1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    A Szu-27-esek első példányait 1985-ben adták át a Szovjet PVO-nak, de a Szu-27-es hivatalosan csak 1991 decembere óta van hadrendben, így bátran kijelenthetjük, hogy a Szovjet Légierő leges legrövidebb ideig hadrendben álló típusa volt! :)[/QUOTE]


    Ha ezt a PVO. Szu-27P-ire érted, akkor tévedsz. Szu-27P a mai napig is repül. Pl. a Kalinyingrádi Katonai Körzet légvédelmét ellátó, de egyébként a Balti flotta alárendeltségébe tartozó 869. GvIAP (gárda vadászrepülő ezred) állományában, Csernjakovszk és Cskalovszk légibázisokon. (Az utobbi pár évben hol itt, hol ott, a betonok felújítása miatt.)
    A russianplanes.net-en lehet más alakulatokhoz tartozó, aktív P-ket is találni (2017/18-ban készült képeken) pl. amikor átrepülés közben leszálltak Tolmacsevoban, csak azokat nem tudtam alakulathoz kötni. Az sem kizárt, hogy Komszomolszk-na-Amure-ba mentek/jöttek nagyjavításra/ról, vagy modernizálásra.
     
    therob and fishbed like this.
  2. borisz

    borisz Well-Known Member


    Ha ezt a PVO. Szu-27P-ire érted, akkor tévedsz. Szu-27P a mai napig is repül. Pl. a Kalinyingrádi Katonai Körzet légvédelmét ellátó, de egyébként a Balti flotta alárendeltségébe tartozó 869. GvIAP (gárda vadászrepülő ezred) állományában, Csernjakovszk és Cskalovszk légibázisokon. (Az utobbi pár évben hol itt, hol ott, a betonok felújítása miatt.)
    A russianplanes.net-en lehet más alakulatokhoz tartozó, aktív P-ket is találni (2017/18-ban készült képeken) pl. amikor átrepülés közben leszálltak Tolmacsevoban, csak azokat nem tudtam alakulathoz kötni. Az sem kizárt, hogy Komszomolszk-na-Amure-ba mentek/jöttek nagyjavításra/ról, vagy modernizálásra.[/QUOTE]

    De nem a szovjet, hanem az orosz légierőben.
     
    hurci10 likes this.
  3. boki

    boki Well-Known Member

    A 159.giap-n Beszovecban is vannak még Szu-27P-k. (P-perechvatcsik). Már azok cseréjét is elkezdték Szu-35Sz-re.
     
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    De nem a szovjet, hanem az orosz légierőben.[/QUOTE]

    Akkor mégegyszer: Az 1985-ben beérkezett első példányok Szu-27P gépek voltak, ezekből, vagy a később átadott P-kből nyilván repül még a mai napig is jópár. Hogy mást ne mondjak, a 2013-ban nálunk járt Vityazi gépei is P-k.
    Ami a mondandóm lényege, az az, hogy mikor "kimondták az áment" azaz 1991-ben végre valahára hivatalosan is rendszeresítésre került a Szu-27-es (ezek zömmel P-k és UB-k voltak) már csak pár hete volt a Szovjetúniónak. Ha úgy tetszik, hivatalosan a T-10Sz rendszerbe állása a Szu-27P/UB párossal az egyik utolsó ilyen rendszeresítés volt a Szovjetúnió életében, de ezek ettől még szovjet gépek voltak. 1992 januárjától viszont már orosz gépek és minden innentől átadásra kerülő új péládny már orosz repülőgép volt, nem szovjet.
     
    hurci10 and Pocok75 like this.
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Szu-27P-ként repültek Komszomolszk-na Amure-ba és Szu-27SzM3-ként térnek vissza.Tehát modernizációra repütek.
     
    Nagy Csaba and hurci10 like this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Bezovetsz-i statikus bemutató függesztménye egy repülésrajongó ábráján:

    [​IMG]

    Én amúgy ezt még tudnám hova fokozni. A törzs alatt a tavalyi MAKSz-on debütált dupla R-77-1-es tartók (melyeken a valóságban hossz irányban kissé el vannak tolva egymásho képest a rakéták, hogy a széttáruló grillrács kormányfelületek ne ütközzenek egymásba) véleményem szerint felrakhatók lennének a szárny alatti belső pilonra is, bár ilyet korábban még nem láttam. Mivel így a rakéták aszimmetrikusak, így szárnyanként külön-külön tennék jobbos és balos dupla adaptert, aszerint, hogy jobb, vagy bal lépcsőben van-e a pilonon a két rakéta közti eltolás. Arról se tudok, hogy lenne külön jobbos és balos elhúzású, de ez most amúgy is mellékes, hogy én miről tudok.
    De miért állnánk meg itt?
    Legyen dupla R-73-as adapter is (ilyen még csak nem is létezik), hasonló elrendezéssel, ebben az esetben ezek mennének a következő nagypilonra, majd a szárnyon lenne még egy-egy R-77-1-es (mint a grafikán) és egy-egy zavarókonténer.
    Összeadva: négy R-77-1-es a törzs alatt, két R-77-1-es a szívócsatornák alatt, négy R-77-1-es a belső nagypilonok alatt, négy R-73-as a külső nagypilonok alatt, újabb két R-77-1-es és két zavarókonténer.
    Ez 16 rakéta plusz a zavarórendszer, ami még gombócból is sok.

