Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
screen11.png
screen10.png
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 823
81 174
113
A Komszomolszk-na/amuri repülőgépgyárban megkezdődött a repülőgépek összeszerelésének és festésének, valamint a műszaki ellenőrzésnek a kiterjesztett valóság (AR) technológiák alkalmazásával történő kísérleti projektje.
A vállalkozás vezető programozója, Valerij Tyimohin szerint jelenleg ezeket a fejlesztéseket már használják a műszaki ellenőrzéshez, amelynek feladata az esetleges eltérések azonosítása az összeszerelés első szakaszában. Olyan speciális AR -eszközök használatáról beszélünk, amelyek dokumentációt és tippeket jelenítenek meg a repülőgép elemeinek összeszerelése és a vezérlés során.

Egy másik újítás a projektorok használata a repülőgépek pontosabb festéséhez.
- A Szu-57 pixelfestést használ, és nagyon fontos, hogy a festett pixelek ne lépjék túl a határaikat. Technológiánk lehetővé teszi több projektor felszerelését a festők számára kényelmes helyzetben. Rajtuk keresztül a festmény kontúrjai a síkra lesznek kivetítve ” - mondta Valery Tyimohin a TASS -nak.

" AR technológiákat a hadsereg már használja Oroszországban és más országokban. Például az Egyesült Államok kifejlesztett egy rendszert a pilóták légi harcban történő kiképzésére. Szakembereink a kiterjesztett valóság elemeivel ellátott sisakot tesztelnek a Szu-57 pilóták számára; az új technológiáknak elő kell segíteniük a repülőgépek irányítását és célzását."
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
EUBpW4IWsAAitzs.jpg



after analysis, it will be found that if such bubbles appear on the cockpit cover that has just left the factory, it must be a quality problem.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
365
1 066
93
MAKS 2021 Air show-n,az 054-es számú gép leszállás után elég feltűnően füstölt a hajtóműveknél,13 perc 15 másodpercnél.

Remélem Allesmor fórumtárs megszakérti,hogy mit látunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 180
61 059
113
MAKS 2021 Air show-n,az 054-es számú gép leszállás után elég feltűnően füstölt a hajtóműveknél,13 perc 15 másodpercnél.

Remélem Allesmor fórumtárs megszakérti,hogy mit látunk.
Az oroszoknál idáig csak a Szu-57-esnél láttam ilyet, de például az F-18-asnál lehet megfigyelni hasonlót:


A Hornet-nél ez a másodlagos (víz-levegő) hőcserélőből, az elsődleges hőcserélőn keresztül vezetett forró levegő által kifújt gőz. Az elsődleges hőcserélő csak levegővel működik és a hajtómű kompresszoráról kapja a levegőt.
Csak a földön látni ezt a gőzkifújást. Nem a hajtómű specialitása, hanem a gépé, így az F404-eshez nagyon hasonló RM12-essel szerelt Gripen-en ilyet nem látni.

Gyanítom, hogy a Szu-57-esen is valami hasonló lehet. Érdekes azonban, hogy a Hornet-el ellentétben itt ez a jelenség pont, hogy nem a gázadásnál, hanem éppen, hogy a stabil földi alapjáratnál jelentkezik.
Minden esetre az biztos, hogy az AESA radaros Szu-57-esen valamiféle komplex hőcserélőnek lennie kell.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 140
113
Amúgy az Eurofighter életütjával mennyire vagy tisztában?
Vagy bármelyik harci gépével?
1986-ban kezdték fejleszteni.
1994-ben repült először.
2003 az első "sorozat gyártott" példány aminek kb. annyi harci képessége van, mint a MIG-21-nek. (Gpu+IR)
2006-ban lép hivatalosan szolgálatba Angliában
2008-ban repül először a Trache 2 vagyis az első gép ami jó is valamire

Ez egy kb. 20 éves út!

Az X-35A 2000-ben repült először, most 2020-után kezd használhatóvá válni az F-35. Ez megint 20 év....

A T-50-1 2010-ben repült lőször!
Ez alapján nem tudom miért csodálkozol azon, hogy kb. 2030-ban lesz belőle valami.
Ez is ugyan úgy 20 év, mint az EF vagy az F-35 esetén.

