Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 099
113
160734436711826985.jpg

160734733444338754.jpg


Ettől sivítanak újabban a Szu-57-esek. Komoly ellenállásuk lehet, szerintem fojtják rendesen a hajtóművet, ami majd a fogyasztásban jelentkezhet.
Az új hajtóművek mellett is ez komolyan visszafogja majd a gépet?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 099
113
Konsztantyin Khmelik is elkészült az idei Sz-57-es Armija 2020 videójával.
Itt repült először a gép bemutatót a radar blockerrel, ami miatt sípol is rendesen. Szerintem magának a bemutató programnak ez az extra “hangeffekt” még külön is jót tett.
Ez a gép valami eszméletlenül gyönyörű!
Engem továbbra is lenyűgöz a számtalan vezérsík kisebb-nagyobb, folyamatos mozgása. Különösen a nagyjából szemből készült felvételeken, a lerx, az egészben mozgó függőleges vezérsíkok és a kisebb felületek "körbe táncolják" a gép törzsét! :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 166
113
Hosszabb videó a VR alapú, QR kódos 3D adatbáziskezelésről, ami nagyban segíti a Szu-57-es összeszerelését végző operátorok munkáját.
Tekintve, hogy dolgoztam gyártástámogató mérnökként és tervezőmérnökként is, sőt, besegítettem többször is a saját terveim összeszerelésében a soron a munkásoknak, illetve nálunk a GE-ben is voltak kísérletek a VR alapú, illetve a QR-kódos virtuális előszerelésekkel, van fogalmam arról, hogy ez milyen segítség.
Az okos szemüvegekre kivetíthető 1:1-es 3D modell alapján végezni a szerelést (vagy virtuális előszerelés) sokkal gyorsabban kiadja az esetleges ütközéseket, még az alkatrészek (főleg a lehajlítgatott csövezések) elkészítése előtt akár.
Sajnos tudom milyen az, amikor Veresegyházon kell összeszerelni két olyan rendszert, amely közül az egyiket Mexikóban, a másikat Indiában tervezték, nulla kommunikáció mellett. Persze, hogy gond volt.

https://disk.yandex.ru/d/3_Tl3LlQILsGUw/1. HL2 - визуальный контроль. видео наложено с отклонениями.mp4
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 834
113
Hosszabb videó a VR alapú, QR kódos 3D adatbáziskezelésről, ami nagyban segíti a Szu-57-es összeszerelését végző operátorok munkáját.
Tekintve, hogy dolgoztam gyártástámogató mérnökként és tervezőmérnökként is, sőt, besegítettem többször is a saját terveim összeszerelésében a soron a munkásoknak, illetve nálunk a GE-ben is voltak kísérletek a VR alapú, illetve a QR-kódos virtuális előszerelésekkel, van fogalmam arról, hogy ez milyen segítség.
Az okos szemüvegekre kivetíthető 1:1-es 3D modell alapján végezni a szerelést (vagy virtuális előszerelés) sokkal gyorsabban kiadja az esetleges ütközéseket, még az alkatrészek (főleg a lehajlítgatott csövezések) elkészítése előtt akár.
Sajnos tudom milyen az, amikor Veresegyházon kell összeszerelni két olyan rendszert, amely közül az egyiket Mexikóban, a másikat Indiában tervezték, nulla kommunikáció mellett. Persze, hogy gond volt.

https://disk.yandex.ru/d/3_Tl3LlQILsGUw/1. HL2 - визуальный контроль. видео наложено с отклонениями.mp4

Miért nem lett belőle semmi?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 211
4 414
113
Ez a gép valami eszméletlenül gyönyörű!
Engem továbbra is lenyűgöz a számtalan vezérsík kisebb-nagyobb, folyamatos mozgása. Különösen a nagyjából szemből készült felvételeken, a lerx, az egészben mozgó függőleges vezérsíkok és a kisebb felületek "körbe táncolják" a gép törzsét! :)
Tenyleg nagyon szép a gép, de mikor fogják tudni megoldani a ruszkik hogy ne kormoljon a hajtómű úgy mint egy húzott 1. 9tdi?? Baromi csúnya és gondolom nem is előnyös..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 166
113
Tenyleg nagyon szép a gép, de mikor fogják tudni megoldani a ruszkik hogy ne kormoljon a hajtómű úgy mint egy húzott 1. 9tdi?? Baromi csúnya és gondolom nem is előnyös..
Kb úgy füstöl, mint egy F-22-es, vagy F-35-ös. Sőt, az EF Typhoon-t is nyugodtan ideveheted.
Ha azokat el tudod fogadni, akkor ezzel miért van bajod?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 689
13 353
113
Tenyleg nagyon szép a gép, de mikor fogják tudni megoldani a ruszkik hogy ne kormoljon a hajtómű úgy mint egy húzott 1. 9tdi?? Baromi csúnya és gondolom nem is előnyös..

Kb. ezt szokta @Roni megfogalmazni, bár nem túl szakmai módon --ettől függetlenül kicsit indokolatlannak szoktam érezni a letolását(ezért)--, mert szerintem is elég sok esetben ilyen áron --meg harmad/negyed üzemórával-- tudja az orosz hajtómű a nyugati kategóriatársak mutatóit.