1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    Már most egymásra mutogattok? :D
     
    fip7 likes this.
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem érted.Nincs olyan aki azt átlátná amit a Szuhoj művel a T-10 óta(még ők sem) így a te neveddel készül az ismertető,hogy a hibák miatt téged szidjanak.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    OFF
    Az iróniát félretéve. Kb. 1 éve megfordult fejemben, hogy poénból álnéven jelenjen meg cikkem, csak hogy lássam a reakciókat...
    ON
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

    Túl sokat foglalkozol ezzel a dologgal.
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Én átlátom. Legfeljebb Galcom-mal különbözünk össze a Szu-27 kontra Szu-27Sz jelölésen. De lassan már hiszek neki :)
     
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A rendszeresített radartípusok főbb paraméterei:

    [​IMG]

    A legkisebb antennaátmérője és a legnagyobb teljesítménye az Irbisznek van.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Szu-33 üres tömege hogyan aránylik a Szu-35Sz-hez? A hajtómű beépítés okozta változások sanszosan megállnának néhány száz kiló többletnél + hajtóművek tömege?
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Szu-33-as és a Szu-35Sz szerkezeti tömege szinte azonos.
    Az AL-41F-1Sz hajtómű annyira erős, hogy még úgy is rövidebb a Szu-35Sz starthossza fél kerótöltésnél, hogy az AL-31F-3Sz-el (a Szu-33-as hajtóműve) ellentétben a FADEC nem engedi a földi állóról megindulásnál "rávágni" a forszázst, hanem a fékeket felengedő automatika előbb hagyja vagy 60-100 métert gurulni a gépet, mielőtt maximálra felpörög a forgórész.
    Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.



    A Szu-33-asnál, melynek szerkezeti tömege az alap Szu-27-esekhez képest szintén 18.5 tonnára hízott, hajtóművenként nem két tonna, csak kb 600kg plusz tolóerő áll rendelkezésre.
     
    ghostrider, Nagy Csaba, fip7 and 4 others like this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt a hűtés/levegőátfutás és a tranziens pompázs kivédése miatt csinálja?

    Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.

    Ha így nézem, akkor ez sem segít annyira sokat sajnos, legalábbis szerintem. Légellenállás lényegi növekménye nélkül (leszámítva, hogy felszállás után nagyobb állásszög kell, hogy a szükséges felhajtóerő meglegyen azonos sebességnél) több üzemanyaggal szállhatna fel a Szu-33, de még így is, ha minden tudna, amit egy Szu-35Sz akkor is a realitás kb. 2xR-74 + 2xR-77-1 és kb. 4x500 kg bomba lenne úgy saccra vagy 2xnagyobb rakéta vagy olyan 2/3-os ASF légiharc-rakéta mennyiség. Azért egy ponton túl már nem csak a függesztmény tömege, de a plusz légellenállása is csökkentené az elrugaszkodás sebességét.

    Bár a kérdés azért az, hogy kb. 60% belső keróval és kb. azonos fegyverzettel, akkor melyik hatósugara nagyobb, a 29-esnek vagy ennek az elképzelt 33-as változatnak, ami ha megtankolható valahogy a levegőben, akkor azért egy ponton túl nagyobb rugalmasságot ad, de max. BARCAP szerepkörben.
     
  11. boki

    boki Well-Known Member

    80 éves a Szuhoj cég. Vojennaja Prijomka vasárnapi (augusztus 11) adása a két legmodernebb gép -a Szu-35 és Szu-57 fejlesztésének bemutatásával foglalkozik(eddig titkosított volt)

     
    fip7, fishbed and Capslock27 like this.
  12. borisz

    borisz Well-Known Member

    Na jó, de nem ugyan oda hízott a kettő.
    Gondolom én, bár Szuhojon nem dolgoztam, hogy át kéne faragni az új hajtóműhöz, esetleg itt-ott megerősítések, stb. Aztán, ha már, akkor a FADEC-hez is hozzá nyúlhatnának, hogy kapásból lehessen rászúrni az utánégetést.

