Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Vagy egy az egyben tudja a gép és a pilotanélküliség az valóban azt jelenti, hogy nincs benne pilóta. A gépben már most is van valamilyen MI és robotpilóta. Ha a kettőt összekötöd akkor a gép képes pilota nélkül is repülni változatlan formában.
Akkor ez inkább a második változat, de akkor a bódén is kell faragni, mert teljesen felesleges a pilótafülke meg bizonyos rendszerek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 342
76 992
113
Akkor ez inkább a második változat, de akkor a bódén is kell faragni, mert teljesen felesleges a pilótafülke meg bizonyos rendszerek.
Felesleges, de max a pilótafülke plexit érdemes leszerelni a katapultülést meg a HUD-ot kikapni aztán lezárni az egészet egy takaró lemezzel. Ennél jobban felesleges buherálni.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Felesleges, de max a pilótafülke plexit érdemes leszerelni a katapultülést meg a HUD-ot kikapni aztán lezárni az egészet egy takaró lemezzel. Ennél jobban felesleges buherálni.
Ennél azért többre van lehetőséged, ha eldöntöd, hogy a pilóta abba soha nem kell beférjen és ennek megfelelően áttervezed az orrát.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 342
76 992
113
Ennél azért többre van lehetőséged, ha eldöntöd, hogy a pilóta abba soha nem kell beférjen és ennek megfelelően áttervezed az orrát.
Látom nem érted. Nem kell semmit csinálni a géppel, hogy képes legyen pilóta nélkül harcolni. Annyi dolgod van, hogy nem ültetsz bele pilótát és kész. Nem kell átépíten vagy bármit csinalni vele. Tehat nincs megkötve a kezed, hogy soha nem ül bele pilóta. Egész egyszerűen ha akarod ül benne ha akarod nem és ehez át sem kell alakítanod.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Látom nem érted. Nem kell semmit csinálni a géppel, hogy képes legyen pilóta nélkül harcolni. Annyi dolgod van, hogy nem ültetsz bele pilótát és kész. Nem kell átépíten vagy bármit csinalni vele. Tehat nincs megkötve a kezed, hogy soha nem ül bele pilóta. Egész egyszerűen ha akarod ül benne ha akarod nem és ehez át sem kell alakítanod.
Olvasd vissza amit fennebb írtam. Van az a pilóta nélküli, amit pilótásra tervezel, de az AI is tudja reptetni vagy akár harcoltatni is majd, meg van az a pilóta nélküli, amit eredetileg is pilóta nélkülinek tervezel (konkrétan nincs benne hely embernek), így lesz egy aerodinamikusabb formád, könnyebb géped, talán kisebb RCS-ed stb, de kizárólag AI tudja reptetni meg harcolni vele.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 342
76 992
113
Olvasd vissza amit fennebb írtam. Van az a pilóta nélküli, amit pilótásra tervezel, de az AI is tudja reptetni vagy akár harcoltatni is majd, meg van az a pilóta nélküli, amit eredetileg is pilóta nélkülinek tervezel (konkrétan nincs benne hely embernek), így lesz egy aerodinamikusabb formád, könnyebb géped, talán kisebb RCS-ed stb, de kizárólag AI tudja reptetni meg harcolni vele.
Okok! De még egyszer mondom, az eddigi kommunikáció alapjan nincs olyan amit csak pilótanélkülinek terveztnek.
 
