Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
7 kabintető 11 gépre?Igaz, legyen csak 10,mert a legelső prototípus kabintetején középen végigfut egy vastag fém merevítő. Viszont így is kevesebb a kabintető, mint a gépek száma. Vagy cserélgetik őket? Mivan, ha meglepetésszerűen Aktyubinszkba látogat az Elnök, és meg akarna tekinteni egy 10 gép részvételével zajló gyakorlatot. Akkor azt mondják neki, hogy ne haragudjon Elnök Úr, várni kéne júniusig, mert Kolja, Szása, és Gena fáznak kabintető nélkül?! Szerintem inkább védőfólia lesz az.
Úgy tudtam, csak hét PAK -FA van. Lassan bele kell törődnötök, hogy az egy oroszos selejt kabintető. Ugyanott, ahol a tömérdek buborék látszik, látszik az is, hogy annyira torzít, hogy ha egy autón lenne, elzavarnának a műszaki vizsgáról.
65pcs-OD12x1000mm-Acrylic-Bubbles-Rod-Extruded-Clear-Stick-Have-Bubble-inside-PMMA-Plastic-Bar-LED-Light.jpg

https://ae01.alicdn.com/kf/Hebdcd14...-Bubble-inside-PMMA-Plastic-Bar-LED-Light.jpg
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 710
113
Úgy tudtam, csak hét PAK -FA van. Lassan bele kell törődnötök, hogy az egy oroszos selejt kabintető. Ugyanott, ahol a tömérdek buborék látszik, látszik az is, hogy annyira torzít, hogy ha egy autón lenne, elzavarnának a műszaki vizsgáról.
65pcs-OD12x1000mm-Acrylic-Bubbles-Rod-Extruded-Clear-Stick-Have-Bubble-inside-PMMA-Plastic-Bar-LED-Light.jpg

https://ae01.alicdn.com/kf/Hebdcd14...-Bubble-inside-PMMA-Plastic-Bar-LED-Light.jpg

Tehát nem tudod, hogy mennyi gép van, de abban tuti biztos vagy, hogy ez egy "oroszos selejt" kabintető. OK. Nyilván nem tesztelték le, ahol,ha tényleg selejt lett volna, tönkremegy. Ez a gép nagy eséllyel sokat töltött már jóval 10 000 méter felett is. Miért nem csattant szét a tető,ha tényleg selejt?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 564
113
gacsat
Rengetegszer le volt írva, képekkel illusztrálva, hogy 10 repülési protó van:
51,52,53,54,55,-első szakasz gépei
56, 58,509,510,511-második szakasz gépei
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 710
113
Akkor a abban a rajzban nem egy Su-57 van
Akkor azt a rajzot te nem tudod olvasni. Jobban konkretizálom: a repülőgép jobb hajtóművének a szívócsatornája van az egyes rajzon 13-assal jelölve. Pont olyan helyzetben, ahogy a ghostface által belinkelt fotó mutatja a gépet.
A második rajzon az egészet térben elforgatva látjuk szemből. Ott viszont a bal hajtómű szívócsatornáját láthatjuk "ha szemben ülünk a tv-nek, már pedig gondolom,hogy szemben ülünk" (Palik László).A 14-es a második képen, pedig az elkülönítési távolságot jelzi,ami létrejön a a lelökést és az indítást megelőző kibocsátáskor az indítandó rakéta, és a hajtómű szívócsatorna között.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Akkor azt a rajzot te nem tudod olvasni. Jobban konkretizálom: a repülőgép jobb hajtóművének a szívócsatornája van az egyes rajzon 13-assal jelölve. Pont olyan helyzetben, ahogy a ghostface által belinkelt fotó mutatja a gépet.
A második rajzon az egészet térben elforgatva látjuk szemből. Ott viszont a bal hajtómű szívócsatornáját láthatjuk "ha szemben ülünk a tv-nek, már pedig gondolom,hogy szemben ülünk" (Palik László).A 14-es a második képen, pedig az elkülönítési távolságot jelzi,ami létrejön a a lelökést és az indítást megelőző kibocsátáskor az indítandó rakéta, és a hajtómű szívócsatorna között.
Úgy nézett ki, mint egy Jaguár oldalról.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Tehát nem tudod, hogy mennyi gép van, de abban tuti biztos vagy, hogy ez egy "oroszos selejt" kabintető. OK. Nyilván nem tesztelték le, ahol,ha tényleg selejt lett volna, tönkremegy. Ez a gép nagy eséllyel sokat töltött már jóval 10 000 méter felett is. Miért nem csattant szét a tető,ha tényleg selejt?
Amit látok, azt tudom. Ennyi. Látnád te is, ha nem akarnád nem látni.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
gacsat
Rengetegszer le volt írva, képekkel illusztrálva, hogy 10 repülési protó van:
51,52,53,54,55,-első szakasz gépei
56, 58,509,510,511-második szakasz gépei
OK, legyen. Én hétnél lemaradtam. Meg az elégettnél. meg a lezuhantnál.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 710
113
Amit látok, azt tudom. Ennyi. Látnád te is, ha nem akarnád nem látni.
Látod. A 10 db repülési tesztekre épített PAK-FA állományt mégsem láttad teljes egészében. Nem azt mondom, 100% az,hogy nincs igazad, hanem azt nem értem,ha az a fent nevezett kabintető tényleg selejt, akkor hogy a bánatban nem robbant fel, egy olyan igénybevétel után, amit egy szuperszonikus vadászbombázón történő repkedés jelent?! Pont az épsége az, ami miatt inkább a védőfólia felviteli hibára gondolok én is, ahogy itt sokan mások, köztük valódi szakemberek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 839
113
Látod. A 10 db repülési tesztekre épített PAK-FA állományt mégsem láttad teljes egészében. Nem azt mondom, 100% az,hogy nincs igazad, hanem azt nem értem,ha az a fent nevezett kabintető tényleg selejt, akkor hogy a bánatban nem robbant fel, egy olyan igénybevétel után, amit egy szuperszonikus vadászbombázón történő repkedés jelent?! Pont az épsége az, ami miatt inkább a védőfólia felviteli hibára gondolok én is, ahogy itt sokan mások, köztük valódi szakemberek.

