1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-15 "Flagon"

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. október 26..

  1. misinator

    misinator Well-Known Member

    A Jak-25, -26, -27, -28 evolúciót sokkal inkább a Sud Ouest Vautour II ihlette.
     
  2. misinator

    misinator Well-Known Member

    Az pazar lesz!
     
  3. HindTheBest

    HindTheBest Member

    http://www.youtube.com/watch?v=WdgUyryeWdM

    Találtam egy kis videót a típussal kapcsolatban...
     
  4. misinator

    misinator Well-Known Member

    Ezen a videón meg a T-58D2-es prototípus leszállása látható 3:21-től!
    http://www.youtube.com/watch?v=EdmFLtWfcUc

    Még pár képről link. Az elsőn kiválóan látszik a még eredeti szívócsatorna/tözs kialakítás:
    http://russianplanes.net/id11189
    Aztán elővették a vonalzót:)
    Sajnos csak makett, de a rögzítés szöge gyakorlatilag stimmel:
    http://www.google.hu/imgres?start=516&client=firefox-a&hs=ww1&sa=X&rls=org.mozilla:hu:eek:fficial&channel=np&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=XCQBI5l8tLpxwM:&imgrefurl=http://www.h4.dion.ne.jp/~lonestar/GALLERY/Su-15TM.htm&docid=qjXA8UqNBb4k9M&imgurl=http://www.h4.dion.ne.jp/~lonestar/GALLERY/Su15TM02.jpg&w=700&h=380&ei=YViSUvDhNsfsswadpIB4&zoom=1&ved=1t:3588,r:17,s:500,i:55&iact=rc&page=25&tbnh=165&tbnw=281&ndsp=25&tx=214&ty=102

    http://www.panoramio.com/photo/59809955
    Kontra:
    http://www.google.hu/imgres?start=387&client=firefox-a&hs=ONh&sa=X&rls=org.mozilla:hu:eek:fficial&channel=np&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=3fOS3bppC4n_zM:&imgrefurl=http://aviamuseum.com.ua/ekspozitsiya/kb-suhogo/istrebitel-pvo-su-15tm-t-58tm.html&docid=3ZQ1k1ja0mZjuM&imgurl=http://aviamuseum.com.ua/images/stories/expo/suhoy1.jpg&w=740&h=555&ei=xlmSUpi2CcTHsgad14DgCA&zoom=1&ved=1t:3588,r:99,s:300,i:301&iact=rc&page=19&tbnh=185&tbnw=259&ndsp=20&tx=75&ty=114

    Szemből fentről fényképezve, ez is látványosan mutatja az eltérést a sorozat gyártotthoz képest.
    http://aviarestorer.ru/wp-content/uploads/gallery/outdoor-exhibition/img_1132.jpg
    Kontra:
    http://www.google.hu/imgres?start=228&client=firefox-a&hs=vaM&sa=X&rls=org.mozilla:hu:eek:fficial&channel=np&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=z0FkFyDCfFH2xM:&imgrefurl=http://forums.ubi.com/showthread.php/511085-Early-Jets-Forums/page28&docid=Es7jUk6AWanntM&imgurl=http://www.milavia.net/aircraft/su-15/gallery/su-15_26.jpg&w=425&h=342&ei=CliSUu7OBISytAbWoYDICg&zoom=1&ved=1t:3588,r:40,s:200,i:124&iact=rc&page=12&tbnh=189&tbnw=242&ndsp=21&tx=128&ty=82

    Ja!
    S ezen link közepére görgetve van egy pazar felvétel a kiállított szériagép szívócsatornájáról.
    Most mondjátok azt, hogy nem törekedtek arra a 60-as évek elején, hogy alig látszódjanak a kompresszorlapátok:)
    http://dn66.ru/Nevyansk/id/538-Zabyityiy-geroy.html


    Ha valaki a Tisztelt Fórumtársak közül ezeket a linkeket összefűzné galériába, azt előre is hálásan köszönném!
     
  5. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  6. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  7. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Bővített FullHD
     
  8. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  9. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Jelentősen bővített FullHD
     
  10. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Újrahasznosítás, avagy fegyverből játék:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Állítólag Szu-15-ös orrkúpok! :)
     
  11. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Egy komplett gép a közelemben lévő játszótérre jöhetne:)
     
  12. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Egy ritka felvétel.
    [​IMG]
     
  13. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Tényleg ritka, még az összeállításban is ott van :)
     
  14. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Attól még jó kép. Az ukránok üzemeltették legtovább a típust. A Krímben 1996-ben vonták ki.
     
  15. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Attól, hogy az összeállításban ott van, attól még ritka és jó minőségű felvétel, főleg nagyobb méretben.
     
  16. borisz

    borisz Well-Known Member

    Azt tudtátok, hogy a Wikipédia az F-5-el egyetemben második generációsnak írja a típust?
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az F-5 2. generációságga eléggé vitatható, mert olyan aerodinamikai megoldások vannak rajta, ami a '70-es években jelent meg csak sok helyen, pl. a LERX. Ez legkorábban az MiG-23 és F-14-en jelent meg, de az is inkább a wing glove rész, ami nem tisztán LERX, mert annyira nem nyúlik előre, a variaszárny gépészeti szükséglete valójában.

    A gép repteljesítménye abszolút értékben elmaradt a MiG-21F-13-tól is, BVR képessége nincs, viszont annyira jó volt manőverező légiharcban, hogy még a MiG-21bisz-szel szemben fölényben volt az emelkedő képességét kivéve. Ez az oroszok saját elemzése hozta ki a zsákmányolt vietnámi gépekkel, ami nem F-5E volt. Pislogtak is rendesen. A hajtóműve viszont tényleg ősrégi és faék egyszerűségű, lásd az F-15 írás hajtóműves részét.

    A Szu-15 BVR képességel mindig bír, de a gép legtöbb alapvető megoldása az 50-es éveket idézi és bár helyenként tényleg sokáig szolgált, a '80-as években nagyon kevés alakulat használta még a MiG-25P változatokkal vagy a MiG-31-gyel összemérve. A gép aerodinamikája tényleg 50-es évek végi, maximális sebessége a korszakra jellemző, de más téren repteljesítménye nem túl acélos. a hajtóműve is ősrégi, az F-5-höz mérve. Még a legutolsó változata is csak igen korlátozottan volt alkalmas földháttérben repülő célok ellen.
     
  18. fip7

    fip7 Well-Known Member

  19. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

Ezen oldal megosztása