    De itt jönne öklét rázva molnibalage, hogy ez így felesleges overkill, ezért vigyünk egy kis minőséget is a dologba.
    Maradjon a hat darab R-77-1-es a törzs/szívócsatornák alatt, mert ha beindul a buli, akkor kell a tüzijáték, de tegyünk fel két-két R-37M-et a szárnyak pilonjaira (ahogy itt a hasonló méretű és tömegű H-29TE és H-31P szerepel), így ebben az esetben már csak vagy négy R-73-as lesz a külső pilonokon, vagy csak kettő, de zavarókonténerrel. Én ez utóbbit preferálom.
     
    Python and fishbed like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    :)

    ASF konfigban sem látom értelmét a 16 db rakétának. Ha nagyon multirole ASF-et akarunk, akkor 2xR-37M mellé a 8xR-77-1 és 2xR-73 untig elég. Az elsővel tényleg nagyon korán lehet optimális esetben dolgozni vagy hátrébb zavarni az AWACS / egyéb elemeket a "bazárból".
    Tisztán ASF-ként a 8+2-nél több AAM-re nincs reálisan szükség, a repteljesítményt már túlságosan nyomorítja, főleg a CAP időt.

    6 db AAM-nél több nem kell AG konfigban, mert mást is cipel mellette. Az R-37M és R-77-1-nek AG fegyverzettel szerintem semmi értelme. Önvédelemre R-77-1 és R-73 jó, de ebből sem kell túl sok csak annyi, hogy ellövölödzve ezeket meg lehessen pattanni, ha úgy hozza a helyzet.

    A korábban felvázolt konfigot bőségesen erősnek érzem. Az oroszoknak, ha lenne SDB II szerűség, akkor abból röhögve elvinne a gép 6-ot a kész szívócsatorna között vagy a szárnyak alatt 2x4 vagy 2x6 db-ot. A többi mellé meg továbbra is ésszerűen.

    Én nem herdálnám el a platform teljesítményét.

    Az F-15-ről mostanában kikerülő agyatlan CGI konfigoknak szerint semmi értelme nincs. Az F-15SA estén a külső pilon plusz rugalmassága még jó, de kb. ennyi az, ami ésszerű.
     
    Python and fishbed like this.
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Én tisztán AA konfigurációról írtam, a két nagy AG rakétatípus csak mint példa szerepeltek, hogy a rajzon ábrázolt helyükre menne fel az R-37M, mivel az kb ezekkel azonos méretű és tömegű.
     
    Python likes this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Semmi egyéb forrásom nincs erről a képről, de sanszos, hogy a sápadt októberi napfény alapján ez mostani. Így adódik a kérdés, vajon mit keres egy Szu-30SzM Zsukovszkijban?
    Csak nem az AL-41F-1Sz-t tesztelik rajta?

    [​IMG]
     
    Python and fishbed like this.
  10. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Akkor mégegyszer: Az 1985-ben beérkezett első példányok Szu-27P gépek voltak, ezekből, vagy a később átadott P-kből nyilván repül még a mai napig is jópár. Hogy mást ne mondjak, a 2013-ban nálunk járt Vityazi gépei is P-k.
    Ami a mondandóm lényege, az az, hogy mikor "kimondták az áment" azaz 1991-ben végre valahára hivatalosan is rendszeresítésre került a Szu-27-es (ezek zömmel P-k és UB-k voltak) már csak pár hete volt a Szovjetúniónak. Ha úgy tetszik, hivatalosan a T-10Sz rendszerbe állása a Szu-27P/UB párossal az egyik utolsó ilyen rendszeresítés volt a Szovjetúnió életében, de ezek ettől még szovjet gépek voltak. 1992 januárjától viszont már orosz gépek és minden innentől átadásra kerülő új péládny már orosz repülőgép volt, nem szovjet.[/QUOTE]
    De nem a szovjet, hanem az orosz légierőben.[/QUOTE]


    Jogos.
     
  11. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Nagyméretű kép, mert megérdemli :)
     
    wankel, ghostface, Python and 2 others like this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

    8 Szu-30K, 558. ARZ Baranovicsi
    [​IMG]
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    A napokban 3 új Szu-35Sz érkezett Beszovecre.

     
    Python and fishbed like this.
  14. varga dima

    varga dima Well-Known Member

    Szu-27 megint bosszantott amerikai felderítő gépet a Fekete tenger felett...
     
    wolfram, Python, fip7 and 2 others like this.
  15. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Az index szerint ezek bunkó BMW-sek.......ájj de jó akkor nekem is van egy Szu-35-m:D:D:D
     
    varga dima likes this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az orosz az aktív, az amerikai a passzív, de a sztori csak az ő szemszögéből van tálalva. Így válik áldozattá. És válunk vele mi is, hiszen az egész úgy van előadva, hogy mi, olvasók vagyunk az USA, ergo így válik az USA a történetben a jóvá, míg az arctalan orosz kapja a különféle jelzős szerkezeteket, mint "felelőtlen", "bunkó bmw-s", stb, tehát ők lesznek a rosszak. Az utánégetővel kifordulás is "odapörkölés", felelőtlen hazárdírozás. Mindehhez a drámaibb infraszenzor felvétele mellékelve.
     
    vilmoci, ghostface, fishbed and 3 others like this.
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Szu-35Sz, H-29TE-vel repül valahol a felhők felett:

    [​IMG]
     
    cinikus, Python, fishbed and 3 others like this.
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Házhoz mentek a pofonért.
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Csak épp nem volt igazából pofon se. Ez a médiamunkások ügye. A Pentagon is tudja ezt, kis színesként dobták be a firkászoknak a csámcsognivalót.
    Egy kis akció, egy kis izgalom. Az ég egyadta világon nem történt amúgy semmi.
     
    cinikus, fishbed, fip7 and 2 others like this.
  20. Python

    Python Well-Known Member

Ezen oldal megosztása