Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 048
113
f94e5e67784a58f610c483d86c5d5cf6334f0f690_2000_1333_c.jpeg

Vajon az oroszok előveszik a Szu-39 koncepciót?
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 028
11 900
113
Azon gondolkodom, hogy a Szu-25-ben a Mig-21 R-13 hajtómű utánégető nélküli variánsa az R95/R195.
Ugye volt a Mig-21-93 BISON modernizáció, amelynél a hajtóművet az RD-33-ra cserélték.
Namármost, a Szu-25 vetélytársa, az Il-102 az RD-33 utánégető nélküli variánsával (RD-5000B) volt felszerelve (RD-33B/NB), és még egy újabb variánssal van felszerelve a MiG SKAT UCAV drón, tehát gyártásban van.
Tehát ha a RD-33-ast be tudták építeni az R-13 helyére, akkor az RD-5000B-t is be kell hogy tudják építeni az R-95/195 helyére.
Vajon ezt a cserét miért nem lépték meg? :oops:

Ezzel nyernének 50,4/44,18= 14% tolóerő-növekedést
1205 (R-13)- 1055 (RD-33)=150 kg tömegcsökkenést,
~20% fajlagos üzemanyagfogyasztás-csökkenést.

Mindenesetre mi már ezzel a RD-5000B hajtóművel rendeljük meg, amikor ennek eljön az ideje. ;)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 992
32 311
113
Azon gondolkodom, hogy a Szu-25-ben a Mig-21 R-13 hajtómű utánégető nélküli variánsa az R95/R195.
Ugye volt a Mig-21-93 BISON modernizáció, amelynél a hajtóművet az RD-33-ra cserélték.
Namármost, a Szu-25 vetélytársa, az Il-102 az RD-33 utánégető nélküli variánsával (RD-5000B) volt felszerelve (RD-33B/NB), és még egy újabb variánssal van felszerelve a MiG SKAT UCAV drón, tehát gyártásban van.
Tehát ha a RD-33-ast be tudták építeni az R-13 helyére, akkor az RD-5000B-t is be kell hogy tudják építeni az R-95/195 helyére.
Vajon ezt a cserét miért nem lépték meg? :oops:

Ezzel nyernének 50,4/44,18= 14% tolóerő-növekedést
1205 (R-13)- 1055 (RD-33)=150 kg tömegcsökkenést,
~20% fajlagos üzemanyagfogyasztás-csökkenést.

Mindenesetre mi már ezzel a RD-5000B hajtóművel rendeljük meg, amikor ennek eljön az ideje. ;)

A B-52 hajtóműcserét miért 30-40 évvel később lépték meg?
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 928
48 635
113
Azon gondolkodom, hogy a Szu-25-ben a Mig-21 R-13 hajtómű utánégető nélküli variánsa az R95/R195.
Ugye volt a Mig-21-93 BISON modernizáció, amelynél a hajtóművet az RD-33-ra cserélték.
Namármost, a Szu-25 vetélytársa, az Il-102 az RD-33 utánégető nélküli variánsával (RD-5000B) volt felszerelve (RD-33B/NB), és még egy újabb variánssal van felszerelve a MiG SKAT UCAV drón, tehát gyártásban van.
Tehát ha a RD-33-ast be tudták építeni az R-13 helyére, akkor az RD-5000B-t is be kell hogy tudják építeni az R-95/195 helyére.
Vajon ezt a cserét miért nem lépték meg? :oops:

Ezzel nyernének 50,4/44,18= 14% tolóerő-növekedést
1205 (R-13)- 1055 (RD-33)=150 kg tömegcsökkenést,
~20% fajlagos üzemanyagfogyasztás-csökkenést.

Mindenesetre mi már ezzel a RD-5000B hajtóművel rendeljük meg, amikor ennek eljön az ideje. ;)
Nem hiszem, hogy a Szu-25-öt túl sokáig megtartanák.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 178
61 048
113
Ugye volt a Mig-21-93 BISON modernizáció, amelynél a hajtóművet az RD-33-ra cserélték.
Nem cserélték le. Csak kósza gondolatként merült fel, de soha nem valósították meg.

Itt van a MiG-21BISON alapjául szolgáló MiG-21-93 első repülése:


A bemutatórepülése:


A MiG-21BISON legelső gyári tesztrepülése:

https://www.youtube.com/watch?v=7CSNj7TGLjg

És egy indiai MiG-21BISON kiképzőrepülés:

https://www.youtube.com/watch?v=6MlhE7GDFLU

Látszik, hogy ezek még mindig a jó öreg R-25-300-asok. Az RD-33-as Laval fúvócsövéhez valószínű ugyanolyan külső áremvonalazó lamellákat kellett volna készíteni, mint a dél-afrikai Mirage F1-eshez 1998-ban:

https://www.youtube.com/watch?v=HRfe9EKdRhE
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 816
81 132
113
Az orosz pilótának sikerült letennie egy sérült Szu-25-öst

Egy harci küldetésből visszatérve az ellenség légvédelmi rendszere eltalálta a gépet. A katapultálási parancsot elutasítva, a hidraulika és elektromos berendezések meghibásodása ellenére pilóta a harci gépet a morozovszki repülőtérre (Rosztovi régió) tette le.

 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 006
53 979
113
Margit,alacsonyan szállnak a stukk...,izé békalábak.
Heves repesz esőt jósolok a front ukrán oldalán,villámlás,mennydörgés,és heves széllökésekkel kísérve,cudar idők járnak arrafelé manapság.




Hármasával osztják az áldást a géppárok,a szar is megáll az emberben,ahogy elhúznak,felcuccolva.