1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. fishbed

    fishbed Well-Known Member

    [="httpurl://russianplanes.net/id250783"][​IMG][/url]
    RF-81734
     
  2. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Alapesetben: Elsőként a kioldó gombot (ez van a gázkaron) megnyomva nyílik az ernyő tokjának fedele, a légáramlat kinyitja a nyitó ernyőt, ami kihúzza a fékező ernyőt ami belobban. A leoldó gombot (ez a legtöbb orosz típusnál a gázkar előtt /alatt van valahol, hogy a Szu-30SzM-nél konkrétan hol azt nem tudom) megnyomva nyílik a fékernyőt tartó horog, az ernyő elrepül.
    Itt: Először a leoldó gombot megnyomva nyílik a fékernyőt tartó horog ÉS a fékernyő tokjának fedele. A légáram nyitja a nyitó ernyőt, ami kihúzza az ernyőt, de az nem lobban be, mivel nincs a géphez rögzítve, "hurkában" elrepül.
    A fedelet mindkét gomb nyitja. Gondolom pont azért, hogy az ernyő ilyen esetben ne maradjon a tokjában, mert egy nagyobb túlterhelésű manővernél a súlya miatt (kb. 18-20 kg) kinyomhatná a tok fedelét, és extrém esetben akár a kormányfelületekre is csavarodhatna. Úgy tudom, hogy MiG-21PF-el (aminek még a törzsvég bal oldali alsó részén volt a fékernyő tokja) a Szovjetunióban (talán a 70-es évek végén, Asztrahányban?) történt egy olyan eset, hogy a hajózó véletlenül repülés közben nyitotta a fékernyőt, ami be is lobbant, és a nagy sebesség miatt persze rögtön le is szakadt. De a a pilóta nem oldotta le, így a rögzítő heveder, meg az ernyő maradványai a baloldali vízszintes vezérsíkra csavarodtak, beékelve azt. Katapultálás lett a vége.
     
    ghostrider, fishbed and molnibalage like this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    [​IMG]

    3:17-nél valószínű infrázni akart az áthúzás során. És itt gyári berepülőpilóták bemutatójáról van szó:

     
    fishbed likes this.
  4. borisz

    borisz Well-Known Member

    @molnibalage múltkor kérdezted, milyen sűrű, hogy áthajtóművezzenek egy-egy modern típust.
    Tessék.
     
    gacsat likes this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Köszi. Ez egy igen ritka kivétel.
    A Szu-30SzM milyen hajtóművel repül? Én úgy tudom, hogy MMP Szaljut AL-31FM-1. Megszűnne ennek a terméktámogatása, hogy lecserélik?
    Eddig 113 db ilyen gépet adtak át tudtommal.

    [​IMG]
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    Szu-30SzM és Szu-35Sz gépek fiatal pilótáinak légiutántöltés gyakorlása. Video a pilóta szemszögéből

     
    Capslock27, hurci10 and fishbed like this.
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    NPO Szaturn, AL-31FP, az UMPO gyártja.
    A másik UMPO gyártotta AL-41F-1Sz-re cserélik, melyet szintén az NPO Szaturn fejlesztett ki, lényegében az AL-31FP-ből.
     
    ghostrider, fishbed and molnibalage like this.
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  9. varga dima

    varga dima Well-Known Member

  10. boki

    boki Well-Known Member

    Krímnél volt a B-52 elfogása.

    [​IMG]
     
    gacsat and fishbed like this.
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez elsőre csak egy jó új kép az egyik Szu-33-asról.