    Szvsz. leginkább írják le ezeket a Szuhojokat, és koncentráljanak a MiG-ekre. Több bennük a fantázia.
     
  13. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
     
    zotyek78, misinator and Python like this.
  14. boki

    boki Well-Known Member

    Szu-35 és Szu-57 fejlesztéséről, 80 éves az OKB Szuhovo. Vojennja Prijomka ma reggeli adása.

     
    ghostface, fishbed, wolfram and 2 others like this.
  15. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Orosz Szu-35 spanyol F-18-at hesseget el Sergei Soygu gépe közelépből:

     
  16. boki

    boki Well-Known Member

    Az első gép,, amely hesseget egy Szu-27P a második már a gép mellett egy Szu-35Sz.
     
    Python, gacsat and ghostface like this.
  17. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Valóban :)
     
    gacsat likes this.
  18. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Sziasztok!

    Elnézve a videót hosszabb kiadásban, a Szu-27P és a Szu-35Sz kiséret valószínűleg nem egy időben történt (más a felhőzet a háttérben). A Spanyol F-18-as akkor jelent meg, amikor a Kalinyingrádi „ásatag” :) Szu-27P kísért. Majd a videóba bevágták a Szu-35Sz kisérést is, de az valószínűleg más időpontban történt és a Leningrád közelében, ahol ez a típus állomásozik. Nem néztem meg az utasszállító útvonalát, de valószínűleg azért vágták meg így oroszok a felvételt, hogy úgy tűnjön, mintha komolyabb gép is ott lett volna az incidensnél.
     
    szegcsab, ghostrider, nyugger and 8 others like this.
  19. boki

    boki Well-Known Member



    Szerintem a két kalinyingrádi tengerész Szu-27P félútig kísérte majd a 159.(IAP) vadászrepülő ezred (Beszovec) 56-os oldalszámú Szu-35Sz gépe vette át a kíséretet az orosz légtér közelében.
     
    fip7, szegcsab, Python and 3 others like this.
  20. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Sziasztok! Néhány érdekes kép:

    A szovjet/orosz 9. Vadászrepülő ezred és jogelődjei hatvan éven keresztül védték az Északi Flotta hajóegységeit, parti bázisait és ipari létesítményeit. Mikor 2009 és 2010 között felszámolásra került az alakulat, a Szu-27, Szu-27P és Szu-27UB repülőgépeinek közel fele északon maradt, jellemzően állapotuk miatt. Az ezred által használt hat Szu-27UB közül csak kettőt repültek el északról. A maradék négy UB, közülük egy 1987-es, a többi 1988 és 1990 közötti gyártású, északon maradt leállítva. Nemrég bontották le ezeket a repülőgépeket.
    [​IMG]



    Más érdekesség is található volt az északon maradt repülőgépek között. Például az 1987. szeptember 09-én a Norvég P-3 Orionnal ütköző alapváltozatú Szu-27-es, ami az incidens idején még vadonatúj repülőgép volt. Az esemény az oldalára festve is megörökítésre került. A repülőgépet húszéves korában, 2006-ban selejtezték, majd 2010 után ő is északon maradt.
    [​IMG]



    Vagy a kék 03-as, érdekes farkasos szimbólummal az oldalán. Az 1987-es gyártmányú alap változatú Szu-27-es szintén északon maradt 2010 után, de szerencsésen túlélte a lángvágót, vélhetően különleges festésének hála.
    [​IMG]
    2017-ben a Északi Flotta Légierejének Múzeumába került, de mire kiállították sajnos a farkast átfestették:
    [​IMG]
    Forrás: https://avp23649.livejournal.com/263090.html



    Az északon maradt, tizenhárom darab 1986 és 1990 közötti gyártású Szu-27-es bontása:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Forrás: Szergej Jumatov képei
     
    fip7, misinator, therob and 8 others like this.

Ezen oldal megosztása