W

Wilson

Guest
qz9wxo10.jpg
Azt mutatja,hogy 10 F-35-t lőtt le:):)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 903
8 197
113
Azt mutatja,hogy 10 F-35-t lőtt le:):)
Ha jól látom Ő Szergej Bogdan a fő tesztpilótája a Szuhojnak és az itt kommentelők 90% (magamat is beleértve) még arra sem méltó, hogy az egyébként angolul is kiválóan beszélő óriási tudású és tapasztaltú repülőgép-vezetőnekmegszagolja a fingját.. Van akiről nem lehet viccelni, mert integet a közönségnek ... már bocsi.. Egyébként pld. lehetett vele beszélgetni néhány éve LeBourget-n mikor valamelyik modernizált Szu-27 modifikációval repült..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 342
76 992
113
Ha jól látom Ő Szergej Bogdan a fő tesztpilótája a Szuhojnak és az itt kommentelők 90% (magamat is beleértve) még arra sem méltó, hogy az egyébként angolul is kiválóan beszélő óriási tudású és tapasztaltú repülőgép-vezetőnekmegszagolja a fingját.. Van akiről nem lehet viccelni, mert integet a közönségnek ... már bocsi.. Egyébként pld. lehetett vele beszélgetni néhány éve LeBourget-n mikor valamelyik modernizált Szu-27 modifikációval repült..
Azért ezzel óvatosabb lennék. Természetesen a "repülős közösseg" számara mindentől függetlenül a szakterületén ő egy igazodási pont a tudása alapján, de annak akit kb hidegen hagy a repülés ő csak egy pilóta a sokezer közül. És ezért senki szemrehányást nem tehet senkinek.
 
W

Wilson

Guest
Ha jól látom Ő Szergej Bogdan a fő tesztpilótája a Szuhojnak és az itt kommentelők 90% (magamat is beleértve) még arra sem méltó, hogy az egyébként angolul is kiválóan beszélő óriási tudású és tapasztaltú repülőgép-vezetőnekmegszagolja a fingját.. Van akiről nem lehet viccelni, mert integet a közönségnek ... már bocsi.. Egyébként pld. lehetett vele beszélgetni néhány éve LeBourget-n mikor valamelyik modernizált Szu-27 modifikációval repült..
Sose értettem ezt a fajta hozzáállást már miért ne lehetne viccelődni egy fórumon pl egy ilyen kép kapcsán amellett, hogy elismeri az ember az illető képességeit még a humornak igenis helye van szerintem, elég sok orosz nyelvű haditechnikával és biztonságpolitikával foglalkozó legfőképpen internetes tartalmat olvasok/olvastam és Bogdant elég sok helyen jó humorú emberként írják le,úgy ,hogy valószínűleg nem venné ezt a dolgot rossz néven.Szerintem nem kéne ennyire befeszűlnöd és ezt teljesen jóindulatúan mondom neked, mivel a humor nagyon is fontos dolog az életben.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 616
8 894
113
Ha jól látom Ő Szergej Bogdan a fő tesztpilótája a Szuhojnak és az itt kommentelők 90% (magamat is beleértve) még arra sem méltó, hogy az egyébként angolul is kiválóan beszélő óriási tudású és tapasztaltú repülőgép-vezetőnekmegszagolja a fingját.. Van akiről nem lehet viccelni, mert integet a közönségnek ... már bocsi.. Egyébként pld. lehetett vele beszélgetni néhány éve LeBourget-n mikor valamelyik modernizált Szu-27 modifikációval repült..
A két évvel ezelőtti MAKSZ-on emlékszem,ahogy bemondták, hogy Mihail Beljajev oszt aláírásokat az autogrammosztó helyen, de nem jutottam el odáig.Neki akkor nem kellett repülnie, mivel még a csütörtöki üzleti napon leesett egy alkatrész a MiG-35-ről a bemutató közben. Emiatt a közönségnapokon(péntek, szombat, vasárnap) nem engedték repülni. Akit többször is láttam a közönség között "elvegyülni", az Andrej Voropajev volt, a Jakovlev cég berepülőpilótája. Ahányszor láttam, mindig legalább 2-3-an mentek vele/utána a nézők közül. Más tesztpilótával nem találkoztam,csak repülni láttam őket.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 059
113
A két évvel ezelőtti MAKSZ-on emlékszem,ahogy bemondták, hogy Mihail Beljajev oszt aláírásokat az autogrammosztó helyen, de nem jutottam el odáig.Neki akkor nem kellett repülnie, mivel még a csütörtöki üzleti napon leesett egy alkatrész a MiG-35-ről a bemutató közben. Emiatt a közönségnapokon(péntek, szombat, vasárnap) nem engedték repülni. Akit többször is láttam a közönség között "elvegyülni", az Andrej Voropajev volt, a Jakovlev cég berepülőpilótája. Ahányszor láttam, mindig legalább 2-3-an mentek vele/utána a nézők közül. Más tesztpilótával nem találkoztam,csak repülni láttam őket.
Én Kvocsurral és Pável Vlaszovval “találkoztam” még 2007-ben.
Mondjuk úgy, hogy ültem egy sörsátor asztalánál és Kvocsur odaült az asztal végére sörözni. Jöttek is az autogram kérők.
Amúgy ez már a repülése után volt. Vlaszov meg csak mellettem állt.
Ennyi :)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 650
55 285
113
Szu-57 bemutatórepülés 2021.07.22.
Gondolom a 0:06-nál megjelenő majd 0:13-nál eltűnő kis drón totál szabályosan van a légtérben... Vajon mennyire rohadna rá a műanyaglakat a kezelőjére,ha valami miatt ütközés következne be?
Nem az csinàlta a hivatalos felvèteleket?
Lenyügöző!
Megis mindig egy jelenet jut eszembe az egyik Indiana Jones filmből. Indiana Jones menekül egy egyiptomi piacon, nagyban üldözik a vad arabok. Egyszer csak előtte áll egy arab es mindenféle figuràkat csinàl egy borotvaéles szablyával.
Jones nézi, aztàn egyszerűen lelövi És menekül tovább.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 059
113
Újabb szériagép építés alatt. A sárga alapozó alu ötvözetet sejtet, mégpedig ott is, ahol a tavaly decemberben átadott második “első” szériagépen még ugyanúgy kompozit borítás volt.
Költségcsökkentésnek ez talán sovány, technikailag nem tudom, hogy ez egyszerűbb-e, de változtattak, az biztos.
Ez vajon az észlelhetőséget hogyan befolyásolhatja?