    [​IMG]

    De, ha jobban megnézzük, van rajta egy érdekesség. Ugyanis ismét aktív lett és ennek megfelelően pilonnal lett ellátva a két belső felfüggesztési pont, melyek valamikor a 90-es évek elején lettek használaton kívül helyezve, lévén, a Kuznyecov fedélzetéről amúgy se tudtak volna felszállni, ha oda is raknak valamit. Időrendben az utolsó Szu-33-as, amelyik még használta ezt a belső két pilont, az az egyik Szu-27K prototípus volt, amelyet a 33-asok korlátozott szériagyártása és rendszeresítése után egyszerűen befogtak különféle fegyvertesztekhez hordozó platformnak.
     
    ghostrider, fishbed, fip7 and 4 others like this.
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor annyi aktív pilonja van mint egy SZU-34-nek?
     
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Lehet hogy ez azt jelenti, hogy hosszú távon/végleg szárazföldi bázisra kerülnek a 33-ok? Jó lenne látni egy hátulról készült fotót is a gépről, hogy vajon meghagyták-e rajta a fékező-kampót vagy leszerelték róla.
     
  14. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    A tablazat legfelsö sorat kerdezem. Az oroszok valojaban SzTM-nek nevezik az SzMT-t belsö hasznalatra? Vagy ez csak elgepeles a tablazatban?
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Szerintem nem veszik le mert ennek a bazi nagy gépnek nem osztnem szoroz.
     
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Nem a súlya számít, hanem a kampó és a működtető, valamint az azt vezérlő rendszerrel kapcsolatos plusz karbantartási idők és üzemeltetési költségek. Ha bármi ott van egy repülőgépen, nem lehet azt mondani hogy karbantartásnál figyelmen kívül kell hagyni, mert egy onnan kiinduló, máshova is átterjedő korrózió, vibrációból következő repedés, a működtető rendszer hidraulika-folyása vagy vezérlésének elektromos zárlata is okozhat katasztrófát (lásd pl. MiG-29-nél a függ. vezérsík bekötéseinek korróziója, ami okozott katasztrófát/kat). Szóval ha az a döntés hogy a Szu-33-ok ezentúl szárazföldi bázison maradnak, akkor a nagyjavítás során egyszerűbb megszüntetni a csak hajófedélzeti üzemhez szükséges rendszereiket.
     
    ghostrider, hurci10 and dudi like this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Gépelési hiba. A 2017-es évig terjedő táblázatban SzMT van.
    [​IMG]
     
    ghostrider and Capslock27 like this.
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Még zöld-inaskoromban Tökölön is volt ilyen, csak ott Szergejnek nagyobb szerencséje volt. Abban az utcában laktunk Szigethalmon albérletben ahol a leszálló gépek a házsor fölött siklottak be leszállni. Egyszer egyik gép valami furcsa vibráló, éles sivító-sziszegő hanggal jött, persze egyből felnéztünk és láttuk a pótvezérsík hátuljából kígyózó-csapkodó fékernyő-kötelet ami a hangot okozta (a fékernyőből már cafatok se látszottak a kötél végén). Pár nap múlva hallottuk, hogy az utca bázishoz közelebbi végén (ahol már nagyon alacsonyan húztak a leszálló gépek) néhány háztetőn a csapkodó kötélvég kissé "le is rendezte" a cserepeket.
     
    ghostrider, hurci10, fishbed and 2 others like this.
  19. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Szerintem valószínű. Még vagy 2-3 év, mire a Kuznya visszatért a szolgálatba, a Míg már leszállította a Kr, KuBr gépeket, vagy lassan végez vele. Nincs már szükség a 33-asokra a fedélzeten
     
    fishbed likes this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem oktalan a felvetésed. Azok a MiG-29KR és KUBR gépek, melyek Jeiszkbe kerültek és onnan már nem jutottak fel az időközben dokkba került Kuznyecov fedélzetére, mind elhagyták a fékezőhorgukat és fékernyőt kaptak helyette.
    [​IMG]

    Ez egy extra kisméretű konténer a horog helyén:

    [​IMG]

    Viszont a fékezőhorgot bármikor vissza tudják tenni, ha épp hajófedélzeti leszállást imitáló feladaton van a gép.
     
    hurci10, fishbed, fip7 and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása