól is digit camot. Aztán ma délelőtt beugrot, hogy néhány modernizált ukrán Szu-27-est is ezzel a mintával láttak el, és hogy nekem már volt is hozzájuk szerencsém még a régi szép időkben :

Ne igen, meg ez is. Én is fotóztam ezt, még Szliácson.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fonak9

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 640
26 870
113
RCS csökkentés? mármint hátulról? nem értem miért. Az a néhány fok ennyit jelentene? Ráadásul a tolóerőnek így van egy olyan komponense, ami nem a gépet tolja hanem a szerkezetét nyomja össze. pl. Raptoron sztem párhuzamos a két hajtómű.
Mármint szemből, a kompresszor felől.
A Raptoron a két hajtómű egymás mellett van, míg a szívócsatornák a törzs két oldalán.
A Hornet-en meg kissé széttart a két hajtómű.

A Szu-57-esnél megvan az az előny, hogy egy hajtómű elállása esetén a függőleges tengely mentén kevesebbet kell kitrimmelni, mivel ez a hossztengelyre szöget bezáró erő a tolóerőaszimmetria ellenében hat, azt gyengíti.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
3 290
2 269
113
Mármint szemből, a kompresszor felől.
A Raptoron a két hajtómű egymás mellett van, míg a szívócsatornák a törzs két oldalán.
A Hornet-en meg kissé széttart a két hajtómű.

A Szu-57-esnél megvan az az előny, hogy egy hajtómű elállása esetén a függőleges tengely mentén kevesebbet kell kitrimmelni, mivel ez a hossztengelyre szöget bezáró erő a tolóerőaszimmetria ellenében hat, azt gyengíti.

De nem veszít tolóerőt azzal, hogy nem hossztengellyel párhuzamosak a hajtóművek?
 

amos

Member
2015. március 10.
139
24
18
Mármint szemből, a kompresszor felől.
A Raptoron a két hajtómű egymás mellett van, míg a szívócsatornák a törzs két oldalán.
A Hornet-en meg kissé széttart a két hajtómű.

A Szu-57-esnél megvan az az előny, hogy egy hajtómű elállása esetén a függőleges tengely mentén kevesebbet kell kitrimmelni, mivel ez a hossztengelyre szöget bezáró erő a tolóerőaszimmetria ellenében hat, azt gyengíti.
Érdekes gondolat, de a szívócsatorna és a blokker nem azért van, hogy a radarhullámok ne tudjanak elérni a hajtómű turbinalapátjaihoz? Ha meg mégis sikerül bejutni, akkor ugyanazon az útvonalon a visszavert hullámok is azonnal kilépnek a szívócsatornán. rosszul gondolom?

Tolóerő veszteség: kb. 3fok tengelytől való eltérésnél mondjuk 100kN esetén kb.5kN tolóerő csökkenés hajtóművenként. Viszont ami eszembe jutott, hogy a tolóerő fordító a végén mégiscsak párhuzamosítani tudja a két gázsugarat,és akkor ez a hatás nincs, valamennyi áramlási veszteség akkor is van az igaz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 640
26 870
113
Érdekes gondolat, de a szívócsatorna és a blokker nem azért van, hogy a radarhullámok ne tudjanak elérni a hajtómű turbinalapátjaihoz? Ha meg mégis sikerül bejutni, akkor ugyanazon az útvonalon a visszavert hullámok is azonnal kilépnek a szívócsatornán. rosszul gondolom?

Tolóerő veszteség: kb. 3fok tengelytől való eltérésnél mondjuk 100kN esetén kb.5kN tolóerő csökkenés hajtóművenként. Viszont ami eszembe jutott, hogy a tolóerő fordító a végén mégiscsak párhuzamosítani tudja a két gázsugarat,és akkor ez a hatás nincs, valamennyi áramlási veszteség akkor is van az igaz.
A kompresszor lapátaira gondoltál.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 217
6 633
113

Az R-77m max 2030-ra lesz elterjedt Vagyis akkor lesz ott ahol most az r-77-1(abból sincs sok) .És ahogy a videoban elhangzik nem fényes az orosz légierő jövője .Anglia izrael japán csak hogy példákat hozzak Mertnemajnekikhezméremőket:oops:
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 490
7 638
113

Az R-77m max 2030-ra lesz elterjedt Vagyis akkor lesz ott ahol most az r-77-1(abból sincs sok) .És ahogy a videoban elhangzik nem fényes az orosz légierő jövője .Anglia izrael japán csak hogy példákat hozzak Mertnemajnekikhezméremőket:oops:
Ez a max 2030 azért vicces. Az R-77-1-ről kb nem is tudtunk, aztán megjelent. Ment a kapnak pár darabot, aztán jött a hír, hogy többezer darabot rendeltek. Az R-77M-ről szintén nem tudtunk, aztán jött a hír, hogy tesztelik. Az oroszok nem az USA, lószart sem tudunk, hogy mit, hogy fejlesztenek. Lehet, hogy elakadnak, lehet, hogy nem lesz pénz, vagy tömegesen megjelenik az új rakéta.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
2 805
4 613
113

Az R-77m max 2030-ra lesz elterjedt Vagyis akkor lesz ott ahol most az r-77-1(abból sincs sok) .És ahogy a videoban elhangzik nem fényes az orosz légierő jövője .Anglia izrael japán csak hogy példákat hozzak Mertnemajnekikhezméremőket:oops:
Erre a békára nem érdemes hallgatni, mert félrebrekeg. Az orosz légierő köszöni szépen nagyon jól megvan, modernizálódik és fejlődik.
Többek között megjelentek a hiperszónikus rakéták, köztük a légiharcrakéták is. A SU57-es sorozatgyártása is elkezdődött, kijöttek egy új könnyű harci géppel Mig 35. A TU160-as szuperszonikus bombázójukat teljesen modernizálva újra gyártják. A teljesség igénye nélkül, csak néhány példát említve.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
10 482
14 731
113

Az R-77m max 2030-ra lesz elterjedt Vagyis akkor lesz ott ahol most az r-77-1(abból sincs sok) .És ahogy a videoban elhangzik nem fényes az orosz légierő jövője .Anglia izrael japán csak hogy példákat hozzak Mertnemajnekikhezméremőket:oops:

Tényleg ne nézz ilyeneket mert ezek után szoktál butaságokat kommentelni.
Összeszámolja a csávó, hogy van kb. 1200 gépük, abból 800 modern, de jaj végük van XD