162712677987325746.jpg


Ez volt a tavalyi gép:


270533.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 342
76 992
113
Újabb szériagép építés alatt. A sárga alapozó alu ötvözetet sejtet, mégpedig ott is, ahol a tavaly decemberben átadott második “első” szériagépen még ugyanúgy kompozit borítás volt.
Költségcsökkentésnek ez talán sovány, technikailag nem tudom, hogy ez egyszerűbb-e, de változtattak, az biztos.
Ez vajon az észlelhetőséget hogyan befolyásolhatja?


162712677987325746.jpg


Ez volt a tavalyi gép:


270533.jpg
Ott is sárga ahol radarnak kell lennie a szárnyakon.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 819
7 231
113
Újabb szériagép építés alatt. A sárga alapozó alu ötvözetet sejtet, mégpedig ott is, ahol a tavaly decemberben átadott második “első” szériagépen még ugyanúgy kompozit borítás volt.
Költségcsökkentésnek ez talán sovány, technikailag nem tudom, hogy ez egyszerűbb-e, de változtattak, az biztos.
Ez vajon az észlelhetőséget hogyan befolyásolhatja?


162712677987325746.jpg


Ez volt a tavalyi gép:


270533.jpg
Nekem inkább úgy tűnik, hogy a tavalyi kép egy teljesen másik fázisban lévő gépet ábrázol, ahol a festés nagy része már a helyén van. Nézd a vezérsíkokat, az első képen alapozó, a másodikon már az álcaminta is rajta van, talán csak valamit átszerelnek rajta azért vannak leszedve a panelek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 059
113
Nekem inkább úgy tűnik, hogy a tavalyi kép egy teljesen másik fázisban lévő gépet ábrázol, ahol a festés nagy része már a helyén van. Nézd a vezérsíkokat, az első képen alapozó, a másodikon már az álcaminta is rajta van, talán csak valamit átszerelnek rajta azért vannak leszedve a panelek.
Lehet abban igazság, amit írsz. A tavaly készült képen a felület mindehol teljesen egyenletes, a panelek közt semmilyen árnyalatbeli eltérés sincsen. Ez tehát nem az anyaga, hanem egyfajta egységes bevonat lehet. Még a festés előtt. Azaz, a tavalyi gép is ugyanígy "sárga" lehet helyenként.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell