1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-24 "Fencer"

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. szeptember 2..

  1. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Az elektronikai felderítő / zavaró változat, a Szu-24MP még rendszerben van? Nem találok 4 évesnél újabb képet működő gépről. Azt mennyire lehet tudni, hogy mit tud / tudott az MP? Az MR-nek van elektronikai harc képessége az önvédelmi zavaráson felül?
     
  2. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Helló!

    A Szu-24MP változatból csak tíz előszéria példány épült. Ezekből hét Ukrajnában maradt a Szovjetunió felbomlása után. Itt képzett személyzet és igény hiányában, eredeti feladatra nem használták. Oroszországban csak három előszéria és a proto példányok maradtak, teszt célokra.

    Tehát a Szu-24MP típusváltozat sosem állt hadrendben, az Orosz Légierő aktív alakulatainál.
     
    ghostrider, zsolti, Python and 2 others like this.
  3. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Köszönöm a választ.
    Azt hittem ennél azért többre jutottak a típussal.
    És az MR-nek van valamennyi elektronikai felderítő és zavaró képessége? Azt tudom, hogy két fajta ECM konténert is hordoz, de mivel eredetileg optikai kamerákkal és oldalra néző radarral felszerelve felderítőnek szánták, gondolom azok csak önvédelmi zavarásra jók.
     
  4. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Ha arra gondolsz, hogy a Szu-24MR-t használták-e más kötelékek elektronikus védelmére, arról nem tudok.

    Már a hetvenes évek, szovjet frontbombázó típusai – MiG-27-es, korai Szu-24-es beépítve, Szu-7, Szu-17, késői MiG-21-esek külső függesztményként – rendelkeztek saját ilyen kapacitással, amivel kisebb nagyobb köteléket tudtak védeni. Ezért a nyolcvanas évek elején, korai Jak-28PP-et - miután kivonták a Jak-28I/L bombázó típusokat – hat elektronikai zavaró repülő századba vonták össze, a forróbb pontokra. A Szu-24MR nem kapott ilyen kiemelt szerepet a nyolcvanas években.
     
    gacsat, fishbed and therob like this.
  5. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Pontosan ez érdekelt! Köszönöm a válaszodat!
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  7. jani22

    jani22 Well-Known Member

  8. jani22

    jani22 Well-Known Member

    "Egy Su-24M Orion-A radarja egy baleset után2"



    [​IMG]
     
    Python, gacsat, szegcsab and 4 others like this.
  9. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  10. hurci10

    hurci10 Well-Known Member



    Jól néz ki. De jobban tennék, ha piktorkodás helyett repülnének a gépeikkel, mert az évi 50 óra / pilóta repidő csak arra jó, hogy összetörjék a szépen festett masináikat.
     
    Python, gacsat, fishbed and 1 other person like this.
  11. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  12. Roni

    Roni Well-Known Member

  13. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    Egy ilyenért gondolom 2 hónap konyhamunka a pilcsinek kapásból, nem volt 2 méter a másik repcsitől a földön...:eek:
     
    jani22 likes this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    :eek::eek::mad:
     
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Azon csodálkozom, hogy a gázsugár nem törte le a másik gép orrát.
     
    jani22 likes this.
  16. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Azt magával vitte, mert szuvenyír. :D

    (Szuvenyíre nyihuhu, nye kukucsku protku) :D
     
  17. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  18. Roni

    Roni Well-Known Member

    Ez az egy szovjet gép van aminek a fegyvere hasonlít az m61-re ?
     
  19. fonak9

    fonak9 Member

    A MiG-27 is kapott GS-6-23, később GS-6-30 Gatling-gépágyút, a MiG-31 fedélzeti gépágyúja GS-6-23, bár tudtommal csak az első szériákban volt meg, és később kiszerelték azokat is. Az osszes szovjet repfedélzeti Gatling problémás volt, ezért a Szu-24-esen is tilos volt azt használni a légierő parancsnokságának utasítására, miután két gép lezuhant lőszerrobbanás miatt. A MiG-27-nél pedig a 30mm-esnél túl erősnek bizonyult a fegyver visszarúgása. A Szu-25TM-ben is kipróbálták, de visszatértek a kétcsövű Gast-rendszerű gépágyúhoz.
     
    nyugger and Roni like this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem tudok arról, hogy valaha felmerült a GS-6-23-as a MiG-27-esen. A MiG-23BN-eknek volt GS-23L-jük, ezekből is akakítottak ki MiG-27D-t, de még ezek is GS-6-30-ast kaptak a konverzió során.

    A MiG-31-eseken még most is megvan a GS-6-23-as, még a BM és BSzM szintre modernizált gépeken is.

    És készült még gépágyúkonténer is GS-6-23-assal, de ezeket nem tudom, hogy a Szu-15TM megkapta volna, mivel ez a konténer későbbi fejlesztés.
    A Szu-15TM-ek dupla UPK-23-as GS-23L ágyúkonténerekkel repültek.
     
    nyugger, Rotten878, fishbed and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása