Szu-24 / Su-24 Fencer (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 830
113
Megnézve néhány fotót könnyen elképzelhető, hogy mindannyiótoknak van több-kevesebb igaza.
Nem ismerem a „bőrönd” :) vezérlését, de nekem flaperonnak tűnik a kilépőélen a külső kormányszerv.
Szóval szerintem a belső spoiler-től befelé a jól látható szegecssorokkal díszített „fémszínű” részt nem szokták festeni. Mégpedig azért, mert az hőálló acél. Erre pedig azért lehet szükség, mert mikor „hátracsapja a füleit”, akkor ez a rész „bemegy” a törzsbe éspedig épp a hajtómű közvetlen közelébe. Ha jól gondolom, ott lehet a tüzelőtér valahol és van ilyenkor némi sugárzó hő (ugye hátranyilazott szárnnyal nagy tempóval, több tolóerőt igényelve repül a repülő), ami nem engedte meg a durál konstrukciót ezen szekcióban (van előrefelé is egy kis nyúlványa). Itt talán jobban látszik, hogy melyik részről beszélek:
http://oruzhie.info/images/stories/su-24-24m/su-24m-14.jpg
Viszont azt is láthatjuk, hogy az összes többi rész, ami durál, az szépen le van festve, amit pedig hátranyilazott szárnynál nem lehetett volna megtenni.

És hogy miért látszik a jobb szárny elfordítható részén az a „dzsuva”?
Nos papajoe jó nyomon jár. Ugyanis valószínűleg a Szu-24-esnél is minden 25 órás ápolásnál (fogadni mernék, hogy 25 óránál kell megcsinálni :D) tele kell nyomni zsírral a szárny elforduló részének a csapját / forgáspontját (látszik mindkét oldalt a dudor a borításon. Ott kell lennie a forgáspontnak). Ha jó az idő, akkor ahogy a repülőgép kint áll a napon, a kinyomott nem feltakarított plusz zsír megfolyik, felszálláskor meg a szél szépen hátrafelé sodorja (esetleg keveredik pár csepp kiszivárgott hidraulikával a mozgatómunkahenger tömítésétől, stb.), gyűjti a port és ilyen színt kölcsönöz a felületnek.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor mond meg mit látok a képen ? Mert én bíza pont azt látom , hogy a szárnytőben nincs lefestve ! Na erre elhinni azt amit írtál lenne hülyeség !
Az koszos olajos réteg.
Látod azokat a radiális csíkokat a szárnytőnél? Csak itt nem annyira koszos. Még.
38d34cc9a7c4970472c2c3cf1177a8c6.jpg

Maradj inkább az erdőknél...
Kisebb arccal.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 830
113

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 689
13 354
113
  • Tetszik
Reactions: ghostrider