Szuhoj Szu-17/-20/-22 "Fitter"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
5 643
7 693
113
Szu-17 vadászrepülőgépek gyártása 1973-ban Komszomolszk-Na-Amure-ban 1973
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
674
1 035
93
Szu-17M2

Szu-17M3

Szu-17UM3

Mindhárom képen szereplő Szuhoj, Szu-22-es exportváltozat Tumanszkij R–29-es hajtóművel. A képek krasznodári repülőtiszti iskolán készültek, ahol a hetvenes nyolcvanas években folyt a Szu-22-esre átképzés a VSz és Harmadik világ számára.

Szu-22 (Sz-32M2K alváltozat)
Szu-22M (Sz-52K alváltozat)
és
Szu-22UM (Sz-52UK alváltozat)

változatok
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
674
1 035
93
Szu-17M3 H-23 (AS-7 Kerry) rádióparancs irányítású L-F és R-3Sz L-L rakétákkal
Helló,

nagyon hasonlít, de vannak apróbb külső és nagyobb belső eltérések. A képen nem Szu-17M3, hanem annak exportváltozata a Szu-22M (Sz-52K alváltozat) látható, ami a harmadik világ országaiba szántak. Azon belül is a Szu-22M export bombázó első prototípusa látható képen, ami 1977 februárjában repült először.

A szovjet Szu-17M3, vagy az eredetileg a VSz számára szánt Szu-22M3-al ellentétben, ezeket a korábbi Szu-17M2 változat fegyverrendszereivel szállították. Az orrában még a FON lézertávmérő kisebb ablaka van (így lézerirányítású fegyverek célba juttatására még nem volt képes), valamint a Tumanszkij R–29-es hajtóművet használt. Ezt exportálták párhuzamosan a MiG-23BN bombázókkal Közép/Dél-Amerikába, a Közel-Keletre és Ázsiába a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek elején.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed

fonak9

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
2 372
3 681
113
Helló,

nagyon hasonlít, de vannak apróbb külső és nagyobb belső eltérések. A képen nem Szu-17M3, hanem annak exportváltozata a Szu-22M (Sz-52K alváltozat) látható, ami a harmadik világ országaiba szántak. Azon belül is a Szu-22M export bombázó első prototípusa látható képen, ami 1977 februárjában repült először.

A szovjet Szu-17M3, vagy az eredetileg a VSz számára szánt Szu-22M3-al ellentétben, ezeket a korábbi Szu-17M2 változat fegyverrendszereivel szállították. Az orrában még a FON lézertávmérő kisebb ablaka van (így lézerirányítású fegyverek célba juttatására még nem volt képes), valamint a Tumanszkij R–29-es hajtóművet használt. Ezt exportálták párhuzamosan a MiG-23BN bombázókkal Közép/Dél-Amerikába, a Közel-Keletre és Ázsiába a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek elején.
A mieink azok hivatalosan Szu-22M3 és UM3K típusjelzésűek voltak ugye? De R-29-es hajtóművel, ez egy egyedi csak nekünk gyártott változat volt?
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
674
1 035
93
Helló,

A Szu-22M (Sz-52K) alváltozat, a Szu-22M3 (Sz-52M3K) alváltozat, valamint a velük szállított Szu-22UM (Sz-52UK) /UM3 (Sz-52UM3) kétülésesek - összesen több mint 420 legyártott repülőgép - mind az R-29BSz-300-as hajtóművet használták!

A szovjet Szu-17M3-ast, a VSz számára gyártott Szu-22M3-ast és a harmadik világ számára gyártott Szu-22M változatott egy gyártósoron szerelték össze - azonos repülőgépsárkánnyal - így eső ránézésre hasonlóak, de belülről jelentős eltérések voltak.

A Szu-22M (Sz-52K alváltozat) ment a harmadik világba (Peru, Líbia, Szíria, Irak, mindkét Jemen, Afganisztán és Vietnám). Az eggyel korábbi szovjet változat fegyverrendszereit kapta meg, korlátozott preciziós fegyverzet bevetési képességgel. A Szu-22M (Sz-52K) alváltozatból kb. 274 darab épült.

A Szu-22M3 (Sz-52M3K alváltozat) a VSz számára tervezték eladni. Eredetileg mi és a Lengyelek kaptunk volna, de utóbbiak a gazdasági válságuk (hadiállapot miegyebek) miatt eltekintettek az átvételtől, így a felesleges Szu-22M3-as repülőgépek Szíriába és Irakba lettek leszállítva. Ezek, a válaszjeladó és a hajtómű kivételével, nem tértek el a szovjet Szu-17M3 változattól. A Szu-22M3 (Sz-52M3K) alváltozatból kb. 76 darab épült.