Hitéleti vitába kezdtél...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Bocsi, de ez nem "legyen" kérdés... 10-et gyártottak le, 1 égett, de helyrehozták, szóval maradt a 10 proto. Ami lezuhant, az nem proto volt, hanem az első széria példány. Bocsi, Molnit idézem, tényekkel vitázol.
Mint láthatod, nem vitázom. felőlem aztán lehet tíz. az meg, hogy a lezuhantat minek nevezik, az se izgat fel.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Látod. A 10 db repülési tesztekre épített PAK-FA állományt mégsem láttad teljes egészében. Nem azt mondom, 100% az,hogy nincs igazad, hanem azt nem értem,ha az a fent nevezett kabintető tényleg selejt, akkor hogy a bánatban nem robbant fel, egy olyan igénybevétel után, amit egy szuperszonikus vadászbombázón történő repkedés jelent?! Pont az épsége az, ami miatt inkább a védőfólia felviteli hibára gondolok én is, ahogy itt sokan mások, köztük valódi szakemberek.
Neked sem kell mindent értened. Főleg úgy, hogy alig tudsz az egész programról valamit. Elég ha mérnökök tudják, a pilóta meg bevállalja, mint Komarov.
Biztos az se baj, hogy úgy torzít, hogy ha borotválkozó tükör lenne, már kidobtam volna.
Persze hitéleti érveléssel nem tudok mit kezdeni. Én látom, hogy selejt, te meg hiszed, hogy nem. Ennyi. Engem csak akkor győzhetnél meg, ha a többi kilenc is pont ugyanilyen lenne. Én meg nem is akarlak semmiről meggyőzni.
 
M

molnibalage

Guest
Neked sem kell mindent értened. Főleg úgy, hogy alig tudsz az egész programról valamit. Elég ha mérnökök tudják, a pilóta meg bevállalja, mint Komarov.
Biztos az se baj, hogy úgy torzít, hogy ha borotválkozó tükör lenne, már kidobtam volna.
Persze hitéleti érveléssel nem tudok mit kezdeni. Én látom, hogy selejt, te meg hiszed, hogy nem. Ennyi. Engem csak akkor győzhetnél meg, ha a többi kilenc is pont ugyanilyen lenne. Én meg nem is akarlak semmiről meggyőzni.
Elég vicces a kommented, hogy te mint műszaki antitálantumként vagy itt ismert. Emlékeim szerint oroszul sem tudsz.
Majd nagy pofával osztod sidewinder12-őt, aki képben van az orosz technikával és tudtommal orosszal több, mint jól elboldogul.
Fel nem fogom, hogy határtalan önbizalmad miből táplálkozik itt a HTKA-n.
Ronival, blogennen együtt kommentjeitek kb. nálam nagyrészt valahol a paródia és a közröhej között vannak félúton...