Nem vagy tisztában azzal, hogy mekkora feladat egy ilyen gépet megcsinálni :)

Na ja. Ezért is vagyok én baromira szkeptikus a Tempest-tel, meg az FCAS-szel kapcsolatban. Mármint úgy értem, hogy ha a protók repülnének mondjuk 2025-ben, akkor is még vagy 20 év, azaz kb. 2045 lesz, mire egy normális, valóban bevethető, a "képességeinek teljesen birtokában lévő", vagyis pl. számunkra, természetesen rohadt sok pénzért (és még mindig olcsóbban, mint ha hamarabb, de "félkész" állapotban vennénk meg), megvételre érdemes gép lesz belőlük.
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy az Eurofighter életütjával mennyire vagy tisztában?
Vagy bármelyik harci gépével?
1986-ban kezdték fejleszteni.
1994-ben repült először.
2003 az első "sorozat gyártott" példány aminek kb. annyi harci képessége van, mint a MIG-21-nek. (Gpu+IR)
2006-ban lép hivatalosan szolgálatba Angliában
2008-ban repül először a Trache 2 vagyis az első gép ami jó is valamire

Ez egy kb. 20 éves út!
Csak itt az első felszállt gép között közel nem volt annyi difi, mint az X-35 techdemo és F-35A vadász között.
És mégis jó sokáig tartott és egyfeladatos volt lényegében a T3A/B-ig.
Az X-35A 2000-ben repült először, most 2020-után kezd használhatóvá válni az F-35. Ez megint 20 év....
Leszámítva, hogy nem kezd használhatóvá válni kategória. Alsó hangon 2 éve repül éles bevetésre.
Úgy, hogy nézd meg hogyan nézett ki az X-35 és mi lett belőle.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 069
31 005
113
Amúgy az Eurofighter életütjával mennyire vagy tisztában?
Vagy bármelyik harci gépével?
1986-ban kezdték fejleszteni.
1994-ben repült először.
2003 az első "sorozat gyártott" példány aminek kb. annyi harci képessége van, mint a MIG-21-nek. (Gpu+IR)
2006-ban lép hivatalosan szolgálatba Angliában
2008-ban repül először a Trache 2 vagyis az első gép ami jó is valamire

Ez egy kb. 20 éves út!

Az X-35A 2000-ben repült először, most 2020-után kezd használhatóvá válni az F-35. Ez megint 20 év....

A T-50-1 2010-ben repült lőször!
Ez alapján nem tudom miért csodálkozol azon, hogy kb. 2030-ban lesz belőle valami.
Ez is ugyan úgy 20 év, mint az EF vagy az F-35 esetén.

Nem vagy tisztában azzal, hogy mekkora feladat egy ilyen gépet megcsinálni :)
Valójában rosszabb a helyzet.EF egy 70es évekbeli Dornier terv,a Jager90 megvalósúlt formája.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 897
5 204
113
Amúgy az Eurofighter életütjával mennyire vagy tisztában?
Vagy bármelyik harci gépével?
1986-ban kezdték fejleszteni.
1994-ben repült először.
2003 az első "sorozat gyártott" példány aminek kb. annyi harci képessége van, mint a MIG-21-nek. (Gpu+IR)
2006-ban lép hivatalosan szolgálatba Angliában
2008-ban repül először a Trache 2 vagyis az első gép ami jó is valamire

Ez egy kb. 20 éves út!

Az X-35A 2000-ben repült először, most 2020-után kezd használhatóvá válni az F-35. Ez megint 20 év....

A T-50-1 2010-ben repült lőször!
Ez alapján nem tudom miért csodálkozol azon, hogy kb. 2030-ban lesz belőle valami.
Ez is ugyan úgy 20 év, mint az EF vagy az F-35 esetén.

Nem vagy tisztában azzal, hogy mekkora feladat egy ilyen gépet megcsinálni :)
Ezen a téren jó 20-éves elmaradásban vannak az oroszok!YF22 90-ben szállt fel elősször 2006-ra már szolgálatban volt!Az igaz hogy az F35 "nyögvenyelősen" halad köszönhetően annak hogy mindenre is jónak kell lennie de ettől már százas nagyságrendben van szolgálatban!Mire a PAK-Fa sorozatban lessz gyártva már valószínű az NGAD(6-gen)sorozatgyártásra kész lessz!
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat