Szuhoj Szu-25/-28/-39 "Frogfoot"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 002
113
Talán még nem volt, málházás, fel/leszállás, no meg bombázás.
No meg kib@alszott dzsangaság, minden rozsdás, horpadt, gorbult, olyan mintha egy roncsteleprol uzemelnének a békalábak, az a kézi daru, amivel kiemeli a bombát a csomagból, elég sárkányos nekem, tudom volt ember a szu-ban mindenre, de megérdemelt volna valami villanyos cuccot.

A villanyos cucchoz akku kell, ahhoz áram és akkutöltő, ami háborús körülmények között vagy van - de inkább nincs. A kézipumpás emelőt meg csak olajjal kell feltölteni és működik ...
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
6 759
11 409
113








 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
772
1 751
93
Türkmén Szu-25U kétüléses repülőgép. Az "U" változat, a jellegzetes "BM" törzshátsórészről ismerhető fel könnyen.



A Szovjetunió szétesésekor Türkmenisztán nem örökölt Szu-25-össel típussal repülő szovjet alakulatot, csupán egy sivatagi lerakatban tárolt, különböző állapotú Szu-25-ös repülőgépet. Így sem kiszolgáló eszközeik, sem személyzetük nem volt ehhez a típushoz.

A kilencvenes évek végei orosz gazdasági válság után, a kelete-urópai szerződött személyzet távozott a Türkmén Légierőből, így muszály volt saját lábra állniuk. Ennek egyik lépése volt, hogy 1998-ban szerződés kötöttek a grúziai TAM üzemmel, hogy két századnyi, a türkmén sivatagban tárolt Szu-25-öst üzemképes állapotra hozzanak. A grúzok üzletet szimatoltak és a nagyjavított repülőgépeken felül még tizenkilenc, korábban a TAM gyárában maradt repülőgépet is eladtak a türkméneknek.

Ezek közül látható a képen egy Szu-25U kétüléses, ami eredetileg egy együléses Szu-25T preciziós támadógépnek épült, majd a grúzok átépítették azt kétüléses példánnyá az ezredfordulón. Ezek közül a Türkmén légierő hat darabot kapott. (Valamint az Azeri és Grúz légierő is használja/ta ezt a ritka változatott)

Pár infó a hasonló azeri Szu-25-ösökről:
Azeri Szu-25U
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
4 717
8 394
113
Maga az elrendezés alapvetően lehetséges, ugyanis a vezérsíkon látható jelzés alapján ez egy perui Szu-25, azon belül is az UB variáns. Gyorsan SIPRI adatbázisban utánakeresve kiderült, hogy még 96-ban a beloruszokkal megállapodtak 18 darab (10 együléses, 8 UB) Szu-25 megvásárlásáról 402 millió dollár értékben, mivel akkoriban Ecuadorral volt némi területi balhéjuk az Andokban. Az üzlet részeként a Szu-25-k mellé hozzácsaptak még 25 darab H-58U lokátorromboló rakétát illetve 100-100 H-25ML-t és H-29L-t az egyéb földi célok ellen. Orosz oldalakat olvasva viszont a H-58U-t alapvetően a Szu-25T/TM (utóbbi esetenként Szu-39-ként ismert) fegyverzete közt említik, ugyanis az indításhoz a "Fantaszmagoria" vagy a "Vjuga" konténerek szükségesek (Szu-24M), vagy a Szu-25T-nél az L-150 "Pasztel" rendszer képes kezelni a rakétát. Valamilyen szintű belorusz nagyjavítást kaptak a varjak a szállítás előtt, de nem hiszem, hogy megkapták volna a Pasztelt. Az SzM modernizáció már magába foglalta, így azok is képesek alkalmaznia H-58-at, de oroszoknak ott van számos más platform, amik jóval alkalmasabbak a Gracsnál a lokátorromboló rakéták hordozására. A képet nézve az indítósín (AKU-58) amúgy stimmel, de úgy gondolom ha fel is pakolták max demonstratív célzattal lehetett nem tényleges harci alkalmazásra.

Fantaszmagoria Szu-24M alatt

H-58E Szu-25TM alá akasztva

Hasonlóan valamelyik MAKSz-on
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
772
1 751
93
Valamilyen szintű belorusz nagyjavítást kaptak a varjak a szállítás előtt, de nem hiszem, hogy megkapták volna a Pasztelt. Az SzM modernizáció már magába foglalta, így azok is képesek alkalmaznia H-58-at, de oroszoknak ott van számos más platform, amik jóval alkalmasabbak a Gracsnál a lokátorromboló rakéták hordozására. A képet nézve az indítósín (AKU-58) amúgy stimmel, de úgy gondolom ha fel is pakolták max demonstratív célzattal lehetett nem tényleges harci alkalmazásra.

Pedig megjapták! A nyolc Szu-25UB közül többet, lokátorromboló SEAD szerepkörben szállították le Perunak a kilencvenes években:



A perui Szu-25UB-k törzse alá lehet függeszteni a KRK-UP vezérlő konténert, ami a L150 Pasztel besugárzásjelző álltal szolgáltatott adatok alapján tudja rávezetni a H-58U rakétákat. A hásó kabinba szerelték az IP-53-as kijelzőjét a rendszernek, a hátul ülő operátor tudja azt kezelni.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
772
1 751
93
Valamilyen szintű belorusz nagyjavítást kaptak a varjak a szállítás előtt,

A perui Szu-25-ös nagyjavítása olyan dél-amerikás, szappanoperás sztori:

A kilencvenes években 18 Szu-25-ösből, átadás előtt csak hat(!) kapott ipari élettartamnövelő nagyjavítást a Beloruszoknál. Ennek örömére 2002 és 2007 között gyakorlatilag az összes naptári élettartama kikopott. Innentől mindenféle hosszabbítgatásokkal, látványos újra festéssel vegetáltak a perui Szu-25-ösök 10-15 éven keresztül!



Tervek szerint a Peruiak saját maguk végezték volna el az élettartamnövelő nagyjavítást a kétezres évek végétől, de ez is szappanoperásra sikerült, plusz a beloruszok és az oroszok aktívan fúrták a projektet, így azt 2013-ban leállították. Majd 2014. decemberében szintén egy perui helyszínű nagyjavításról írtak alá szerződést, amit orosz és belorusz cégek támogatnak. A szerződés hat együléses és négy UB megújulásáról szólt (+hajtóművek, kiszolgállórendszerek), közel negyven millió USD-ért. (Persze közbe sok kanyart iktattak be, pl 2016-ban felmerül Ukrán támogatás is.)



Végül az első Peruban nagyjavított repülőgép 2018. augusztusban szállt fel!!! Azaz előtte 10-15 évig ipari élettartamnövelő javítás nélkül vegetált a perui Szu-25-ös flotta. Bár tette ezt látványos festéssel!




Fotó: Peruban nagyjavított Szu-25UB
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
1 633
529
113
Pedig megjapták! A nyolc Szu-25UB közül többet, lokátorromboló SEAD szerepkörben szállították le Perunak a kilencvenes években:



A perui Szu-25UB-k törzse alá lehet függeszteni a KRK-UP vezérlő konténert, ami a L150 Pasztel besugárzásjelző álltal szolgáltatott adatok alapján tudja rávezetni a H-58U rakétákat. A hásó kabinba szerelték az IP-53-as kijelzőjét a rendszernek, a hátul ülő operátor tudja azt kezelni.

Én azt a kis függesztményt nagyon a 'Mercury" optkcai podnak nézem