Az általad írt Szu-22UM3K helyett, mi a Szu-22UM3-ast (Sz-52UM3) (K nélkül a nevében) kaptuk meg R-29BSz-300 hajtóművel. (A Szu-22UM3K (Sz-52UM3K) már a következő generációs Szu-22M4-es kétüléses változata volt, már Lyulka AL-21 hajtóművvel.)
A Szu-22UM3-asból (Sz-52UM3) valóban kevés, mindössze kilenc készült. Öszvér gép volt:
  • a hajtóműve megegyezett a 68 darabos mennyiségben, a harmadik világ számára készült Su-22UM (Sz-52UK) változattal
  • míg a fedélzeti rendszerei nagyrészt megegyeztek a szovjet Szu-17UM3 változattal, amiből 165 példány épült
A kilenc Szu-22UM3-ból:
  • kettő maradt a Szovjetunióban
  • hármat Irak
  • hármat Magyarország
  • egyet Szíria kapott meg

Egyszerű, nem? ;) (Este van, remélen nem gépeltem félre)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 691
23 026
113
Helló,

A Szu-22M (Sz-52K) alváltozat, a Szu-22M3 (Sz-52M3K) alváltozat, valamint a velük szállított Szu-22UM (Sz-52UK) /UM3 (Sz-52UM3) kétülésesek - összesen több mint 420 legyártott repülőgép - mind az R-29BSz-300-as hajtóművet használták!

A szovjet Szu-17M3-ast, a VSz számára gyártott Szu-22M3-ast és a harmadik világ számára gyártott Szu-22M változatott egy gyártósoron szerelték össze - azonos repülőgépsárkánnyal - így eső ránézésre hasonlóak, de belülről jelentős eltérések voltak.

A Szu-22M (Sz-52K alváltozat) ment a harmadik világba (Peru, Líbia, Szíria, Irak, mindkét Jemen, Afganisztán és Vietnám). Az eggyel korábbi szovjet változat fegyverrendszereit kapta meg, korlátozott preciziós fegyverzet bevetési képességgel. A Szu-22M (Sz-52K) alváltozatból kb. 274 darab épült.

A Szu-22M3 (Sz-52M3K alváltozat) a VSz számára tervezték eladni. Eredetileg mi és a Lengyelek kaptunk volna, de utóbbiak a gazdasági válságuk (hadiállapot miegyebek) miatt eltekintettek az átvételtől, így a felesleges Szu-22M3-as repülőgépek Szíriába és Irakba lettek leszállítva. Ezek, a válaszjeladó és a hajtómű kivételével, nem tértek el a szovjet Szu-17M3 változattól. A Szu-22M3 (Sz-52M3K) alváltozatból kb. 76 darab épült.



Az általad írt Szu-22UM3K helyett, mi a Szu-22UM3-ast (Sz-52UM3) (K nélkül a nevében) kaptuk meg R-29BSz-300 hajtóművel. (A Szu-22UM3K (Sz-52UM3K) már a következő generációs Szu-22M4-es kétüléses változata volt, már Lyulka AL-21 hajtóművvel.)
A Szu-22UM3-asból (Sz-52UM3) valóban kevés, mindössze kilenc készült. Öszvér gép volt:
  • a hajtóműve megegyezett a 68 darabos mennyiségben, a harmadik világ számára készült Su-22UM (Sz-52UK) változattal
  • míg a fedélzeti rendszerei nagyrészt megegyeztek a szovjet Szu-17UM3 változattal, amiből 165 példány épült
A kilenc Szu-22UM3-ból:
  • kettő maradt a Szovjetunióban
  • hármat Irak
  • hármat Magyarország
  • egyet Szíria kapott meg

Egyszerű, nem? ;) (Este van, remélen nem gépeltem félre)
A visszaemlékezések szerint a magyar gépekben voltak angol feliratos rendszerelemek, illetve sivatagi üzemre tervezett szűrőelemek, ami sejteti, hogy valamelyik át nem vett arab kontingensből került ki a magyar állomány. A sztorik külön nem említik meg, hogy ez az összes géppel így volt, vagy csak az egy-, vagy csak a kétülésesekkel.
De összességében látszik, hogy az összes nálunk hadrendbe állított példány főképpen az arab országok számára készültekkel azonos szériájú, gyártású.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
5 643
7 693
113
Eredetileg M2-t írtam, majd átírtam a kép aláírásaként M3-ra, de mivel a középső pilon (a L-L rakéták, UB blokk részére) hiányzik, ami az M3/M4 változaton van csak rajta, ezért visszaírtam M2-re, de már későn volt.
M2


M3


M4

 
  • Tetszik
Reactions: migfun and fishbed